Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Okej då ska jag nog köpa en ProTank och en iClear30. Jag behöver ett batteri till men Vamo verkar lite för dyr och anvancerad för mig i nuläget. Jag vet absolut ingenting om Ohm Volt eller Watt när jag ska <sax>VEJPA</sax> med det här.

Edit: Vad är det för juice som skadar plasten? Jag hittade precis en iClear30s istället för en iClear30 på eciggbutik.se. Är det värt att köpa den istället tycker ni?

Det finns många ämnen som kan påverka plast. Grovt kan man säga att om det är syrligt så kommer det att påverka plasten. Maltic Acid (Äppelsyra) påverkar plast. Essential Oil (Eterisk olja) påverkar plast och helst ska man undvika juice som har detta ämne i sig. Så vill man vara säker använder man en glas- eller ståltank!

Här är en lista tagen direkt från en diskussion om olika smaker/juicer som kan påverka plasttankar:

Citat:

Alien Vision Cravelope
Alien Vision Pineapple Pulp
AVE Hype
Cinnamon like "atomic cinnamon" types, not warm cinnamon like cinnamon coffee cake, this is okay
Citrus acid
Clove oil
Cola (because of cinnamon)?
Decadent Vapors Bubblegum
Dekang Pina Colada/Tobacco mixed
DIY Flavorshack Tangerine
DIY Gummibear (melted plastic endcaps on DCTank).
E liquids that contain triacetin, used in vg liquids to carry flavor more effectively
Ecblends Apple Pie
Ecblends Banana
Ecblends Cinnamon Apple
ECBlends Gingerbread, double flavor
ECBlends Grape
ECBlends Rootbeer
Ectoplasm
Elixirliquids Cinnamon Death
Elixirliquids Deathday Cake
Elixirliquids Gummibear
Elixirliquids Heaven and Hell (cinnamon with menhtol)
Elixirliquids Rage (hot cinnamon)
FA Lemon Sicily Flavoring
FA Tiramisu
Flavor West Ecto Cooler at 12% with 5% TPA Hawaiin Punch (diy mixture)
Flavor West Mojito Flavoring
Fuzion Vapor Gumby's Blood
Ginger's Fireball
HellaVapor's Raspberry Winta-green
High Brow Vapes Orange De Sangre (peeling on inside of tank)
High Desert Vapes Ecto Cooler
High Desert Vapes Applewood Tobacco
Honeysuckle
KBV Hummingbird Nectar
Lorann Butter Rum flavor
Lorann Butterscotch Flavoring
Lorann Horehound Flavoring
Lorann Peppermint oil
Mad Murdock's Radiator Pluid
MadVapes Black Licorice
Malic acid
Mimosa (because of the orange)
Mountain Oak Vapors Red Drop
Mrs. T's Apple Crumble
Mrs. T's Apple Pie with Ice Cream
Mrs. T's Kickin' Pineapple
Mrs. T's Snickerdoodle
Mrs. T's Strawberry Lemonade
Mrs. T's Strawberry Shortcake
Mt. Baker Vapor Arnold Palmer
Mt. Vapor Cola
Mt. Baker Vapor Cream Soda
Mt. Baker Vapor Marachino Cherry
Mt. Baker Strawberry Lemonade
Mt. Baker Vapor says not to use their Amaretto, Cinnamon, Citrus flavors, Mt. Dew, Sweet Tarts, Green Apple, Ginger, and Lavender in plastic tanks
Mt. Dew flavoring
Mt. Vapor's Lemonade (endcaps melted)
My Vape Store Cinnabun
Neon Vapors Neon Cherry
Nutmeg
Oil based/e liquid that conains essential oils, when mixed with.pg/vg, creates esters which will crack plastics
Pluid
Rawrvapor Antidote
Rawrvapor AuRaWRa
Rawrvapor Banapple
Rawrvapor Hawaii Sunrise
Rawrvapor Strapple
RxVapor Bugatti
Sassafras
Smokeless Image Banana Nut Bread Liquid from From Smokeless image
Sour flavors
Tasty Vapor Atomic Cinnicide
Tasty Vapor Cherry Cola
Tasty Vapor Sherbet
Timmy's Double Double from Juicy Clear
TPA Blueberry Candy (melted plastic endcaps on DCTank)
TPA Blueberry (melted plastic endcaps on DCTank)
TPA Cherry Blossom flavoring
TPA Cinnamon Danish flavoring
TPA Earl Gray Tea flavoring
TPA Holiday Spice flavoring
TPA Honeysuckle flavoring
TPA Lemon Lime flavoring
TPA Maraschino Cherry flavoring
TPA Pineapple flavoring
TPA Ripe Banana flavoring
TPA Rootbeer Flavoring
TPA RY4 Double Flavoring
TPA Spearmint flavoring
TPA Sweettarts
TPA Vanilla Bean Ice Cream flavoring
TPA Vanilla Custard flavoring
V2Cig's Menthol
V4L WOW Peppermint Nobacco
VAL Goddess
Vapalicious Gooey Butter Cake.
Vape Dude's Lemonade
VaporGod Black Cherry
VaporGod Spearmint
Vapor Renu Cherry Crush
Vapor Renu Marlboro, Lavender, Pink Lemonade
Vapor Renu Mt. Dew Baha Blast and Strawberry Limeade
Vapor Renu Mt Dew Code Red
Vapor Renu Teaberry, Cherry Vanilla (possibly most of their flavors)
Vaporbomb Fire 'n Ice (cracked tank, melted rubber drip tip)
Vaporbomb Green Apple
Vaporbomb Hot Cinnamon Candy
Vaporbomb Sun Kissed
Vaporbomb Sweet Cherry
Vaporbomb Sweet Cinnamon Red Hots
Vaporgod Licorice
Vapor Room Cinnamon Red Hots
Virgin Vapor Luscious Lime
Virgin Vapor Sweet Summer Lemonade
Vixen Vapor RH Candy Cane
Vixen Vapor Rootbeer
Wintergreen juice or flavoring
Ziquid Zenthol

This list was reported on the thread. I'm not sure if it's Flavor Art or Flavor West, but the following e liquids may break your plastic tank based system.

Absinthe
Amaretto
Apricot
Arnold Palmer
Big Red Soda
Black Licorice
Black Rock
Blood Orange
Cider Fire
Cinnamon
Cinnamon Hot Tamale
Cinnamon Red Hot
Creme De Menthe
Dr. Pepper
Ecto Cooler
Ginger Ale
Ginger
Green Apple
Key Lime
Lavender
Lemonade
Lightning
Mango
Mango Tea
Maraschino Cherry
Monster Bash
Monster
Morning Vape
Mt. Dew
Orange
Orange Ice
Peach
Pineapple
Pineapple Peach
Pink Lemonade
Rad Energy
Razzle Dazzle
Rock Star
Root Beer
Ruby Red Grapefruit
Sassafras
Solar Flare
Sweet Tarts
Tangerine
Venom
White Out
Yellow Ice

Perfumer's Apprentice lists triactetin as in ingredient in some of their flavors, so be sure to check that out. Triacetin has caused problems for many members.

Disclaimer: These are not "bad" juices. They just have the potential to cause cracking in tank systems using polycarbonate tubing.

Jag har i experimentellt syfte fyllt upp Mad Murdock's Radiator Pluid i en plasttank -den sprack direkt inom loppet av någon minut och katastrofalt inom två.

Det finns olika sorters plast som används i tankar. Generellt sett är det så att ju billigare tank, desto billigare plast använder de. En del tankar klarar av rätt "tuffa" juicer. Jag har läst om en person som körde Radiator Pluid i en RSST och den höll, men det är nog inget jag skulle rekommendera i längden...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Proffsmoddare

Beställde mig en Aspire Nautilus idag på LightyourFire så i början på nästa vecka anländer det som sägs vara the holy grail of clearomizers. Ska bli väldigt intressant att testa

[Edit]

Med en kass dygnsrytm+Kaffe= Ställ till min Vamo och 2 tankar
Hade inget bättre att göra så jag slängde ihop ett litet ställ

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Okej, nu har jag bestämt mig för att beställa en iClear 16 med ett par extra förbrännare till. Jag väntar med Protank 2 lite tror jag tills jag har fått känna på iClear 16 lite.
Dock så vet jag inte vilka smaker. Dom som finns på LightYourFire verkar inte så väldigt bra. Skulle ni kunna ge tips på en bra sida att köpa juice ifrån som kommer inom en vecka helst!

Ps. Första rökfria veckan på 5 år nästan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Okej, nu har jag bestämt mig för att beställa en iClear 16 med ett par extra förbrännare till. Jag väntar med Protank 2 lite tror jag tills jag har fått känna på iClear 16 lite.
Dock så vet jag inte vilka smaker. Dom som finns på LightYourFire verkar inte så väldigt bra. Skulle ni kunna ge tips på en bra sida att köpa juice ifrån som kommer inom en vecka helst!

Hur resonerar du i ditt val av clearomizer? bara nyfiken.

Inom en vecka är svårt om du vill ha färska grejer som är handblandade, men kolla på tyska och brittiska sidor, lär ju hasa sig över vattnet rätt snabbt förhoppningsvis.
Enjuice.com är i UK t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Jag har läst att väldigt många gillar den bland nya och erfarna användare. Väldigt billig också, bara 49kr på LightYourFire. Protank har ju fått väldigt mycket bra kritik också men den är lite dyrare Själva tanken, ett bar förbrännare och adaptern till mitt ego batteri blir ganska mycket mer än bara en iClear 16 med nårgra förbrännare.

Jag ska kolla Enjuice.com. Är det inte samma som LightYourFire säljer dock? Har hört att många har inte tyckt om dom så mycket.
Jag är helt ny som sagt så jag litar helt på er nu i början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Jag har läst att väldigt många gillar den bland nya och erfarna användare. Väldigt billig också, bara 49kr på LightYourFire. Protank har ju fått väldigt mycket bra kritik också men den är lite dyrare Själva tanken, ett bar förbrännare och adaptern till mitt ego batteri blir ganska mycket mer än bara en iClear 16 med nårgra förbrännare.

Jag ska kolla Enjuice.com. Är det inte samma som LightYourFire säljer dock? Har hört att många har inte tyckt om dom så mycket.
Jag är helt ny som sagt så jag litar helt på er nu i början

Väldigt många känns lite.. really?
"Adapter" till ProTank + ego inte, det är bara en beauty-ring för att det ska se snyggare ut än en naken hals, eftersom inuti ego-connection så sitter det 510 threads som de flesta atomizers skruvas fast med.
Men okej, kör på iClear 16 då så får du väl se om du gillar det eller inte ^^

Jo det är samma liquids, men jag handlar inte från svenska sidor.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Väldigt många känns lite.. really?
"Adapter" till ProTank + ego inte, det är bara en beauty-ring för att det ska se snyggare ut än en naken hals, eftersom inuti ego-connection så sitter det 510 threads som de flesta atomizers skruvas fast med.
Men okej, kör på iClear 16 då så får du väl se om du gillar det eller inte ^^

Jo det är samma liquids, men jag handlar inte från svenska sidor.

Jag har ju tyvärr inte så mycket mer att gå på än. Jag får testa mig mig fram. Skulle du rekommendera att jag köper protank direkt istället för iClear 16?

Permalänk

Då hade man bränt lite mer pengar på det här nu då..
1st Aspire glassomizer
1st Protank 2 mini
1st itaste vv/vw v.3.0
5st coilheads till evod/protank 2 1.8Ohm
5st coil heads till Iclear 30s

De sista var tre från FT så dröjer lite (+1$ för frakt skulle ta 13-16 dagar istället för china airmail eller va det var som är lite riskyyy).
Gick på 450kr ish totalt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Jag har ju tyvärr inte så mycket mer att gå på än. Jag får testa mig mig fram. Skulle du rekommendera att jag köper protank direkt istället för iClear 16?

Rekommendera? Absolut, men jag tänker inte tvinga dig.
iClear 16 är en glorifierad CE4, som följer med alla lodis-budget kits.. de funkar bra i en vecka generellt sen är de körda/clogged/läcker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

1st Aspire glassomizer
1st Protank 2 mini
1st itaste vv/vw v.3.0

De sista var tre från FT så dröjer lite (+1$ för frakt skulle ta 13-16 dagar istället för china airmail eller va det var som är lite riskyyy).

Nice, hoppas du blir nöjd ^^

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Jag kan ju bara säga en sak om Enjuice deras blue ridge mountain är Freaking aweseome underbart god mild tobak med en söt smak svårt att sätta fingret på exakt vad det är men den är galet god. Nu är detta enligt mina smaklökar naturligtvis och som vi alla vet vad som är gott skiljer ju en del från person till person

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Nu har jag lekt lite mer med RBA:n genesis och det bästa jag har kommit fram till är att tvista 3st kanthal trådar till en och gjort en micro coil samt ss mesh veken med bomull på toppen som går ner i coilen puffar på bra

Men blev sugen på att testa en annan så beställde en trident klon som bör komma imöra men vem vet men iaf när man ska köra dual coil hur räknar man då? kör man 1.4 Ohm på båda blir det 0.7 Ohm då eller blir det 2.8 Ohm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Nu har jag lekt lite mer med RBA:n genesis och det bästa jag har kommit fram till är att tvista 3st kanthal trådar till en och gjort en micro coil samt ss mesh veken med bomull på toppen som går ner i coilen puffar på bra

Men blev sugen på att testa en annan så beställde en trident klon som bör komma imöra men vem vet men iaf när man ska köra dual coil hur räknar man då? kör man 1.4 Ohm på båda blir det 0.7 Ohm då eller blir det 2.8 Ohm?

Det halveras, så 1.4 ohm blir 0.7
Om du planerar på att gå sub-ohm så hoppas jag verkligen att du har koll på att ditt batteri klarar av det!

Har du bilder på din coil?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Det halveras, så 1.4 ohm blir 0.7
Om du planerar på att gå sub-ohm så hoppas jag verkligen att du har koll på att ditt batteri klarar av det!

Okej då va jag inte helt fel ute iaf ne kan ju inte gå sub-ohm för har ju en vamo v5 som inte tar under 1.2ohm :/ men funderade på å köpa en mekanisk mod men vet inte vilken man ska ha och hur vet man om batterierna klarar det?

Har ju IMR High Drain Safe Chemistry 3.7V 18650 så vet inte vad det klarar för funkar dom så kan man ju köpa bolt mod för 185kr

Nej jag har ju inga bilder men kan ta senare under dagen men den är ju inte den vackraste men skaplig för nybörjare iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej då va jag inte helt fel ute iaf ne kan ju inte gå sub-ohm för har ju en vamo v5 som inte tar under 1.2ohm :/ men funderade på å köpa en mekanisk mod men vet inte vilken man ska ha och hur vet man om batterierna klarar det?

Har ju IMR High Drain Safe Chemistry 3.7V 18650 så vet inte vad det klarar för funkar dom så kan man ju köpa bolt mod för 185kr

Nej jag har ju inga bilder men kan ta senare under dagen men den är ju inte den vackraste men skaplig för nybörjare iaf

Om det bara är ett No-name batteri du har hemma så skulle jag inte lita på det.
Märken som är "godkända": AW, MNKE, Panasonic, Sony, Efest
Jag har säkert glömt nån nu men iaf, Panasonic och Sony har mängder med olika batterier och alla lämpar sig inte för mech-mods.
När det kommer till Panasonic så är det NCR18650PF som du är ute efter, alternativt Sony US18650VTC4.

Bolt är inte en ren mekanisk mod, den är riktigt bra och jag älskar den men jag skulle inte utsätta den för sub-ohm.
Anledningen är att batteriet sitter inte direktkontakt med pluspolen i 510-connection på Bolt, det går löddade kablar från knappen som ingen vet vilken specifikation de har när det gäller motstånd.

Du kan ju ta en EA-Mod II, eller Nemesis clone t.ex istället för ren sub-ohm, och ha en bolt till 1.0 och uppåt ^^
Jag kör 1.2 ohm kayfun clone på min Bolt och det är awesome.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Absolut! Rekommenderar dig (som jag gjort andra i tråden) att hålla dig undan från 16. Den går sönder, den läcker, den bränner, blablabla. Har haft två och tjejen likaså, alla är pensionerade nu.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av lap87:

Om det bara är ett No-name batteri du har hemma så skulle jag inte lita på det.
Märken som är "godkända": AW, MNKE, Panasonic, Sony, Efest
Jag har säkert glömt nån nu men iaf, Panasonic och Sony har mängder med olika batterier och alla lämpar sig inte för mech-mods.
När det kommer till Panasonic så är det NCR18650PF som du är ute efter, alternativt Sony US18650VTC4.

Bolt är inte en ren mekanisk mod, den är riktigt bra och jag älskar den men jag skulle inte utsätta den för sub-ohm.
Anledningen är att batteriet sitter inte direktkontakt med pluspolen i 510-connection på Bolt, det går löddade kablar från knappen som ingen vet vilken specifikation de har när det gäller motstånd.

Du kan ju ta en EA-Mod II, eller Nemesis clone t.ex istället för ren sub-ohm, och ha en bolt till 1.0 och uppåt ^^
Jag kör 1.2 ohm kayfun clone på min Bolt och det är awesome.

Okej ska kika på det men en som jag vill ha är the panzer black hawk snygg som satan men går på emellan 250 och 300 dollar oxå

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

1st Aspire glassomizer
1st Protank 2 mini
1st itaste vv/vw v.3.0

Avbeställde Itaste batteriet och körde på ett eGo-V V3 Mega Variable Volt/Watt 1300mAh Battery w/ USB Passthrough istället. 500 mer mAh till samma pris typ. Snyggare med runt också även om det rullar av bordet.
Min andra (första) FT order som jag väntat runt en vecka på nu innehåller en iclear 16, en iclear 30s och 3 st dekang juicer+ 3st liqua, bara för att testa liksom
Sitter just nu med en Banana candy, Dragon fruit och pineapple från Yaeliq och har Pomegrenade, honey dew och green apple kvar att smaka. Känn som att man börjar komma igång snart när alla grejer anlänt så jag kan köra mer än 2 smaker samtidigt

Permalänk
Skrivet av lap87:

Nu har jag tagit bilder men när jag laddade upp bilderna så vände dom sig men på datorn är dom rättvända men men

Detta är den ena iaf som funkar klockrent (inte så fin dock) har en mörk E juice i som jag mixat sj (jamacia rom med en gnutta 7leaf (piptobak blandning bilderna är tagna med LG G2

Hur den bolmar

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Absolut! Rekommenderar dig (som jag gjort andra i tråden) att hålla dig undan från 16. Den går sönder, den läcker, den bränner, blablabla. Har haft två och tjejen likaså, alla är pensionerade nu.

Ja jag valde en annan. Verkar som det är nästan 50% älskar den och 50% hatar den. Tror jag skippar den iaf om många här inte har haft någon bra erfarenhet av den Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Najs, men vad är det för wick? är det ren bomull eller har du bara trätt en strumpa över nåt annat material?
Snyggt bygge för att vara ditt första
Jag hade problem som satan med hotspots, men då använde ingen heller ekowool-strumpa över meshen

Tumme upp ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Ja jag valde en annan. Verkar som det är nästan 50% älskar den och 50% hatar den. Tror jag skippar den iaf om många här inte har haft någon bra erfarenhet av den Tack

Låter som en vettig idé
Finns ingen egentlig anledning till att leka bakåtsträvare nu när vi har gjort så mycket framgång inom e-cigg ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej ska kika på det men en som jag vill ha är the panzer black hawk snygg som satan men går på emellan 250 och 300 dollar oxå

Om vi ska snacka mech mods så finns det många jag vill ja, många nog för att jag inte ska orka skriva en lista
Men senaste som jag verkligen suktat efter är ju lätt JD Tech Stingray Copper Black :'D

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Najs, men vad är det för wick? är det ren bomull eller har du bara trätt en strumpa över nåt annat material?
Snyggt bygge för att vara ditt första
Jag hade problem som satan med hotspots, men då använde ingen heller ekowool-strumpa över meshen

Tumme upp ^^

Tackar

Det är ss mesh 400 som jag har snurrat toppen med helt vanlig bomull som man köper i affären kokade bomullen först och lät torka sen tog man den färdig rullade mesh veken och rullade toppen i bomull (som man drog isär lite) så veken fick tag i det sen rulla och sen lite till och rulla till man är nöjd eller passar i coilen

Skrivet av lap87:

Den va riktigt brutalt snygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Tackar

Det är ss mesh 400 som jag har snurrat toppen med helt vanlig bomull som man köper i affären kokade bomullen först och lät torka sen tog man den färdig rullade mesh veken och rullade toppen i bomull (som man drog isär lite) så veken fick tag i det sen rulla och sen lite till och rulla till man är nöjd eller passar i coilen

Den va riktigt brutalt snygg

Aha, så det var så du hade gjort ^^
All these youtubers making it easy on the young-un's

Yarr, she's a beauty that Stingray >: D
Måste fan lägga undan lite cash o försöka haffa mig en!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dagens loot... Batterier! yay
Efest IMR 18350, Panasonic NCR18650B och en Panasonic NCR18650PF

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Dagens loot... Batterier! yay
Efest IMR 18350, Panasonic NCR18650B och en Panasonic NCR18650PF
https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2014-02-04%20...

NCR18650B är jag mycket nöjd med, nu kör jag ju varken sub-ohm eller egna coils men 6.8 A-gränsen har inte berört mig iaf

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Efest batterierna hade ganska meh Amp-limit på 6.4, men jag får helt enkelt bara köra low-ohm och inte sub-ohm när de används.
Kommer ju aldrig ha med mina drippers utanför hemmet så storleken på min Sigelei 19B spelar inte särskilt stor roll då

Visa signatur

Permalänk

Ett litet problem. Jag fick min iClear 30B idag men det fungerar inte. I början fungerade det kanske 4-5 gånger, väldigt dåligt dock. Nu händer det ingenting. Den "tänder" inte, alltså ingen knastrande ljud. Vad kan detta bero på tro?

Permalänk
Medlem

So tiny, so adorable :'D

Sigelei 19B med alternativ bottenknapp (ren mässing istället för orginal med pålimmad magnet) + Fogger V2 med Scorpion Blood by Mido som juice :3
1.2 ohm microcoil med bomull som agerar veke!

Med atomizern påskruvad så blir den jämt lite länge än en eVic mod, och skulle jag ta av atomizers från båda skulle man verkligen se skillnaden i storlek

Visa signatur