Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Är Thorskärmen fortfarande prisvärd? Eller är den föråldrad? Nackdelar?

Det är i grund och botten en trevlig skärm för priset med många vettiga funktioner. Mitt exemplar lider dock av extrem blb, vilket för min del spelar mindre roll då jag använder den som andraskärm. Vet inte om någon annan har samma blb-problem som jag, men jag kan tänka mig att de reas ut så ofta som de gör av en anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D w/ Noctua NH-U12P | RTX 4070 Ti S | Asus STRIX B550-F II | 32GB DDR4 | 2TB NVMe | Corsair RM750 | Fractal Torrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Huaweii Mediapad 10 8gb tablet på ICA Hemma för 999 kr (1999 kr vanligtvis enligt de själva). Finns ju inte så mycket att jämföra med på prisjakt, men 3g varianten verkar ju ligga på ca 2k kr, så känns hyffsat, om specifikationerna är tillfredställande nog för en. Gäller t o m 14/12.

http://www.icahemma.se/surfplatta-mediapad-10tum-huawei-p-326...

ICA har även Lenovo IdeaTab S6000L 16GB för 999:- Prisjakt Mer minne, intern kortläsare men lite äldre. Vilken ska man välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

ICA har även Lenovo IdeaTab S6000L 16GB för 999:- Prisjakt Mer minne, intern kortläsare men lite äldre. Vilken ska man välja?

Om man vill navigera så har Huawei GPS. Den har också en kamera som man förmodligen kan ta hyfsade bilder med (Lenovo har bara en för webcam) och enligt ICA har den också minneskortsläsare.
Tror jag hade tagit Huawei i det här fallet sett till hårdvara. Dock kanske någon av dem har buggig mjukvara?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Här har du en jämförelse av specifikationerna om det kan hjälpa dig något.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6197&idPhone2=5...

Jag skulle nog köra på Huaweien. Farsan köpte en GT740 och brorsan en Mate 7 och det är ju ruskigt fin kvalitet på grejerna!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Här har du en jämförelse av specifikationerna om det kan hjälpa dig något.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6197&idPhone2=5...

Jag skulle nog köra på Huaweien. Farsan köpte en GT740 och brorsan en Mate 7 och det är ju ruskigt fin kvalitet på grejerna!

Står dock på ICAHemma att det rör sig om Link+ och inte Link? Någon som kan bekräfta vilken version som gäller, ser att du jämfört med Link och inte Link+ i länken ovan, kan vara värt att påpeka iaf.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Intel 910 Series PCIe 400GB för 2 999 kr

har dom inte haft den ute med en 120gb ssd också? ink i priset? isåfall är det dyrare än förra gången dom hade rea...

Permalänk
Skrivet av Disney:

Intel 910 Series PCIe 400GB för 2 999 kr

har dom inte haft den ute med en 120gb ssd också? ink i priset? isåfall är det dyrare än förra gången dom hade rea...

Jodå, den dealen har jag sett ett par gånger. Ifall någon är intresserad av denna så ska ni tänka på att den inte går att ha som primär disk (vilket nog också är anledningen till att den bundlades med en vanlig SSD).

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Står dock på ICAHemma att det rör sig om Link+ och inte Link? Någon som kan bekräfta vilken version som gäller, ser att du jämfört med Link och inte Link+ i länken ovan, kan vara värt att påpeka iaf.

Helt rätt av dig! Kasst att jag missade det

Det som skiljer vad jag kan se är att Link+ har en Quad-core 1.6 GHz Cortex-A9 medan Link har en Quad-core 1.2 GHz Cortex-A9.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Funderar på ica Huawei platta för skola oca läsa. Sen köper ja en laptop om några månader.

Fråga: kan man koppla plattan via dess vga och kolla film på tv??

Kostnad för sladddar?

Streamar 480p filmer på swe filmer ändå. Funkar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repartir:

Funderar på ica Huawei platta för skola oca läsa. Sen köper ja en laptop om några månader.

Fråga: kan man koppla plattan via dess vga och kolla film på tv??

Kostnad för sladddar?

Streamar 480p filmer på swe filmer ändå. Funkar den?

Den har ingen bildutgång. Om surfplattor har videoutgång så är det HDMI, så det måste din TV ha (eller det kanske var detta du menade när du skrev VGA?).

En adapter, micro eller mini-hdmi till fullstor hdmi kostar inte många tior om du köper den på nätet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Plus att det är 300 kr cashback på den kameran, 700 pix är ett bra pris!

Permalänk

Jaha, varför togs tretti.se 20% rabatten bort?
Jag tyckte att den var väldigt bra.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Jaha, varför togs tretti.se 20% rabatten bort?
Jag tyckte att den var väldigt bra.

Den bröt mot i princip alla regler i tråden (inget exempel på produkt etc), däremot så kan koden ju leva här:
För att ta del av kampanjen och rabatten använd rabattkod: TRETTI20

Kampanjen gäller från och med 2014-12-11 och gäller till och med 2014-12-12, med reservation för slutförsäljning. Observera att koden inte kan kombineras med andra kampanjkoder eller paketerbjudanden. Du anger koden när du kommer till kassan. Klicka på "Kampanjkod" under "Kundvagn & Tilläggstjänster.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Det var jag som tipsade om tretti.se. I princip alla regler? Vilka då? Den bröt möjligtvis mot en regel, att jag inte hade en direktlänk till en produkt. Dock var det inte särskilt svårt att hitta den på prisjaktslänken.

Fånerier!

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Det var jag som tipsade om tretti.se. I princip alla regler? Vilka då? Den bröt möjligtvis mot en regel, att jag inte hade en direktlänk till en produkt. Dock var det inte särskilt svårt att hitta den på prisjaktslänken.

Fånerier!

Nu är inte jag mod så jag sätter inte reglerna eller försvarar dem, däremot svarade jag på @shadowjolts fråga.

1. Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.

2. Ange vilket pris som gäller för varan

3. Ska vara lägsta pris.

4. Om möjligt: ange hur länge priset gäller.

5. Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.

6. Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

7. Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips! Se nedan.

Posten verkar med andra ord ha brutit mot regel 1 och därmed regel 2 och 3 eftersom den inte innehöll exempel på fynd och därmed inte kunde vara lägsta pris. Samt regel 4 och 5 även om de står som "Om möjligt".
Det händer rätt ofta att folk postar typ: 20% rea på xx eller Galen weekend på yy utan att ta upp några exempel och dessa posts raderas också.
Det hade väl inte varit så svårt att länka till en mikro/diskmaskin/whatever som var billigt på rean eller helt enkelt posta i diskussionstråden tråd om du inte ville hålla dig till reglerna.

Till sist, tack för posten, ska kolla om jag hittar något på Tretti, behöver en ny mikro...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Nu är inte jag mod så jag sätter inte reglerna eller försvarar dem, däremot svarade jag på @shadowjolts fråga.

1. Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.

3. Ska vara lägsta pris.

6. Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

Posten verkar med andra ord ha brutit mot regel 1 och därmed regel 2 och 3 eftersom den inte innehöll exempel på fynd och därmed inte kunde vara lägsta pris. Samt regel 4 och 5 även om de står som "Om möjligt".
Det händer rätt ofta att folk postar typ: 20% rea på xx eller Galen weekend på yy utan att ta upp några exempel och dessa posts raderas också.
Det hade väl inte varit så svårt att länka till en mikro/diskmaskin/whatever som var billigt på rean eller helt enkelt posta i diskussionstråden tråd om du inte ville hålla dig till reglerna.

Till sist, tack för posten, ska kolla om jag hittar något på Tretti, behöver en ny mikro...

Jag tänkte också på micron men jösses vad dyra. Du kommer undan billigare på ICA Hemma eller liknanade stormarknader. Tretti tog bra betalt även efter rabattkoden var inslagen.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

3. Ska vara lägsta pris.

Jag hade ett exempel på en personvåg som jag även länkade till. Du kanske missade den eftersom jag redigerade dit den efter någon minut. Däremot fanns den säkert med i en kvart innan inlägget togs bort vilket moderator borde ha sett.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag hade ett exempel på en personvåg som jag även länkade till. Du kanske missade den eftersom jag redigerade dit den efter någon minut. Däremot fanns den säkert med i en kvart innan inlägget togs bort vilket moderator borde ha sett.

Ser inte personvåg som något datorrelaterat.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara någon regel som säger att det ska vara datorrelaterat heller. Det finns ju massvis med tips i tråden som inte är det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rokkoko:

Det verkar inte vara någon regel som säger att det ska vara datorrelaterat heller. Det finns ju massvis med tips i tråden som inte är det.

Det ska vara datorrelaterat också, saker som inte är det brukar tas bort. Hörlurar räknas, kylskåp gör det inte exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vore bra om du även skrev vilken butik det gäller!
Billigaste som PJ visar är 1499 sek.

Permalänk
Skrivet av b-george:

Vore bra om du även skrev vilken butik det gäller!
Billigaste som PJ visar är 1499 sek.

Det var Scandinavian Photo, men sist jag kollade hade de bara en kvar i lager. Antar att den är slutsåld, varpå butiken inte listas på prisjakt längre.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

California Headphone Silverado Premium Over Ear

$33 + $5 (250kr + 40 kr) frakt på amazon.com

Kostar annars ungefär $200 (1500kr)

http://www.amazon.com/California-Hea.../dp/B009F4BV8C

Hört mycket bra om dessa men har aldrig själv provat dem själv.

Kunde tyvärr inte beställa dessa till Sverige för det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Dagens julklapp på ElectroWorld. Endast idag.

Hörlurar Logitech UE 6000 vit för 445kr med rabattkod "Julklapp"
Har kostat 1995kr en gång i tiden.

- Around-ear hörlurar från Logitech
- Exklusiv design med hög komfort
- Aktiv brusreducering

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/horlurar/LUE6000...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1417250

Köpte mina för runt 900kr, helt okej hörlur, definitivt värda 450kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Kunde tyvärr inte beställa dessa till Sverige för det priset

Menar du att amazon höjer priset så fort man klickar i Sverige som destinationsland?

Såg riktigt schyssta ut även om superlativen som vissa kundrecensioner använder sig av verkar vara lite överdrivna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av screamin-daemon:

Koden "d4peNgQ27" ger 100:- rabatt vid köp över 200:- hos CDON. Kan tydligen användas flera gångar (stort tack till Danzle!)
Prisexempel: Thor 23" IPS-skärm för 899:- inkl. frakt om man anger koden i kassan.

Någon som vet var denna kod kommer ifrån?
Onekligen bland de absolut bästa rabattkoder jag någonsin stött på med tanke på att den går att använda flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Menar du att amazon höjer priset så fort man klickar i Sverige som destinationsland?

Såg riktigt schyssta ut även om superlativen som vissa kundrecensioner använder sig av verkar vara lite överdrivna.

Blev lite klumpigt uttryckt av mej, de kunde inte leverera till Sverige, men då jag skrev det så hade jag inte tittat om det fanns andra som kunde till annat pris

Permalänk
Medlem

För dom som är CDON+ kunder kan man få XBOX Live gold 12 månader för 199:- (~17:-/mån)
(Utan CDON+ så blir det 228:- / 19:-/mån)

Lägg följande i korgen: http://cdon.se/spel/xbox_live_12_months_gold_card-530342 (299:-)
och ange koden: d4peNgQ27 (Gäller bara vid köp över 200:-)

Edit: Korrigerat priset och togbort att man behöver lägga till en extra sak..

Dold text
Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

För dom som är CDON+ kunder kan man få XBOX Live gold 12 månader för 206:- (~17:-/mån)
(Utan CDON+ så blir det 235:- / ~20:-/mån)

Lägg följande i korgen: http://cdon.se/spel/xbox_live_12_months_gold_card-530342 (299:-)
plus någon av dessa: http://cdon.se/search?category=2008&q=LG+L3+II+Silicone+Case+... (7.50:-)
och ange koden: d4peNgQ27 (Gäller bara vid köp över 200:-)

Du behöver inte lägga till något extra.
Köpte själv 3st XBOX Live gold 12 månader för 199kr styck.
Så nu är man safe i 3 år iallafall

Sandisk Ultra Android SDHC Class 10 64GB 48MB/S
http://cdon.se/hemelektronik/sandisk/sandisk-ultra-android-sdhc-class-10-64gb-48mb-s-p28046924
199:- med rabattkoden ovan
Perfekt till telefonen/surfplattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Rula:

Du behöver inte lägga till något extra.
Köpte själv 3st XBOX Live gold 12 månader för 199kr styck.
Så nu är man safe i 3 år iallafall

Det märkliga var att jag provade det först och betalning med Paypal, men då stod den bara o snurrade, sen återgick den till "Kassa" sidan o så stod det att summan var för låg för koden, måste vart nån tillfällig glitch..
("Du har inte uppnått köpkravet för koden. Du måste handla produkter från erbjudandet för minst 200 kr för att koden ska gälla")

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••