Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Någon som vet om hes röst bli värre av vaping? (nästan tappat rösten helt)
Det är alltså inte första veckans halsont när flimmerhåren växer ut igen.
Utan detta kom ganska precis en vecka efter det gåt över.
Jag har varit förkyld med halsont samtidigt som jag hållit i utbildning och pratat konstant hela veckan.
Med andra ord "relativivt" säker på att det är vanlig förkylnings heshet, kommer vaping under helgen förvärra problemet?

Heshet kan vara ett tecken på torra slemhinnor och vaping är utorkande för kroppen, möjligen kan extra vattenintag kan kanske lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats1976:

Heshet kan vara ett tecken på torra slemhinnor och vaping är utorkande för kroppen, möjligen kan extra vattenintag kan kanske lösa problemet.

Te är utmärkt att vapea med annars

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jkrx:

Te är utmärkt att vapea med annars

Funkade inte, batterikortis och läckte som ett såll...

Permalänk
Proffsmoddare

Ok gårdagens vapemail! The Snapdragon rda! Det första jag kan säga om den är att den är by far den snyggaste drippern jag har haft helt underbar. Sen kommer vi till smaken Holy Crap denna levererar helt jävla underbar smak på den fronten spöar den alla andra drippers jag har testat. När det kommer till Cloudzz Nope nej NEIN! vill man ha clouds så välj något annat,

Saker jag INTE gillar är posterna med slots detta designvalet begriper jag inte för som jag ser det finns det absolut noll fördelar och massor av nackdelar. Nu hade jag lite otur med min klon och var tvungen att fila och mecka lite för att det överhuvudtaget skulle finnas en suck att få i dualbyggen.

Jag kommer definitivt att köpa orginal av denna och jag hoppas att problemen jag har haft är ett klonproblem. Men tbh jag kan ta att det är lite meckigt att bygga i den för smaken man får överväger nackdelarna.

Är man en flavorjunkie så är detta drippern man ska ha !

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Ok gårdagens vapemail! The Snapdragon rda! Det första jag kan säga om den är att den är by far den snyggaste drippern jag har haft helt underbar. Sen kommer vi till smaken Holy Crap denna levererar helt jävla underbar smak på den fronten spöar den alla andra drippers jag har testat. När det kommer till Cloudzz Nope nej NEIN! vill man ha clouds så välj något annat,

Saker jag INTE gillar är posterna med slots detta designvalet begriper jag inte för som jag ser det finns det absolut noll fördelar och massor av nackdelar. Nu hade jag lite otur med min klon och var tvungen att fila och mecka lite för att det överhuvudtaget skulle finnas en suck att få i dualbyggen.

Jag kommer definitivt att köpa orginal av denna och jag hoppas att problemen jag har haft är ett klonproblem. Men tbh jag kan ta att det är lite meckigt att bygga i den för smaken man får överväger nackdelarna.

http://i.imgur.com/LmsVSNE.jpg
http://i.imgur.com/CrVRZo5.jpg
http://i.imgur.com/izGQ77D.jpg

Intressant! Gillar verkligen min rose v2 klon så borde nog slå till på denna också.
Var har du köpt den? Finns två alternativ på ft, skiljer ganska mycket i pris:
https://www.fasttech.com/products/0/10018072/3749700-snapdrag...
https://www.fasttech.com/products/0/10018072/3721900-snapdrag...

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/LmsVSNE.jpg
http://i.imgur.com/CrVRZo5.jpg
http://i.imgur.com/izGQ77D.jpg

Kör orginalet och den är otroligt välgjord, men jag har märk att om man tar isär den helt och sätter ihop den den igen så hjälper det att sätta i 510 skruven sist. Jag hade ganska mycket läckage från 510 Connection i början men efter jag började skruva i 510 pinnen som sista del efter rengöring så förvann problemet. Som tips om någon får liknade problem

Permalänk
Avstängd

Vapemail - 2st Mutation x v4 kloner:

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av retro123:

Intressant! Gillar verkligen min rose v2 klon så borde nog slå till på denna också.
Var har du köpt den? Finns två alternativ på ft, skiljer ganska mycket i pris:
https://www.fasttech.com/products/0/10018072/3749700-snapdrag...
https://www.fasttech.com/products/0/10018072/3721900-snapdrag...

Jag vet faktiskt inte men generellt brukar dyrare betyda bättre kvalitet. Ska jag ha en klon köper jag alltid den dyrare versionen speciellt om det är från Fasttech. Min kommer ifrån ett gruppköp på facebook dock

tänk på bara att det är Ships in 7 och 13 dagar på dom it aint gonna be fast

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Jag vet faktiskt inte men generellt brukar dyrare betyda bättre kvalitet. Ska jag ha en klon köper jag alltid den dyrare versionen speciellt om det är från Fasttech. Min kommer ifrån ett gruppköp på facebook dock

tänk på bara att det är Ships in 7 och 13 dagar på dom it aint gonna be fast

Fasttechs angivna leveranstider då saker inte finns på lager brukar vara lite hit and miss minst sagt. Ibland går det fortare än angiven tid och ibland långsammare. Deras priser är ju svårslagna så jag står ut. Dessutom blir det en så trevlig överraskning när väl avin dimper ner i brevlådan och man nästan glömt bort beställningen..
Väntar just nu på sju stycken leveranser från dem..

Permalänk
Proffsmoddare

Höststädning av vapehörnan!

Nu är hörnan redo att stökas ner igen!!!

Visa signatur

Permalänk

Tja, i panikens hetta så har jag ingen bomull kvar hemma och vill bygga typ nu. Finns det någon bomull jag kan köpa på Ica eller liknande som någon testa som funkar bra?

Med risk att bli idiotförklarad.. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Tja, i panikens hetta så har jag ingen bomull kvar hemma och vill bygga typ nu. Finns det någon bomull jag kan köpa på Ica eller liknande som någon testa som funkar bra?

Bomull från matbutiken fungerar, men det är väldigt viktigt att det är ekologisk oblekt bomull annars drar du i dig blekmedel. Gissningsvis är det bomullsbollar du får leta efter

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kalleteodor:

Ja bara in på maxi och köp deras Al A Eco bomullsbollar dom funkar hur bra som helst så No need to panic!! Den enda skillnaden på bomullsbollarna från maxi och tex muji är formatet Muji kan man ju bara klippa en remsa och köra. Bollarna är lite mer meck men dom vekar precis lika bra. Bomull är bomull oavsett vad marknadsförarna påstår

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KKay:

Bomull från matbutiken fungerar, men det är väldigt viktigt att det är ekologisk oblekt bomull annars drar du i dig blekmedel. Gissningsvis är det bomullsbollar du får leta efter

Nu köpte jag topz 100% bomull EJ klårblekt. Men det står inte att den är ekologisk, vad tror du?

Permalänk

Ja bara in på maxi och köp deras Al A Eco bomullsbollar dom funkar hur bra som helst så No need to panic!! Den enda skillnaden på bomullsbollarna från maxi och tex muji är formatet Muji kan man ju bara klippa en remsa och köra. Bollarna är lite mer meck men dom vekar precis lika bra. Bomull är bomull oavsett vad marknadsförarna påstår

Nu köpte jag topz 100% bomull EJ klårblekt. Men det står inte att den är ekologisk, vad tror du?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kalleteodor:

Bara att testa det är inte så att du kommer falla död ner Att den inte är klorblekt är det viktiga

Visa signatur

Permalänk

Bara att testa det är inte så att du kommer falla död ner Att den inte är klorblekt är det viktiga

Smakade inte konstigt och verkar funka bra, jävla skitbygge jag gjorde dock. Förde quad med twisted 28g, hamnade på 0.44 med 10 wraps per spole.... Trodde jag skulle hamna runt 0.20 :/

Permalänk
Skribent

Hejsan!

Tänkte börja blanda hemma själv och tänkte kika om ni har något tips på ställen att inhandla råmaterial från?
Har hittat detta via ebay;
flaskor
Propylene Glycol
Glycerol Glycerine
Smaker

Problemet är att allt skeppas från UK eller dylikt, och fraken kostar mer än produkterna PER ARTIKEL vid en order...

Undrar om det finns något sätt att få tag på detta i Sverige?

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Smakade inte konstigt och verkar funka bra, jävla skitbygge jag gjorde dock. Förde quad med twisted 28g, hamnade på 0.44 med 10 wraps per spole.... Trodde jag skulle hamna runt 0.20 :/

Smakar det som det ska så är det nog ingen fara, man märker nog snabbt om man har kass bomull

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Hejsan!

Tänkte börja blanda hemma själv och tänkte kika om ni har något tips på ställen att inhandla råmaterial från?
flaskor
Propylene Glycol
Glycerol Glycerine
Smaker

Problemet är att allt skeppas från UK eller dylikt, och fraken kostar mer än produkterna PER ARTIKEL vid en order...

Esmokes.se

Permalänk
Medlem

rökutaneld.se mfl. mfl. har med, men det blir inge high end/premium utan mer basic+, bättre än yaelig, LV mfl tycker jag iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

rökutaneld.se mfl. mfl. har med, men det blir inge high end/premium utan mer basic+, bättre än yaelig, LV mfl tycker jag iaf

huh? Vem var ditt inlägg menat till?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skribent
Skrivet av kalleteodor:

Esmokes.se

Har du handlat däifrån tidigare?

Sajten såg lite sketchy ut när jag hittade den via Google tidigare
Sedan verkar det bli betydligt dyrare i slutändan iaf än att köpa från Ebay;
306kr för 500ml PG50%/VG50%+6mg nikotin, skulle det kosta via eSmokes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du handlat däifrån tidigare?

Sajten såg lite sketchy ut när jag hittade den via Google tidigare
Sedan verkar det bli betydligt dyrare i slutändan iaf än att köpa från Ebay;
306kr för 500ml PG50%/VG50%+6mg nikotin, skulle det kosta via eSmokes.

Här kan du köpa bas: http://eciggs.se/produkter/diy-e-juice/basvatska/
Dock tror jag inte det finns Nic separat, i så fall är det custom blends som gäller: http://eciggs.se/produkter/diy-e-juice/basvatska/custom-blend...

Esmokes är för övrigt okej att handla ifrån.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

huh? Vem var ditt inlägg menat till?

phoenixdisciple

vem trodde du, eftersom det låg i ordningsföljd så tyckte jag inte ja behövde tagga nån spec.
Men ska bättra mig pappi

Permalänk
Skribent
Skrivet av Zippeer:

Här kan du köpa bas: http://eciggs.se/produkter/diy-e-juice/basvatska/
Dock tror jag inte det finns Nic separat, i så fall är det custom blends som gäller: http://eciggs.se/produkter/diy-e-juice/basvatska/custom-blend...

Esmokes är för övrigt okej att handla ifrån.

Tackar för länkarna!

349kr för 1000ml (50/50 PG/VG + 6mg nic), kändes mer prisvärt än eSmokes som ville ha 356kr för samma mix fast 500ml bara.

Såg att de hade 4.a olika smakleverantörer med, någon av dem du kan rekommendera över dem andra?

Ber om ursäkt om jag är lite 'dryg', rätt ny till Vaping. Sitter med lite kinaprylar just nu (Nemesis+atlantis kopia), men tänkte att jag ville börja blanda eget för att få ner kostnaderna då det idag är billigare att bara köpa ett cigg-paket än de färdiga flaskorna hos tex. elcigg.se

Visa signatur

Permalänk
Skribent
Skrivet av lejon74:

phoenixdisciple

vem trodde du, eftersom det låg i ordningsföljd så tyckte jag inte ja behövde tagga nån spec.
Men ska bättra mig pappi

Förstod inte heller att inlägget var riktat mot mig om jag ska vara ärlig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar för länkarna!

349kr för 1000ml (50/50 PG/VG + 6mg nic), kändes mer prisvärt än eSmokes som ville ha 356kr för samma mix fast 500ml bara.

Såg att de hade 4.a olika smakleverantörer med, någon av dem du kan rekommendera över dem andra?

Ber om ursäkt om jag är lite 'dryg', rätt ny till Vaping. Sitter med lite kinaprylar just nu (Nemesis+atlantis kopia), men tänkte att jag ville börja blanda eget för att få ner kostnaderna då det idag är billigare att bara köpa ett cigg-paket än de färdiga flaskorna hos tex. elcigg.se

Blandar inte själv ännu, har planer på det men kontot vill sig inte riktigt ännu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

flaskor
Propylene Glycol
Glycerol Glycerine
Smaker

Köpte senast från pgw.se och mixnmatcheliquids.com. Rätt prisvärt också.

VG: http://www.pgw.se/glycerin-1-liter.html
PG: http://www.pgw.se/propylenglykol-1-liter.html

Nikotin: http://www.mixnmatcheliquids.com/en/16-nicotine-bases-diluted-in-pg

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Skribent
Skrivet av Zippeer:

Blandar inte själv ännu, har planer på det men kontot vill sig inte riktigt ännu

Hehe, förstår dig!

Ser detta som en investering nu mer än något annat, då mina vänner var intresserad av att kliva in och betala en del mot ett gäng flaskor om jag fick till smaken.

Du.. du råkar inte veta vad för "coils" man ska ha till denna? (aspire atlantis v2)
En sådan jag kör på idag, och skulle behöva byta förbrännaren då bomullen börjar bli lite grå/svart

Visa signatur