Permalänk
Medlem

En anledning till att man köper en konsol i slutet av dess livstid är att man vill spela de spel som är exklusiva till konsolen då man kört multiplatformspel på en annan konsol eller PC.
I det här fallet tror jag det kan vara så då TS enbart nämner Playstationexklusiva spel.

Framförallt skulle jag rekommendera Uncharted 1-3, riktigt bra spel speciellt tvåan. Naughty Dog kramar verkligen ut allt som går ur PS3an.
Naughty Dog har ju även gjort The Last of Us som precis släppts.

Sen älskar jag God of War, alla spelen är bra.
God of War Collection(Ettan och tvåan)
God of War 3
God of War: Ascension
God of War Origins Collection(PSP-spelen anpassade för PS3)

PSP-spelen är gjorda av Ready at Dawn som är en studio skapad av före detta Naughty Dog och Blizzard folk. Ready at Dawn är ju lite på tapeten nu för att de äntligen fick utannonsera sitt första egna IP: The Order: 1886 som kommer till PS4.

Heavy Rain nämner du och det kan jag rekommendera så länge du har koll vilken typ av gameplay det är. Samma utvecklare kommer ju med BEYOND: Two Souls till PS3 i augusti.

Ico & Shadow of the Colossus - The Collection kan också vara av intresse, två av de bästa spelen till PS2 som är "HD-remastered" till PS3.
Samma folk som håller på att utveckla The Last Guardian som aldrig tycks blir färdigt.

Sony Japan Studio kommer ju med två nya spel i år Puppeteer och Rain som jag ska köpa i alla fall. Ser intressant ut om man vill ta en liten paus från alla shooters.

Sen finns där ytterligare massvis med exklusiva spel till PS3 som kan vara intressanta för dig:
Heavenly Sword
Infamous-serien
Flower
Journey
LittleBigPlanet-serien
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Ratchet & Clank-serien
Resistance-serien
Gran Turismo 5 och 6(kommer iår)
m.fl

Som någon nämnt redan så finns där ju PS+ som nu för tiden har sjukt värde.
Går du med nu får du bland annat dessa spel gratis:
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Catherine
XCOM: Enemy Unknown
LittleBigPlanet Karting
Ico & Shadow of the Colossus - The Collection
Uncharted 3
Demon's Souls
Vet inte exakt hur det fungerar men vissa spel får du behålla för alltid medans vissa slutar fungera när du inte har PS+.

Permalänk
Medlem

Tack för alla fantastiska förslag!

Ser att många ifrågasätter mitt köp av PS3 men anledningen till detta är att jag, som några har nämnt ovan, vill spela exklusiva titlar. Jag vill även prova mig på konsoller och se om PS4 kanske blir något aktuellt för mig.

Vill återigen tacka för alla förslag!

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av VeryMadMeatball:

JC2 med tangentbord är en mardröm xD

Jo, vissa tycker ju det, vore ju väldigt smart om de kom på något smart som att typ kunna koppla in en Xbox 360/PS3 kontroll till PC och bara lira så. Det lär väl förbi drömmar antar jag

OnT: Red Dead Redemption är ju inte PS3 exclusive, men fortfarande helt klart värt att prova om man inte gjort det tidigare, de flesta titlar som finns för PC skulle jag nog satsat på där istället, förutsatt att man har en okej speldator såklart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Vet inte exakt hur det fungerar men vissa spel får du behålla för alltid medans vissa slutar fungera när du inte har PS+.

Inga spel funkar efter ditt PS+ går ut, dvs de du köpt för 0 kr. De du köper på rabatt är dina för evigt.

Du kan resubba PS + när som hellst och få tillgång till de PS+ spelen du hadde innan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skaffa final fantasyspelen som finns att köpa i Playstation store. Riktigt bra spel om du tycker om rpg spel.

Permalänk
Medlem

Första du får göra är att skaffa PSN+ , löjligt prisvärt och många stora spel som Demon´s Souls och Uncharted 3 finns nu ute gratis till det Se bara till att ha MINST 500 GB då du lär snabbt fylla på med såväl gratisspel, rabatterade spel och demos/betademon.

PLUS, om du har PSN+, kan du ladda ner och testa dem flesta spel i 1 timme, kan vara något att testa innan du köper där/ fysiskt.

Ja du kan alltid söka bland dem billigaste spelen efter gömda pärlor, när du är klar med dem så lär dem dyrare vara billigare , Viva Prisjakt !

Och kolla alltid på PSN Store innan du handlar fysiskt, finns många bra spel just nu till bra rabatt efter E3 mässan och vanligtvis

Ett spel som dock utan tvekan du lär få MYCKET underhållning för, är Little Big Planet 2: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/80037-littlebigpla...

Löjligt billigt och varit tidigare på Playstation Plus, så om det inte är billigare eller på bra erbjudande på PSN Store så KÖP !

Så ja, fixa PSN+ 1 år ( enklast med att köpa voucher i butik som du löser in ) , testa demos och ladda ner trials, sedan kolla från billigaste vad som intresserar dig. Mycket nöje !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag ska inhandla ett PS3 nu på måndag och jag undrar vilka spel man bara måste spela om man har ett PS3. Har ni några förslag?

Några spel jag har tänkt är:

Uncharted Trilogy
Killzone Trilogy
Heavy Rain
The last of us
Persona 3

Din lista ser riktigt fin ut!

Lägger in min också

Uncharted Trilogy (Har inte spelat men det ser bra ut)
Killzone Trilogy(spelat det första som kom till ps3, det nya som kommer ser grymt ut!)
Heavy Rain (Fantastiskt spel)
The last of us (Spelar just nu, kan vara det bästa någonsin till ps3)
God of war (sjuk kul "hugga" spel)
Journey (Ser bra ut, har dock inte spelat)
LittleBigPlanet (Många som gillar det, har aldrig förstått mig på det helt dock)
Fifa serien / Nhl Serien.
Heavenly Sword (Kul spel med några år på nacken)
Infamous-serien (Har spelat gratisutgåvan efter att psn gick ner)
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (Har aldrig spelat något spel i serien tidigare men attan så bra det var!)
GT Serien (Kul bilspel)

Finns många flera men kommer inte ihå alla på rak arm.

Permalänk
Medlem

Fairytale Fights är ruskigt kul att köra co-op 4 pers
Sagolik sagoslakt.. mörda pepparkaksgubbar med motorsågar osv

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Cryptoraptor:

PS4 är inte bakåtkompatibel! Och Cloud emuleringen kommer mycket senare.

Jag menade att han skulle vänta tills PS4 kom och sen köpa PS3 så blir det billigare

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Jag får mitt ps3 imorrn ,och dem spelen jag ska inskaffa är:
LAST OF US
RATCHET AND CLANK HD COLLECTION
SLY HD COLLECTION
SLY COOPER THEVIES IN TIME
Ratchet and clank future : tools of destruction
GTA V
RED DEAD REDEMPTION
Ratchet and clank a crack in time
Tekken 6
Mortal Kombat
GOD OF WAR serien

JAK HD COLLECTION
Uncharted serien
NHL 13
Little big planet

Dem flesta av dem här spelen är ps3 only.
Hoppas jag var till någon hjälp

Permalänk
Medlem

Första du får göra är att skaffa PSN+ , löjligt prisvärt och många stora spel som Demon´s Souls och Uncharted 3 finns nu ute gratis till det Se bara till att ha MINST 500 GB då du lär snabbt fylla på med såväl gratisspel, rabatterade spel och demos/betademon.

PLUS, om du har PSN+, kan du ladda ner och testa dem flesta spel i 1 timme, kan vara något att testa innan du köper där/ fysiskt.

Ja du kan alltid söka bland dem billigaste spelen efter gömda pärlor, när du är klar med dem så lär dem dyrare vara billigare , Viva Prisjakt !

Och kolla alltid på PSN Store innan du handlar fysiskt, finns många bra spel just nu till bra rabatt efter E3 mässan och vanligtvis

Ett spel som dock utan tvekan du lär få MYCKET underhållning för, är Little Big Planet 2: https://www.spelbutiken.se/catalog/p...as_edition_ps3

Löjligt billigt och varit tidigare på Playstation Plus, så om det inte är billigare eller på bra erbjudande på PSN Store så KÖP !

Så ja, fixa PSN+ 1 år ( enklast med att köpa voucher i butik som du löser in ) , testa demos och ladda ner trials, sedan kolla från billigaste vad som intresserar dig. Mycket nöje !

PS: Var en bra samling du tänkt fixa XD Du lär ju inte köra klart det på ett tag, kanske testa några först via PSN+ och skaffa den billigare innan du fixar dem nyare spelen ( Last Of Us är jvligt lockande dock XD ). Och fixa Little Big Planet 2, inte ettan, 2an är bakåtkompatibel med första !

Welcome to the darkside ^^ !

Skrivet av kabbedi1:

Jag får mitt ps3 imorrn ,och dem spelen jag ska inskaffa är:
LAST OF US
RATCHET AND CLANK HD COLLECTION
SLY HD COLLECTION
SLY COOPER THEVIES IN TIME
Ratchet and clank future : tools of destruction
GTA V
RED DEAD REDEMPTION
Ratchet and clank a crack in time
Tekken 6
Mortal Kombat
GOD OF WAR serien

JAK HD COLLECTION
Uncharted serien
NHL 13
Little big planet

Dem flesta av dem här spelen är ps3 only.
Hoppas jag var till någon hjälp

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för den här tråden. Har fått mig att vilja damma av PS3:an och börja spela på konsol igen.

Personligen är jag ett stort fan av Naughty Dog sen jag började spela Jak and Daxter på PS2:an, så glöm inte den trilogin!

EDIT: Skulle vilja lägga till HD-versionen av Prince of Persia-trilogin på din lista.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Jag har ett spel att komma med. Det senaste jag spelat.... The Last of Us. FY FAN vilket lir alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, vissa tycker ju det, vore ju väldigt smart om de kom på något smart som att typ kunna koppla in en Xbox 360/PS3 kontroll till PC och bara lira så. Det lär väl förbi drömmar antar jag

OnT: Red Dead Redemption är ju inte PS3 exclusive, men fortfarande helt klart värt att prova om man inte gjort det tidigare, de flesta titlar som finns för PC skulle jag nog satsat på där istället, förutsatt att man har en okej speldator såklart

Precis vad jag skulle skriva - Satsa på PC i förstahand OM du redan sitter på en hyffsad burk, Gran Turismo 5 är väl det enda som kör i 1080p?
Last of Us är givet och Red Dead Redemption är också så bra som det sägs.
Tekken & Fight Night är annars roliga konsolspel man lirar med vänner.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Tekken 6

Permalänk
Medlem

The last of us - helt underbart !!
Ratchet & Clank Hd Trilogy
God of War serien
Heavy Rain - finns runt 13 olika slut tror jag
Grand Turismo!