Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bachman:

Är du sugen på att byta samples? Har några samples från Adirondackvapor som jag har tagit någon enstaka ml från, de var så goda att jag köpte större flaskor direkt.

Inte omöjligt men jag kan säga nu att det kommer krävas en del för att jag ska skiljas från Yellow Custard V2 som är en långtstående favorit och nu har jag just testat Incredivape och HERREJÄVLARS så sjukt god råder ingen tvekan om att jag ska ha mer av den Sitter nu och vekar om min Nimbus för att testa Mouth celebration Detta är ett samköp så Saberblood är inte min men den är med galet god

Smakerna jag har från Yaeliq nu är

Cheescake Torte-------------betyg3/5
Saberblood-------------------betyg 4/5
Yellow Custard V2-----------betyg 5/5
Mouth Celebration------------inte testat än
Morning Vape----------------betyg 4/5
Incredivape-------------------betyg 5/5
Pineapple---------------------betyg 1/5

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14596689']Dagens vapemail

http://imagizer.imageshack.us/a/img834/9503/99uet.jpg

Hur smakar yellow custard?? för kör ju custard nu som jag blandar själv och den är riktigt god men har inte den "custard" smaken jag vill ha

Du har ingen bra idé på hur man får in dual parallell coil i omegan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Herr kanin:

Hur smakar yellow custard?? för kör ju custard nu som jag blandar själv och den är riktigt god men har inte den "custard" smaken jag vill ha

Du har ingen bra idé på hur man får in dual parallell coil i omegan

Yellow Custard V2 smakar vaniljsås utav bara helvete!! Har ingen erfarenhet alls av omegan men bara genom att kolla på bilderna så kan jag förstå om du har problem med att få till det. Ser ut som att hålen är väldigt små och sitter rätt djupt. Det krävs ju att det finns plats för 4st 28gauge trådar i cetrumpolen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14596974']Yellow Custard V2 smakar vaniljsås utav bara helvete!! Har ingen erfarenhet alls av omegan men bara genom att kolla på bilderna så kan jag förstå om du har problem med att få till det. Ser ut som att hålen är väldigt små och sitter rätt djupt. Det krävs ju att det finns plats för 4st 28gauge trådar i cetrumpolen.

Mm vaniljsås är nam nam det jag har ju inte dom hålen i posterna som finns på en del utan bara skruvarna att sätta fast med

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Herr kanin:

Mm vaniljsås är nam nam det jag har ju inte dom hålen i posterna som finns på en del utan bara skruvarna att sätta fast med

Ja då kan jag nog säga att du är S.o.L dvs shit outta luck Det kommer krävas ett mirakel för att få till en dual parallel i den

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14597021']Ja då kan jag nog säga att du är S.o.L dvs shit outta luck Det kommer krävas ett mirakel för att få till en dual parallel i den

Jo det tror jag med faktiskt vet inte om jag vågar försöka kan bli lite dålig stämning

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Herr kanin:

Jo det tror jag med faktiskt vet inte om jag vågar försöka kan bli lite dålig stämning

Ett tips kan vara en IGO-M det kommer bli min nästa dripper brutalt smidigt byggd

oh dem airholes!!! En molnmaskin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stillare RDA any day.. den är badass.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Mail motha... :D

Äntligen!

Lite halvrolig grej jag kom på när jag skulle lägga dom i min vape-box. Någon som känner sig träffad? ^^,

Börjar dock bli lite dålig nu när det är så mycket saker. Någon som har tips på någon annan lämplig låda? Hade en annan lite plastlåda med lock från Jysk tidigare men den blev snabbt för liten. Skulle gärna vilja ha någon låda med fack som man kan sätta dit/ta bort.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Äntligen!

http://i.imgur.com/ZD8tFsB.jpg

Lite halvrolig grej jag kom på när jag skulle lägga dom i min vape-box. Någon som känner sig träffad? ^^,

http://i.imgur.com/r6ZHMwA.jpg

http://i.imgur.com/XO42N8T.jpg

Börjar dock bli lite dålig nu när det är så mycket saker. Någon som har tips på någon annan lämplig låda? Hade en annan lite plastlåda med lock från Jysk tidigare men den blev snabbt för liten. Skulle gärna vilja ha någon låda med fack som man kan sätta dit/ta bort.

En i sanning episk låda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade min första double barrel coil(28g 7varv runt ~.8mm ~= .7ohm) på nya russian 91% som kom i lådan idag, jävlar vilken skillnad från gamla single coil(?g runt 2mm ~=1,4omhs).

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Doz3r:

Testade min första double barrel coil(28g 7varv runt ~.8mm ~= .7ohm) på nya russian 91% som kom i lådan idag, jävlar vilken skillnad från gamla single coil(?g runt 2mm ~=1,4omhs).

Ja double barrel är sjukt nice, brutal skillnad på vapen jag menar en Russian är ju awesome med en vanlig single men med double barrel tar det ett stort kliv framåt

Visa signatur

Permalänk

Är vaporstore.se verkligen bra? Får lite dåliga vibbar från dom. För det första hittar jag rätt många stav fel utan att leta direkt och även lite fel på hemsidan. Sen kontaktade jag dom tidigare idag och fick ett svar ett par timmar senare. Svaret bestod av bara ett 3 ord. Ingen hälsning eller avslut på mejlet. Verkar väldigt oprofessionellt. :/

Permalänk
Medlem

Fick bli en beställning, kunde inte låta bli
1 st SvoeMesto Kayfun v3.1 ES Styled Rebuildable Atomizer (4.5mL)
1 st Mechanical Modeling Stingray Style Mechanical Mods 18650+18500+18350, Copper (Black)
1 st Trident V2 Style Rebuildable Dripping Atomizer
1 St Atomizer Resistance Tester (Ohm Meter).
Försöker att övertala mig om att man ibland får unna sig

Tack för era tidigare tips.
Ser det ut som en bra order? Måste bara fixa bättre batterier, kanthal och bomull nu
Läste något om "kicks". Något att ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Fick bli en beställning, kunde inte låta bli
1 st SvoeMesto Kayfun v3.1 ES Styled Rebuildable Atomizer (4.5mL)
1 st Mechanical Modeling Stingray Style Mechanical Mods 18650+18500+18350, Copper (Black)
1 st Trident V2 Style Rebuildable Dripping Atomizer
1 St Atomizer Resistance Tester (Ohm Meter).
Försöker att övertala mig om att man ibland får unna sig

Tack för era tidigare tips.
Ser det ut som en bra order? Måste bara fixa bättre batterier, kanthal och bomull nu
Läste något om "kicks". Något att ha?

Ja en kick är bra att ha du kan inte använda den till sub ohm men håller du dig runt 1,5 så ger den dig lite mer säkerhet och bättre batteritid. Det kicken gör är att ge din mech mod variabel watt eller volt beror på vilken kick du väljer (watt är dock att föredra) Ska man sub ohm leka plockar man bara ut den. I övrigt har du gjort bra val enda som du ska tänka på är att Stingray leker inte så bra med kick. Ska du använda kick så rekomenderar jag en Nemesis den är galet bra och fungerar med alla batterikonfigurationer med eller utan kick.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen en RBA man får plats i (Taifun GT). Dual kanthal 32ga (0.20 g) @ 1.17 Ohm, skulle vara fint med mer luftflöde men jag vet inte om man vågar borra och sådär. Märks att man blivit lite mer hemma på det här med byggandet

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14598394']Ja en kick är bra att ha du kan inte använda den till sub ohm men håller du dig runt 1,5 så ger den dig lite mer säkerhet och bättre batteritid. Det kicken gör är att ge din mech mod variabel watt eller volt beror på vilken kick du väljer (watt är dock att föredra) Ska man sub ohm leka plockar man bara ut den. I övrigt har du gjort bra val enda som du ska tänka på är att Stingray leker inte så bra med kick. Ska du använda kick så rekomenderar jag en Nemesis den är galet bra och fungerar med alla batterikonfigurationer med eller utan kick.

Shit nu vill jag byta. Ska försöka ordna det.
Kan du länka någon kick?
Tack för hjälpen igen. Grym är du.

Edit: Har nu avbeställt den och beställt en Nemesis istället

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk

Jag valde denna kicken. Den ser ut att få bättre kontakt än dem andra med en fjärder

https://www.fasttech.com/p/1501000

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Shit nu vill jag byta. Ska försöka ordna det.
Kan du länka någon kick?
Tack för hjälpen igen. Grym är du.

Edit: Har nu avbeställt den och beställt en Nemesis istället

Vet inte varifrån du beställer men fasttech har 2st för väldigt billig peng

Dels denna som är den jag har
http://www.fasttech.com/products/0/10006524/1501000-variable-...

Eller denna
http://www.fasttech.com/products/0/10006734/1670801-authentic...

Det enda som skiljer dom är att den första går till 12watt och den andra går till 15watt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14598753']Vet inte varifrån du beställer men fasttech har 2st för väldigt billig peng

Dels denna som är den jag har
http://www.fasttech.com/products/0/10006524/1501000-variable-...

Eller denna
http://www.fasttech.com/products/0/10006734/1670801-authentic...

Det enda som skiljer dom är att den första går till 12watt och den andra går till 15watt

Nice!
Beställer från just fasttech.
Tack för tipset, den är beställd. Ser fram emot detta ganska mycket nu!

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Nice!
Beställer från just fasttech.
Tack för tipset, den är beställd. Ser fram emot detta ganska mycket nu!

I know that feeling Men jag vet med hur Fasttechs leveranstider är :/ men men den som väntar på något gott Sitter just nu och stirrar ut genom fönstret och väntar på vapemail En Taifun GS en Kayfun 2.1 ES mini en Chiyou mech mod och 4st driptips Kommer en massa bilder lite senare

Passar på att tipsa om

http://www.steam-engine.org/

Nice sida som hjälper till med coilbyggen Skriv in vilken kanthal du har viken ohm du vill att din coil ska ha och boom du får exakt info vilken diameter din coil ska ha och hur många varv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14598963']I know that feeling Men jag vet med hur Fasttechs leveranstider är :/ men men den som väntar på något gott Sitter just nu och stirrar ut genom fönstret och väntar på vapemail En Taifun GS en Kayfun 2.1 ES mini en Chiyou mech mod och 4st driptips Kommer en massa bilder lite senare

Blev lite orolig nu när det stod "Request for Refund" på min stora order för att jag tog bort Stingray och tog en Nemesis istället. Dock står det fortfarande 1 under qty bredvid resterande items utöver Stingrayen så jag anar att statusen för ordern ändrades men att det egentligen bara gäller för en produkt.

Ska bli kul att se bilderna på dina nya grejer. Man vill beställa så mycket men det svider lite i plånboken nu så får lugna mig lite med beställningarna efter denna omgång. Behöver bara batterier och gaugen med så är jag fit for fight när allt är här och det ska bli awesome.

Lägg gärna ut lite mer klipp! Visa hur du gör dina coils om du känner för det. Hade varit roligt att se för något som aldrig sett det.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Blev lite orolig nu när det stod "Request for Refund" på min stora order för att jag tog bort Stingray och tog en Nemesis istället. Dock står det fortfarande 1 under qty bredvid resterande items utöver Stingrayen så jag anar att statusen för ordern ändrades men att det egentligen bara gäller för en produkt.

Ska bli kul att se bilderna på dina nya grejer. Man vill beställa så mycket men det svider lite i plånboken nu så får lugna mig lite med beställningarna efter denna omgång. Behöver bara batterier och gaugen med så är jag fit for fight när allt är här och det ska bli awesome.

Lägg gärna ut lite mer klipp! Visa hur du gör dina coils om du känner för det. Hade varit roligt att se för något som aldrig sett det.

Hade jag bara haft vettig utrustning att filma med så. Webcamen är inte bra nog att visa coilbyggen det behövs en bra macrofunktion för att man ska kunna se något det är ju väldigt små byggen

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

VAPEMAIL!!!!!

Brevlådan var full idag

Otroligt påkostade förpackningar med tanke på att det är kloner Orginal kayfun mini levereras bara i en plastpåse

Här har vi då Kayfun 2.1 ES Mini med alla options för longmode och lite andra små tillbehör packningar skruvar juiceflaska osv (Storebror vakar i bakgrunden) och ja jag vet att jag inte tryckte i driptipen ordentligt

Nästa pryl Taifun GS denna levererades med enbart RBAn lite mesh och en liten mejsel otroligt bra byggkvalitet dock även här står storebror i bakgrunden

Sist men inte minst en Chiyou klon och 4st driptips.

Nu ska jag bygga i Kayfun mini och Taifun GS och testa dom ordentligt

Till sist en liten bonusbild på hela RBA, RDA, Mechmod samlingen bara för att

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Första coilen i Kayfun mini Jag måste säga att jag är grymt imponerad av både Kayfun mini och Taifun gs båda levererar lika underbar vape som sina storebröder

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Blackjack:

Är vaporstore.se verkligen bra? Får lite dåliga vibbar från dom. För det första hittar jag rätt många stav fel utan att leta direkt och även lite fel på hemsidan. Sen kontaktade jag dom tidigare idag och fick ett svar ett par timmar senare. Svaret bestod av bara ett 3 ord. Ingen hälsning eller avslut på mejlet. Verkar väldigt oprofessionellt. :/

Verkar som alla missade min post helt Har någon haft någon bra erfarenhet hos detta företag?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Verkar som alla missade min post helt Har någon haft någon bra erfarenhet hos detta företag?

Missade inte inlägget men jag har inte en susning om hurvida dom är seriösa eller inte har aldrig shoppat där och känner ingen som har gjort det heller. Så mitt inlägg hjälper inte så mycket

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14600065']Missade inte inlägget men jag har inte en susning om hurvida dom är seriösa eller inte har aldrig shoppat där och känner ingen som har gjort det heller. Så mitt inlägg hjälper inte så mycket

Okej Tänkte att alla dina sexig coils och mods lockar iväg ögonen ;D

Edit: verkar som det bara är vaporstore.se som säljer vtc4/5or :/

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

jag köpte mina på ebay funkade utmärkt

Säljaren var eztechproducts och det var snabbt smidigt och billigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Nej då, sony batterierna finns på fler ställen, te.x www.e-bloss.se där har jag shoppat flera ggr, och dom har vart seriösa, texten kan ibland verka konstig, men det är halv danska/svenska tror jag, lyf borde ha och säkert fler ställen, bara kolla runt. Tror förvisso inte det borde vara nåt fel på vaporstore, men har ingen erfarenhet av dom än iaf.