Permalänk
Medlem

Är det något fel på min dator?

Hej! köpte nyligen en bärbar dator från komplett msi ge70 2oe-011ne, den ska klara av många krävande spel och det gör den.
Men när jag har en sådär 7-8 spel installerade börjar hela datorn att lagga och bete sig konstigt har resettat den ett par gånger men det blir likadant.. är det något fel på den? har bara haft den i cirka 3 veckor :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av noset:

Hej! köpte nyligen en bärbar dator från komplett msi ge70 2oe-011ne, den ska klara av många krävande spel och det gör den.
Men när jag har en sådär 7-8 spel installerade börjar hela datorn att lagga och bete sig konstigt har resettat den ett par gånger men det blir likadant.. är det något fel på den? har bara haft den i cirka 3 veckor :/

Hur och när börjar det lagga?

Lite mer detaljer tack.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

I princip börjar hela operativsystemet lagga, Även spelen!
Har problem med tillexempel league of legends får väldigt konstiga fps drops, kan de bero på att det blir installerat på min ssd disk?

Permalänk
Medlem

Är SSDn full?

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa de :)^^

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem

Nja hade väl runt 40 gb kvar..

Permalänk
Medlem

Går det att installera lol på "D" disken

Permalänk
Medlem

Är det "hade" innan installationerna av spelen eller "har" som i presens? Vissa spel behöver ju lite fritt utrymme på HDDn för att köras optimalt, kan vara värt att avisntallera ett par för att testa.

Permalänk
Medlem

Jag har inte installerat några spel på Ssd förutom league of legends och efter installationen av league oof lehends hade jag cirka 40 gb kvar på ssd league of legends laggar väldigt mycke men har funkat förut :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av noset:

I princip börjar hela operativsystemet lagga, Även spelen!
Har problem med tillexempel league of legends får väldigt konstiga fps drops, kan de bero på att det blir installerat på min ssd disk?

Hur börjar operativsystemet hacka? Är det bara när du spelar eller även när du bara gör saker i windows?

Spel börjar oftast hacka långt innan windows börjar gå segt.

Kan du kolla vilken process som använder processorn mest när det börjar lagga?

google: how to check how much processor Power my windows processes are using

eller nått sånt.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Operativsystem blir väldigt laggigt som ex när jag startar internet tar det en evighet, likadant med filer osv,

Permalänk

Det kan inte vara så att grafikkortet är invaktivt / utkopplat eller något liknande och din dator då använder intergrerat? Det är ju en möjlighet.

Permalänk
Medlem

Min dator håller på att resettas vet du om det går att avbryta

Permalänk
Medlem

Kan de bli så när man har en laptop?

Permalänk
Rekordmedlem

Vadå resettas, menar du återställas? För en reset tar 1ms, det kan ju vara fel på någon hårdvara också eller så kanske du ska tvina en trim körning på ssdn och se om det påverkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag menar att min dator håller på stt återställas och det verkar som att det ska ta några dagar.. 6% på 4 timmar..
Det står resetting your pc (6%)
Jag har windows 8

Permalänk
Rekordmedlem

Du har alltså startat en systemåterställning, den verkar gå sakta om det ska ta dagar, men många timmar kan det nog ta, men det kan även tyda på hårdvarufel, låt den gå och kolla om det funkar, annars har du nog hårdvaruproblem och bör reklamera datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ja det är helt sant tycker inte de ska vara såhär då jag köpte den för max 3 veckor sen.

Permalänk

Funderar på att köpa samma laptop :P, har du löst problemet?