Telefonförsäljare. Gjorde jag bort mig?

Permalänk
Inaktiv

http://warpdrive.se/17807 detta är vad man ska göra mot telefonförsäljare

Permalänk
Medlem

Så jobbiga det är >.<

Vi hade en dörrförsäljare från Telge Energi för en vecka sedan, som påstod att vi kunde skriva under men att hon inte skrev något på när avtalet skulle börja gälla, så att vi skulle kunna kolla upp företaget.

Ye right, som att jag skriver på ett papper som inte är helt ifyllt -.-

(Finns en anledning till att man inte vill bli telefon/dörrförsäljare)

Permalänk
Medlem

Varför ska man vara otrevlig mot okända människor. Jag förstår att allas lediga tid är viktig osv, men det är helt onödigt att vara elak.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Varför ska man vara otrevlig mot okända människor. Jag förstår att allas lediga tid är viktig osv, men det är helt onödigt att vara elak.

är ju roligt?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon34061:

1. Så jävla fittigt, dom försöker göra sitt jobb och få mat på bordet.

2. I stort sett alltid använder dem artistnamn, om man inte har ett väldigt vanligt namn - och då kan jag säga att hitta personnummer på försäljaren är nära på omöjligt. Sällan också som försäljaren ringer "direkt" från företaget, t.ex Tele2, Telenor, Vattenfall utan från ett outsourcat callcenter. Det där citatet är 100% bullshit, och vore det sant är det han som borde anmälas för bedrägeri

Permalänk
Medlem

Jag brukar be om namn, organisationsnummer och faktureringsadress. Sedan berättar jag att min taxa är 1800:- i timmen mellan 09:00 och 17:00 andra tider är den 3600:- i timmen. När jag frågar om det är ok att jag spelar in samtalet brukar de inte vara intresserade av att prata längre.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det handlar inte om ledig tid. Det är frågan om okända människor som försöker lura som telefonförtäljare gör. Är man det minsta snäll och/eller oförberedd så pratar dom omkull en.

stavfel
Permalänk
Medlem

Det är väl bara lägga på eller säga nej tack så slipper du slösa tid. Det kvittar hur många gånger du är elak mot
dom för det är deras jobb och de är nog heller inte särskilt glada över att ringa o störa folk i timmar som säger massa saker till dom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av panpo98:

Det handlar inte om ledig tid. Det är frågan om okända människor som försöker lura som telefonförtäljare gör. Är man det minsta snäll och/eller oförberedd så pratar dom omkull en.

Helt fel uppfattning att telefonförsäljare endast försöker luras, ibland kan dom faktiskt ha okej deals. Allt sägs i avtalet man spelar in, ärligt talat så förstår jag inte alltid hur folk ens lyckas bli lurade av dom. Absolut minsta lilla grej måste sägas i avtalet och det gör dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SprengdPanda:

Helt fel uppfattning att telefonförsäljare endast försöker luras, ibland kan dom faktiskt ha okej deals. Allt sägs i avtalet man spelar in, ärligt talat så förstår jag inte alltid hur folk ens lyckas bli lurade av dom. Absolut minsta lilla grej måste sägas i avtalet och det gör dom.

Förstår du inte så behöver du läsa tråden igen och tänka efter ordentligt hur det var i deras situation. Det finns massor av fall du kan läsa i olika former och folk att prata med i verkligheten. Bruka vara väldigt lätt då att förstå för hur folk blivit lurade och hur företagen försöker mygla med avtal och konsumenters rättigheter. Det är skillnad mellan teoretiska kunskaper om avtal och hur det går till i verkligheten.

Självklart lurar dom inte dig lika lätt nu när du blivit varnad i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Genom att visa mig warpdrive så snodde du nyss två timmars viktig skrivtid från mig

Ont: Bör inte vara något problem då, som nämnts tidigare, man har 14 dagars ångerrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samev:

Genom att visa mig warpdrive så snodde du nyss två timmars viktig skrivtid från mig

Ont: Bör inte vara något problem då, som nämnts tidigare, man har 14 dagars ångerrätt.

Du är inte ensam, sitter och skrattar ihjäl mig.

Ont: Jag personligen tror att inte ett skit kommer att hända.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -