Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem

Så många som klagar på BF3.... hehe kommer bli kul när BF4 släpps och folk ragequittar och går tillbaka till BF3. Jag har inte allt för höga förhoppningar men hoppas jag har fel

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av fredrikaw:

Pausar du 17 minuters trailern vid 12:37 får du se det här.

AEK-971 är då bekräftad till battlefield 4.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Avstängd

Alla vapnen i BF3 är nog bekräftade att vara med i BF4...vissa lär ju läggas till, igen, via DLC..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Vad är det för fel att spela BF3-4 på konsol? Jag vet att det är lite snyggare på PC jämfört med konsol, men jag tycker att det är lättare att flyga med handkontrollen på PS3'an.

Jag har optimerat så mkt som möjligt, för att spela BF3 på min nya Playstation 3 Super Slim med HDMI 1.4

1) En 64-tums plasma-tv (ingen eftersläping på bild/ljud)

2) Monster HDMI 1.4 high speed internet-cable 100Mbit/s

3) Astro Gaming A50 Wireless Headset

PS3'an skalar ner bilden till 1280x1024-60Hz på tv'n. Men det går att tvinga upp den till 1920x1080-60Hz.

Detta blev en enorm förbättring mot min gamla PS3'a slim med HDMI 1.3 och en gammal 42-tums tv. Bild o ljudkvalite går inte att jämföra, det är som natt o dag i skillnad.

/ AP

Haha vilken underhållande post!
Playstation 3 Super Duper Slim med HDMI 8.2
enorm förbättring mot min gamla PS3'a slim med HDMI 1.3

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av fredrikaw:

-

------------- OBS! Gammalt!-------------

Kände ändå att jag ville ha kvar det!

Nyttiga länkar:

Reddit-tråden. Officiell information direkt från EA.
Battlefields hemsida: Officiell information.
Post med ny information. Tydligen ska detta komma direkt från EA's kontor i Kina. Inga direkta källor vad jag än vet.
Direkt länkar till DICE och EA Sverige. Ingen information ännu!
/battlefield3 subreddit på Reddit. Trevligt material.

Dessa länkar används också som mina källor!

Vad spelet kommer erbjuda:

Här fylls det på med info så fort något nytt släpps. Alla tips kommer med här och självklart ger jag er kredit!
Punkter med en stjärna (*) är officiell info, annat får man ta med en nypa salt Värt att tänka på är att allt som sägs angående BF4 inte är att i sten. Jag tänker på föregående löften, t.e.x. att det blåa filtret skulle bort...
OBS att de utan stjärnor är från EA Kina vilket handlar om ett forumsinlägg! Inget av de behöver stämma!

• *En bättre lösning på VOIP. Vet ej om detta finns i BF3, personligen kör jag med Skype.

• *Battlerecorder. Möjligheten att kunna spela in direkt i spelet. Använde inte det i BF2 men jag förstår varför folk vill ha det, kan bli riktigt grymma filmer. Bl.a. finns det många BF filmer på YouTube.

• *Spectator mode. Alltid trevligt att flyga runt utan att bry sig om fysikens lagar!

• *En mer robust e-sport. Väldigt klent i BF3.

• *Modern era. BF4 kommer precis som BF3 att utspela sig i modern tid, d.v.s inget framtids eller världskrigsspel.

• PC, XBOX (360 & "720") och Playstation (3 & "4"). Spelet kommer släppas till PC, dagens konsoller och även framtiden (4 & 720). BF4 kommer inte till Nintendo Wii U.

• 64 spelare och 60 FPS på PC, XBOX 720 och Playstation 4. Dagens konsoler kommer inte ha stöd för 64 spelare kartor och inte heller 60 FPS. PC ska även ha ett "100 FPS lås".

• 2012-10-23 Enligt EA Kina ska spelet kunna släppas den 23 oktober nästa år. Varning! Ett datum kan vara väldigt varierande!

• Kvinnliga karaktärer. BF4 kommer ha kvinnor som medverkar i spelet, både som ospelbara och spelbara i Multiplayer.

• Fostbite 2.0. Notera nollan! Tydligen kommer inte Forstbite uppdateras som den t.e.x. gjorde i och med BC2 (Frostbite 1.5). BF4 kommer använda 80% av Frostbites kraft då BF3 bara använder 30-40%

• Commander. Den efterlängtade "Commander" kommer tillbaka med nya verktyg och färdigheter. De som spelat BF2 vet vad det är. För andra: Commander fungerar ungefär som en shef över laget. Hen kan ge order till squads, kalla ner artilleri, släppa ner ammo/health/fordon o.s.v.

• USA, Ryssland och Kina. Dessa länder ska man kunna spela som. Trist att dom inte tar in alla länder från BF2. Men nu är det iallafall inte bara "US vs RU"...

• Battlelog. Bättre integration, "stats-data" och nya förbättringar. Har svårt att tänka mig att de skulle strunta i Battlelog då MOHW nyligen har tillkommit. Personligen är det bara en positiv grej.

Väldigt vad du är bra på källkritik du är, inget av detta är bekräftat, eller så är det t.o.m överbevisat, då de släppt info som motsäger det du skrivit.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

De har ju redan sagt att BF4 inte kommer ha spelbara kvinnliga karaktärer...
samt frostbite 2.5

Så fånigt att DICE verkar vara de enda som hela tiden hypar sin motor varje år.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk

Klart man marknadsför sina styrkor. Battlefield är ett av dom bästa spelen när det kommer till grafik och trots att att nästan allt vi ser i singeplayer är scriptat så kan jag inte tänka mig ett spel i dagsläget eller som kommer släppas inom snar framtid som ser bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

samt frostbite 2.5

Nope!
Frostbite 3.0 är det ju, borde alla veta vid detta laget. Men det är egentligen skitsamma sålänge spelet är grymt och har mycket destruction

(googla istället för att svara "källa?" tack)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Nej, nej, nej. Ljudet är det bästa med BF3

Jag hoppas på en bättre klassbalans där t.ex. medics är en dedikerad klass (skild från assault). Och bättre natur

Alldeles för mesigt för min smak, och själva mekanismen låter ofta mer än skottet självt gör, låter väldigt...skrapigt på något sätt, vilket jag inte gillar, både BFBC2 och medal of honor warfighter hade skönare ljud, och framför allt inte lika mesiga, vilket jag helt klart föredrog.

De får gärna försöka hålla kvar realismen i ljudet om de vill, men de kan fortfarande ha maffigare eko eller vad som helst.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

samt frostbite 2.5

Är rätt säker på att de kallar den Frostbite 3, även om det bara är en uppspicead version av 2an, och inte en helt ny.

Att man inte får spela som tjejer hade de en väldigt konstig förklaring till; Det kändes som att en manlig karaktär passar storyn bättre.

Varför har de fått för sig att någon bryr sig om storyn i Battlefield? Storyn spelar man kanske en gång, och skrattar åt hur scriptad den var, det är multiplayern som får folk att komma tillbaka, och det är där folk vill ha kvinnliga karaktärer, ingen bryr sig om vad som händer i storyn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"*Battlerecorder. Möjligheten att kunna spela in direkt i spelet. Använde inte det i BF2 men jag förstår varför folk vill ha det, kan bli riktigt grymma filmer. Bl.a. finns det många BF filmer på YouTube.
*Spectator mode. Alltid trevligt att flyga runt utan att bry sig om fysikens lagar!
*En mer robust e-sport. Väldigt klent i BF3."

DICE och E-sport? Största skämtet sen ever Hörde exakt samma lovord inför release av bc2 och fick höra det personligen under en intervju inför bf3.. de kommer till 100% bara att leverera 100% skit.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd

http://www.pcgamer.com/2013/04/15/battlefield-4-commander-mod...

Visa signatur

Permalänk

Sägs dock att det är fake, men har ingen aning själv.

Visa signatur
Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sägs dock att det är fake, men har ingen aning själv.

http://www.youtube.com/watch?v=7iezoe-8DGk&feature=player_emb...!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv

Varför kan man nu inte spela som tjej i bf4. Sa dom inte det? Eller har dice ljugit som vanligt nu igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Varför kan man nu inte spela som tjej i bf4. Sa dom inte det? Eller har dice ljugit som vanligt nu igen...

Det var "läckta rykten" från EA.
Skyll inte på Dice nu som knappt sitter på någon makt...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KaakaaN:

Det var "läckta rykten" från EA.
Skyll inte på Dice nu som knappt sitter på någon makt...

Jag litar inte på dice längre. Blåfilterretards.

Permalänk

Ja? Samma film? Flera kommentarer påstår ju att det är fake.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja? Samma film? Flera kommentarer påstår ju att det är fake.

Men varför?
Har dessa kommentarer några källor som hänvisar till fakta!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Vad är det för fel att spela BF3-4 på konsol? Jag vet att det är lite snyggare på PC jämfört med konsol, men jag tycker att det är lättare att flyga med handkontrollen på PS3'an.

Jag har optimerat så mkt som möjligt, för att spela BF3 på min nya Playstation 3 Super Slim med HDMI 1.4

1) En 64-tums plasma-tv (ingen eftersläping på bild/ljud)

2) Monster HDMI 1.4 high speed internet-cable 100Mbit/s

3) Astro Gaming A50 Wireless Headset

PS3'an skalar ner bilden till 1280x1024-60Hz på tv'n. Men det går att tvinga upp den till 1920x1080-60Hz.

Detta blev en enorm förbättring mot min gamla PS3'a slim med HDMI 1.3 och en gammal 42-tums tv. Bild o ljudkvalite går inte att jämföra, det är som natt o dag i skillnad.

/ AP

FYI: BF3 renderar i 1280x704 på konsoll, och oavsett hur mycket du försöker tvinga upp det så kommer du inte kunna få HD. Placeboeffekt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninji:

FYI: BF3 renderar i 1280x704 på konsoll, och oavsett hur mycket du försöker tvinga upp det så kommer du inte kunna få HD. Placeboeffekt?

Allt över 480p är "HD"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt över 480p är "HD"

Men när det kommer till TV så är det iaf minst 720p. Jag tror inte att nån skulle kalla 800x600 för HD nuförtiden

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Skrivet av Henrik_IB:

Personligen klarar jag inte av att spela något FPS spel på konsol. Vill inte starta ett flamewar men personligen tycker jag konsol är skit om man har råd men en ordentlig dator, finns inga fördelar förutom att det är "billigare" och man slipper datorkrångler. Dock ska det erkännas att sportspel som fifa och racing spel är bättre på konsol but that's it.

Joo...smaken är som baken, dvs delad.

Det finns både för o nackdelar med PC vs konsol.

Det skulle vara riktigt häftigt att testa Oculus Rift, när den är fullt utvecklad. Ett 360* VR-headset, där man får en "verklighetskänsla", om att man faktiskt är "inne" i spelet och deltar.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Ang. kvinnor i bf4, jag tycker inte de borde vara spelbara i multiplayer. Det skulle totalt förstöra inlevelsen för mig om 50% av alla soldater (eller troligen mer) är kvinnor. + att jag inte gärna skjuter vackra damer. Det skulle behövas föras in något form av kvota där max 10% av spelarna får spela som kvinna, men ärligt, PK maffian ska hållas på korta trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Ang. kvinnor i bf4, jag tycker inte de borde vara spelbara i multiplayer. Det skulle totalt förstöra inlevelsen för mig om 50% av alla soldater (eller troligen mer) är kvinnor. + att jag inte gärna skjuter vackra damer. Det skulle behövas föras in något form av kvota där max 10% av spelarna får spela som kvinna, men ärligt, PK maffian ska hållas på korta trådar.

Eller att kvinnorna är en speciell klass precis som mörkhyade är Assualt på US sidan.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Aldrig mer köpa ett spel som har med EA att göra. Finns ju en anledning till att de korades till sämsta företag två år i rad ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Varför ska ett spelföretag anpassa sig till att du har problem med att det finns kvinnor med i spelen som du spelar för? Är det inte mer rimligt att du kanske ska börjar anpassa dig till att det faktiskt finns kvinnor som spelar spel och därför också en efterfråga efter kvinnliga karaktärer? Snacket om "PK-maffian" hit och dit är också otroligt tröttsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Inte konstigt att världen ser ut som den gör...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Aldrig mer köpa ett spel som har med EA att göra. Finns ju en anledning till att de korades till sämsta företag två år i rad ^^

Är beredd att hålla med dig. Har gjort bort mig och köpt så många jävla hastverk från EA att jag har lessnat, men samtidigt så älskar jag Battlefield. Har spelat alla spel i serien sedan 1942.

Permalänk
Inaktiv

Synd att de inte gjorde en makeover på Battlefield 1942 med Frostbite motorn