Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

Är det nån /några hygglig själ som kan bespara mig musarm och 5h vid datorn.

Reda ut alla dessa förkortningar på tanks/clearomizer.
RBA (re-build.able)
osv. om nån kan lista resten.

Sen alla coils forkortningar.
-BDC (bottom dual coil)
osv.

En djungel därute, kan säkert vara tiil hjälp än andra än mig!

Sen slutligen en annan fråga, är det ok dvs. fritt fram att sätta vilken clearomizer som helst på vilket batteri som helst, bara gängan passar?

RBA - Rebuildable atomizer
RDA - Rebuildable dripping atomizer (förenklat är det en rba utan tank)

Har tbh inte sett andra förkortningar än bdc när det handlar om coils

Och ja du kan köra vilken clearomizer som helst på vilket batteri som helst utan fara men sen om du får ut max ur just den clearon är en annan sak.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Är det någon kör med Sony VTC5 än? Verkar ju lika bra att ta en sån istället för VTC4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Är det någon kör med Sony VTC5 än? Verkar ju lika bra att ta en sån istället för VTC4?

Kör med VTC5or ute och 4or hemma men om priset är någolunda liknande, kör på 5or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14591085']RBA - Rebuildable atomizer
RDA - Rebuildable dripping atomizer (förenklat är det en rba utan tank)

Har tbh inte sett andra förkortningar än bdc när det handlar om coils

Och ja du kan köra vilken clearomizer som helst på vilket batteri som helst utan fara men sen om du får ut max ur just den clearon är en annan sak.

ok tack.

dripping? utveckla gärna, är rda bara förångaren/brännaren då?

-så tripple o quad coils är än så länge bara för avancerade bygga själv ligan om man säger så?

ps. går det åt så mkt snöre du köpte? 50m, ska du hägna in kor -bara skoja, rätt va de är kanske man själv gett sig in i DIY...

Permalänk
Medlem

nån som såg inrikes artikeln i blt (blt.se)

hmmf

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens bygge!!

En dual Parallel Coil på 0,22 ohm med 28gauge kanthal 4 varv per coil på en 2mm borr. Absolut galen vapor produktion

En liten frääääääsig video

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av lejon74:

kan bara kommentera med att citera moonshine tickle, -"alla fel man gör är inte misstag, det är arbetsträning" hehe

Det är ju sant

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14589746']Ser inte att det fanns någon dumhet inblandad det var ju bara en miss man kan ju inte veta allt innan man lärt sig det

Jo men man kände sig ju inte smart när man insåg att man kört nemesisen fel hela tiden hehe

Skrivet av lejon74:

nån som såg inrikes artikeln i blt (blt.se)

hmmf

Du menar det med förgiftningsrisk med e-cigg? det enda man kan säga är ju att man kan ju bli förgiftad av det mesta och enligt mitt tycke är ju inte 34 fall år 2013 inte så fasligt mycket väll??

Samt att överdosering kan jag förstå på ett vis om man gör egen e-juice som jag gör men finns ju program och sånt så får ut hur mycket nikotin vätska du ska ha och vilken styrka så då är det ju ens eget fel ja om man inte dricker e-juicen då

men spill vet jag inte va dom menar med

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lejon74:

ok tack.

dripping? utveckla gärna, är rda bara förångaren/brännaren då?

-så tripple o quad coils är än så länge bara för avancerade bygga själv ligan om man säger så?

ps. går det åt så mkt snöre du köpte? 50m, ska du hägna in kor -bara skoja, rätt va de är kanske man själv gett sig in i DIY...

Både RDA och RBA är enbart för dom som själv vill bygga coils vill man inte göra det ska man hålla sig borta ifrån dom och köpa en cleromizer med färdiga coilheads (single och dual är allt som finns där) som man bara skruvar i. Dripping betyder att efter du har byggt din coil så måste du droppa vätskan direkt på coilsen när du vill vapa. Det finns ingen tank att hälla vätska i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack wolve för info. -hade redan lite,,,koll på de, men man hör det gärna från nån som vet än gissar.

-Det med förgiftning, ja man kan dö av e-cigg om man använder det för mkt, det kan man av 10lit vatten/dag i 10dgr med, eller 100 apelsiner/dag i 10dgr, eller 100koppar kaffe/dag i 10dgr, eller varför inte ta ett exempel som det vad jag vet inte är 18år på, 100 Alvedon vid ett tillfälle, ja man kan dö eller skadas av mkt(livet te.x) men det är 18års gräns, vad mer begär dom, ett tag var det skit för att 12-14åringra eller ännu lägre gillade att byta smaker i skolan, ja men vems fel är det... (å ingen mat får dom knappt, stakars..)
En annan grej som man troligtvis, jo man dör!! inte nja kanske... -VANLIGA cigaretter. skadas man och även dör av, inte nån annan bredvid dig, eller kanske inte,, den som röker dom raderas från livslistan om man säger så.

dessutom är nog LKMV ute efter att statuera praxis, genom att fixa förbud mot ett bolag, för att sen kunna utfärda ett totalstopp, skulle jag misstänka iaf, annars vad vore vitsen...

om nu oljan ska betraktas som läkemedel, så stoppar man väl inte distrubitionen av ett sånt innan man har lösning klar av förstatligandet.

Man kan inte förbjuda Preem att sälja bensin innan man själv har pumpar på annat håll, eller hur tänkte man där........
zluurp..

Permalänk
Proffsmoddare

Såhär blev det i vape med dual Parallel coils Borde inte gjort detta med 18mg nic men hey rummet snurrar iallafall inte längre

Try doin that with an Evod

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14591844']Såhär blev det i vape med dual Parallel coils Borde inte gjort detta med 18mg nic men hey rummet snurrar iallafall inte längre

21dFEm-qLvk

Try doin that with an Evod

Nice!

Är själv sugen på att köpa mig en RDA och börja labba lite med det. Har dock inte riktigt hajat vilka produkter man ska beställa, d.v.s. tråd och bomull etc.
Har du möjlighet att länka något litet RDA kit som du tror är bra att börja med? Du verkar kunna din grej
Vore tacksamt.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmer:

Nice!

Är själv sugen på att köpa mig en RDA och börja labba lite med det. Har dock inte riktigt hajat vilka produkter man ska beställa, d.v.s. tråd och bomull etc.
Har du möjlighet att länka något litet RDA kit som du tror är bra att börja med? Du verkar kunna din grej
Vore tacksamt.

IGO-L, IGO-W och Trident brukar rekommenderas för nybörjare.
IGO-L har två posts med en grund botten. Detta tillsammans med bredden gör den väldigt lättbyggd då du har mycket utrymme att jobba med. På grund av att den endast har två posts är det lite pilligt att köra dual-coil, så om du vill köra dual är det IGO-W eller Trident som rekommenderas.
IGO-W är uppgraderingen av IGO-L. Skillnaderna är att denna har 3 posts så det är enkelt att köra dual-coil samt att grunden är djupare. Att den är djupare innebär att du får plats med mer juice och inte behöver drippa så ofta, nackdelen är det är lite pilligare att bygga i då väggarna kan vara i vägen.
Trident har samma egenskaper som IGO-W med tre posts och djup brunn, dessutom har den luftflödeskontroll vilket jag anser är guld värt. Att brunnen är djup på denna förhindrar inte byggandet då den är tvådelad, du alltså bort väggarna när det är dags att bygga.

Jag började med IGO-L och använder den fortfarande, är toknöjd!

Angående tråd och bomull är det Kanthal och ICA Basic som gäller. Finns en användare på e-cigarettforum som säljer 50m för en hundring, och det räcker väldigt länge! Köpte 29g (0.30mm) och det har fungerat utmärkt. Då får pröva dig fram vilken tråd du föredrar, men de flesta verkar köra 26-29g.
Bomullen finns på närmsta ICA, tror jag gav en tia för en livstidsförbrukning Bara att koka en kvart och torka innan du wickar, det gör den mer lättarbetad.

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Kan tipsa dig muffinman att en ny stingray clon går på 351kr här i sv.
visserligen anser jag själv att allt som kan klassas som, äkta vintage, dvs. slitet, är värt mkt mer, men inte flera tusen...fast det få vara osagt då ja inte e ägaren och att jag ej kan bedöma marknaden för äkta vintage e-cigg, om den än finns än

fast skönheten ligger i betraktarens ögon, och jag kan hålla med att den såg mumsig ut!

Länka var den finns?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Nice!

Vore tacksamt.

Det beror lite på vad du är ute efter, det jag använder i filmklippet är en Patriot RDA på en Stingray mech mod (båda kloner) Jag har inte så stor erfarenhet av olika drippers men jag har en Patriot och en Nimbus V5 och båda fungerar fint. Nimbusen är dock lite mindre så den är lite pilligare. Vill hemskt gärna ha en Zenith V2 men ekonomin tillåter det inte då jag inte lyckats hitta en klon på den än.

Jag använder uteslutande 28gauge kanthal i mina dripper byggen har iofs lekt lite med tripletwisted 32 gauge med men 28gauge är för mig perfekt. med den kan jag få super sub ohm i mina drippers och få perfekta coils i mina RBAs som jag kan köra på min vtr och i min nemi med kick.

Jag vet inte vilken utrustning du redan har men är det moln som i klippet du är ute efter så en vettig mech Nemesis, Stingray eller liknande.
Sen en bra RDA som kan hantera dualcoils (finns massor). Kanthal kan du köpa löjligt billigt jag köpte 50meter 28 gauge för 110:- nu sist (Ebay mfl har tokbilligt) Bomullen hittar du på maxi jag kör Al a eco 100% eko bomull. Men det viktigaste av allt!!!!! Batterierna tänk inte ens på Sub ohm om du inte kör med bra batterier. Jag kör endast med Sony VTC4 30amp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Quartz tanks till Kayfun, har 9st oköpta kvar tills beställning genomförs.
kontakta mig för vidare info

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

IGO-L, IGO-W och Trident brukar rekommenderas för nybörjare.
IGO-L har två posts med en grund botten. Detta tillsammans med bredden gör den väldigt lättbyggd då du har mycket utrymme att jobba med. På grund av att den endast har två posts är det lite pilligt att köra dual-coil, så om du vill köra dual är det IGO-W eller Trident som rekommenderas.
IGO-W är uppgraderingen av IGO-L. Skillnaderna är att denna har 3 posts så det är enkelt att köra dual-coil samt att grunden är djupare. Att den är djupare innebär att du får plats med mer juice och inte behöver drippa så ofta, nackdelen är det är lite pilligare att bygga i då väggarna kan vara i vägen.
Trident har samma egenskaper som IGO-W med tre posts och djup brunn, dessutom har den luftflödeskontroll vilket jag anser är guld värt. Att brunnen är djup på denna förhindrar inte byggandet då den är tvådelad, du alltså bort väggarna när det är dags att bygga.

Jag började med IGO-L och använder den fortfarande, är toknöjd!

Angående tråd och bomull är det Kanthal och ICA Basic som gäller. Finns en användare på e-cigarettforum som säljer 50m för en hundring, och det räcker väldigt länge! Köpte 29g (0.30mm) och det har fungerat utmärkt. Då får pröva dig fram vilken tråd du föredrar, men de flesta verkar köra 26-29g.
Bomullen finns på närmsta ICA, tror jag gav en tia för en livstidsförbrukning Bara att koka en kvart och torka innan du wickar, det gör den mer lättarbetad.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14592824']Det beror lite på vad du är ute efter, det jag använder i filmklippet är en Patriot RDA på en Stingray mech mod (båda kloner) Jag har inte så stor erfarenhet av olika drippers men jag har en Patriot och en Nimbus V5 och båda fungerar fint. Nimbusen är dock lite mindre så den är lite pilligare. Vill hemskt gärna ha en Zenith V2 men ekonomin tillåter det inte då jag inte lyckats hitta en klon på den än.

Jag använder uteslutande 28gauge kanthal i mina dripper byggen har iofs lekt lite med tripletwisted 32 gauge med men 28gauge är för mig perfekt. med den kan jag få super sub ohm i mina drippers och få perfekta coils i mina RBAs som jag kan köra på min vtr och i min nemi med kick.

Jag vet inte vilken utrustning du redan har men är det moln som i klippet du är ute efter så en vettig mech Nemesis, Stingray eller liknande.
Sen en bra RDA som kan hantera dualcoils (finns massor). Kanthal kan du köpa löjligt billigt jag köpte 50meter 28 gauge för 110:- nu sist (Ebay mfl har tokbilligt) Bomullen hittar du på maxi jag kör Al a eco 100% eko bomull. Men det viktigaste av allt!!!!! Batterierna tänk inte ens på Sub ohm om du inte kör med bra batterier. Jag kör endast med Sony VTC4 30amp.

Tack för era svar! Uppskattas.
Är nu sugen på en mechanical med.. Inte så dyrt från Fasttech heller märker jag. Det mesta är iofs billigt nu när jag jämför med att jag rökte vanliga cigg för ~70kr om dagen.
Jag har en Vamo V5 och ett par olika batterier till (Panasonic 18650, Efest 3.7v 18350 ) och vad jag kan läsa mig till så ska de passa på med en Stingray clone?

@Wolv, tänkte på en annan sak när du pratade om Zenith Se länken om du inte redan sett:
http://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/1vh787/...

Antar att man behöver räkna ohm och liknande när man kör på. Vilket instrument bör man ha att mäta motstånd osv med?
Har ni tips på någon guide där man kan läsa sig till hur man ska räkna och mäta etc?

Återigen tack.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

Lufthålen på en te.x nemesis, vad fyller dom för funktion, dvs hur funkar dom, jobbar dom tillsammans med cleromizers lufthål (te.x justerbara)??

eller fyller dom bara funktion med en RDA, sk. dripper/tanklös atomizer??

Tittar lite på olika mech mod. och osäker på om alla har lufthål av nåt slag, eller om det kvittar??

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Lufthålen på en te.x nemesis, vad fyller dom för funktion, dvs hur funkar dom, jobbar dom tillsammans med cleromizers lufthål (te.x justerbara)??

eller fyller dom bara funktion med en RDA, sk. dripper/tanklös atomizer??

Tittar lite på olika mech mod. och osäker på om alla har lufthål av nåt slag, eller om det kvittar??

De är till för RXA som tar in luft via 510 kontakten istället för egna hål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Länka var den finns?

Den jag syftade på finns hos e-bloss.se

Du får kolla runt dom finns på flera olika ställen, här är dom jag känner till:

www.e-bloss.se
www.zuluvape.com
www.lightyourfire.se
www.esmokes.se
www.vaporstore.se

Enligt tidigare inlägg i tråden så är te.x Tobeco och Hcigar av mkt hög kvalitet, troligtvis lika bra som original.

Ska du te.x beställa från kina kan man i tråden läsa dom som fått vänta kanske upp mot 2mån på sina grejer från fastech, priset är visserligen kanske ca halva, och enligt tidigare i tråden kan även kvaliteten vara det, en del får fina grejer, andra inte nöjda med sina. Och risken finns ju att man på så lång tid hunnit tröttna...

kanske kan jämföras med att importera gitarrer från Asien/kina, nice att kunna köpa en identisk kopia på en 40k gibson för 2500kr, men finns ingen som säger att man blir nöjd, en del har lyckats andra inte, det är upp till en själv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

RDA RBA

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen efter 3 veckor och en strejk på Israel post har mina 4x100ml Juice landat i Sverige Hoppas på leverans imorgon och på Tisdag väntas mera vapemail en Chiyou klon och en hög med driptips och inte nog med det nu är min Taifun GS och min Kayfun mini med på g Happy vaper!!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14595239']Äntligen efter 3 veckor och en strejk på Israel post har mina 4x100ml Juice landat i Sverige Hoppas på leverans imorgon och på Tisdag väntas mera vapemail en Chiyou klon och en hög med driptips och inte nog med det nu är min Taifun GS och min Kayfun mini med på g Happy vaper!!!!

Gissar på Yaeliq? Väntar själv på ytterligare 5 juicer därifrån, ser fram emot det! Börjat kika lite mer på mechs och dylikt, tror nog att det kommer att en beställning kommer att läggas snart

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Gissar på Yaeliq? Väntar själv på ytterligare 5 juicer därifrån, ser fram emot det! Börjat kika lite mer på mechs och dylikt, tror nog att det kommer att en beställning kommer att läggas snart

Yeapp 100ml och Israel, kunde inte varit annat än Yaeliq Saberblood, Yellow Custard V2, INcredivape och mouth celebration

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@:

Wolverine;14595728]Yeapp 100ml och Israel, kunde inte varit annat än Yaeliq Saberblood, Yellow Custard V2, INcredivape och mouth celebration

Nice! Har själv saberblood och incredivape. Incredivape fick steepa ett tag innan den blev god men nu är den riktigt nice! Har beställt lite från månadens deal. Priserna kontra vad man får för summan är otrolig. Förstår inte folk som har klagat på dom. Nu väntar jag på Banana, lemon, spearmint och pineapple

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Nice! Har själv saberblood och incredivape. Incredivape fick steepa ett tag innan den blev god men nu är den riktigt nice! Har beställt lite från månadens deal. Priserna kontra vad man får för summan är otrolig. Förstår inte folk som har klagat på dom. Nu väntar jag på Banana, lemon, spearmint och pineapple

Skickades från m.sweclockers.com

Ja Yaeliq är galet mycket för pengarna jag har gillat alla smaker jag testat därifrån förutom Pineapple tyckte den luktade och smakande tantparfym

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14596033']Ja Yaeliq är galet mycket för pengarna jag har gillat alla smaker jag testat därifrån förutom Pineapple tyckte den luktade och smakande tantparfym

Haha fan, det är typ den jag ser fram emot mest tillsammans med bananen.

Saberblood i tanken just nu. Rätt härligt att kunna få vapea på jobbet

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av malmer:

Haha fan, det är typ den jag ser fram emot mest tillsammans med bananen.

http://i.imgur.com/7JsIBs3.jpg?1

Saberblood i tanken just nu. Rätt härligt att kunna få vapea på jobbet

Jag avnjuter en kopp kaffe och Morning Vape en perfekt kombo Sorry för infon att Pineapple smakar tantparfym men det är tyvärr sant

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens vapemail

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14596689']Dagens vapemail

http://imagizer.imageshack.us/a/img834/9503/99uet.jpg

Är du sugen på att byta samples? Har några samples från Adirondackvapor som jag har tagit någon enstaka ml från, de var så goda att jag köpte större flaskor direkt.