Permalänk
Proffsmoddare

Får vi diskutera sånt här på Sweclockers?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

1. Du måste gissa dig till lösenordet.
2. Gäller endast <XP. Är avstängt som standard i Vista, W7 och W8

Trådbundet såklart, annars är det en helt annan sak, speciellt om det inte ens har lösenord.

Jo, det är vad ni hävdade i början, som jag tolkade det. Att man kan bli hackad med att enbart veta någons IP adress. Sen ger du irrelevanta exempel på SQLi attacker och användare som laddar ner filer.

Men bra, då är vi överens. Det går inte att hacka någon med att enbart veta personens IP.

Tack för ett riktigt exempel.
Men vad jag kan hitta så är den så gammal som 2004. Finns det några kända attacker som gällt tex vista/W7?
Är okej om du ger exempel på kända tredje parts mjukvaror.

Det är klart att det går om det är trådlöst utan lösenord / WEP krypterat / dåligt lösenord. Men tänkte på trådat. Liksom att jag kan hacka dig bara genom att veta din IP.

Om jag skulle ha din ip så skulle jag först portscanna dig, då kan man se vilka applikationer som körs på vilken port och vilka som är öppna osv, sen så skulle jag leta upp exploits på nätet som folk har hittat i dom mjukvarorna tex, så jo det går..? :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Borde vi få..?

Permalänk
Sötast
Skrivet av C4B12:

Diskutera vad egentligen?

Diskutera ITsäkerhet?
Diskutera troll?
Diskutera kunskap (som inte existerar)?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av C4B12:

Eftersom ingen här verkar ha någon aning och bara häver ur sig random saker, och inte något som faktiskt skulle kunna användas i "oärliga" syften, så bör det ju vara tillåtet

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Eftersom ingen här verkar ha någon aning och bara häver ur sig random saker, och inte något som faktiskt skulle kunna användas i "oärliga" syften, så bör det ju vara tillåtet

du har inte tänkt på att folk kanske har kunskap men inte skriver det här?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av -rand-:

du har inte tänkt på att folk kanske har kunskap men inte skriver det här?

Verkligen inte

Det man inte skriver, vet man inte, vet du väl?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.backtrack-linux.org/

Se så skaffa information nu. Allting går när man vet tillräckligt mycket.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Allexz:

Diskutera vad egentligen?

Diskutera ITsäkerhet?
Diskutera troll?
Diskutera kunskap (som inte existerar)?

Var ju inte så superseriös, men att kunskapen inte verkar existera kan jag hålla med om.

Skrivet av Newklear:

Så kanske de kan vara

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Så alla med internet kan alltså bli hackad enligt dig?

alla med internet kan bli hackade, ja. man behöver inte ens ha internet för att bli hackad.
sen hur stor chans det är eller hur svårt det är är väl en annan fråga...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Om jag skulle ha din ip så skulle jag först portscanna dig, då kan man se vilka applikationer som körs på vilken port och vilka som är öppna osv, sen så skulle jag leta upp exploits på nätet som folk har hittat i dom mjukvarorna tex, så jo det går..? :3

Hur vanligt är det med mjukvaror med dessa stora säkerhetshål?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Hur vanligt är det med mjukvaror med dessa stora säkerhetshål?
http://4morefun.net/public-dev/ip-via-bild/bild.png?vill-gora...

man brukar säga att varje mjukvara har minst 1 säkerhets hål som någon vet om, upptäcks ju nya hela tiden, men dom publiceras inte förens dom inte funkar oftast

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag förr när man satt med NetBus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Nice.

Hur stort är ditt botnät?

Eller jag antar att du öppnade 5st dosprompter och skrev ping -n 9999 i dom? =D

Haha fem fönster blir mycket, —n 9999 lika så.

Skrivet av -rand-:

snälla säg mig att du trollar :3

Jodå, troll, inte ska man vara osjysst mot sina medmänniskor, eller?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Det går inte att hacka någon med att enbart veta personens IP.

Det går inte att hävda motsatsen utan att veta eller ange förutsättningarna. Jag har fått demonstrerat hur man knallade rakt igenom Chepoints stolthet Firewall One genom IP-attack. Ävens Ciscos Pix... kanske därför den är pensionerad nu

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Off Topic: Med tanke på att de har med Hacking att göra de här ämnet så drar jag en liten kort historia..
Vi får tacka Anonymous nörd gänget som inte har en framtid IRL för att "Hacking" och andra meningar med just "Hacking" förekommer som hot mot folk idag..
Så dumt att de går till attack mot folk.. Och nu tror follk i min ålder, och nedåt att Hacking och Anonymous är något att se upp till.

Om man drar nåt simpelt exempel på några som blir DDoSade och hackade dagligen så kan vi ta en del svenska game hosters.
Minecraft server hostare, som gör det mest för en kul grej och av sina 'konkurranter' eller av de som känner att
denna Server hoster inte är något att ha, eller för att få mer spelare osv. blir kraschade av lite fjantigt H*** och L*** (Antar att namnen inte får användas här på SweC, på programmen.) Som småknattarna använder, och sen köper de en V For Vendetta mask och kallar sig hacker..

Välkommen till dagens ungdom, tro mig, jag vet, jag ser och jag är mitt bland dem, dagligen och har även lyckat infiltrera mig bland dem. Ohyggliga pöjkar runt mellan 10-16 och som inte lärt sig att växa ifrån blöjan och barnstolen.

On Topic:

Säger nån unge så till dig på t.ex Skype eller i nåt spel osv, säg till han att börja hacka på då.
Det enda han förlorar är tid, och du får dig ett skratt som varar länge.
Sen kan du se tillbaka på min Off-Topic text ovan och inse att de mest är Anon inspirerade tomtar som springer och leker
troll på Internet genom att 'Hacka' osv.

"Oj jag vet mina kompisars IP eftersom jag har haft spelserver, oj, jag ska hacka nån av dem inatt.."

Se bara så dumt de låter. Behöver självklart inte vara spelserver som exempel i detta.

Om det är någon som du känner dig hotad av, polisanmäl.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -rand-:

man har ju 12 eller 16 så det täcker hela skärmen..?

Tips:

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Var så hopp full efter första meningen, sedan så känner jag bara: Snälla säg att du skojar?

Så hur skulle en hackare gå till väga för att hacka mig? Han har mitt IP, jag har inga skydd, alla portar är öppna. Bring it on!

Din text överlag; Så alla med internet kan alltså bli hackad enligt dig?

Om man nu inte vill bli hackad av någon random person eller om man har fiender

Trodde jag var väldigt övertydligt sarkastisk med den delen av meningen men tydligen inte, ber om ursäkt...

Ja, varför skulle inte alla med internet kunna bli hackad?

Jag själv vet inte hur man gör och kan inte ta mig in i någons dator, men jag går en it-säkerhet linje. Jag har sett andra göra det. Vet inte hur de fick tag på IPn lr ngt, men du lämnar ju spår av dig överallt på internet, ta en titt på facebooks cookies va de egentligen gör. För att dra ett exmepel.

Nu kanske några undrar, varför står det då aldrig om folk som blir hackade och bara om keyloggers osv?
För att det som skiljer en skicklig hackare och en p12a är att en skillade hackare inte lämnar några spår. En P12a skriver typ, "JoJo Was here" lr "You got hacked!".

Om du inte har gjort något mot någon som kan detta, varför ska de då ge sig på dig? De vet inte ens att du finns.
Dom är ju inte så dumma att de ger sig på tex 1 person med mycket pengar, snor hans bank infromation o länsar det, sjukt lätt o spåra. Har du nånsin tyckt att du saknar 1 kr? Du vet att du hade bara lite mer på kontot förra gången du kolla? Vad tror du händer om 200.000 människor tappar 1kr från sitt kontot 1 gång i månaden? Tror du någon kommer bry sig och anmäla det?

Så ja, alla med internet kan bli hackad, om det finns någon större risk att de går på just dig? Nej, förmodligen inte...

Skrivet av SysGhost:

Tips:

haha made me lol! ^^ Kolla in denna med ;D

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Kan någon av er berätta hur det skulle vara möjlig att bli hackad via att veta någon IP?

Vi kan utgå ifrån en dator utan antivirus, utan brandvägg och utan router.

Inte helt säker, men jag tror man kan göra sk "port scan" för att sedan leta upp program som körs på datorn och som eventuellt har säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

Haha, Har sett den.
Mycket bra video om man vill bli en "Hacker"... ;p
Självklart ska det vara grönt+svart.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sushifrukt:

haha made me lol! ^^ Kolla in denna med ;D
http://www.youtube.com/watch?v=hkDD03yeLnU

Intressant.
Troligen så vet serieskaparna att en del av deras målgrupp kan vara rätt kunniga i saken, och har stoppat in det där relativt kända skämtet som ett litet "påskägg".

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Jo, det är vad ni hävdade i början, som jag tolkade det. Att man kan bli hackad med att enbart veta någons IP adress.

Finns det några kända attacker som gällt tex vista/W7?

Det räcker med att känna till ett IP för att ta reda på precis vilken enhet som ligger bakom IP't.
Varför skulle man behöva veta mer än IP't till att börja med?
Många människor är väldigt godtrogna med programmet Skype, då man skulle nog kunna lura in vem som helst här på Skype, personen skapar en falsk användare och tror att denne går säker. Synd bara att det finns en sårbarhet på Skype som låter en ta reda på IP't bakom ett användarnamn.

Det låg en 0day uppe för RDP ett bra tag fram tills MS patchade det nyligen.
Symantec blev av med källkoden för "PCAnywhere", det här skapade också en attack som kunde nyttjas per remote, precis som det ovan. Det här hände också relativt nyligen.
Vill du ha fler exempel?

Alldeles för många tro-sig-vetare här inne.

Avslutningvis, nej du är inte säker för att du sitter bakom en router eller NAT. Det finns sårbarheter på denna utrustning precis som all mjukvara. Bryter sig någon in i routern går denna helt enkelt vidare därifrån till det som ligger lokalt bakom routern.

Tack för mig, med denna okunskap som råder fortsätter jag nog idla här i forumet som jag gjort ett bra tag nu.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamearN^:

Det räcker med att känna till ett IP för att ta reda på precis vilken enhet som ligger bakom IP't.
Varför skulle man behöva veta mer än IP't till att börja med?
Många människor är väldigt godtrogna med programmet Skype, då man skulle nog kunna lura in vem som helst här på Skype, personen skapar en falsk användare och tror att denne går säker. Synd bara att det finns en sårbarhet på Skype som låter en ta reda på IP't bakom ett användarnamn.

Det låg en 0day uppe för RDP ett bra tag fram tills MS patchade det nyligen.
Symantec blev av med källkoden för "PCAnywhere", det här skapade också en attack som kunde nyttjas per remote, precis som det ovan. Det här hände också relativt nyligen.
Vill du ha fler exempel?

Alldeles för många tro-sig-vetare här inne.

Avslutningvis, nej du är inte säker för att du sitter bakom en router eller NAT. Det finns sårbarheter på denna utrustning precis som all mjukvara. Bryter sig någon in i routern går denna helt enkelt vidare därifrån till det som ligger lokalt bakom routern.

Tack för mig, med denna okunskap som råder fortsätter jag nog idla här i forumet som jag gjort ett bra tag nu.

Äntligen någon kunnig.

Jag tar gärna emot fler exempel / länkar till ny gamla 0days innan då går i idle.

Är egentligen det jag ville från början, vill se att det idag finns programvaror som har säkerhetshål som går att utnyttja genom att enbart veta en persons IP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Äntligen någon kunnig.

Jag tar gärna emot fler exempel / länkar till ny gamla 0days innan då går i idle.

Är egentligen det jag ville från början, vill se att det idag finns programvaror som har säkerhetshål som går att utnyttja genom att enbart veta en persons IP.

Ptja, man brukar tala om två olika typer utav exploits, remote och local.
En exploit som fungerar remote behöver (vanligtvis) inte någonting mer än IP : Port för att lyckas. Det hela beror förstås på hur sårbarheten fungerar, det finns dock massvis av dessa exploits, gamla och utdaterade, som nya och aktiva.

http://www.pcworld.com/article/252092/patch_now_microsoft_rdp...

http://news.techworld.com/security/3339471/pcanywhere-exploit...

http://1337day.org/exploit/19617
^ Ett exempel på någonting som skulle kunna nyttjas om personen sitter bakom en router och alltså inte på en publik IP direkt genom enheten (förutsatt att routerns interface går att komma åt utanför det lokala nätverket, vilket dock brukar vara fallet).

http://1337day.org/exploit/19478
^ En remote exploit för Samba, som såvitt jag vet, är använd och uppskattad inom många hem.

Jag skulle kunna leta upp bra mycket mer, men jag tror dessa länkar talar tillräckligt mycket klarspråk.
Det är relativt sällan som det uppkommer direkta sårbarheter i Windows som t.ex den remote exploit som tillkom för RDP, det händer dock.
Desto oftare (dagligen) kommer det upp exploits för 3e-parts mjukvara som påverkar många Windows-användare i högre eller mindre grad, t.ex Samba och PCAnywhere här ovan.

Att saker som RDP-exploiten (remote exploits mot Windows) sällan uppkommer betyder egentligen ingenting dock.
De flesta Windows-användare infekteras nämligen genom Java-driveby's och liknande, sårbarheter som körs i webläsaren genom t.ex Java eller Flash, arbetar sig igenom webbläsaren, och sedan kör en lokal exploit direkt mot Windows. Lokala exploits mot Windows finns det nämligen en del utav (inte publikt, förstås).

Här nämns t.ex lite om den lokala kernel-exploit (0day, givetvis) som Duqu använde sig av.
http://www.zdnet.com/blog/security/windows-kernel-zero-day-fo...

Jo juste, här är exploiten som används mot senaste Java-versionen (7).
http://www.metasploit.com/modules/exploit/multi/browser/java_...
Jag antar att många Windows-användare bör känna igen Java.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamearN^:

Ptja, man brukar tala om två olika typer utav exploits, remote och local.
En exploit som fungerar remote behöver (vanligtvis) inte någonting mer än IP : Port för att lyckas. Det hela beror förstås på hur sårbarheten fungerar, det finns dock massvis av dessa exploits, gamla och utdaterade, som nya och aktiva.

http://www.pcworld.com/article/252092/patch_now_microsoft_rdp...

http://news.techworld.com/security/3339471/pcanywhere-exploit...

http://1337day.org/exploit/19617
^ Ett exempel på någonting som skulle kunna nyttjas om personen sitter bakom en router och alltså inte på en publik IP direkt genom enheten (förutsatt att routerns interface går att komma åt utanför det lokala nätverket, vilket dock brukar vara fallet).

http://1337day.org/exploit/19478
^ En remote exploit för Samba, som såvitt jag vet, är använd och uppskattad inom många hem.

Jag skulle kunna leta upp bra mycket mer, men jag tror dessa länkar talar tillräckligt mycket klarspråk.
Det är relativt sällan som det uppkommer direkta sårbarheter i Windows som t.ex den remote exploit som tillkom för RDP, det händer dock.
Desto oftare (dagligen) kommer det upp exploits för 3e-parts mjukvara som påverkar många Windows-användare i högre eller mindre grad, t.ex Samba och PCAnywhere här ovan.

Att saker som RDP-exploiten (remote exploits mot Windows) sällan uppkommer betyder egentligen ingenting dock.
De flesta Windows-användare infekteras nämligen genom Java-driveby's och liknande, sårbarheter som körs i webläsaren genom t.ex Java eller Flash, arbetar sig igenom webbläsaren, och sedan kör en lokal exploit direkt mot Windows. Lokala exploits mot Windows finns det nämligen en del utav (inte publikt, förstås).

Här nämns t.ex lite om den lokala kernel-exploit (0day, givetvis) som Duqu använde sig av.
http://www.zdnet.com/blog/security/windows-kernel-zero-day-fo...

Jo juste, här är exploiten som används mot senaste Java-versionen (7).
http://www.metasploit.com/modules/exploit/multi/browser/java_...
Jag antar att många Windows-användare bör känna igen Java.

Tack!

Förstår nu att det fortfarande går att bli hackad via enbart IP. Trodde det var något som bara gällde i datorns begynellse tider.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

1. Du måste gissa dig till lösenordet.
2. Gäller endast <XP. Är avstängt som standard i Vista, W7 och W8

Trådbundet såklart, annars är det en helt annan sak, speciellt om det inte ens har lösenord.

Jo, det är vad ni hävdade i början, som jag tolkade det. Att man kan bli hackad med att enbart veta någons IP adress. Sen ger du irrelevanta exempel på SQLi attacker och användare som laddar ner filer.

Men bra, då är vi överens. Det går inte att hacka någon med att enbart veta personens IP.

Tack för ett riktigt exempel.
Men vad jag kan hitta så är den så gammal som 2004. Finns det några kända attacker som gällt tex vista/W7?

Det är klart att det går om det är trådlöst utan lösenord / WEP krypterat / dåligt lösenord. Men tänkte på trådat. Liksom att jag kan hacka dig bara genom att veta din IP.

Njaaa trådat är betydligt svårare. Min stora passion är att bli en pentester(googla det). Därför har jag ingen aning om trådat. Bara om det har en router:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Njaaa trådat är betydligt svårare. Min stora passion är att bli en pentester(googla det). Därför har jag ingen aning om trådat. Bara om det har en router:)

Hur menar du att du inte har en aning om trådat för att du ska bli pentester?
Det är ungefär som att säga "Jag har inga ben, eftersom att jag ska bli världsmästare inom BMX".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Jag vet vad en penetration tester är, och jag tror att det är du som borde googla det

Men lycka till! Verkar vara ett roligt jobb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man hackar inte IP adresser. Har du någon dns som berättar din ip i bakrundern.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Man hackar inte IP adresser. Har du någon dns som berättar din ip i bakrundern.

Ingen har påstått annat än att man ger sig på enheten/enheterna bakom IP-adressen så vitt jag vet.
DNS? Förlåt, vet du ens vad en DNS har för syfte? Vad DNS står för, och vad en DNS utför?

Jag lyckas verkligen inte hålla mig till mitt löfte om att fortsätta idla, jag blir alldeles för ledsen av inläggen som inkommer till denna tråd.. Varför envisas ni människor (generalisering) med att tala som om någonting vore fakta, när ni har så fel?

Visa signatur