Permalänk

Extrakoll

Tjena!
Vill bara göra en extrakoll över om jag möjligen har missat någonting eller om någonting bör ändras. Det känns som jag har glömt någonting... Datorn ska allroundanvändas till spel och film osv. Vill inte bli mycket dyrare än vad kundvagnen är och det är webhallen som gäller då jag ska hämta ut och betala i butik:

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/75093

Tjenix

Tillägger att det troligen kommer läggas till en chassifläkt eller två.

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy90001:

Tjena!
Vill bara göra en extrakoll över om jag möjligen har missat någonting eller om någonting bör ändras. Det känns som jag har glömt någonting... Datorn ska allroundanvändas till spel och film osv. Vill inte bli mycket dyrare än vad kundvagnen är och det är webhallen som gäller då jag ska hämta ut och betala i butik:

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/75093

Tjenix

Tillägger att det troligen kommer läggas till en chassifläkt eller två.

Ser ut som att minnena inte kommer kunna köras i 1600 MHz, 1333MHz max. Ser även ut som att moderkortet inte kan driva så många chassifläktar du vill ha - typ inte ens det som finns i chassit från början såvida man inte kör y-split typ (rätta mig gärna någon om jag har fel). Skulle nog själv lägga ner lite mer pengar på moderkortet

Permalänk
Skrivet av spjakarn:

Ser ut som att minnena inte kommer kunna köras i 1600 MHz, 1333MHz max. Ser även ut som att moderkortet inte kan driva så många chassifläktar du vill ha - typ inte ens det som finns i chassit från början såvida man inte kör y-split typ (rätta mig gärna någon om jag har fel). Skulle nog själv lägga ner lite mer pengar på moderkortet

Tyvärr är alternativen inte så många då man i högre prisklasser endast hittar kort i storleken ATX. Här är ett alternativ:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147984-asus_m5a78l-m-...

Citat från produktsidan:
"Memory 4 x DIMM, Max. 16GB, DDR3 2000(O.C.)/1866(O.C.)/1800(O.C.)/1600(O.C.)/1333/1066MHz ECC, Non-ECC, Un-buffered Memory
AMD FX Series CPU on this motherboard supports up to DDR3 1866MHz as its standard memory frequency."

Betyder detta att om man kör en FX-processor i moderkortet så körs minnena automatiskt i sin standardfrekvens upp till 1866MHz?
Fläktar kan man alltid lösa med splitters. Jag kommer köra alla fläktarna genom 7-voltsbromsar, så dom ska inte gå för högt oavsett

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Om detta nätagget finns kvar när köp sker så blir det nog detta istället för Corsair

Visa signatur