Permalänk
Medlem

Från colaburk till pennställ!

Vet inte riktigt var denna tråd passar, men tekniskt sett så är det väl en modd? aja en värdelös mod iaf

Klipp upp colaburken. (Det rekommenderas att dricka upp innehållet innan du börjar klippa). Jag använder en vanlig knipsartång.

Klipp så långt in du mot kanterna du bara kan, men var försiktig! Skada inte utsidan! Det är bättre att det är lite aluminium kvar, än att utsidan blir skadad.

När du klipp så noga du kan (man kan alltid fintrimma kanterna, fast det finns ett "fusksätt") Ta en plattång eller t.o.m en fil. Tryck till/fila in de vassa kanterna så mkt som möjligt så att de inte sticker ut.

Skölj ur burken ordentligt och torka sedan ur burken med hushållspapper eller en trasa. Sätt i pennor, sudd eller allt annat crap du vill ha i det nya penstället

Det slutgiltiga resultatet!

Kommentarer? Resultat?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

borde anmäla detta för trams..

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Man kan sätta i lite dioder för att det ska bli en mer moddad... modd

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk

Snyggt, ungefär hur mkt pengar har du lagt ut på detta arbete? varifrån köpte du burken?

Nemen alltid kul med lite omväxlande moddningar.

Permalänk
Avstängd

*asg* men det där är den jobbigaste varianten tar nog en icke färdig burk dvs en utan lock direkt så e den klar från fabrik * tack för tipset*

Permalänk
Medlem

Jag har haft en colaburk som pennställ i flera år, jag tog dock en sån man får på flygplan (25 cl) då dessa är mer cylinderformade och inte har en kant som svänger in längst upp. Dessutom har jag hält i lite smält tenn i den för att den ska bli stadig, rekommenderas varmt.

Permalänk

Jag kan bita av locket på en burk på under 9s. Slå det!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quod
Dessutom har jag hält i lite smält tenn i den för att den ska bli stadig, rekommenderas varmt.

Haha
Rekommenderas varmt, ja du. Det rekommenderas att det är varmt ja, annars lär inte tennet flyta så bra

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |

Permalänk
Medlem

Delar!um... ditt as mitt rekord ligger på runt 9
drick upp en sån burk på 2.5sek det gör du inte :PPP

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Avstängd

Sånt gör man alltid när man är lite halvtrött

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PromeX

Kan du bita upp locket på en burk på 9s?
Det vill ja se.. fan, då måste jag försöka klara 8s! Men fuska inte... Man får bita så mycket man vill tills man kan dra bort locket eller måste man bita bort hela?

Edit: Btw, visste inte att min klasskamrat var medlem på SweC! Välkommen m8

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag brukar bita så mkt jag vill.. :D... nämen ja kör så man kan gnaga bort det genom att dra... annars svårt

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Gjorde samma sak för typ 1 månad sen Inte postar ja en tråd dock... dessutom använde ja morakniv! Do it in styyyle!

[EDIT] är det en minikyl jag ser stå till höger i första bilden?

Visa signatur

Jag lider av Tropophobia.

Permalänk

Gjorde precis en sån nån dag efter dreamhack... men måste erkänna att min ä snyggare för jag tog en sån där konservsburk öppnare....

Bara att jag har sämmre bildkvalle.....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk

COLA MISSBRUKARE att misshandla så små söta fina burkar...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

hahaha....

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gl-Gnu
borde anmäla detta för trams..

hmm, jag har lagt märket till det, men anser inte att det är något allvarligt...
Let him live...
;P

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att använda en burk som det varit Bullens korv i - stabilare än colaburkar, snyggare (imho) och så får man äta innehållet först!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PromeX

Gör det på 2.35

Permalänk
Medlem

Man borde kanske göra nåt med dom ca 30 burkar som står runt datorn. Massproducera pennställ eller nåt

Permalänk

kom du på det helt själv? Coolt! Sånna måste jag göra...

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRiXTeR[o]
Gjorde precis en sån nån dag efter dreamhack... men måste erkänna att min ä snyggare för jag tog en sån där konservsburk öppnare....

[IMG]http://www.trixter.org/uploads/Bild 003[1].jpg[/IMG.]

Bara att jag har sämmre bildkvalle.....

Fint med en joltcola, jag tar och gör en nu

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

LOL VAD FUUUULT!!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk

du borde göra barnprogram mannen!

först så skall du klippa bort toppen på burken. ta då gärna en vuxen till hjälp så att du inte skär dig... senn så tvättar du ur ditt nya fina pennställ och så e de klart! det var vell inte så svårt men för säkerhets skull tar vi det en gång till
först så skall du klippa bort toppen på burken. ta då gärna en vuxen till hjälp så att du inte skär dig... senn så tvättar du ur ditt nya fina pennställ och så e de klart!

sorry kunde inte låta bli.... kan ju inte direkt påsta att det är nått ny tt att använda burkar som pänställ...

Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
citat:Ken Olsen, Digital, 1977

Permalänk
Medlem

Ny idé

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sa ju att det en värdelös mod, fast fortfarande en mod

Tycker det är lite dåligt att klaga på att det inte är nytt. Hur många trådar finns här om folk som smackat plexi på lådan och suttit in ett ljusrör?

Och ja, på första bilden så syns ett minikylskåp i bakgrunden, och på andra bilen ser man min katt i bakgrunden!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm