Är relativt ny med datorer och liknande. Men ska försöka förklara problemet på bästa sätt.
Jag köpte inte alltför länge sen en begagnad dator av en polare för 1000 spänn. Var inte ute efter en gaming dator för tillfället. Sen pajade nätagget och lämnade då in den till en bekant. Han då bytte ut grafikkortet. Köpte ett nytt(Asus GeForce GT 610) långt ifrån bra, men för 404 kronor för jag behövde ett. Hursomhelst, allt funkade bra då en dag datorn inte vill läsa operativsystems filerna på hårddisken. Fick då en operativsystems skiva av en kompis (W7 ULT) och det funkade helt okej. Tills en dag jag inte kan få ljud utåt. Min mikrofon funkar att koppla in i både i moderkortets interna ljudkort och även det externa. Men hörlurarna funkar inte. Det står att det är Digitalt Ljud(S/PDIF) (High Defintion Audio Device) . Tänkte att det då kan vara att jag använder en HDMI kabel och att den känner av den som ljudutgång. Men även om jag byter till VGA så blir det ingen skillnad. Jag har försökt med att koppla in i alla möjliga jack, men datorn känner inte av några hörlurar. Så, vad ska jag göra? Är det några drivrutiner som ska in? Ska jag köpa operativsystem?
Försökte förklara så utförligt jag kunde.
Specs(Om jag kommer ihåg exakt och om det kan hjälpa)
AMD Phenom 8600 Triple-Core processor
Ingen aning vad det är för moderkort, nå rat
Asus GeForce GT 610
5.1 Externt ljudkort
500 och 200 gb hårddisk samsung
300 w nätagg.
Ingen aning på namn, som sagt en dator för tusen spänn är inte så jävla bra...
Tack för svar!