Permalänk
Skrivet av Soulnut:

http://www.sleeva.se/wp-content/themes/sleeva/images/logo_pad...

Aktuell rabattkod som ger 10% rabatt: sleeva2013

Hej Sweclockers och alla medlemmar!

Jag har under de senaste månaderna drivit webbutiken Sleeva.se som är en webbutik med fokus på modding där jag säljer bland annat kabelstrumpa, krympslang och andra bra-å-ha tillbehör.

Den senaste tiden har jag sett ett ökat intresse för butiken och har därför valt att nu skapa en butikstråd här på Sweclockers. Jag ser detta forum som en bra möjlighet att komma i kontakt med er medlemmar där ni kan tycka till och kommentera. Kanske är det så att någon härifrån redan har hittat till butiken och hunnit testa de produkter som säljs. Tveka inte att skriva i sådant fall

I den här tråden tar jag gärna emot förslag på produkter, konstruktiv kritik på både hemsida och produkter samt alla de frågor som kan tänkas dyka upp. Det blir ju helt enkelt mycket roligare om alla vill vara med att påverka vart Sleeva.se kan komma att stå i framtiden.

Om det gäller enskilda ärenden som rör till exempel support, garanti, retur och så vidare hänvisas ni att istället mejla till info@sleeva.se eller skicka ett PM till min användare här på Sweclockers (Soulnut).

Adress: http://sleeva.se
Kontakt: info@sleeva.se

Med vänlig hälsning,
Andreas Svensson
Sleeva.se

Jag har ett tips. På hemsidan skulle man kunna lägga till "Hur du sleevar" eller liknande. Där det står en välskriven text om hur man sleevar. Btw snygg sida

Permalänk

Riktigt fin sida, beställde precis därifrån!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara kul om du fick in lite udda färger som te.x dessa

Men i alla fall! Det är väldigt bra priser på sleeva.se, så blev en ganska stor beställning idag. Blir nog mer i framtiden om jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Jag har ett tips. På hemsidan skulle man kunna lägga till "Hur du sleevar" eller liknande. Där det står en välskriven text om hur man sleevar. Btw snygg sida

Absolut en bra idé! Hopaps att nu när alla tentor och inlämningsuppgifter är klara få lite tid över att göra Sleeva.se till ett helhetskoncept

Skrivet av DDemis:

Det skulle vara kul om du fick in lite udda färger som te.x dessa
http://de.mdpc-x.com/components/com_virtuemart/shop_image/pro...

http://de.mdpc-x.com/components/com_virtuemart/shop_image/pro...

och kanske en ljusare version av denna färgen

Men i alla fall! Det är väldigt bra priser på sleeva.se, så blev en ganska stor beställning idag. Blir nog mer i framtiden om jag är nöjd!

Jag spanar alltid efter nya färger men kommunikationen med mina leverantörer lämnar lite att önska Man vet aldrig riktigt vilken färg man får vilket innebär ett par vändor fram och tillbaka med samples och långa väntetider innan en produkt kan komma in i lager. På gång är iallafall ytterligare några vanliga färger: Ljusgrå, En lite mörkare blå och förhoppningsvis gul. Jag ska se hur möjligheterna ser ut för dem att ta fram färger utifrån egna önskemål, men ofta har de orimliga krav på minsta antal meter i dessa fall.

--------

De beställningar som lagts torsdag-söndag (som ännu inte skickats) samt dagens beställningar fram till kl 16 kommer att skickas idag! Nationaldagen samt en heldagstenta i fredags gjorde att jag inte fick iväg precis allting i tid.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra Tänkte beställa nytt snart men när kommer de nya SATA in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

Kul att det går bra Tänkte beställa nytt snart men när kommer de nya SATA in?

Får samples från en sista leverantör nu i veckan så ska jag bestämma mig sen Förhoppningsvis innan, eller i början på Juli iallafall.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Kul med fler färger

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Statusuppdatering!

Fick idag äntligen samples från den sista leverantören och kan glatt meddela att det var värt väntan! Mer info kommer inom kort

Så här ser schemat ut framöver vad gäller nya produkter:

Imorgon (fredag)
- Lamptron Modding tool kit
- ModMyMachine ATX Pin Remover

Nästa vecka
- Färdigklippt Krympslang Small Svart med samma spec. som den som säljs per meter. Dvs. 6/2mm istället för 5/2,5mm. Den kommer bli lite dyrare, men är också lite roligare att jobba med

Början på Juli
Sleeve SATA (äntligen!) i ny, betydligt högre kvalité. Färger och priser diskuteras just nu. Men den hamnar någonstans omkring 12-14kr/meter, eller 5 meter för 49kr. Inledningsvis kommer åtminstone svart, vit, lila, orange och röd att komma in.

Borta vid horisonten
Paracord! Har testat ett antal färger nu, och även om paracord inte är någon personlig favorit vill jag så klart erbjuda det till de som föredrar det. Inget datum satt än tyvärr Men förvänta er ett par 8-10 färger inledningsvis och priser omkring 5 meter för 25kr-30kr

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Jag kör på http://inleed.se/

Inget illa om dem när de väl ligger uppe då de har betydligt snabbare respons när det kommer till Wordpress och lite tyngre CMS än till exempel Binero och CityNetwork. Dock har det väl blivit på tiden att gå vidare snart då över 10 timmar nedtid (även att det aldrig hänt tidigare) kan innebära en hel del förlorade pengar om man har otur.

Har kikat på https://www.egensajt.se/ & http://www.oderland.se/ men jag vet inte om något av dessa uppfyller mina krav på att dels kunna hantera ett CMS/Webbshop utan långa laddningstider samtidigt som de ska vara relativt stora utan att pressa in alldeles för många kunder på samma server (som Binero).

Om du vill ha lite mer "kräm" så kan jag rekommendera mitt partnerbolag LeaseWeb.

Här är några paket att börja ifrån: http://www.leaseweb.com/en/cloud-hosting/virtual-server
De har även Dedikerade servrar, men de kostar allt från 29 EUR/mån och uppåt, beroende på hur avancerat man vill ha det, och de klarar av t.ex Magento eCommerce osv då du kan välja passande OS för servern vid beställningen.

Referens: NL1203933222

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Verktyg!

Lite fler verktyg som utlovat. Tyvärr är inte verktyg gratis och dessutom väger de en del så priset kommer bli 199kr respektive 179kr. Och då pratar vi knappt en guldpeng i vinst för besväret Men verktyg behövs ju så klart!

ATX Pin Remover - 199kr
Ett högkvalitativt verktyg från ModMyMachine tillverkat av fjäderstål som tål betydligt högre påfrestningar än billigare verktyg. Det är definitivt i klass med, om inte bättre än originalverktyget från Molex. Dessutom ett greppvänligt handtag.

Lamptron Modding Tool Kit - 179kr
Ett lite billigare alternativ med alla verktyg som behövs till hela datorn. Detta är enligt mig det bästa budgetalternativet, som dock inte håller samma kvalité som verktyget ovan. Se bilden här under för en jämförelse.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Vilket jättekul initiativ! Om jag var 20 år yngre och hade 20 timmar mer om veckan ledigt hade jag helt klart gett mig in i sleeving-träsket, hoppas det går bra för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Lite fler verktyg som utlovat. Tyvärr är inte verktyg gratis och dessutom väger de en del så priset kommer bli 199kr respektive 179kr. Och då pratar vi knappt en guldpeng i vinst för besväret Men verktyg behövs ju så klart!

ATX Pin Remover - 199kr
Ett högkvalitativt verktyg från ModMyMachine tillverkat av fjäderstål som tål betydligt högre påfrestningar än billigare verktyg. Det är definitivt i klass med, om inte bättre än originalverktyget från Molex. Dessutom ett greppvänligt handtag.

Lamptron Modding Tool Kit - 179kr
Ett lite billigare alternativ med alla verktyg som behövs till hela datorn. Detta är enligt mig det bästa budgetalternativet, som dock inte håller samma kvalité som verktyget ovan. Se bilden här under för en jämförelse.

http://www.sleeva.se/wp-content/uploads/2013/06/tools.jpg

Jäkligt bra! Blir en till beställning när lönen kommer!

Permalänk
Snusfri

Om du tar in rosa sleeve (helst ljusrosa) så har du en kund i mig iaf

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Lite fler verktyg som utlovat. Tyvärr är inte verktyg gratis och dessutom väger de en del så priset kommer bli 199kr respektive 179kr. Och då pratar vi knappt en guldpeng i vinst för besväret Men verktyg behövs ju så klart!

ATX Pin Remover - 199kr
Ett högkvalitativt verktyg från ModMyMachine tillverkat av fjäderstål som tål betydligt högre påfrestningar än billigare verktyg. Det är definitivt i klass med, om inte bättre än originalverktyget från Molex. Dessutom ett greppvänligt handtag.

Lamptron Modding Tool Kit - 179kr
Ett lite billigare alternativ med alla verktyg som behövs till hela datorn. Detta är enligt mig det bästa budgetalternativet, som dock inte håller samma kvalité som verktyget ovan. Se bilden här under för en jämförelse.

http://www.sleeva.se/wp-content/uploads/2013/06/tools.jpg

Wow, båda verktygen ser ut att vara suveräna. Älskar greppet så man verkligen kan hålla det hårt och stadigt. Detta tror jag blir en hit bland de som sleevar!
Gillar #2 för att man kan byta ut så de får fler ändemål

Permalänk
Medlem

Fick nyss några krympslangar som jag beställde, och fick några buntband och en personlig hälsning. Det, OCH godis. Man kan lugnt säga bästa servicen någonsin.

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ny färdigskuren svart krympslang!

Har precis bytt ut den färdigskurna krympslangen mot en med bättre krympförmåga. Den är nu 3:1 (6/2mm) istället för 2:1 (5/2,5mm). Den kommer tyvärr att bli lite dyrare då den är tillverkad i USA, men den är också lite roligare att arbeta med. Längden är precis som förut 15mm.

Ni hittar dessa här: http://www.sleeva.se/butik/krympslang/krympslang-small-svart-...

Också tack för alla kommentarer! Det är jättekul med allt engagemang

Skrivet av THB:

Om du tar in rosa sleeve (helst ljusrosa) så har du en kund i mig iaf

Hmm, rosa är en ganska ovanlig färg som jag tror kan vara svår att ta in då efterfrågan inte är så jättehög. Paracord kommer dock att tas in i rosa och ett par andra färger om det är intressant

Skrivet av Vation:

Fick nyss några krympslangar som jag beställde, och fick några buntband och en personlig hälsning. Det, OCH godis. Man kan lugnt säga bästa servicen någonsin.

Kul att du är nöjd Ibland skickar jag med något extra om portot inte riktigt når upp till de 29kr som kunden betalat. Tyvärr kan jag inte justera frakten beroende på vikt i efterhand och då är det enklare att skicka med till exempel buntband, godis eller annat bra-å-ha för att täcka upp lite av mellanskillnaden.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Fick nyss mitt Lamptron Sleeving tool kit. Är supernöjd! Fick även med en massa godis vilket är ett stort plus!
Frakten tog bara en dag också, vilket var extremt snabbt.

Permalänk

Funderar på att sleeva mitt Ax760 agg, nån som handlat och kan berätta hur sleeven är att arbeta med?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Hej Andreas!
Undrar vilket fraktbolag du använder och hur man blir informerad om paket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Funderar på att sleeva mitt Ax760 agg, nån som handlat och kan berätta hur sleeven är att arbeta med?

Fungerar riktigt bra. Det är väldigt lätt att träda sleeven över alla kablarna, osv.

Permalänk
Medlem

På måndag kommer lite ny SATA-sleeve i åtminstone ett par 4-5 färger! Den gamla utgående SATA-sleeven kommer till en början att finnas kvar till ett riktigt lågt pris för de som vill öva lite eller kanske bygga ett hopprep. Kommer med en uppdatering på måndag!

Skrivet av ante_ante:

Funderar på att sleeva mitt Ax760 agg, nån som handlat och kan berätta hur sleeven är att arbeta med?

Om du köper ett sample-paket och skriver en notering i kassan att du behöver lite extra längd av någon färg för att testa över en hel kabel så fixar jag det.

Skrivet av borz:

Hej Andreas!
Undrar vilket fraktbolag du använder och hur man blir informerad om paket...

Hej! Jag använder alltid vanliga posten och varierar mellan vanligt brev och varubrev beroende på ordervärde och vikt.

Vanligt brev är inte spårbart, men har än så länge inte varit några problem. Och om det skulle bli problem så är det självklart jag som får ta den smällen. Varubrev används när försändelsen väger över 150gram (postens regler) och du får då ett sms när posten registrerat paketet. Varubrev lämnas i din brevlåda om det anses få plats, annars kommer du få ett sms och/eller en vanlig brev-avi om att brevet finns att hämtas hos ditt postombud. Jag skickar inte ut kollinummer i vanliga fall, men det kan fås om du kontaktar mig förutsatt att det skickats som varubrev.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har köpt ett set med blå sleevade kablar men de är på tok för långa. Har några frågor om detta för jag har aldrig pillat med det här förut....

Det är ju väldigt många sladdar man måste pilla ut ur 24 pin kontakten, måste alla sladdar tillbaka i samma hål igen?? Måste man ha nya stift när man ska trycka i dom igen? Exakt vad är det för saker jag behöver för att korta ner mina kablar? Använder bara 2st pci-e till graffet och 24 pin till mb och molex sladden till hdd( har nån adapter till den) och den kabeln som det står CPU på som man kopplar in i mb.

Mvh/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton79:

Hej!

Jag har köpt ett set med blå sleevade kablar men de är på tok för långa. Har några frågor om detta för jag har aldrig pillat med det här förut....

Det är ju väldigt många sladdar man måste pilla ut ur 24 pin kontakten, måste alla sladdar tillbaka i samma hål igen?? Måste man ha nya stift när man ska trycka i dom igen? Exakt vad är det för saker jag behöver för att korta ner mina kablar? Använder bara 2st pci-e till graffet och 24 pin till mb och molex sladden till hdd( har nån adapter till den) och den kabeln som det står CPU på som man kopplar in i mb.

Mvh/A

Vad gäller 24-pinkontakten så är svaret både ja och nej. Om alla kablar är av samma typ spelar det ingen roll om de kommer tillbaka i samma hål eller inte. Dock har jag för mig att vissa nätagg använder tjockare kablar (16awg) för vissa stift och tunnare (18awg) på de flesta andra. Då måste de som är 16awg tillbaka på samma ställe då de finns där för att hantera en större/starkare mängd ström.

Om det gäller en förlängningskabel så tror jag att alla kablar är av samma typ och då gör det samma vart du sätter dem. Men de måste ju så klart sitta på samma position på både han- och honkontakten Jag vågar inte svara för hur just dina kablar är, så det bästa är att ta en i taget, eller åtminstone märka upp dem med 1 -> 24.

Om du ska korta av en kabel innebär det att du klipper av den till rätt längd med en avbitartång och sedan skalar den något. Sedan behöver du nya stift och en crimptång för att trycka dit de nya stiften.

Här en en riktigt bra guide! http://forums.overclockersclub.com/index.php?showtopic=183839

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Hej Andreas!
Tack för snabb leverans! Och tack för godiset!

Permalänk
Medlem

Lite ny SATA-Sleeve

Har precis fått en leverans med ett par olika färger av en betydligt tätare SATA-Sleeve. De färger som finns både i Small & SATA kan skilja sig något åt i nyanserna även att de heter samma sak, så köp gärna ett sample-paket om du är osäker

Den nya SATA sleeven finns i Svart, Vit, Grå, Blå, Orange och Lila än så länge och ni hittar den >>HÄR<<. Även den gamla SATA-sleeven kommer att finnas kvar ett tag till för 2kr/m om man har en begränsad budget.

Skrivet av borz:

Hej Andreas!
Tack för snabb leverans! Och tack för godiset!

Varsågod!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Om du köper ett sample-paket och skriver en notering i kassan att du behöver lite extra längd av någon färg för att testa över en hel kabel så fixar jag det.

La en testorder, för att se ifall jag är inne på rätt spår med färgvalet

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

När får du in Lamptron Modding Tool Kit igen? Det verkar vara bra att ha för diverse sladd-modifikationer som man ska ge sig på. Man kan inte boka en sådan så du skickar när du får in dem. Funderar på att göra en beställning idag.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Härligt med riktiga Molex-kontakter. Jag saknar dock "den andra sortens" 8-pins, den som Aquatuning kallar "8-pin VGA".
Vore även kul med dom gamla hederliga Molex 8981, ifall man skulle råka behöva sådana.

Någon av dessa på väg in?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hej!

Skrivet av Ralleballe:

När får du in Lamptron Modding Tool Kit igen? Det verkar vara bra att ha för diverse sladd-modifikationer som man ska ge sig på. Man kan inte boka en sådan så du skickar när du får in dem. Funderar på att göra en beställning idag.

Jag har kollat med leverantören och jag kommer lägga en beställning under veckan. De skickas från Tyskland så räkna med 1-2 veckor. Jag återkommer senast imorgon ang. om jag kan göra varan bokningsbar.

Skrivet av n_sandstrom:

Härligt med riktiga Molex-kontakter. Jag saknar dock "den andra sortens" 8-pins, den som Aquatuning kallar "8-pin VGA".
Vore även kul med dom gamla hederliga Molex 8981, ifall man skulle råka behöva sådana.

Någon av dessa på väg in?

Molex tillverkar inte 8-pin pci-e eller svarta 8981 vilket är lite surt då jag måste vända mig någon annan stans bara för just de två kontakterna. Men jag kan beställa hem ett par från aquatuning (ej molex original) bara för att vara komplett. Skriver så fort jag vet mer.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Nu är båda verktyg tillgängliga för bokning. Beräknad leverans vecka 29 och om du samtidigt beställer andra produkter som finns i lager kommer dessa så klart att skickas direkt och sedan verktyget så fort det kommer i lager. Ingen extra fraktkostnad tillkommer för detta.

Ursäktar min lilla miss i planeringen :/

Skrivet av Ralleballe:

När får du in Lamptron Modding Tool Kit igen? Det verkar vara bra att ha för diverse sladd-modifikationer som man ska ge sig på. Man kan inte boka en sådan så du skickar när du får in dem. Funderar på att göra en beställning idag.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »