Dualscreen med en 60Hz och en 120/144Hz?

Permalänk
Avstängd

Dualscreen med en 60Hz och en 120/144Hz?

Hej Sweclockare!
Jag har tänkt köpa nya skärm en 120/144Hz skärm och undrar nu om det blir några problem med att köra dual screen 60Hz skärm och en 120/144Hz skärm om 60Hz skärmen klockar ner 120/144Hz skärmen eller liknande?

Ni får gärna tipsa om en 120/144Hz skärm också

Fortsatt trevlig kväll!
Med vänlig hälsning Gurra

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är inga problem alls. Har kört med en sån setup i drygt ett år och aldrig varit med om några problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Det är inga problem alls. Har kört med en sån setup i drygt ett år och aldrig varit med om några problem.

Nice, vad kör du för 120/144Hz skärm och hur är den?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Gurawn:

Nice, vad kör du för 120/144Hz skärm och hur är den?

Körde med en LG W2363D vilket var den enda 120hz skärmen som klara av att ge full sRGB färgskala och därmed den enda 120hz jag själv kan tänka mig att använda.

Sålde dock den till förmån för en 27" 1440p skärm istället.

Men 120hz är riktigt, riktigt fint att ha om man spelar mycket, själv spelar jag inte så mycket FPS längre så jag hade ingen direkt nytta av en sådan skärm utan gick mer på bildkvalité istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Körde med en LG W2363D vilket var den enda 120hz skärmen som klara av att ge full sRGB färgskala och därmed den enda 120hz jag själv kan tänka mig att använda.

Kommer du möjligtvis ihåg vilka bildinställningar du använde? Använder nämligen själv en W2363D och har ännu inte ändrat några inställningar.

Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Gwaniiz:

Kommer du möjligtvis ihåg vilka bildinställningar du använde? Använder nämligen själv en W2363D och har ännu inte ändrat några inställningar.

Det kommer jag inte ihåg, men det var ICC profiler inblandade också, så det är inte bara att kopiera inställningarna.