Wii U eller vänta på Xbox720?
Sitter och funderar på om jag skulle ta och sälja min Xbox 360 och köpa mig ett Wii U.
Men samtidigt går man ju i tankarna att man kanske ska vänta på 720 som sägs ska komma i slutet av året.
Jag har även ett Wii i dag och har kanske en sammanlagt speltid på 20tim på det.
Xboxet har dock används en hel del när det kommer till Halo och MW 1-2
Jag tänker då på vad för spel som skulle kunna intressera mig, eller rättare sagt inte intressera mig.
Är förbannat trött på spel som
Modern Warfare
Assasins Creed
Battlefield
I stort sett alla FPS titlar då de känns som om man har tagit något gammalt och dragit något nytt över dem. När man har spelat TV-spel/PC-spel sen Amiga och tidig PC/Nes tid så känns det nu som man har sett i stort sett allt när det kommer till sådana spel och det känns inte som om det kommer något nytt utan det är bara samma smörja med nytt överdrag.
Därför går jag i tankarna om Wii U då det kanske skulle passa mig bättre med plattformspel då jag finner dem mycker mer underhållande än dagens action lir som PS3 och 360 haft en uppsjö av.
Jag har i dag en dator som klarar av de nyare spelen utan problem, kanske inte med allt på högsta men tillfredställande nog så att jag ska kunna spela dem i alla fall och fast jag då har hela världens spelbibliotek på steam eller via andra sidor så hittar jag inget att spela och likaså blir det när man kollar titlarna då till xbox och ps då det brukar vara det samma utbud där men nintendo har ju en egen arsenal med spel som ser festliga ut verkar funka bra när man har begränsad tid som man har nu med barn och allt.
Kanske låter som jag redan bestämt mig men det har jag inte trotts att det låter som om jag bara skriver negativa saker om ps och xbox. Så finns det någon som gått i samma tankar som mig ang detta eller kan leda mig i rätt riktning?