Permalänk
Medlem

Vejpmail.

Skrivet av [WP@]Wolverine:

Behöver tips och råd. Ser detta okej ut?
Vad bör jag tänka på med Rose för att optimera smak?
Juiceflow med max VG, ska den vara helt öppen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Vejpmail.
http://i.imgur.com/uwBYlad.png
http://i.imgur.com/tTzACwF.png?1

Behöver tips och råd. Ser detta okej ut?
Vad bör jag tänka på med Rose för att optimera smak?
Juiceflow med max VG, ska den vara helt öppen?
http://i.imgur.com/tOhH1hZ.jpg

Ser ut att vara wickad bra. Jag har min öppen så mycket så möjligt, både lufthål och "juice flow". Max VG-juice är nog inte idealiskt med rose utan funkar ju bättre i rda's. Använder sällan min hemma däremot när jag är ute och inte vill dra uppmärksamheten till mig med enorma moln så är den perfekt. Försöker bygga runt 1-1.5 ohm i den.

Permalänk
Medlem

Hur påverkas juicen av en norrkändsk vinter?
Bor i flerfamiljshus så har brevlåda utomhus, är lite orolig att juicen ska frysa och eventuellt förstöras

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur påverkas juicen av en norrkändsk vinter?
Bor i flerfamiljshus så har brevlåda utomhus, är lite orolig att juicen ska frysa och eventuellt förstöras

VG &PG fryser inte såvida det inte är många minusgrader, tror det är mer än -30°C för är frysa det. Juicen kommer dock bli mer trögflytande vilket kan göra det svårt är få ut ur flaskan.

VG blir som en gel vid -18.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

VG &PG fryser inte såvida det inte är många minusgrader, tror det är mer än -30°C för är frysa det. Juicen kommer dock bli mer trögflytande vilket kan göra det svårt är få ut ur flaskan.

VG blir som en gel vid -18.

Okej! Trodde fryspunkten var högre. Men tar juicen skada av att bli mer som en gel?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera goda juicer? (Som fungerar i Nautilus Mini)
Har just nu bara 2 Juicer så vill fylla på med något gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej! Trodde fryspunkten var högre. Men tar juicen skada av att bli mer som en gel?

Inte om behållaren är helt lufttät så att arommolekylerna inte försvinner och du skakar flaskan i rumstemperatur. LDPE(plasten som typ alla juicetillverkare som använder plast använder) är nog inte att föredra i detta fall men glas släpper i alla fall inte in luft genom själva flaskan, kanske genom gummi droppergrejen. Ska jag vara helt ärlig så är det nog marginellt så det nog inte spelar roll, inte säker dock. Allt jag vet är att smakkoncentrat inte ska frysas då molekylerna förändras då, de går dock tillbaka till normalt om dom inte har någonstans att ta vägen ut ur flaskan.

Allt som allt tror jag inte det är någon större fara eftersom koncentraten är utspädda med VG&PG.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Inte om behållaren är helt lufttät så att arommolekylerna inte försvinner och du skakar flaskan i rumstemperatur. LDPE(plasten som typ alla juicetillverkare som använder plast använder) är nog inte att föredra i detta fall men glas släpper i alla fall inte in luft genom själva flaskan, kanske genom gummi droppergrejen. Ska jag vara helt ärlig så är det nog marginellt så det nog inte spelar roll, inte säker dock. Allt jag vet är att smakkoncentrat inte ska frysas då molekylerna förändras då, de går dock tillbaka till normalt om dom inte har någonstans att ta vägen ut ur flaskan.

Allt som allt tror jag inte det är någon större fara eftersom koncentraten är utspädda med VG&PG.

Tusen tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

vapemail: fick hem den här skönheten igår kväll, nu ska det rotas runt i escribe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ser ut att vara wickad bra. Jag har min öppen så mycket så möjligt, både lufthål och "juice flow". Max VG-juice är nog inte idealiskt med rose utan funkar ju bättre i rda's. Använder sällan min hemma däremot när jag är ute och inte vill dra uppmärksamheten till mig med enorma moln så är den perfekt. Försöker bygga runt 1-1.5 ohm i den.

Kör också max på juice och airflow. Men jag ska köpa mig en 50/50 juice och testa. Bygget jag har hamnade på 1.35, ska jag bygga lite lägre nästa gång?

Skrivet av retro123:

vapemail: fick hem den här skönheten igår kväll, nu ska det rotas runt i escribe..
http://i.imgur.com/Klkto6r.jpg

Nice! Jag är störtnöjd än så länge. Dock lite orolig för det är många som rappoterar att chipet dör så man måste skicka in grejerna igen.
Hoppas man slipper det.
Just nu krånglar jag lite med inställningarna för batterierna, min mod visar 0% batteri men varje cell visar 3.56V. Min cutoff är inställd på 3V så jag antar jag kör på tills jag får "weak battery" meddelandet och laddar då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Kör också max på juice och airflow. Men jag ska köpa mig en 50/50 juice och testa. Bygget jag har hamnade på 1.35, ska jag bygga lite lägre nästa gång?

Nice! Jag är störtnöjd än så länge. Dock lite orolig för det är många som rappoterar att chipet dör så man måste skicka in grejerna igen.
Hoppas man slipper det.
Just nu krånglar jag lite med inställningarna för batterierna, min mod visar 0% batteri men varje cell visar 3.56V. Min cutoff är inställd på 3V så jag antar jag kör på tills jag får "weak battery" meddelandet och laddar då.

Älskar den "so far", också läst om de som chipet plötsligt lagt av för inte bara på denna utan alla DNA200 enheter. Nu är det ju de som har problem som hörs mest som alltid. Förhoppningsvis är det inget allvarligt designfel på chipet eller om det nu är något verkligt problem något som går att lösa med firmware uppgradering.
Földe den här guiden för att ställa in till att börja med:

Får se om jag får samma problem som dig, har inte hunnit ladda ur batterierna än. Ställde iaf "Cell soft cutoff" på 3.2V.
Har du kört "case analyzer" och "battery analyzer"? Kanske något man borde göra.
Hur som, riktigt förälskad i den än så länge.
Angående rose så är nog wolverine den riktiga experten, funkar dock fint med 70/30juice för mig, kör den helst med lite högre nikotinstyrka än då jag subohmar då man får i sig mycket mindre ånga.

Edit: såg precis att wismec har en ny "settings file" man bör nog köra på den åtmistonde om man kör VTC4.
Mer info: http://ukvapers.org/Thread-Wismec-Jaybo-tells-it-how-it-is-Re...
http://www.wismec.com/news/reuleaux-dna200-setting-file-with-...

Permalänk
Proffsmoddare

Lite lek med nichrome kanthal nickel och macro

Fused Staggered Clapton 24g nichrome core 34g wrap

Fused Clapton 24g nichrome core 34g wrap

Nickelbygge i min velocity

Twisted 26g genom lufthålen på min Dark Horse

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Älskar den "so far", också läst om de som chipet plötsligt lagt av för inte bara på denna utan alla DNA200 enheter. Nu är det ju de som har problem som hörs mest som alltid. Förhoppningsvis är det inget allvarligt designfel på chipet eller om det nu är något verkligt problem något som går att lösa med firmware uppgradering.
Földe den här guiden för att ställa in till att börja med: https://www.youtube.com/watch?v=zC_-i92U25I

Får se om jag får samma problem som dig, har inte hunnit ladda ur batterierna än. Ställde iaf "Cell soft cutoff" på 3.2V.
Har du kört "case analyzer" och "battery analyzer"? Kanske något man borde göra.
Hur som, riktigt förälskad i den än så länge.
Angående rose så är nog wolverine den riktiga experten, funkar dock fint med 70/30juice för mig, kör den helst med lite högre nikotinstyrka än då jag subohmar då man får i sig mycket mindre ånga.

Edit: såg precis att wismec har en ny "settings file" man bör nog köra på den åtmistonde om man kör VTC4.
Mer info: http://ukvapers.org/Thread-Wismec-Jaybo-tells-it-how-it-is-Re...
http://www.wismec.com/news/reuleaux-dna200-setting-file-with-...

Jag kör inställningarna från Wismec eftersom jag kör med VTC4 och i de inställningarna så är det ca 21Wh och 2.8 cuttoff. Tror VTC4 klarar 2.5 cutoff, men jag vet inte säkert.
Hört att nya batterier ska gå igenom 5-7 cykler innan man kör battery analyser, så jag väntar lite innan jag testar det.
Skulle vilja ha en snygg atty till reuleaux, kikat på tugboat V2 med gunmetal och kanske en trickster cap alternativt en Ghost V2 rda.
Kör just nu med Hannya men den passar inte riktigt ihop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Jag kör inställningarna från Wismec eftersom jag kör med VTC4 och i de inställningarna så är det ca 21Wh och 2.8 cuttoff. Tror VTC4 klarar 2.5 cutoff, men jag vet inte säkert.
Hört att nya batterier ska gå igenom 5-7 cykler innan man kör battery analyser, så jag väntar lite innan jag testar det.
Skulle vilja ha en snygg atty till reuleaux, kikat på tugboat V2 med gunmetal och kanske en trickster cap alternativt en Ghost V2 rda.
Kör just nu med Hannya men den passar inte riktigt ihop.

Tycker Indestructible Atty passar perfekt estetiskt, min absoluta favorit rda funktionsmässigt också, har även beställt cloud chasing kittet till den.

Kommer tydligen en billigare modell utan DNA200 chipet snart för de som är intresserade: http://www.heavengifts.com/WISMEC-Reuleaux-RX200-TC-Express-K...
Vapor flask har också teamat upp med wismec och flera nya modeller är på gång: https://www.youtube.com/watch?v=0gcjJ7xk_74
Går bra för wismec nu

Permalänk
Avstängd

http://abillionlives.com/
Dokumentär som kommer 2016 om korrupta intressen som motarbetar e-cigg.
"A true story of government failure, big business and the vaping revolution"

Permalänk
Medlem

Någon annan som får lite ont i lungtopparna om man vapeat länge i sträck?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlueFlux:

Någon annan som får lite ont i lungtopparna om man vapeat länge i sträck?

Aldrig upplevt smärta, däremot att jag "tappat andan" och blivit lite "yr" om jag verkligen kedjevejpat för hög nikotinhalt med typ 0.2ohm på 80W. Kör max 6mg och lägre nuförtiden och minst 70/30 VG/PG, helst ännu högre VG halt. Börjat göra min egen juice och inte haft några problem sedan dess.
Vilken PG/VG ratio och nikotinhalt kör du med? Kanske prova med högre VG och lägre nikotin?

Permalänk
Medlem

Bara jag som kan få drunkningskänslor när ångan är riktigt fet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Bara jag som kan få drunkningskänslor när ångan är riktigt fet?

Nej inte bara du, lite det jag menar med "tappa andan". Håller mig mestadels runt 60-70W och byggen på som lägst 0.3-0.4ohm med minst 70/30 VG/PG och högst 5mg nuförtiden. Inga sådana problem då. Rekommenderar verkligen alla att börja göra DIY juice. Förutom att det är en riktigt kul hobby så blir det så mycket billigare. Då man börjar förstå vilka enorma överpriser vissa "premium" juicetillverkare tar.. Redan hittat en suverän hemgjord adv för mig efter ett par försök.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Lite lek med nichrome kanthal nickel och macro

Fused Staggered Clapton 24g nichrome core 34g wrap
http://i.imgur.com/aZHdrHY.jpg

Fused Clapton 24g nichrome core 34g wrap
http://i.imgur.com/82vV7vB.jpg

Nickelbygge i min velocity
http://i.imgur.com/1oFggDw.jpg

Twisted 26g genom lufthålen på min Dark Horse
http://i.imgur.com/LmhZ4qM.jpg

Håller mig undan nickel, känns som ss är det jag kommer hålla mig till med tc innan det är utrett vad som är säkert. Har även nickelallergi så det är inget jag vill prova. Snygga byggen hur som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Rekommenderar verkligen alla att börja göra DIY juice. Förutom att det är en riktigt kul hobby så blir det så mycket billigare. Då man börjar förstå vilka enorma överpriser vissa "premium" juicetillverkare tar.. Redan hittat en suverän hemgjord adv för mig efter ett par försök.

En bra rekommendation!

Förutom att spara en otrolig summa pengar så har man också koll på vilka ämnen man drar ner i lungorna.

Får man fråga om receptet till din adv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brillorm:

En bra rekommendation!

Förutom att spara en otrolig summa pengar så har man också koll på vilka ämnen man drar ner i lungorna.

Får man fråga om receptet till din adv?

Visst!
Kör med färdigblandad "base" 70/30 6mg än så länge..
base (se ovan) 76%
TFA ripe strawberry 9%
CAP new york cheesecake 9%
TFA brown sugar 3%
TFA graham cracker 3%
inte haft något att utgå ifrån utan bara kört helt vilt och använt mina lukt och smaksinnen. Kanske bara jag som gillar den men bra så då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Visst!
Kör med färdigblandad "base" 70/30 6mg än så länge..
base (se ovan) 76%
TFA ripe strawberry 9%
CAP new york cheesecake 9%
TFA brown sugar 3%
TFA graham cracker 3%
inte haft något att utgå ifrån utan bara kört helt vilt och använt mina lukt och smaksinnen. Kanske bara jag som gillar den men bra så då.

Huvudsaken att man själv kan njuta av sin skapelse.

Ser riktigt yummy ut hur som helst.

Permalänk
Medlem

Här kommer en nybörjarfråga. Av hälsoskäl (så gott det går iallafall nu när man börjar komma upp i ålder) skulle jag vilja byta ut mina slentrianköp av cigaretter mot e-cigaretter istället.

Är inte ute efter något slit-och-släng utan skulle föredra en modulär lösning. Som de flesta här på sweclockers så gillar jag att meka med mina saker.

Skulle någon kunna föreslå någon form av "kit" eller liknande som passar någon som vill gå över från cigaretter till vape? Kommer använda mig av vätskor med nikotin i, och vill gärna få så grov ångutveckling som möjligt.

Har en budget på cirka 700kr. Kan självklart gå över eller under budgeten inom små mängder, större mängder riskerar att dra på sig viss mängd av wife-rage.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Här kommer en nybörjarfråga. Av hälsoskäl (så gott det går iallafall nu när man börjar komma upp i ålder) skulle jag vilja byta ut mina slentrianköp av cigaretter mot e-cigaretter istället.

Är inte ute efter något slit-och-släng utan skulle föredra en modulär lösning. Som de flesta här på sweclockers så gillar jag att meka med mina saker.

Skulle någon kunna föreslå någon form av "kit" eller liknande som passar någon som vill gå över från cigaretter till vape? Kommer använda mig av vätskor med nikotin i, och vill gärna få så grov ångutveckling som möjligt.

Har en budget på cirka 700kr. Kan självklart gå över eller under budgeten inom små mängder, större mängder riskerar att dra på sig viss mängd av wife-rage.

Vill du ha bra ångpruduktion så är det ett sub-ohm kit du behöver, och då är det "direct lung" bloss som gäller. Som med vattenpipa alltså.

Subox Mini är ett riktigt bra nybörjarkit som man kan växa lite med då man kan bygga egna coils till den och den presterar helt okej Batteri köpes separat

Edit: Brukar säljas för runt 600kr på Liquidvoyage.eu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Vill du ha bra ångpruduktion så är det ett sub-ohm kit du behöver, och då är det "direct lung" bloss som gäller. Som med vattenpipa alltså.

Subox Mini är ett riktigt bra nybörjarkit som man kan växa lite med då man kan bygga egna coils till den och den presterar helt okej Batteri köpes separat

Svårt att säga vad man ska rekommendera till förstagångare, skulle jag fått ett subohm-kit i mina händer så tror jag att jag gett upp direkt. Ganska stort steg för de flesta från mouth to lung (som man röker cigg) till direct lung inhale som man gör med subhohm. Trist att säga det men aspire premium funkar nog ganska bra fortfarande för de som precis är nya. Vad man skulle vilja rekommendera är en rose V.2 men då måste man bygga själv på ett ganska komplicerat däck..så nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Även Kangertech Nebox (som är utvecklingen utav Subox). Provade den igår och smaken är fan så mycket bättre, dock är jag inte helt övertygad, än. Plasttank...och svår att rengöra. Polaren köpte en igår Han verkar riktigt nöjd, men det är vi alla i början

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

@EyeNEye: Hur menar du att smaken är bättre? Vad körde ni med pre-build coils eller rba?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

@EyeNEye: Hur menar du att smaken är bättre?

Ja du, vad säger man?

Det smakar mer. Du känner smakerna, mer intensivt. Coilsen är mer "utvecklade" var vad jag fick höra, dvs. bättre än föregångaren.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Ja du, vad säger man?

Det smakar mer. Du känner smakerna, mer intensivt. Coilsen är mer "utvecklade" var vad jag fick höra, dvs. bättre än föregångaren.

ok..hehe, funkar inte de coilsen på subtank då?
Så mycket pengar man skulle sparat om man gick direkt på highend grejor istället för gått omvägen från kangertech och aspire då man ändå kommer hamna där tillslut. Problemet är bara att det krävs mer kunskap för att gå den vägen. Själv har jag snarare gått åt andra hållet och håller mig till "mini" versioner om de finns då smakerna brukar vara så mycket bättre, desto kortare färd för ångan att färdas desto mer smak. Bra exempel för rda är derringer eller för rta goblin mini.