Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Den är sjukt bra och tar lätt första platsen av alla attys jag testat. Men 3st?? why??

Låter väldigt lovande
Lite lathet inblandat, kommer ha 9 riktigt bra atomizers påfyllda och klara med olika smaker att variera med. Har vajpat för länge och för mycket tror jag (över 5 år) så vajpar jag en smak mer än några timmar känner jag ingen smak längre

Permalänk
Medlem

Så, har köpt mig en sub ohm vipe, vart får jag ta på riktigt gött juices som väldigt gärna är ofarliga? Dvs inte kommer från tvivelaktiga tillverkare osv. Nikotinfritt

Permalänk
Medlem

Är det säkert och smidigt att köpa från Nkon, och är Vtc6 dom bästa batterierna numera?

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens!!

Orca Med Rose3 samt Sxmini ML class med Rose v2

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nån som har en sigelei 213 / 213W att sälja, eller någon dna200?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Så, har köpt mig en sub ohm vipe, vart får jag ta på riktigt gött juices som väldigt gärna är ofarliga? Dvs inte kommer från tvivelaktiga tillverkare osv. Nikotinfritt

Liquid voyage, Esmokes.se Cigge.se t.ex.

Skrivet av lejon74:

Är det säkert och smidigt att köpa från Nkon, och är Vtc6 dom bästa batterierna numera?

Det funkar alldeles utmärkt att köpa ifrån Nkon angående VTC6 så har jag ingen aning men om dem är minst lika bra som VTC5 så är dem bra.

Skrivet av lejon74:

Nån som har en sigelei 213 / 213W att sälja, eller någon dna200?

Det där är 2 väldigt olika mods att fråga efter Sigelei 213 är 150W och ska vara helt värdelös på temp controll jämfört med t.ex DNA200 så vad ska du ha modden till?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Liquid voyage, Esmokes.se Cigge.se t.ex.
Det funkar alldeles utmärkt att köpa ifrån Nkon angående VTC6 så har jag ingen aning men om dem är minst lika bra som VTC5 så är dem bra.
Det där är 2 väldigt olika mods att fråga efter Sigelei 213 är 150W och ska vara helt värdelös på temp controll jämfört med t.ex DNA200 så vad ska du ha modden till?

213 kollar jag efter för storlleken, designen och formatet, liten för o vara 2x18650, temp använder jag inte alls längre, gillar inte Ni.

Permalänk
Medlem

Hej en snabb fråga. Jag har precis fått hem min första elcigg och den har fått mig att sluta snusa nästan helt. Men min brud har problem med lukten och ångan (astma) finns det någon vätska som inte luktar så mycket? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Någon som testat juice från 222vapeshop.com? Har hört bra saker om deras juicer. Nasty juice är väldigt poppis i UK.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt hjälpa min pappa att sluta röka. Men då han ständigt verkar halka tillbaka till sin gamla vana så tänkte jag att jag skulle tipsa om e-cigg. Men nu är det som så att jag kan absolut inget om detta. Så därför frågar jag er. Vad ska man ha? Jag vet att han kommer säga att det ska vara lättillgänglig så helst ska ett vara något man kan köpa i en fysiskt butik.

målet är ju att han ska gå från vanliga traditionella cigaretter till e-cigg som ska vara enkelt del hälsosammare (eller?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Hej en snabb fråga. Jag har precis fått hem min första elcigg och den har fått mig att sluta snusa nästan helt. Men min brud har problem med lukten och ångan (astma) finns det någon vätska som inte luktar så mycket? Tack på förhand

Vapar du inomhus? skulle ju kunna öppna balkongdörren och blåsa ut (det gör jag)

Permalänk
Medlem

Nu är det länge sen jag skrev något i denna tråden, mycket har hänt sen sist och jag har precis satt ihop min endgame setup.
Jag är kär <3

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Vapar du inomhus? skulle ju kunna öppna balkongdörren och blåsa ut (det gör jag)

Jag sitter på balkongen men lite bkåser in ibland och då blir hon tjock i halsen riktigt fort.. Tänkte då om det kanske finns något som inte ger lika ånga kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Jag sitter på balkongen men lite bkåser in ibland och då blir hon tjock i halsen riktigt fort.. Tänkte då om det kanske finns något som inte ger lika ånga kanske?

Mouth to lung tanks är vad du ska leta efter i så fall. 1+ohm helst.

Bygger du själv eller köper du färdiga coils?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Mouth to lung tanks är vad du ska leta efter i så fall. 1+ohm helst.

Bygger du själv eller köper du färdiga coils?

Får kolla upp detta, jag har en isub g tank med 0.2 ohm coil i just nu och älskar smaken av det.. Finns det någon speciell tank du rekommenderar? Köper helst färdiga dock bara för jag inte vet vad som behövs för att göra en egen men om du har en lista på vad man behöver är jag inte rädd att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Får kolla upp detta, jag har en isub g tank med 0.2 ohm coil i just nu och älskar smaken av det.. Finns det någon speciell tank du rekommenderar? Köper helst färdiga dock bara för jag inte vet vad som behövs för att göra en egen men om du har en lista på vad man behöver är jag inte rädd att prova.

Personligen rekommenderar jag Kayfun lite plus v2(Klon eller äkta, äkta kostar ca 700kr ny)
28G(AWG) Kanthal eller Ni80 8 varv runt typ 2.5mm. Kanthal kommer vara högre i ohm medans Ni80 kommer bli snäppet lägre
Bomull (Rekommenderar pads av valfritt märke ifrån t.ex esmokes)
Lättaste sättet att börja med att göra egna coils är att skaffa ett coil master kit där finns att du behöver. Detta t.ex: http://esmokes.se/avancerat-tillbehor-atomizer/avancerat-till...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Personligen rekommenderar jag Kayfun lite plus v2(Klon eller äkta, äkta kostar ca 700kr ny)
28G(AWG) Kanthal eller Ni80 8 varv runt typ 2.5mm. Kanthal kommer vara högre i ohm medans Ni80 kommer bli snäppet lägre
Bomull (Rekommenderar pads av valfritt märke ifrån t.ex esmokes)
Lättaste sättet att börja med att göra egna coils är att skaffa ett coil master kit där finns att du behöver. Detta t.ex: http://esmokes.se/avancerat-tillbehor-atomizer/avancerat-till...

Tack så mycket, ska genast kolla igenom det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Prova juicer med mer pg än vg (vg ger mer ånga),eller samt högre nikotin styrka och lägre watt på modet så får du fortfarande nikotin dosen du vill ha men utan lika mycket rök.
Vet att en del har haft problem med att de känner sig tjocka i halsen bröstet av juicer med mycket vg i.

Går att blanda själv och göra juicer med minimalt med vg.

Annars kanske hennes astma reagerar på smakämnen i juicen och då går det att blanda själv utan smak. Bara pg, vg och nikotin smakar om än lite tråkigt helt ok och man vänjer sig.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Dagens!!

http://i.imgur.com/n4BCLeg.jpg

Orca Med Rose3 samt Sxmini ML class med Rose v2

Vart har du handlat dina Rose's? och vilken tycker du bäst om, V2 eller V3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats1976:

Prova juicer med mer pg än vg (vg ger mer ånga),eller samt högre nikotin styrka och lägre watt på modet så får du fortfarande nikotin dosen du vill ha men utan lika mycket rök.
Vet att en del har haft problem med att de känner sig tjocka i halsen bröstet av juicer med mycket vg i.

Går att blanda själv och göra juicer med minimalt med vg.

Annars kanske hennes astma reagerar på smakämnen i juicen och då går det att blanda själv utan smak. Bara pg, vg och nikotin smakar om än lite tråkigt helt ok och man vänjer sig.

Lycka till.

Tack så mycket, ska leta upp några olika juicer och prova några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Någon som testat juice från 222vapeshop.com? Har hört bra saker om deras juicer. Nasty juice är väldigt poppis i UK.

Jag har köpt där två gånger hittills och det var jävligt fina juicer och snabb leverans. Nasty juice köpte jag Fat boy och bad blood efter att ha kollat en recension. De var grymma, mango och den andra svartvinbär. Kan rekommendera nasty juice, funta och bamskilicious som jag provat hittills

Edit: Här är recensionen: https://www.youtube.com/watch?v=Ij-76ts3Ny0&feature=youtu.be

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MedionR:

Vart har du handlat dina Rose's? och vilken tycker du bäst om, V2 eller V3?

Köper direkt ifrån Edenmods.co.uk och vilken jag tycker bäst om går inte att säga eftersom dom är för 2 olika saker. Smaken är underbar i båda RoseV2 är för Mouth to lung och Rose 3 är för Lunghits båda är FUCKING EPIC

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Köper direkt ifrån Edenmods.co.uk och vilken jag tycker bäst om går inte att säga eftersom dom är för 2 olika saker. Smaken är underbar i båda RoseV2 är för Mouth to lung och Rose 3 är för Lunghits båda är FUCKING EPIC

Går det inte köra MTL på Rose v3?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Går det inte köra MTL på Rose v3?

Ja det går fint

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan köpte ett kangertech subox mini starter kit för ett par dagar sen. Har inte kunnat använda pga detta felet:

https://www.youtube.com/watch?v=rU3Z1djPeKY

Vad kan felet va? Är rätt ny på detta

Permalänk
Medlem

@asdarn: Den ser trasig ut. Ta det på garantin.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag köpte nyligen en "https://elcigg.se/elcigg-startpaket/ego/elipro-twist-1500mah-..." och redan vid första suget smakade det bränt. Någon aning vad som är fel och kan jag göra något själv för att lösa detta? Eller måste jag köpa en ny cleromizer?

Permalänk
Skrivet av Zhaynt:

Hej! Jag köpte nyligen en "https://elcigg.se/elcigg-startpaket/ego/elipro-twist-1500mah-..." och redan vid första suget smakade det bränt. Någon aning vad som är fel och kan jag göra något själv för att lösa detta? Eller måste jag köpa en ny cleromizer?

Du lät väl inte juicen sitta i tanken ett tag innan du började vejpa eller så hade du för hög volt. Sänk volten o byt coilen.

Permalänk
Medlem

@TeknikHemmet: Lät den sitta i ca 5 minuter... Har ingen reserv coil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhaynt:

@MuffinManxD: Lät den sitta i ca 5 minuter... Har ingen reserv coil...

reservcoil*