HDMI > TV 27" Andersson

Permalänk
Medlem

HDMI > TV 27" Andersson

Hej!
Har ett Nivida GeForce GT530 i lådan och vill koppla den till tv:n. men problemet är att skrivbordet är förstort för tv:n. ikoner och linjalen syns bara halvt som om dem ligger bakom listerna på tv:n

Snälla hjälp mig har försökt åtgärda detta hela dan och lyckas inte....
Jag har laddat ner nya drivrutiner och bökat som FAN

Permalänk
Medlem

Antagligen har du fel upplösnining inställt i Windows och/eller fel skalning valt på tvn.
Prova växla mellan olika "aspects" i TVN efter du valt rätt upplösning för din panel.
Kan handa att det finns nåt gaming/PC-mode i tvn som fixar det åt dig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | NH-L12S | Corsair Vengeance 2x16GB 6000Mhz CL30 | Samsung M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-I Gaming WIFI | ASUS RTX 4070 Super | Corsair SF750 | Fractal Design Ridge |

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll vad jag väljer på burken den är fortfarande förstor och går utanför tv:n.
Försökte det men hittar inga sådana på tv:n

Permalänk
Entusiast

I AMD så kan man fixa det genom att ändra overscan inställningar. Det bör finnas något liknande i Nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Overscan som tidigare påpekat!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om du har AMD grafikkort gå in i Catalyst control center (har du ej det så ladda ner det) > My digital flat panels > Scaling options och skala den tills den blir rätt.

Finns säkert något liknande till Nvidia. Google is your friend.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

löste det!
tusen tack!

Permalänk
Medlem

Har nu stött på ytterligare ett problem...
Ska försöka spela Civilisation 5 på datorn och spelet startar i windowd och vägra gå till fullscreen!!

Permalänk
Hedersmedlem

Testat ALT + ENTER?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)