Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Hej.

Vill dela med mig av mitt senaste bygge. Har länge gått i tankarna att bygga något mindre, dels då jag endast kör med ett grafikkort, dels för att jag började tröttna på att ha mitt gamla 650D på skrivbordet. Lutade länge åt ett TJ08B-E innan jag hittade denna skapelse. Hade nog som många här aldrig hört talas om Parvum tidigare, men tyckte att designen och funktionerna var intressanta nog att köpa mig ett.

Specifikationer:

Chassi: Parvum Systems S1.0
Moderkort: Gigabyte G.1 Sniper M5
Processor: Intel Core i7 4770K
Grafikkort: Evga GTX780
Minne: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600Mhz
Nätaggregat: Corsair AX 750W
SSD: Intel 335 240GB
HDD: WD Caviar Green 2TB
Kylning: Corsair H100i + 4st NB-Blacksilent Pro PL-PS 120mm (planer på vatten)

Hoppas ni gillar galleriet och lämna gärna en kommentar!

Parvum S1.0

Perfekt val av delar i mitt tycke. Moderkortet och grafikkortet passar så bra ihop.
Grymt chassi och apsnygga fläktgrillar, 5/5p!

Permalänk
Medlem

Var ifrån köpte du chassit?
Riktigt fint bygge i övrigt!

Permalänk
Skrivet av Pl4yGround:

Grönt RGB på pumpen så det matchar GPUn hade varit snyggt. Riktigt fint bygge!

Gillar inte riktigt Link så jag har inte ens gjort några inställningar där. Kör fläktarna i pwm istället.

Permalänk
Skrivet av fakie:

Riktigt vackert!

Tackar!

Skrivet av Patrik Stjärna:

Perfekt val av delar i mitt tycke. Moderkortet och grafikkortet passar så bra ihop.
Grymt chassi och apsnygga fläktgrillar, 5/5p!

Jo, det var lite tanke bakom färgschemat. Gillar kombon svart/grönt.

Skrivet av Hennnkee:

Var ifrån köpte du chassit?
Riktigt fint bygge i övrigt!

Köpte det på Parvums egna hemsida http://www.parvumsystems.com/ Annars om du är intresserad så kan du kolla marknaden om en liten stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Köpte det på Parvums egna hemsida http://www.parvumsystems.com/ Annars om du är intresserad så kan du kolla marknaden om en liten stund.

wat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Gillar inte riktigt Link så jag har inte ens gjort några inställningar där. Kör fläktarna i pwm istället.

Jag kan faktiskt rekommendera dig att testa det, blir mycket jämnare fläktkurvor då fläktarna styrs av temperaturen på vattnet i pumpen (via PWM såklart). Vattnet håller en mycket mer stabil temp. Dock kan du ju välja färg på RGB-lampan utan att ha fläktarna ikopplade.

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Bra coolt chassi.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini