Överclocka Gtx 680, TOP verisonen elr vanliga?

Permalänk

Överclocka Gtx 680, TOP verisonen elr vanliga?

Hejsan, jag ska sälja mina 560 som kör i sli just nu och funtar på att köpa ett gtx 680 just för att jag inte orkar SLI och eftersom gtx 680 är en enkel förbättring utan att jag ska behöva lägga till mycket mer pengar. Det säljs just nu ett 680 för 2990kr på webhallen och jag funderar på att köpa det men är det värt det, eller borde jag sikta på "TOP" versionen? Jag har för mig att man kan överclocka den biten själv. Den ligger på 3,600kr.

Den vanliga ligger på 1086 mhz medans TOPversionen ligger på 1201 mhz. Skrev ihop tråden väldigt snabbt så fråga om det är ngt mer ni bör veta.

TACK FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersson001:

Hejsan, jag ska sälja mina 560 som kör i sli just nu och funtar på att köpa ett gtx 680 just för att jag inte orkar SLI och eftersom gtx 680 är en enkel förbättring utan att jag ska behöva lägga till mycket mer pengar. Det säljs just nu ett 680 för 2990kr på webhallen och jag funderar på att köpa det men är det värt det, eller borde jag sikta på "TOP" versionen? Jag har för mig att man kan överclocka den biten själv. Den ligger på 3,600kr.

Den vanliga ligger på 1086 mhz medans TOPversionen ligger på 1201 mhz. Skrev ihop tråden väldigt snabbt så fråga om det är ngt mer ni bör veta.

TACK FÖR SVAR!

TOP versionerna är "handplockade" enligt asus. Alltså påstår dem att dem har valt ut de grafikprocessorer som klockar bäst. Så om du ska klocka så tycker jag absolut att du ska köpa TOP.

Men om du inte ska klocka jättehögt så kan du köra "vanliga".

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Om du vill komma billigare undan så kanske detta är ett alternativ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370122 Verkar vara referensdesign dock, men "super overclocked".

Detta finns ju också på webhallen, http://webhallen.com/se-sv/hardvara/177022-kfa2_geforce_gtx68... inkluderar batman spelet.

Men det kanske är Asus du tittar på?

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB