Ny Speldator Fungerar utmärkt! Till Onlinemode...

Permalänk
Medlem

Ny Speldator Fungerar utmärkt! Till Onlinemode...

Hej efter en lång tids testande och försök hit och dit så får jag inte ordning på datorn.
Byggde den precis för några dagar sedan till lillebrorsan och den funka utmärkt klarar BF4, CoD Ghost, osv på MAX. All flyter som rinnande vatten, MEN
bara om du spelar offline/storymode, Så for det kommer till onlinemode, både i BF4, LOL men mestadels Ghost så kommer som latencylagg eller allmänt lagg konstant under spelandet, PING och hastighet är bra och funkar på resterande datorer. Men inte på denna och det är samma uplevese även om grafiken sänks.
Fattar inte vad det kan bero på har testat drivrutiner och sånt för nätverksport, disablat brandvägg... Någons som har tips, upplevt samma sak? Börjar bli uppgiven!

ASROCK B85 Pro4 mAtx
A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB
Corsair CX 750W 80+ Bronze

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4129311/2013-11-11

Permalänk

Har sett liknande fenomen en gång där det fungerade med flertalet andra datorer (med liknande konfig) och där en dator fick väldigt hög latencylagg. Detta åtgärdades (efter mycket felsökande) med en uppdatering av routerns programvara.
Annars kanske du skulle kunna testa ett annat nätverkskort, om du inte har något liggandes kostar de inte mer än 150:- på Clas Olsson eller på Kjell & Co!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaralexiusson:

Har sett liknande fenomen en gång där det fungerade med flertalet andra datorer (med liknande konfig) och där en dator fick väldigt hög latencylagg. Detta åtgärdades (efter mycket felsökande) med en uppdatering av routerns programvara.
Annars kanske du skulle kunna testa ett annat nätverkskort, om du inte har något liggandes kostar de inte mer än 150:- på Clas Olsson eller på Kjell & Co!

Tack, har tänkt testa ett externt netverkskort om jag hittar nått, annars kan det vara värt att kolla routern/byta till nån annan och se om det funkar bättre..
Men vad skulle det annars kunna vara? Fabriksfel i moderkortets nätverksdel?

Permalänk
Skrivet av hocfanic:

Tack, har tänkt testa ett externt netverkskort om jag hittar nått, annars kan det vara värt att kolla routern/byta till nån annan och se om det funkar bättre..

Testa uppdatera firmware på routern. Kolla sen även hur routern prioriterar utskick av nätverk, vilken plats denna dator har i den listan och lägg den högre upp om det är möjligt.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av hocfanic:

Kontrollera först om det verkligen är routern genom att köra direkt ur modemet.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Troligen inte helt relevant men vem vet, har liksom haft 2 liknande situationer.

Den första har med nå polling rates i operativsystem (Kan vara något helt annat, har glömt bort vad det var) att göra och kan temporärt testas med att ha t.ex. windows mediaplayer (Har för mig att chrome gör samma sak även) uppstarted i bakgrunden. Låter helt idiotiskt men det gjorde en stor skillnad för mig på en dator med vissa spel, har en tendens att förbättra hårdvaru stutters på de flesta spel även med min nuvarande dator. Programmet måste endast vara startat upp och behöver inte ha någon video/audio igång.

Det andra är problemet med min nuvarande desktop om någon har en förklarning till denna så varsågod och förklara!

Moderkortert har 2st 1 gbps ethernet portar, och när jag flyttade till en lägenhet och skaffade 100/10 fiber så hade jag stora problem med bandwithen, men endast på denna desktop. Laptopen fungerade helt fint, ingen skillnad om jag hade straight through, bridged eller i endera porten på moderkortet. Online spel hade också latency spikes som jag inte kunde förklara, bandwithen hade problem att hålla sig över 20 mbps och ifall den gick högre så var det stor sannolikhet att hela anslutningen damp ner till nästan 0 efter en stund. Provade alla världens drivrutinsfunderingar och nätverkskonfigurationer i windows men inget hjälpte.

Till sist så provade jag något "idiotiskt" jag kopplade båda ethernet ports till routern och bryggade dom i windows, voila.... plötsligt slutade alla bandwith drops, latency spikes. Fattade inte något alls, provade ta bort bryggan och så kom all skit tillbaka. Bandwithen var fortfarande inte lika bra som på laptopen men problemen var borta. Har nu köpt en annan router som jag pluggat in i ISPns router på straight through så att jag själv har möjlighet att konfigurera saker och har inte haft nå problem sedan dess. Men jag har absolut ingen förklarning till varför bridged mode fixade mina bandwith och latency problem.