Hejsan!
Jag vet att det finns flera liknande trådar, och jag är ledsen att jag gör en ny...
Nu är det så att jag har windows 7 installerat på datorn, men det är bara 30dagars "testversionen" pga av att Windows 7 versionen jag har kan man endast använda som en uppgradering till Win XP och Vista, Och eftersom detta var en clean install så kan jag inte använda den. Nu till frågan dock!
Ska jag Köpa en ny win 7 nyckel (~900kr) Eller ska jag utnyttja min studenrabbat och köpa Win 8 för 550kr? (http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/mj...)
Windows 8 verkar trevligt med tanke på att det har bättre laddningstider osv (Läste en tråd här på SweC där nån skrev en massa bra anledingar till win8) Och vad jag har förstått kan man komma undan själv Metro köret ganska enkelt.
Som dom flesta andra här använder jag datorn till mycket spel, surf, plugg (office) lite programmering och CAD.
Jag känner inte mig helt säker på windows 8 om jag ska vara ärlig. Och tänkte ställa några frågor om det.
1. Jag spelar flera lite äldre spel (Crysis 1, Simcity 4, EE2 osv) Funkar dessa på windows 8 med?
2. Funkar lite äldre versioner av Office programmen på win8? (Office 2007)
3. Och vad tycker ni jag ska välja? nÅgon uppenbar fördel med någon av dom?
//Tack på förhand!