Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Precis vad jag letade efter, vart extremt sugen på att sleeva min dator igår och tänkte att det vore trevligt med en svensk butik som sålde det mesta man skulle behöva. Beställning kommer förmodligen. Räcker 20 meter sleeve small mån tro?

Dubble det så kanske det räcker. Men du får nog räkna ut själv hur mycket du behöver.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Räcker 20 meter sleeve small mån tro?

Beror väl på vad du ska sleeva?

Endast 24pin kontakt är 23 * antal centimeter kabeln är (troligtvis runt 60cm?) = 14 meter för endast 24pin kabeln (då är ingen felmarginal inräknad).

Så du får mäta kablarna och räkna ut hur mycket du behöver!

Permalänk
Medlem

Härligt! Lycka till!

Blir nog en beställning framöver! :>

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Paracord i svart och magenta är på gång och kommer förmodligen nästa vecka för att testa lite Köpte bara 100 meter av varje färg för att se så att storlek och kvalité är OK. Skulle det vara värt att sälja den färdigrensad till ett högre pris än att sälja som den är till ett lägre pris?

Det får du bestämma själv, hur du gör med priserna.

Skrivet av Nikkop:

Hur menar du det är svårt att rensa? Med tanke på hur superenkelt det är att rensa?
Bara bränna lite i ena änden med tändare och dra ut trådarna. Busenkelt!

Mja, inte när du ska rensa 1000 meter åt gången.
Jag kan få tag på stora rullar asbilligt om jag så behöver det. Satt med 4 km paracord som jag rensade i höstas, hade blåsor överallt i båda händerna.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Fedex knackade på dörren precis och levererade en första utökning av kontaktsortimentet Nu ska jag bara jaga reda på resten!

Kontakterna på bilden är alla original från MOLEX och kommer upp i dagarna.

Och så fick mina favoritfläktar (fyra till antalet) lite sleeve i helgen Det var inga svårigheter att trä in alla tre kablar i samma tråd och den ser ut att ha lyckats hålla sig tät.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Fedex knackade på dörren precis och levererade en första utökning av kontaktsortimentet Nu ska jag bara jaga reda på resten!

Kontakterna på bilden är alla original från MOLEX och kommer upp i dagarna.

http://www.sleeva.se/wp-content/uploads/2013/05/kontakter.jpg

Och så fick mina favoritfläktar (fyra till antalet) lite sleeve i helgen Det var inga svårigheter att trä in alla tre kablar i samma tråd och den ser ut att ha lyckats hålla sig tät.

http://www.sleeva.se/wp-content/uploads/2013/05/fläkt.jpg

Åh, ser sjukt nice ut! Kontakter och pins kommer behövas för oss som vill crimpa!

Permalänk

På hur stora ordrar är frakten 29 kr ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av truppenrille:

På hur stora ordrar är frakten 29 kr ?

Det är alltid 29 kr inom Sverige oavsett hur mycket eller lite du beställer
Jag har skrivit "från 29 kr" för att frakten till Finland och Åland är 59 kr.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk

super ! order lagd ;D

En tanke bara, kläm värktyg hade varit nice om du hade i lager

Permalänk
Medlem

kul !

Du tänker på crimpverktyg för att klämma till stiften?

Om jag lyckas hitta bra kvalité till rätt pris så kan det vara intressant. Originalverktyget kostar över 2000 kr, men jag vet att mdpc bland annat har lyckats få ner priset ordentligt på liknande kvalité.

Edit: Och för att uppmärksamma. Jag sitter lite i valet och kvalet att byta ut all färgad S-ATA Sleeve. Jag har fått äran att klämma å känna på diverse konkurrenter och kan slå fast vid att min Sleeve inte riktigt håller måttet. Även att jag kan hålla betydligt lägre priser så måste jag ha en produkt som jag är stolt över. Detta gäller alltså all färgad S-ATA-sleeve. Inte svart & vit (som redan är utbytt), och inte heller Small vilken jag tycker håller hög kvalité

Vi gör som så att vi lägger dessa produkter på utgående och sänker priset till 2 kr/meter.

truppenrille: Din order kom mitt i min lilla tankekurva. SÅ du har PM alldeles strax!

Om någon annan känner sig berörd av denna förändring går det också bra att skicka PM eller e-post.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

kul !

Du tänker på crimpverktyg för att klämma till stiften?

Om jag lyckas hitta bra kvalité till rätt pris så kan det vara intressant. Originalverktyget kostar över 2000 kr, men jag vet att mdpc bland annat har lyckats få ner priset ordentligt på liknande kvalité.

Edit: Och för att uppmärksamma. Jag sitter lite i valet och kvalet att byta ut all färgad S-ATA Sleeve. Jag har fått äran att klämma å känna på diverse konkurrenter och kan slå fast vid att min Sleeve inte riktigt håller måttet. Även att jag kan hålla betydligt lägre priser så måste jag ha en produkt som jag är stolt över. Detta gäller alltså all färgad S-ATA-sleeve. Inte svart & vit (som redan är utbytt), och inte heller Small vilken jag tycker håller hög kvalité

Vi gör som så att vi lägger dessa produkter på utgående och sänker priset till 2 kr/meter.

truppenrille: Din order kom mitt i min lilla tankekurva. SÅ du har PM alldeles strax!

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?cat=0&sq=crimp&s...

där har du elfas olika typer av crimpt verktyg, dessa är inte återförsäljar priser.
Hoppas du hittar någon

Permalänk
Medlem

något som hade varit bra är om man kunde länka köplistor som på t ex inet, så att man kan hjälpa folk på forumet om dom behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Måste säga att soulnut gör ett grymt jobb, härlig service och trevligt bemötande. Och snabb frakt är det ju inte alls något fel på. Blir en beställning till i veckan förhoppningsvis.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Tack alla !

Nästa stora uppdatering av sidan rent utseende och funktionsmässigt kommer att bli någon gång under sommaren då förhoppningsvis ett och annat projekt som använder min sleeve har färdigställts och kan bidra med bilder. Det kommer iallafall bli ett ljusare tema med större fokus på hur produkterna kan användas och jag kommer att titta närmre på de funktioner som förselås i den här tråden då.

Annars har det inte hänt så jättemycket sedan sist. De kontakter jag fick hem för ett par dagar sedan har fotats och lagts upp på http://www.sleeva.se/produkt-kategori/kontakter-stift/. Fler stift kommer att tas hem efter behov och det går bra att höra av dig om du behöver ett större antal än vad som finns tillgängligt just nu.

Under nästa eller nästnästa vecka kommer en leverans med genomgående lock till SATA-kontakterna samt svarta 3-pin fläktkontakter. Också under nästa eller nästnästa vecka kommer Sleeve Small i en ny färg; Lila. Tror den kan bli grym i kombination med svart, vit och mörkgrå!

Det första verktyget som kommer att komma in blir Lamptron Modding Tool Kit http://www.lamptron.com/product/modding/modding-tool-kit/ och dessa kommer att skeppas med start den 24:e Maj. Detta är enligt mig det bästa av de budgetalternativ som finns i väntan på originalverktyget. Priset hamnar någonstans mellan 159-169 kr.

Och på tal om Molex originalverktyg, vad tycker ni är ett rimligt pris? Som det ser ut nu måste priset hamna omkring 199kr för att gå +/- 0. Elfa tar ca 230 kr för detta verktyg. Planen är att ta in detta någon gång under Juni om intresse finns.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

För er som undrar ang. kvaliteten så kan jag bara säga att den är kanon.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelroom:

För er som undrar ang. kvaliteten så kan jag bara säga att den är kanon.

Kul att du testat på "min" sleeve! Mycket imponerande resultat Jag blev själv sugen på de färgerna, men jag ska avvakta den lila sleeven som dyker upp vilken dag som helst nu innan jag bestämmer mig. Den är i Frankrike nu så förhoppningsvis går den att köpa redan på måndag.

mvh
Andreas

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Idag dök den lila sleeven (small) upp och höll den kvalité som utlovades 69kr/10 meter eller 10kr/meter som vanligt!

En produktbild tills jag hinner sleeva lite:

http://www.sleeva.se/butik/sleeve/sleeve-small-lila/

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Idag dök den lila sleeven (small) upp och höll den kvalité som utlovades 69kr/10 meter eller 10kr/meter som vanligt!

En produktbild tills jag hinner sleeva lite:

http://www.sleeva.se/wp-content/uploads/2013/05/sl3-pur1.jpg

http://www.sleeva.se/butik/sleeve/sleeve-small-lila/

Riktigt snygg, är lite torsk på lila/violett!
Blir nog en beställning när skolan börjar avta i aktivitet!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg sida!

Permalänk
Medlem

Tack!

Ni som har frågat efter gul får tyvärr vänta lite till. De samples jag fick var på den neongula/genomskinliga varianten som jag inte tycker är särskilt snygg alls. Jag får fler samples i veckan och håller tummarna Annars får jag höra om någon av mina tillverkare kan ta emot en specialbeställning.

På tal om samples är det ganska många frågar efter detta på de färger som redan finns i shoppen och därför har jag valt att skapa det som en produkt. Det kommer att kosta en guldpeng (inkl frakt!) vilket jag hoppas ni tycker är rimligt! Obs att frakten inte är gratis om ni köper något annat samtidigt.

http://www.sleeva.se/butik/sleeve/sleeve-small-sample/

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Tips!

Testkörde den lila sleeven igår kväll och prövade några olika metoder för att få loss pinnarna. Här kommer en bild på den enligt mig absolut bästa metoden! Det tog knappt fem-tio minuter att få loss alla kablar.

Och så här blev det Inte helt nöjd med min krympslangsteknik, men ville visa min nya favoritfärgkombo så fort som möjligt! Svart & lila med inslag av mörkgrå.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Snyggt med lila!
Blivit riktigt sugen att sleeva, har dock aldrig gjort det så är helt grön inom området.
Vad skulle det kunna gå på om man sleevade 5x0,7m sata samt ett aggregat?
Förstår om det är svårt att säga ett pris men om man skulle kunna få ett ungefär så kanske det blir att försöka sig på det!
Lyfter verkligen utseendet!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Beställde just testpaket, om det ser bra ut så kommer det två större beställningar inom några dagar!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Snyggt med lila!
Blivit riktigt sugen att sleeva, har dock aldrig gjort det så är helt grön inom området.
Vad skulle det kunna gå på om man sleevade 5x0,7m sata samt ett aggregat?
Förstår om det är svårt att säga ett pris men om man skulle kunna få ett ungefär så kanske det blir att försöka sig på det!
Lyfter verkligen utseendet!

Jag skulle säga omkring 40 meter Sleeve Small för nätaggregatet beroende på hur många kablar som används, om det är modulärt osv. Och 4-5 meter Sleeve SATA. Så räkna med omkring 400kr om du inte behöver något utöver sleeve och krympslang. Några färger av SATA-sleeven är utgående så där kommer du undan rätt billigt, dock inte det bästa som marknaden har att erbjuda Det kommer tre olika verktyg i slutet av Maj, men två nålar eller en häftklammer fungerar lika bra för de flesta kablar.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Beställde just testpaket, om det ser bra ut så kommer det två större beställningar inom några dagar!:)

Kul!

Såg att du beställt två samples paket, var det meningen? PM annars

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Jag skulle säga omkring 40 meter Sleeve Small för nätaggregatet beroende på hur många kablar som används, om det är modulärt osv. Och 4-5 meter Sleeve SATA. Så räkna med omkring 400kr om du inte behöver något utöver sleeve och krympslang. Några färger av SATA-sleeven är utgående så där kommer du undan rätt billigt, dock inte det bästa som marknaden har att erbjuda Det kommer tre olika verktyg i slutet av Maj, men två nålar eller en häftklammer fungerar lika bra för de flesta kablar.

Aggregatet är modulärt samt att jag kör CF. Men lika bra att köra 40m så har man lite säkerhet att det räcker.
Har några kablar jag inte använder som jag ska ta och prova få loss pinsen!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Aggregatet är modulärt samt att jag kör CF. Men lika bra att köra 40m så har man lite säkerhet att det räcker.
Har några kablar jag inte använder som jag ska ta och prova få loss pinsen!

Tack för hjälpen!

Glömde skriva antal meter av krympslangen, men om du köper den varianten som är per meter så kan du räkna med 1,5cm per kabelände. Så 48*1,5 = 72cm krympslang för en 24-pin kabel + lite extra Detta var dock redan inräknat i priset på 400kr.

Lycka till!

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Under leverans så ser denna mening lite konsig ut "Fraktkostnaden är alltid densamma oavsett hur stor din order är. För närvarande:"

Det kanske skulle kunna stå:
"Fraktkostnaden är alltid densamma oavsett hur stor din order är.
Priserna är för närvarande:"

Bara något jag störde mig på

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Kul!

Såg att du beställt två samples paket, var det meningen? PM annars

Jarå, ena är till mig själv och det andra är till en väns födelsedag.

Såg något om rabattkod, möjlighet till "presentkort"?

Permalänk
Avstängd

djungelapa har återuppstått i ett finare namn