Permalänk
Medlem

Wow Windows 8

Köpte nyligen en ny laptop och håller på att lägga in wow på den efter några års spelfrånvaro. La in fram till Cataclysm på skivor jag hade och köpte Pandaria digitalt från Blizzard. Jag har två frågor/problem.

1. Behöver man installera nåt när man köper pandaria digitalt? Har fått kvitto på mitt köp och det står pandaria på mitt konto men har inte installerat nåt eller laddat hem några filer. Och min wow launcher är cataclysms och laddar hem t.o.m patch 4.0. Vilket leder till min nästa fråga.

2. När launchern laddar ner content så fastnar den precis när den ska gå från Setup-fas till Avaliable. Den står still och laddar inte hem mer (det visar att den laddar hem med 900 kb- 1mb/ sek men den står kvar på 966,8 Mb kvar att ladda hem). Jag misstänkte att virusskyddet som ingick, McAfee, blockade det så jag tog bort det för jag ska ändå lägga in ett annat. Men problemet kvarstod. Kan det vara nåt i Windows 8 som blockar wow och hur löser jag det isf?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Ladda ner luanchern från Blizzards hemsida och ladda ner spelet med den.
Nej du behöver inte göra något mer än det du gjort med ditt konto.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ok! Är det den battle.net app beta du menar? Eller är det wow game client?

Permalänk
Medlem

WoW game client ska du tanka så sköter den resten.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner wow game client. Men när jag klickar install så händer inget. Står på 0,0%. Misstänker att något blockar men vet inte vad..

Permalänk
Medlem

mmm den försöker tanka ner filerna på port 80 och 883 tror jag, så kolla brandväggar o annat om du har ...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Prova av avaktivera Windows Defender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzzzzbx:

Jag har laddat ner wow game client. Men när jag klickar install så händer inget. Står på 0,0%. Misstänker att något blockar men vet inte vad..

Testa skift högerklick på ikonen för att starta spelete/klienten och välj kör som administratör. Laddar den nu?

Permalänk
Medlem

Testat att köra som administratör. Funkade inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzzzzbx:

Testat att köra som administratör. Funkade inte.

Nå nät relaterad då gissar jag.

Hitade detta när jag googlade snabbt: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/9661596408

Permalänk
Medlem

Ja nät-relaterat är det säkert. Har testat att köra som administratör, funkade inte. Har testat att stänga av brandväggen temporärt och köra, funkade inte. Testade att köra wow-repair och det kom inte åt blizzards servrar. Trots att jag har internet-anslutning.. Blir ganska trött på detta.. Kan det ha nåt att göra med att jag lagt in t.o.m Cataclysm på skiva? Låter långsökt men jag har snart slut på alternativ

Permalänk
Skrivet av Vzzzzbx:

Köpte nyligen en ny laptop och håller på att lägga in wow på den efter några års spelfrånvaro. La in fram till Cataclysm på skivor jag hade och köpte Pandaria digitalt från Blizzard.

Skrivet av Vzzzzbx:

Kan det ha nåt att göra med att jag lagt in t.o.m Cataclysm på skiva? Låter långsökt men jag har snart slut på alternativ

Att installera WoW från skiva är en dålig ide, så mycket har ändrats så att man måste ladda ned allt ändå.

Bättre ide att du raderar bort det du fått från skivorna, laddar ned senaste wow-installer från battlenet, och låta den sköta om install och nedladdning, så borde det fungera..

Och det verkar som du försöker köra battlenet installern över din cataclysm skiva install, kommer inte att fungera då formaten på filerna har ändrats,, så radera bort och gör om rätt..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Men ta Battle.net App Beta annars, se https://eu.battle.net/account/download/

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

https://eu.battle.net/account/download/ och klicka på windows så har du mists of pandaria launchern

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii