Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Berry Treat, Chocolate Frost , Cookies & Cream, Menthol, Spurburry och Vanilla Butternut.

Berry treat var helt ok i smaken, men lukten stannar kvar länge i rummet.
Menthol var inte alls bra, smaka dålig tandkräm.
Chocolate frost var helt ok, blir inte riktigt samma konstiga lukt.
Resterande har jag inte smakat än p.g.a. att min iClear 16 börja läcka av Berry treat, min Protank suger apskaft och är totalt obrukbar trots att jag bytt förbrännare (fungerade i kanske 2 timmar, sen börja den bråka igen) och de andra behållarna är upptagna med andra e-juice.

Måste ha behållarna i en låda för att inte börja må illa av lukten, luktar alla andras lika mycket?
Köpte med VG70% och destillerat vatten 30%.

Behåller nog ändå dessa från MTBV, får röka dem utomhus.

Som jag skrivit tidigare i tråden, MBV liquids är oftast inte bra förrens de har stått ett par veckor och åldrats,
Detta är speciellt sant med hög VG ratio för att VG är riktigt dålig på att bära smakerna (därav brukar man ha PG i mixen).
Hoppas att du inte beställde med extra flavor drops, för det brukar vara anledningen till att det smakar extremt artificiellt. De använder ju rena smaktillsatser, de är rätt potenta

Vart läcker din iclear ifrån? Vad är det som krånglar med din protank?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Och till er som är sugna på Yaeliq, jag hoppas för er skull att ni har råd med att kasta liquids i värsta fall, alternativt att ni har liquids på väg in från andra vendors samtidigt.
100ml är inte kul att sitta på om man verkligen avskyr den.
Jag och min bästa vän beställde 4 sample kits + 1st Citrus Plasma.. Well, inget i sample kitsen var värda pengarna och citrus plasma var så horribel att vi trodde nästan att han hade hällt WC Duck i en flaska och skickat.

Just saying, hoppas ni har bättre tur.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Som jag skrivit tidigare i tråden, MBV liquids är oftast inte bra förrens de har stått ett par veckor och åldrats,
Detta är speciellt sant med hög VG ratio för att VG är riktigt dålig på att bära smakerna (därav brukar man ha PG i mixen).
Hoppas att du inte beställde med extra flavor drops, för det brukar vara anledningen till att det smakar extremt artificiellt. De använder ju rena smaktillsatser, de är rätt potenta

Vart läcker din iclear ifrån? Vad är det som krånglar med din protank?

Efter att ha testat 50/50 ville jag ha mer rök så körde på vg 70, mer rök blev det, verkligen, vilket var trevligt. Men tog inte med extra flavor drops.

Den läcker inte nu när jag satte i juice från Liqua (läcker inte heller med ENjuice), men med MTBV börja det läcka direkt, misstänker att iaf i blandningen med vg 70 så kan det vara att vätskan är för lös? Verkar iaf vara tjockare vätska i de andra som är 50/50.

Portanken har två problem med båda mina eGo batterier, den får dålig kontakt och måste pilla med kontaktytan under tanken hela tiden, sen när jag väl får kontakt får den ingen luft. Har testat med två förbrännare och den andra fungerade bättre, tills efter ca 2 timmar så var det likadant. Nu drar den bara in vätska och grubblar, inga problem med de andra förångarna (mini vivi nova, iClear 16, eGo-w).
Nå, förhoppningsvis så ska de två jag beställde från fasttech bli då ersättarna som kan ha syrliga vätskor.
Får även se om då Protanken beter sig underligt med de två andra batterierna som jag beställt samt de extra förbrännarna.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Efter att ha testat 50/50 ville jag ha mer rök så körde på vg 70, mer rök blev det, verkligen, vilket var trevligt. Men tog inte med extra flavor drops.

Den läcker inte nu när jag satte i juice från Liqua (läcker inte heller med ENjuice), men med MTBV börja det läcka direkt, misstänker att iaf i blandningen med vg 70 så kan det vara att vätskan är för lös? Verkar iaf vara tjockare vätska i de andra som är 50/50.

Portanken har två problem med båda mina eGo batterier, den får dålig kontakt och måste pilla med kontaktytan under tanken hela tiden, sen när jag väl får kontakt får den ingen luft. Har testat med två förbrännare och den andra fungerade bättre, tills efter ca 2 timmar så var det likadant. Nu drar den bara in vätska och grubblar, inga problem med de andra förångarna (mini vivi nova, iClear 16, eGo-w).
Nå, förhoppningsvis så ska de två jag beställde från fasttech bli då ersättarna som kan ha syrliga vätskor.
Får även se om då Protanken beter sig underligt med de två andra batterierna som jag beställt samt de extra förbrännarna.

Ånga*
Vi är inte rökare

Jadu, det är ju utspätt med vatten så skulle inte förvåna mig.
Nu minns jag inte hur iclear 16 ser ut, men jag vet iaf att det är en sub-par clearomizer.. lär ju finnas guides om inget annat.
Men anledningen till att det läcker är ju isåfall att veken inte täcker hela hålet på atomizern, skruva av den från basen och ta en titt.

Protank kan du iaf skruva av atomizern ifrån basen och dra i kontakt-pinnen i botten, justera ut den en millimeter och testa, sen så ska allt bara vara fingertight, inte hårt dragen.
Men att du tappar luftflödet är ju isåfall för att den går för djupt in i batteriet och täpper för de två hålen som sitter i på 510-connection.

Ett annat val du har är ju att skaffa Aerotank-basen och använda den med din nuvarande protank "tank", den tar luft från sidan.
Alternativt Aspire Nautilus.

Påminn mig, vad hade du för batterier/mods nu?

Visa signatur

Permalänk

Jag har beställt en RSST genesis atomizer, 10 st mesh 400 pga att jag kör mest pg och 5m kanthal tråd 0,20mm och funderar på om det går ihop om man kör med en vamo v5? och har ni några tips åt en bygg nybörjare?

Hade ju protank 2 men fick använda polygrip och en latex halloween mask för att få isär för rengöring och påfyllning och tröttnade på allt krångel så nu ligger den i lådan och tänker över vad den har gjort nej jag skröv inte till hårt för frågade kundservice om varför den va så och fick svaret att jag skröv åt den för hårt.

Så just nu har jag en T3S som jag tyckte va skaplig men hört så mkt bra saker om RSST:en om smak och rökutveckling så tänkte "jo men varför inte" och beställde

Edit: Funderade på hur länge håller en mesh veke? för har en vanlig förbrännare i ca 1månad beroende på vilken smak jag blandar dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Jag har beställt en RSST genesis atomizer, 10 st mesh 400 pga att jag kör mest pg och 5m kanthal tråd 0,20mm och funderar på om det går ihop om man kör med en vamo v5? och har ni några tips åt en bygg nybörjare?

Hade ju protank 2 men fick använda polygrip och en latex halloween mask för att få isär för rengöring och påfyllning och tröttnade på allt krångel så nu ligger den i lådan och tänker över vad den har gjort nej jag skröv inte till hårt för frågade kundservice om varför den va så och fick svaret att jag skröv åt den för hårt.

Så just nu har jag en T3S som jag tyckte va skaplig men hört så mkt bra saker om RSST:en om smak och rökutveckling så tänkte "jo men varför inte" och beställde

Haha :'D
Genesis-style atomizers, wicks gjorda på stainless steel mesh.. oj oj, du kommer ha "kul"
Det har inte så mycket med RSST'n att göra utan mer hur pass bra dina coils/wicks är.
Och lita på mig, den kommer du inte få till att funka i första taget.

Har du en blowtorch/gasolbrännare hemma? det du vill ha är nåt liknande denna.
Det kommer behövas när du ska oxidera meshen, det är för att ge den en yta som inte leder ström.

Det finns mängder med videos på youtube, rekommenderar starkt att man kollar upp allt sånt här innan man beställer saker ;D

Och angående vamo v5, sålänge du håller dig över 1.2 ohm så kommer det funka.
Om du vill gå under 1 ohm så måste du införskaffa mekanisk mod, plus batteri med hög ampere-tolerans för att minimera risker av venting/explosion.

edit: Ånga, inte rök.
edit2: En mesh kan hålla brutalt länge eftersom det är stål.. om det blir dålig smak så bara tar man upp den och eldar på den med gasolbrännaren och gör en ny coil med kanthal.

Alternativt så gör man en coil med kanthal och trär igenom bomull, bomullen håller inte lika länge men det är lättare att bara byta ut bomullen.

Egentligen så bör SvK Rogue vara forumets genesis genie, kan ju alltid fråga honom ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Haha :'D
Genesis-style atomizers, wicks gjorda på stainless steel mesh.. oj oj, du kommer ha "kul"
Det har inte så mycket med RSST'n att göra utan mer hur pass bra dina coils/wicks är.
Och lita på mig, den kommer du inte få till att funka i första taget.

Har du en blowtorch/gasolbrännare hemma? det du vill ha är nåt liknande denna.
Det kommer behövas när du ska oxidera meshen, det är för att ge den en yta som inte leder ström.

Det finns mängder med videos på youtube, rekommenderar starkt att man kollar upp allt sånt här innan man beställer saker ;D

Och angående vamo v5, sålänge du håller dig över 1.2 ohm så kommer det funka.
Om du vill gå under 1 ohm så måste du införskaffa mekanisk mod, plus batteri med hög ampere-tolerans för att minimera risker av venting/explosion.

edit: Ånga, inte rök.
edit2: En mesh kan hålla brutalt länge eftersom det är stål.. om det blir dålig smak så bara tar man upp den och eldar på den med gasolbrännaren och gör en ny coil med kanthal.

Alternativt så gör man en coil med kanthal och trär igenom bomull, bomullen håller inte lika länge men det är lättare att bara byta ut bomullen.

Egentligen så bör SvK Rogue vara forumets genesis genie, kan ju alltid fråga honom ^^

Okej jo jag har kollat på många klipp på youtube och ser inte så jätte avancerat ut men märks när jag får hem det

Nej jag har ju ingen brännare men får försöka få tag i det och jag tror jag vet någon som har

Men många bränner ju bara lite lätt i början och sen rullar ihop och kör puls metoden då behöver man väll inte bränna så det glöder innan man pulserar väll? eller har jag fått det om bakfoten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej jo jag har kollat på många klipp på youtube och ser inte så jätte avancerat ut men märks när jag får hem det

Nej jag har ju ingen brännare men får försöka få tag i det och jag tror jag vet någon som har

Men många bränner ju bara lite lätt i början och sen rullar ihop och kör puls metoden då behöver man väll inte bränna så det glöder innan man pulserar väll? eller har jag fått det om bakfoten?

;D

Ja det ser ju lätt ut när man tittar på folks videos som har gjort detta innan
Du kan inte köra pulsmetoden på en VV/VW mod för den kommer direkt gnälla om att det är kortslutning.
Så ditt enda val är att bränna meshen innan du sätter ihop det, sen kan det ju alltid bli problem med hotlegs, men det finns guides om det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

;D

Ja det ser ju lätt ut när man tittar på folks videos som har gjort detta innan
Du kan inte köra pulsmetoden på en VV/VW mod för den kommer direkt gnälla om att det är kortslutning.
Så ditt enda val är att bränna meshen innan du sätter ihop det, sen kan det ju alltid bli problem med hotlegs, men det finns guides om det.

Jo det är ju det men har man inte tummen mitt i handen så kanske det går skapligt ändå

Okej vilka batterier kan köra puls metoden då? hotlegs? är det ätt det ligger imot någonstans eller nött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Jo det är ju det men har man inte tummen mitt i handen så kanske det går skapligt ändå

Okej vilka batterier kan köra puls metoden då? hotlegs? är det ätt det ligger imot någonstans eller nött?

Mekanisk mod, tillsammans med ett batteri som tål hög ampere.

Hotlegs är att coilen inte blir varm, utan "benet" som går mellan positiva kontakten och coilen. Väldigt jobbigt problem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lap87:

Mekanisk mod, tillsammans med ett batteri som tål hög ampere.

Hotlegs är att coilen inte blir varm, utan "benet" som går mellan positiva kontakten och coilen. Väldigt jobbigt problem.

Aha en mekanisk mod vilket jag inte har

Okej värmen stannar innan coilen med andra ord men man får hoppas att allt går bra så man blir glad visst kanske inte blir extremt bra men tänkte mest på alla problem man kan få

Permalänk
Medlem

Nu blir jag orolig.. Läser om många som har problem med sin protank att den gurglar och läcker och massa annat. Och smakerna från mtvb verkar inte så bra? Jag orkar inte "lagra" dem i några veckor innan jag kan använda dem..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Tack så mycket mycket man får lära sig ^^
Ohms lag är U=R*I, så om spänningen är 3,7v och resistansen 2,4ohm så bli ju strömmen, U/R=I, alltså 3,7/2,4=1,54A. Hur kan du denna manick skicka igenom mer ström? ;p menar inte och vara kaxig, bara undrar.

Skrivet av lap87:

Ingen aning tbh, är inte insatt i hur chippen funkar, men de ampar väl strömmen på nåt vänster med regulatorer etc?
Kunde inte hitta nån vettig artikel på google heller så du får väl lita på oss att det är så det funkar helt enkelt

Men ju högre Volt/Watt output du har desto större Amp draw blir det ju, batterierna håller ju bäst om man håller sig till normala nivåer.
jag håller mig alltid till 4.2v output för att simulera nyladdat batteri ända tills den tar slut ^^

Hur många ampere som mosas ur bestäms mycket riktigt av motståndet på lindningen i atomizern. En mod med Variable Voltage/Wattage transformerar först upp spänningen till sin högsta levererbara nivå, i Vamo v5´s fall 6 Volt, sen hackar den upp signalen 33ggr i sekunden.
Säg att du vill ha 4 volt, alltså 4 av 6 tillgängliga volt: då blir summan att den är på i 2/3 av den omtalade pulsen. Upprepat 33ggr/sekund.
Spänningen är konstant på max, det som regleras är alltså tiden.
Då spolen som förångar juicen är rätt trög att bli varm/kall så funkar denna metod utmärkt.
I kortare ordalag: pulsbreddsmodulering i 33hz.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abnomynos:

Hur många ampere som mosas ur bestäms mycket riktigt av motståndet på lindningen i atomizern. En mod med Variable Voltage/Wattage transformerar först upp spänningen till sin högsta levererbara nivå, i Vamo v5´s fall 6 Volt, sen hackar den upp signalen 33ggr i sekunden.
Säg att du vill ha 4 volt, alltså 4 av 6 tillgängliga volt: då blir summan att den är på i 2/3 av den omtalade pulsen. Upprepat 33ggr/sekund.
Spänningen är konstant på max, det som regleras är alltså tiden.
Då spolen som förångar juicen är rätt trög att bli varm/kall så funkar denna metod utmärkt.
I kortare ordalag: pulsbreddsmodulering i 33hz.

Tack, jag visste att Vamo körde med PWM 33hz chip men hade ingen aning om hur det funkade ^^
Men min eVic till exempel, när den har testats så har den inte visat någon fluktuerande signal, what does that mean then?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Nu blir jag orolig.. Läser om många som har problem med sin protank att den gurglar och läcker och massa annat. Och smakerna från mtvb verkar inte så bra? Jag orkar inte "lagra" dem i några veckor innan jag kan använda dem..

jadu, jag har aldrig haft en problematisk protank så jag vet inte. Och även om det skulle läcka/gurgla så är det inte så illa, för man brukar kunna fixa det.
Och sen så är detta ett problem som kan uppstå oavsett vilken clearomizer du väljer, alla har sina fördelar och nackdelar.

Så är det helt enkelt, MBV, take it or leave it, precis som med alla andra juice-vendors som bara blandar ihop komponenter och skickar ut.
Jag älskar en del smaker från MBV, men jag har alltid minst 10 flaskor med andra juices att använda under tiden som jag låter dom stå i hyllan.

Men som andra sagt också, det beror helt och hållet på dig, dina smaklökar som bestämmer om det går att vejpa direkt eller inte.
Oftast så brukar skarpa toner i smaker försvinna efter att de åldrats ett tag, så generellt sett, om man inte gillade det i starten så kanske det funkar bättre efter en vecka eller två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

jadu, jag har aldrig haft en problematisk protank så jag vet inte. Och även om det skulle läcka/gurgla så är det inte så illa, för man brukar kunna fixa det.
Och sen så är detta ett problem som kan uppstå oavsett vilken clearomizer du väljer, alla har sina fördelar och nackdelar.

Så är det helt enkelt, MBV, take it or leave it, precis som med alla andra juice-vendors som bara blandar ihop komponenter och skickar ut.
Jag älskar en del smaker från MBV, men jag har alltid minst 10 flaskor med andra juices att använda under tiden som jag låter dom stå i hyllan.

Men som andra sagt också, det beror helt och hållet på dig, dina smaklökar som bestämmer om det går att vejpa direkt eller inte.
Oftast så brukar skarpa toner i smaker försvinna efter att de åldrats ett tag, så generellt sett, om man inte gillade det i starten så kanske det funkar bättre efter en vecka eller två.

Okej. Om den läcker, finns det guider för att fixa den?

Okej så får köpa smaker som har bra betyg då

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Okej. Om den läcker, finns det guider för att fixa den?

Okej så får köpa smaker som har bra betyg då

Yep, och jag har tips också beroende på vad felet är.

Do it, vi får alla leta oss fram till vad vi personligen gillar ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffejalle:

Tack för svaren!

Vilka svenska sidor har ni beställt av som ni tyckte fungerade bra?

Den enda svenska sidan jag beställt från är www.lightyourfire.se och de är bra men dyra.
I stan har jag även www.wayeasy.se och de är både duktiga och trevliga, hittar du något du vill ha på deras sida så kan jag rekommendera dig att köpa därifrån.

Skrivet av Pnorberg:

Fick mina mtbv smaker nu och är allt annat än nöjd, lukten som de skapar får mig och börja må illa och smakerna är väldigt "artificiella", dålig godis om jag får säga. Min iClear 16 börja även läcka av juicen.

Har handlat från http://www.lightyourfire.se/ och http://esmokes.se/, sistnämnda har jag snackat lite på mail med och de är riktigt snabba på att svara och ge bra support! Leveransen från båda ställena var inom 1-3 dagar (förutom e-juice som skickas från UK, tog några dagar extra).

Min och flickvännens iClear 16 började läcka efter bara någon vecka, så de åkte i soporna. Satsa på en metalltank istället, rekommenderar Kangertechs UniTank eller ProTank 2 eller 3. Mini-modellerna är precis lika bra om du vill ha något mindre.

Skrivet av Sweex:

Jag tycker att smakerna från MtBV smakar bra från början, även om de blir bättre med tiden. Inget behov av att låta dem dra sig om man är otålig alltså.
Kör ofta med 1 extra flavor shot, jag gillar smaken och det gör mig inget om det smakar articifiellt men det är väldigt individuellt.
Har både en ProTank 3 och en Unitank och ingen av dem varesig läcker eller gurglar. Det enda problem jag haft med dem var att UniTanken hade en kass förbrännare från fabrik men det var bara att byta ut till en av de två andra i förpackningen så var problemet löst.

Skrivet av Herr kanin:

Jo du, om du måste använda en polygrip skruvar du ALLDELES för hårt. Det enda andra anledningen skulle vara att gängorna är trasiga, vilket också kan orsakas av att du skruvat för hårt - om det inte är ett fabriksfel så klart.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag tycker att smakerna från MtBV smakar bra från början, även om de blir bättre med tiden. Inget behov av att låta dem dra sig om man är otålig alltså.
Kör ofta med 1 extra flavor shot, jag gillar smaken och det gör mig inget om det smakar articifiellt men det är väldigt individuellt.
Har både en ProTank 3 och en Unitank och ingen av dem varesig läcker eller gurglar. Det enda problem jag haft med dem var att UniTanken hade en kass förbrännare från fabrik men det var bara att byta ut till en av de två andra i förpackningen så var problemet löst.

Okej vad bra! Blir en beställning nästa månad, när pengarna trillar in haha. Studenttider, så otroligt kostsamt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Okej vad bra! Blir en beställning nästa månad, när pengarna trillar in haha. Studenttider, så otroligt kostsamt!

Som jag skrev, det är upp till var och en.. Han gillar dom i starten, jag gör inte det

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens Vapemail från Yaeliq 100ml 70/30 24mg Pineapple!!

Nu ska den testas!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Som jag skrev, det är upp till var och en.. Han gillar dom i starten, jag gör inte det

Oavsett vad man tycker är det ändå inget slöseri med pengar, i värsta fall får man vänta lite bara

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk

Har någon hittat en bra lakrits smak? Funtar på att prova yaeliqs strawberry hooka annars..

Permalänk
Medlem

Bettervapes tror jag hade en rätt sjysst lakrits, eller så var det mtbv.. fan minns inte :I

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Har någon hittat en bra lakrits smak? Funtar på att prova yaeliqs strawberry hooka annars..

Tänk på att du inte kan ha plasttank till lakrits.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Tänk på att du inte kan ha plasttank till lakrits.

Kan och kan, har det nu så får väl se om den spruckigt imorn

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14333416']Dagens Vapemail från Yaeliq 100ml 70/30 24mg Pineapple!!

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/577/3uph.jpg

Nu ska den testas!!

High five! I eftermiddags fick även jag ett paket "preimum liquid from the holy land".
Diskade & brände ivrigt ur proffstanken, avnjöt sen 555-smaken till lite biljard i sann gentlemanna-anda.

Då mina smakrefernser såhär långt är begränsade till kinajuicen som lap87 så snällt bjöd på (återigen: tack för guidning & hjälp in i en helt ny värld ), samt den suspekta 2år gamla randomvätskan från DX.com, saknar jag kännargom.

Vad gäller smaken så tillfredsställer den mig, men såvärst mycket cigg smakar att inte. 555juicen har pg/vg-ratio på 30/70 & jag gillar verkligen den tjockare röken, ska bli spännande att prova 100% VG´n i Israel coffe.
Tror dock att det är dags att byta atomizer, då extraveken är i upplösningstillstånd. ^^ Får bli till nästa laddning.
Även sugen på att skaffa fler celaromizers så det blir smidigare att alternera smaker efter humör. Har en iClear30s & iClear16 påG från fasttech. & så förstås den knasiga pip-modden.

Några hypoteser på vilka av mina vätskor som kan tänkas fucka upp de blivande iCleartankarna?

På bilden ses från höger till vänster: Israel coffe, 555, Banana candy, kinajuicer & en mod-liknande saltkvarn.
https://31.media.tumblr.com/ee37aedc27e3d2b269ba5c4e87ab9fe5/...

Skål.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abnomynos:

High five! I eftermiddags fick även jag ett paket "preimum liquid from the holy land".
Diskade & brände ivrigt ur proffstanken & avnjöt 555-smaken till lite biljard i sann gentlemanna-anda.
Då mina smkarefernser såhär långt är begränsade till kinajuicen som lap87 så snällt bjöd på (återigen: tack för guidning & hjälp in i en helt ny värld ) , samt den suspekta 2år gamla randomvätskan från DX.com saknar jag kännargom.

Vad gäller smaken så tillfredsställer den mig, men såvärst mycket cigg smakar attt inte. 555juicen har pg/vg-ratio på 30/70 & jag gillar verkligen den tjockare röken, ska bli spännande att prova 100% VG´n i Israel coffe.
Tror dock att det är dags att byta atomizer, då extraveken är i upplösningstillstånd. ^^ Får bli till nästa laddning.
Även sugen på att skffa mig lite fler celaromizers så det blir smidigare att alternera mellan smaker efter humör. Har en iClear30s & iClear16 påG från fasttech. & så förstås den knasiga pip-modden.
Några hypoteser på vilka av mina vätskor som kan tänkas fucka upp de blivande iCleartankarna?

På bilden ses från höger till vänster: Israel coffe, 555, Banana candy, kinajuicer & en mod-liknande saltkvarn.

Skål!

Verkligen spänd på att få höra hur 100% VG är

Visa signatur

Permalänk

[quote="ZaInT;14333122"]Jo du, om du måste använda en polygrip skruvar du ALLDELES för hårt. Det enda andra anledningen skulle vara att gängorna är trasiga, vilket också kan orsakas av att du skruvat för hårt - om det inte är ett fabriksfel så klart.[/quote

Det va jobbig att få upp i början med men blev värre och värre ju mer man skruva upp och ihop,
och jag använde ingen kraft när jag skruva heller just så man märkte att det börja ta stopp sen gav jag mig och skruva

Permalänk

Så nu har jag fått mina grejjer och sätt ihop och gick förvånansvärt bra landade på 2.2 Ohm och får lite glöd i mellan pluspolen (som jag nästan har fått bort) och veken annars har jag inge hotspots eller dyligt

Jag tog även och borrade upp ventilationshålet men kanske måste ta lite till men jag får nästan ingen smak (kanske blir bättre?) och vet inte om volten gäller som men en färdigbyggd för körde ju på 3.5 med en 2.1 Ohm innan det började smaka bränt men med egenbyggda så kan jag komma upp i 4.4 utan problem så vad tror ni?