Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Molex tillverkar inte 8-pin pci-e eller svarta 8981 vilket är lite surt då jag måste vända mig någon annan stans bara för just de två kontakterna. Men jag kan beställa hem ett par från aquatuning (ej molex original) bara för att vara komplett. Skriver så fort jag vet mer.

Ah, det förklarar varför dom är totalt omöjliga att hitta på Molex egna hemsida

Ifall du beställer hem från Aquatuning inom närmsta veckan eller så, är jag intreserad av 1 svart 8pin och 1 blå 8pin, samt 2st 8981, för en kommande beställning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Nu är båda verktyg tillgängliga för bokning. Beräknad leverans vecka 29 och om du samtidigt beställer andra produkter som finns i lager kommer dessa så klart att skickas direkt och sedan verktyget så fort det kommer i lager. Ingen extra fraktkostnad tillkommer för detta.

Ursäktar min lilla miss i planeringen :/

Det var ju trevligt. Har lagt en beställning nu för att inte missa utförsäljningen av sata-sleeve. Kan ju vara lagom att börja med det för att se hur man lyckas.

Fin och lättnavigerad hemsida för övrigt. Lite fundersam över hur det ser ut när man har lager i Studentbostaden... Trångt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Det var ju trevligt. Har lagt en beställning nu för att inte missa utförsäljningen av sata-sleeve. Kan ju vara lagom att börja med det för att se hur man lyckas.

Fin och lättnavigerad hemsida för övrigt. Lite fundersam över hur det ser ut när man har lager i Studentbostaden... Trångt?

Grymt! Jag har lagt beställningen på verktygen idag och fått en bekräftelse på lagerstatus iallafall. Sist tog det ca 4 dagar att få hem dem, men jag har satt v.29 för att inte lova allt för mycket.

Jag hyr ett extra utrymme på typ 30m2 till all sleeve så det är inga problem. Tror det är omkring 10-12km uppdelat på ca 20 rullar så det skulle vara svårt att få plats i lägenheten

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Nu är båda verktyg tillgängliga för bokning. Beräknad leverans vecka 29 och om du samtidigt beställer andra produkter som finns i lager kommer dessa så klart att skickas direkt och sedan verktyget så fort det kommer i lager. Ingen extra fraktkostnad tillkommer för detta.

Ursäktar min lilla miss i planeringen :/

Verkar som jag knep den sista ATX Pin Remover!

Synd att du inte har något internkablage och saknar vissa kontakter. Annars hade allt material till kablarna för mitt projekt beställts från dig!

Det visade sig att paketet hade kommit fram medan jag var kvar på jobbet. Hade även beställt två kontakter för 24-pin då jag lyckades förstöra de jag hade. Kvalitén på kontakterna och verktyget jag nämnde ovan är otroligt bra. Rekommenderas starkt!

Snabb leverans dessutom!

Åsikter om produkterna som hade kommit fram.
Permalänk

En till detalj. Stift till fläktkontakt hane?
http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/3-pin-flaktkontakt...

Dessa har jag varken sett på Aquatuning eller hos MDPC. hur gör folk där? modifierar honstift?

(sitter mitt i natten med klippt kabel till psu-fläkt, ny fläkt och hankonakt men inga stift hemma )

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Avstängd

La en beställning igår! Saknade dock stift till PCIE kontakter och molex.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Dessa har jag varken sett på Aquatuning eller hos MDPC. hur gör folk där? modifierar honstift?

(sitter mitt i natten med klippt kabel till psu-fläkt, ny fläkt och hankonakt men inga stift hemma )

Inte dessa du letar efter http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/crimpstift-atx-han...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Fullt möjligt. Det är svårt att avgöra utan storleksreferens på bilderna. Men jag gissar mig fram till att "ATX Hane" är tänkt att passa i "ATX hona", och således inte "Fläkt hona". Vad jag vet är fläktanslutningar inte styrda i ATX-standarden?

Edit: Kan tillägga att det vore praktiskt om man på artikelsidan kunde se info om vad Molex själva har för produktnamn på artikeln.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Fullt möjligt. Det är svårt att avgöra utan storleksreferens på bilderna. Men jag gissar mig fram till att "ATX Hane" är tänkt att passa i "ATX hona", och således inte "Fläkt hona". Vad jag vet är fläktanslutningar inte styrda i ATX-standarden?

Edit: Kan tillägga att det vore praktiskt om man på artikelsidan kunde se info om vad Molex själva har för produktnamn på artikeln.

jo, fullt möjligt Märkligt i alla fall att dom inte har något i lager.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenz1992:

Verkar som jag knep den sista ATX Pin Remover!

Synd att du inte har något internkablage och saknar vissa kontakter. Annars hade allt material till kablarna för mitt projekt beställts från dig!

Det visade sig att paketet hade kommit fram medan jag var kvar på jobbet. Hade även beställt två kontakter för 24-pin då jag lyckades förstöra de jag hade. Kvalitén på kontakterna och verktyget jag nämnde ovan är otroligt bra. Rekommenderas starkt!

Snabb leverans dessutom!

Vad menar du mer exakt med internkablage? Typ strömadaptrar, satakablar etc? Jag tror att jag har kvar mitt återförsäljarkonto hos deltaco så deras sortiment skulle jag kunna plocka hem lite grejer ifrån.

Kul att du är nöjd Hoppas på att de fortsätter tillverka detta verktyg lång tid framöver!

Skrivet av n_sandstrom:

Jag tror att det är väldigt ovanligt att man behöver hanstiften till en fläktkontakt. Dessa finns bara på moderkortet eller på förlängningskablar i vanliga fall och om man köper en förlängningskabel så finns ju redan stiften där.

Om det är en honkontakt du har http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/3-pin-flaktkontakt...
så ska du använda honstiften http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/crimpstift-flakt-h...

Skrivet av reader:

La en beställning igår! Saknade dock stift till PCIE kontakter och molex.

Stiften till PCIE är samma som ATX. Jag såg att det var väldigt dåligt med info på både kontakter och stift så ska försöka göra en lite bättre beskrivning.

Skrivet av n_sandstrom:

Honkontakterna heter honkontakt för att de huserar honstift. Som exempel heter kontakterna från ett nätagg "honkontakter" även att de förs in i..ett hål Detta då själva stiften är honor.

Och ATX har precis som du skriver ingenting med fläktar att göra.

Problemet om jag skriver ut artikelnamn/nr på produkter är att mina kunder kan vända sig direkt till tillverkaren och skippa mig som mellanhand. Om de ska göra det så vill jag att de åtminstone får lägga ned den tid det tar att plöja igenom Molex produktkatalog. Men självklart kan jag hjälpa till med frågor som rör produkterna.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Vad menar du mer exakt med internkablage? Typ strömadaptrar, satakablar etc? Jag tror att jag har kvar mitt återförsäljarkonto hos deltaco så deras sortiment skulle jag kunna plocka hem lite grejer ifrån.

Kul att du är nöjd Hoppas på att de fortsätter tillverka detta verktyg lång tid framöver!

Menade kabel på lösmeter till nätaggregat. Internkablage var ju en väldigt konstig benämning när jag tänker efter. Får skylla på att jag gick mitt sista skift när jag skrev det.

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Jag tror att det är väldigt ovanligt att man behöver hanstiften till en fläktkontakt. Dessa finns bara på moderkortet eller på förlängningskablar i vanliga fall och om man köper en förlängningskabel så finns ju redan stiften där.

Om det är en honkontakt du har http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/3-pin-flaktkontakt...
så ska du använda honstiften http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/crimpstift-flakt-h...

Stiften till PCIE är samma som ATX. Jag såg att det var väldigt dåligt med info på både kontakter och stift så ska försöka göra en lite bättre beskrivning.

Honkontakterna heter honkontakt för att de huserar honstift. Som exempel heter kontakterna från ett nätagg "honkontakter" även att de förs in i..ett hål Detta då själva stiften är honor.

Och ATX har precis som du skriver ingenting med fläktar att göra.

Problemet om jag skriver ut artikelnamn/nr på produkter är att mina kunder kan vända sig direkt till tillverkaren och skippa mig som mellanhand. Om de ska göra det så vill jag att de åtminstone får lägga ned den tid det tar att plöja igenom Molex produktkatalog. Men självklart kan jag hjälpa till med frågor som rör produkterna.

Men herregud, jag vet vad en honkontakt är, du behöver inte vara dryg.
Det är, återigen, stift till HANkotakt jag söker.

Vi försöker igen. Du säljer följande kontakt: http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/3-pin-flaktkontakt-hane/

Vilka stift används till den? Du får kalla dom precis vad du vill.

Jag förstår iofs den detaljen. Men säljer Molex till privatpersoner? Problemet nu är att man inte kan vara 100% säker på vad man köper. Inte för att konkurrerande butiker är bättre på det då, men det är ett bra tillfälle att vara bättre.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är, återigen, stift till HANkotakt jag söker.

Vi försöker igen. Du säljer följande kontakt: http://www.sleeva.se/butik/kontakter-stift/3-pin-flaktkontakt-hane/

Vilka stift används till den? Du får kalla dom precis vad du vill.

Jag förstår iofs den detaljen. Men säljer Molex till privatpersoner? Problemet nu är att man inte kan vara 100% säker på vad man köper. Inte för att konkurrerande butiker är bättre på det då, men det är ett bra tillfälle att vara bättre.

Nu vet jag inte på vilket sätt jag var dryg, men jag ursäktar om du tog illa upp.
Det är vanligt att blanda ihop kontakter och stift hit och dit så ville bara kolla att du hade uppfattat det hela rätt.

Jag uppfattade det som att du klippt kabeln till fläkten, som vanligtvis har en honkontakt. Men hur som helst, nog om det.

Jag har spanat igenom Molex ytterligare en gång utan resultat. Serien med honstift, kontakter osv är denna http://www.molex.com/molex/products/family?key=kk&channel=pro... men jag kan inte hitta några hanstift där. Det kan hända att TE Connectivity (Tyco) har något motsvarande, men jag är inte så insatt i deras katalog och produktbenämningar http://www.te.com/en/products/product-landing.html

Molex säljer inte direkt till privatperson, men du kan vända dig till http://se.mouser.com/

Om du ska handla något annat på samma gång så har Lutr0 vad du letar efter http://lutro0-customs.com/products/molex-male-fan-terminal-5-.... Dock har han ett minsta ordervärde på $25 (tror jag) + nån hundring i frakt.

Mvh,
Andreas

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Nu vet jag inte på vilket sätt jag var dryg, men jag ursäktar om du tog illa upp.
Det är vanligt att blanda ihop kontakter och stift hit och dit så ville bara kolla att du hade uppfattat det hela rätt.

Jag uppfattade det som att du klippt kabeln till fläkten, som vanligtvis har en honkontakt. Men hur som helst, nog om det.

Jag har spanat igenom Molex ytterligare en gång utan resultat. Serien med honstift, kontakter osv är denna http://www.molex.com/molex/products/family?key=kk&channel=pro... men jag kan inte hitta några hanstift där. Det kan hända att TE Connectivity (Tyco) har något motsvarande, men jag är inte så insatt i deras katalog och produktbenämningar http://www.te.com/en/products/product-landing.html

Molex säljer inte direkt till privatperson, men du kan vända dig till http://se.mouser.com/

Om du ska handla något annat på samma gång så har Lutr0 vad du letar efter http://lutro0-customs.com/products/molex-male-fan-terminal-5-.... Dock har han ett minsta ordervärde på $25 (tror jag) + nån hundring i frakt.

Mvh,
Andreas

Ah, jag kanske var otydlig. Det var den gamla fläkten jag klippte bort. Den fläkten har ingen riktig "kabel", utan bara en lite stump med en honkontakt. Tanken är att man ska förse den med en förlängningskabel av passande längd, antingen av dom medföljande, eller egengjord i exakt längd. Jag för för mig att sådana fläktar blir vanligare och vanligare nu i högre prissegmentet.

Mjo, jag har också grävt igenom deras sortiment ett par gånger nu, och dom tycks helt enkel enbart ha honkontakter för kabelmontage.
Är det TE som tillverkar dom tomma hankontakterna du säljer? Deras sortiment är ännu rörigare än Molex's, hur det nu är möjligt.

Nåväl, jag löste behovet med lödstationen och återvunna stift denna gång. Men det känns som att det kan vara bra att veta vad allt kallas till kommande fläktlösningar. Förhoppningsvis kan jag jaga reda på rätt stift via ELFA eller liknande, så man slipper fler utlandsbeställningar.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Vem är det som är dryg egentligen?..

Till Soulnut. Kommer du få in några fler sleeve färger mellan Juli-September?

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Vem är det som är dryg egentligen?..

Ja, visst är man dryg när man undrar något, och alla istället försöker tala om för en att det är nåt annat man undrar över, utan att veta det själv...

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ja, visst är man dryg när man undrar något, och alla istället försöker tala om för en att det är nåt annat man undrar över, utan att veta det själv...

Kan hålla med DDemis.

Det är lite drygt att kalla nån annan dryg när den förklarar på ett snällt och vänligt sätt.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Kan hålla med DDemis.

Det är lite drygt att kalla nån annan dryg när den förklarar på ett snällt och vänligt sätt.

Att lite snällt och vänligt förklara att man minsann inte alls är ute efter det man själv säger att man är ute efter?

Nåväl, om berörda personer ser det som drygt ber jag om ursäkt för det. Vad övriga tycker känns väldigt orelevant både för mig och tråden i stort. I fortsätt ingen ska jag nog inte ge mig på att hålla kontakt med en butik i en publik tråd...

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Mjo, jag har också grävt igenom deras sortiment ett par gånger nu, och dom tycks helt enkel enbart ha honkontakter för kabelmontage.
Är det TE som tillverkar dom tomma hankontakterna du säljer? Deras sortiment är ännu rörigare än Molex's, hur det nu är möjligt.

Ne, jag köpte ett gäng på ebay då jag inte lyckats hitta tillverkaren av dessa kontakter :/ Var lite dumt att inte fixa stiften på samma gång känner jag.

Ja TE har jag inte riktigt satt mig in i ännu, men jag vet att de ska ha motsvarande kontakter åtminstone ATX, så rimligtvis finns det fläktkontakter också :).

Skrivet av DDemis:

Till Soulnut. Kommer du få in några fler sleeve färger mellan Juli-September?

Jag vill få in åtminstone två färger till på Sleeve Small. Förhoppningsvis gul och en lite mörkare blå. Dock envisas alla mina leverantörer med att skicka samples på någon genomskinlig neongul variant som inte alls är särskilt vacker. Men jag kommer att beställa hem dessa färger så fort jag lyckats få någon att förstå vad SOLID YELLOW betyder Det blir förmodligen i slutet på augusti i sådant fall.

Nu kanske du skrivit tidigare detta tidigare, men var det någon annan färg du tänkte på?

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Jag vill få in åtminstone två färger till på Sleeve Small. Förhoppningsvis gul och en lite mörkare blå. Dock envisas alla mina leverantörer med att skicka samples på någon genomskinlig neongul variant som inte alls är särskilt vacker. Men jag kommer att beställa hem dessa färger så fort jag lyckats få någon att förstå vad SOLID YELLOW betyder Det blir förmodligen i slutet på augusti i sådant fall.

Nu kanske du skrivit tidigare detta tidigare, men var det någon annan färg du tänkte på?

Okej! Nej det var ingen speciell färg som jag vill ha. Jag undrade bara helt enkelt.

mvh!

Permalänk
Medlem

Älskar den här samples-iden, perfekt om man vill pröva säg fram med färgerna. Angående färger, kanske något mörkare grönt ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Älskar den här samples-iden, perfekt om man vill pröva säg fram med färgerna. Angående färger, kanske något mörkare grönt ?

Jo det skulle nog kunna vara något! Jag ska samla ihop lite saker som måste köpas och beställa senare i sommar/höst. Leverantörerna tycker inte om småbeställningar så en rulle hit och dit brukar vara omöjligt :/.

Grymt namn för övrigt

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk

Lite utbud och växer i sköldpaddans tempo. Inte som en butik ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av don_dolarson:

Lite utbud och växer i sköldpaddans tempo. Inte som en butik ska funka.

Det är en väldigt liten verksamhet ja Det är svårt att göra några jättestora investeringar när man går på CSN samtidigt.

Jag vet att du tidigare har skrivit att det blir en beställning när "de bättre grejerna" kommer in. Dock så vet jag inte när det skulle kunna hända. Jag har ett prisvärt alternativ som många trivs bra med, och de som inte trivs bra med den kan vända sig till MDPC då jag ändå inte har möjlighet eller kapital att dra igång egen tillverkning

Är det något annat du saknar?

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk

Har du möjlighet till fläkt crimpstift i en mindre format? De som finns är väl vanliga som sitter i alla fläktar? Tänkte göra fanswap i min Corsair HX650W och där sitter en ADDA fläkt som har en mindre kontakt (micro-pin?) än de alla vanliga fläktar (som t.ex Be Quiet! SilentWings 2 till vilken jag vill byta) och även crimpstift är något mindre vilket gör att om jag försöker stoppa in BQs kablar in i ADDAs kontakt för att sen koppla in den i nätagget och låta den styra så åker de ut för de har ingenting att fästa sig på. De är för bredda i min mening.

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna ta in en lite mörkare röd?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Inaktiv

Hmm skulle behöva ett verktyg till framtida sleeving projekt. Ska ta mig en rejäl titt längre fram i månaden.

Skrivet av Soulnut:

Jag kör på http://inleed.se/

Inget illa om dem när de väl ligger uppe då de har betydligt snabbare respons när det kommer till Wordpress och lite tyngre CMS än till exempel Binero och CityNetwork. Dock har det väl blivit på tiden att gå vidare snart då över 10 timmar nedtid (även att det aldrig hänt tidigare) kan innebära en hel del förlorade pengar om man har otur.

Har kikat på https://www.egensajt.se/ & http://www.oderland.se/ men jag vet inte om något av dessa uppfyller mina krav på att dels kunna hantera ett CMS/Webbshop utan långa laddningstider samtidigt som de ska vara relativt stora utan att pressa in alldeles för många kunder på samma server (som Binero).

Ta en titt på C4 media, de har massor av webbshoppar under sitt bälte och stabiliteten har det inte varit något besvär med i min erfarenhet. Om du ska ha dom som designers och använda deras egna webbshop service så kan de vara lite dyra och sega med supporten men ska du bara ha dom webbhotell så är det att rekommendera, ta en titt och kolla om de kan lösa något. http://c4media.se/

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av fläktskruvarna i gummi? Skulle behöva ett par bra till mina fläktar...

Visa signatur

| Fractal Design Define R4 | Asrock Z77 Extreme 4 | Intel i5 3570K | ASUS GTX 670 DCU II | Fractal Design Newton R2 800W | WD Caviar Black 500GB | 2x 4GB Corsair DDR3 1600Mhz LP | Samsung 840 120 gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av don_dolarson:

Har du möjlighet till fläkt crimpstift i en mindre format? De som finns är väl vanliga som sitter i alla fläktar? Tänkte göra fanswap i min Corsair HX650W och där sitter en ADDA fläkt som har en mindre kontakt (micro-pin?) än de alla vanliga fläktar (som t.ex Be Quiet! SilentWings 2 till vilken jag vill byta) och även crimpstift är något mindre vilket gör att om jag försöker stoppa in BQs kablar in i ADDAs kontakt för att sen koppla in den i nätagget och låta den styra så åker de ut för de har ingenting att fästa sig på. De är för bredda i min mening.

hmm, det lät som en nöt att knäcka Jag har inte råkat ut för de stiften själv. är de av samma modell bara att de är mindre? Är kablarna också lite tunnare?

Skrivet av Sampee:

Tyvärr inget som är prioriterat just nu :/ Hur mörk hade du tänkt dig?

Om du använder genomgående svarta underliggande kablar, eller tejpar kablarna med svart eltejp kan man få den röda färgen något mörkare, men bara marginellt.

Skrivet av anon179502:

Hmm skulle behöva ett verktyg till framtida sleeving projekt. Ska ta mig en rejäl titt längre fram i månaden.

Ta en titt på C4 media, de har massor av webbshoppar under sitt bälte och stabiliteten har det inte varit något besvär med i min erfarenhet. Om du ska ha dom som designers och använda deras egna webbshop service så kan de vara lite dyra och sega med supporten men ska du bara ha dom webbhotell så är det att rekommendera, ta en titt och kolla om de kan lösa något. http://c4media.se/

Det för 199kr gillar jag starkt! Det är inget engångsverktyg som så många billiga kit kan vara

Tack för tipset. Hoppas kunna ta tag i en flytt vartefter. Det blir förmodligen framåt hösten när sommarlovet är över och trycket på shoppen minskar lite. Kan tänka mig att det blir en del downtime med flytt av alla produkter, kunder osv.

Skrivet av Jetobz:

Någon som har erfarenhet av fläktskruvarna i gummi? Skulle behöva ett par bra till mina fläktar...

De tål att töjas iallafall. Kvalitén känns ungefär som de som följer med fractal designs fläktar om det säger dig något Sen vet jag tyvärr inte exakt hur mycket de hjälper då min dator redan innan jag använde dessa gummiskruvar var väldigt tyst.

Om du vill passa på och testa sleeven (om du inte redan gjort det) så kan du köpa ett sample-paket och sen skriva en ordernotering att du vill testa gummiskruvarna också så skickar jag med två stycken eller så.

Visa signatur

Sleeva.se »

Permalänk
Skrivet av Sampee:

+1 på det.

ROG röd så att säga

Ang dom där mini fläkt kontakterna om någon nämnde, helt värdelösa. Det är bättre att bara byta till vanlig fläktkontakt, alt skarva på en sån(går att skarva hur snyggt som helst om man löder och kör krymp över skarven bara.

Det finns krympslang med för-applicerat lim på insidan, så dom verkligen fäster, även en riktigt tight krympslang kan glida iväg. Och det blir syggt på tex sata där kabeln är mkt smalare än kontakten. Det vore trevligt kan jag tycka

Vanlig kabel vore ganska trevligt också men kan tänka mig att det inte är helt gratis att lagerhålla. Vissa gillar ju att göra hela kabeln själv, enda sättet att få perfekt längd på dom