Permalänk
Medlem

ok, men dom är säkert inte billiga, nimbus o magneto.

om man ska ha ut det bästa för en liten summa, säg 500-1000kr så antar jag att det som näms i tråden innan här är det man ska titta efter (?)

Om man ska beställa te.x från usa butiker, är det kort betalning då som gäller, eller tar dom te.x payson eller paypal, vill helst slippa ge ut mitt kortnr... :/ ju

Permalänk

Nu har jag beställt från fasttech! Är så sjuk taggad... leveranstiden kommer vara låång känner jag. Dock glömde jag köpa kanthel men det finns la på LYF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Nu har jag beställt från fasttech! Är så sjuk taggad... leveranstiden kommer vara låång känner jag. Dock glömde jag köpa kanthel men det finns la på LYF.

hur bet. du?

Permalänk
Medlem

En hyllning till 9/11 men skulle lika gärna vara en hyllning till vaping

https://www.youtube.com/watch?v=0XzJYjZ6Cio

Permalänk
Skrivet av lejon74:

hur bet. du?

Hur jag betala? Med kort? Eller hur menar du?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Jupp kanthal kan du köpa på lyf eller på Ebay om du vill köpa stora mängder billigt Leveranstiden från fasttech är tyvärr galet lång men tbh den som väntar på något gott Men om du är lika otålig som mig så blir väntan ren tortyr

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

ok, men dom är säkert inte billiga, nimbus o magneto.

om man ska ha ut det bästa för en liten summa, säg 500-1000kr så antar jag att det som näms i tråden innan här är det man ska titta efter (?)

Om man ska beställa te.x från usa butiker, är det kort betalning då som gäller, eller tar dom te.x payson eller paypal, vill helst slippa ge ut mitt kortnr... :/ ju

Om du vill testa en rebuildable och inte lägga massor av pengar så kan jag varmt rekomendera en Nemesis klon och en Taifun GT och en kickmodul dom tre sakerna blir totalt 356:- från fasttech Har du redan en mod och inte är intresserad av en mekanisk mod så räcker det med att enbart köpa en Taifun GT eller en Kayfun 3.1 es

Taifun GT review
https://www.youtube.com/watch?v=Qa_yTB1_hU8

Fasttech tar paypal btw så det är smidigt att handla där

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

ahh,det låter ju intressant.
bra om dom har säkra betalningar med.

-är tobeco stingray brass (mässing) samma sak som en nemesis klon? såg den på en svensk sida, bara undra, inte så dyra heller, men vet inget om det.

Permalänk
Medlem

Är kayfun dyrare och bättre?
-billigast är nog bäst i mitt fall då man inte vet vad det blir av det...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

ahh,det låter ju intressant.
bra om dom har säkra betalningar med.

-är tobeco stingray brass (mässing) samma sak som en nemesis klon? såg den på en svensk sida, bara undra, inte så dyra heller, men vet inget om det.

Skrivet av lejon74:

Är kayfun dyrare och bättre?
-billigast är nog bäst i mitt fall då man inte vet vad det blir av det...

Kayfun är underbart bra den med och inte dyrare men den är lite mer pilliig att ha och göra med Taifun är grymt simpel att bygga i och designen gör att du kan byta din coil utan att behöva tömma hela tanken som man måste göra på Kayfun. Stingray är inte samma som Nemesis det är en helt annan mod men även den är kanonbra dock tror jag inte att man kan köra den med 18650+kick jag kan ha fel där dock

Det som gör Nemesisen så bra är att den är väldigt mångsidig du kan köra 18350, 18490, 18500 och 18650 batterier i den med eller utan kickmodul. Den har även mycket bra inställningsmöjligheter och allting med en 510 anslutning funkar perfekt på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet nån vad frakten går på ca. från fasttech, och om sony batterierna tros vara original, dvs äkta? eller finns de dom som duger lika bra, nån svensk sida skrev att man ofta bör föredra sk. slow drain eller nåt sånt i ecig.
Tror inte det är det jag har liggandes.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

vet nån vad frakten går på ca. från fasttech, och om sony batterierna tros vara original, dvs äkta? eller finns de dom som duger lika bra, nån svensk sida skrev att man ofta bör föredra sk. slow drain eller nåt sånt i ecig.

Fasttech har world wide free shipping så 0:- i frakt jag skulle personligen inte beställa batterier ifrån fasttech dels för att dom har en massa skumma specialregler om hur och var man får skicka batterier och dels för att när det kommer till batterierna så ska man aldrig chansa. Bra batterier kan man köpa i sverige utan problem

Här tex
http://vaporstore.se/sv/home/241-sony-vtc4-18650-.html

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14580351']Fasttech har world wide free shipping så 0:- i frakt jag skulle personligen inte beställa batterier ifrån fasttech dels för att dom har en massa skumma specialregler om hur och var man får skicka batterier och dels för att när det kommer till batterierna så ska man aldrig chansa. Bra batterier kan man köpa i sverige utan problem

Här tex
http://vaporstore.se/sv/home/241-sony-vtc4-18650-.html

jag beställde precis 2st sony VTC4 från fasttech ._.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

jag beställde precis 2st sony VTC4 från fasttech ._.

Kanske inte är några issues längre då jag bara läste någonstans att dom hade fått väldigt håårda regler angående batterier och att om man hade otur kunde paketen bli liggandes i tullen i eviga tider.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, det är jobbiga regler och tullen är nazis ang batterier fortfarande.
Ft tar ju dina pengar nonetheless och erbjuder dig oftast bara ett sätt att frakta på.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Ska jag ta och avbeställa batterierna då och beställa på en svensk sida istället tycker ni? Kan få en full refund på dom.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Ska jag ta och avbeställa batterierna då och beställa på en svensk sida istället tycker ni? Kan få en full refund på dom.

Jag hade gjort det iallafall för FT tar redan lång tid och jag antar att du inte vill riskera 3-4 veckor extra väntan pga tull

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14580463']Jag hade gjort det iallafall för FT tar redan lång tid och jag antar att du inte vill riskera 3-4 veckor extra väntan pga tull

Avbeställt Tack för infon! Hade inte klarat av att vänta ännu längre på min vapemail

Permalänk
Medlem

Blev precis erbjuden att återköpa/byta SVDn där jag köpte den (ebloss.se)

Dom har en djungel av olika märkesprodukter, så svårt o veta.

Men nån mindre än den jag har, nån mod, eller liknande bara det är bra...

vet inte alls vad jag ska chansa på för grejer istället därifrån.

såg att dom hade inte sony batt. men nåt samsung, om dom kan vara lika bra? samt dom hade drain batterier med såg jag.

Te.x innokin coolfire 1 är ju mindre, och billig, eller nån annan mod mm? istället.

samt nautilus clearo?
Såg att dom hade kayfun med te.x?
Eller om Dbox är nåt bra eller nån annan mod o clearomizer?
stingray, vtr, mm??

Om någon vill får ni gärna kolla igenom sidan/produkter och ge nåt/några tips!
vill inte lägga till för mkt helst inget alls men vet inte än :/...

Frakten är otroligt snabb ifrån ebloss iaf, det är ju enstor fördel!
Blir nog en clon från usa med sen... iaf.

Permalänk
Proffsmoddare

Veckans bygge!! En Doublebarrel build i min Russian 91% vad ska man säga om detta monstret..... Den ger fantastiskt bra smak och ett MYCKET varm tjock vape. Halsrivet är helt galet tbh så om man är van vid lite mildare vape så ska man nog inte testa denna men om man som jag gillar rejält riv och massor av smak så är den helt grym

Detta bygget är väldigt pilligt och det krävs en hel del meck för att få coilsen att sitta perfekt och inte röra vid varandra. Man har ju galet lite utrymme att jobba på så en del svordomar blev det allt innan jag fick till den. Kanske inget man ska testa som första bygge

Som syns på bilden så landade detta bygget strax över 1 ohm vilket för mig är kanon. Jag gillar ju att använda min VTR till vardags och eftersom VTR klarar av coils ner till 0,8 så blir detta en absolut perfkt setup att ha med sig när man är ute och ränner Bara att maxa VTR på 15 watt och njuta i fulla drag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nice!
men att ånga på 15w är nog inte nåt för den omodige/knäsvage...

går tbx till min tidigare frågegång?
(dessutom unrar ja om kayfunen, dvs. tobeco är bra den?)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

nice!
men att ånga på 15w är nog inte nåt för den omodige/knäsvage...

går tbx till min tidigare frågegång?
(dessutom unrar ja om kayfunen, dvs. tobeco är bra den?)

15watt är inga problem alls med en rba det fungerar ju inte i tex Protank, nautilus eller iclear men i en rba är det lungt. Jag väntar just nu på min Hanamodz v3 dna 30 klon så att jag kan komma upp i 20+ watt och verkligen få ut max ur mina byggen. Angående Tobeco så gör dom bra kloner i mycket hög kvalitet.

Visa signatur

Permalänk

Behöver man verkligen en ohm mätare? Kan man inte använda tex en Itaste vv v3 eller mvp för att läsa av sin coil? Eller har dom kan en gräns på hur lågt dom kan visa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14581839']15watt är inga problem alls med en rba det fungerar ju inte i tex Protank, nautilus eller iclear men i en rba är det lungt. Jag väntar just nu på min Hanamodz v3 dna 30 klon så att jag kan komma upp i 20+ watt och verkligen få ut max ur mina byggen. Angående Tobeco så gör dom bra kloner i mycket hög kvalitet.

Vilken skulle du anse vettigaste valet utav följande.
(jag har rankat dom efter mina egna gissningar/funderingar) Men skulle gärna ha nån mer sakunnings åsikt med.

1. Innokin VTR
2. Tobeco Stingray Mässing MOD
3. Innokin Coolfire I Startsæt (känns tveksamt då jag redan har itaste v3.0)
4. DBox King MOD
5. SMOK Galileo Mekaniska MOD

(0. ZMAX V2 - VV / VW MOD, -för stor? och dyr därmed utan för listan)

Om du skulle välja ut 1 eller 2 och om det är nån du skulle avråda ifrån?

Samt välja ut 1-2 av följande tankar/clearo?
(jag utgår från att samtliga passar och funkar med alla nämnda eciggs?)

1. Tobeco Kayfun Lite RBA Atomizer
2. (Aspire Nautilus Clearomizer Set)?
3. Tobeco Squape RBA Atomizer
4. Tobeco Arnold RBA Atomizer
5. Youde AGT Rebuildable Atomizer (?)
6. Tobeco Aqua RBA Atomizer
7. Tobeco Kraken RBA Atomizer
8. DBox Patriot Dripper

Tacksam för alla råd/svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Behöver man verkligen en ohm mätare? Kan man inte använda tex en Itaste vv v3 eller mvp för att läsa av sin coil? Eller har dom kan en gräns på hur lågt dom kan visa?

Exakt ohm mätare behöver du för att kolla riktigt låga byggen men faktum är att jag testade nu med min vtr och den läste både min 0,6 och mitt 0,5 bygge jag har dock ingen aning om MVP eller VV v3 klarar av det. Sen har vi ju det faktum med att med en ohm mätare får du en mer exakt mätning. En annan sak som är smidig med ohm mätaren är ju när man ska bygga jag använder min som bas så jag har attyn iskruvad där när jag bygger för att hålla allt stadigt

Det är ju inte en stor investering direkt har för mig att jag gav 150:- för min jag tror dock inte att vare sig mvp eller vv kan läsa av subohm eftesom ingen av dom kan köra dom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

fuckton med text

Dude, lugna ner dig lite.. Du skriver så mycket att jag får härdsmälta när jag försöker skriva ett svar och hellre avstår.

Om du nu vill ge dig in i leken med att snurra egna coils, pilla med bomull etc så tycker jag:

Stingray alt. Nemesis mekanisk mod
+
Kayfun
+
Sony VTC4 eller VTC5 batterier
+
Nitecore laddare
+
Ohm-mätare alternativt en multimeter (som alla med tekniskt intresse bör äga)

Glöm inte att köpa kanthal tråd, 28 lr 30 gauge.
Bomull kan du köpa på ica, oblekt.

Guides finns tusentals av på youtube, jag föreslår att du googlar/youtubar allt som du är fundersam på innan du bombarderar oss här.

Lycka till.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

ok förstår! fick nästan tilt deluxe själv när jag skrev det

blir till o yougoogla lite

-sen har jag väl listat en del som är rätt nytt o udda, som kanske inte många har så stor kännedom om än kanske(än mindre jag *smiley*)

Permalänk
Medlem

Fick precis Kanger Tech Evod-kittet, så tack för hjälpen
Sitter och puffar här på kontoret. Kan nog bli intressant med dyrare projekt i framtiden.

Behöver man byta coilen ofta eller är det när det smakar brännt man ska byta?

Tack Lap87

mvh

Nybörjarn

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Fick precis Kanger Tech Evod-kittet, så tack för hjälpen
Sitter och puffar här på kontoret. Kan nog bli intressant med dyrare projekt i framtiden.

Behöver man byta coilen ofta eller är det när det smakar brännt man ska byta?

Tack Lap87

mvh

Nybörjarn

Inga problem ^^

Byta coil gör du när det inte smakar bra längre, men sålänge du rengör den ordentligt mellan varje påfyllning så ska den hålla länge.
Skölj tank och atomizer med varmt vatten nogrannt och blås ur fukten eller lägg den åt sidan tills det torkat.
När den börjar bli dålig trots rengöring så kan man rädda den genom att bränna den torr tills den glöder rött, pulse-fire ett par ggr sen spola av den när den svalnat.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Jag använder batterier från FastTech just nu, fungerar utmärkt för mig.
Har ett batteri där det stod Sony 31 på.