Nvidia Geforce GTX överklockningstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Något man kan kolla upp i sensor loggar? Alltså typ kolla memory usage? Eller är det så enkelt att memory clock bara klockar ner sig?

Jag har också hört att memory clock kan ge sämre prestanda, om man klockar den för högt. Att den har en "sweet spot". Detta har jag dock aldrig märkt av på mitt 770. Jag har dock aldrig sett en artifact, utan drivrutinen kraschar 99% av alla gånger (en gång har datorn startat om sig och 2 st blåskärm 116).

Såvitt jag vet syns det bara på att score går ner, innan man kommer högt nog för artefakter eller krascher dvs. Bara att testa sig fram. Skulle tro att sämre prestanda-pratet helt enkelt är samma sak som jag pratar om uttryckt annorlunda.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle snöra mig ner å försöka kräma ut det jag kan ur mitt grafikkort. Men blir galen på alla jädra offset värden i afterburner/evga precision x. Varför inte bara exakta värden? :<

Satte volt offset på max(+75) och får ändå bara ut 1187mv. Ska inte max vara typ 1212mv? Klarar att köra kortet i 1281mhz (1006mhz +275) men vill högre.
Hade gärna hittat något sätt å komma över 1.3v för jag kör vattenkylt och ligger på max 38c med ovanstående värden.

Ser de finns några "voltmods" ute, men finns de något enkelt sätt så som bios som kanske låser upp?

edit:

smällde in skyn3t bioset till evga 780ti sc acx kortet och nu kan jag köra core voltage +100mv. Men det ändrar dock inget, utan jag blir oavsett fast på 1062mv.

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

^Du har "Unlock voltage control" ikryssad i settings? (Borde du ha pga du kan ändra slidern, men bara en tanke som slog mig)

Du märker ingen skillnad i stabilitet, att ändra din voltage slider alls, eller? Eftersom volten inte ändras? (Som du kan se i softwareprogram)

Eller volten ändras (i monitoringprogram som du ser) men du kan inte överstiga 1187mv? Står 1.062 max value i montorfliken i AB.

Ser att du har kryssat i Voltage monitoring i AB också, det brukar visa rätt. Ibland visar inte GPU-Z volten riktigt har jag märkt.

Prova maxa din power limit % -slider, ditt kort kanske använder 100% ström och därmed begränsas till 1062mv? Detta är förmodligen inte ens i närheten en lösning, som sagt bara en tanke som slog mig!

--------------
Du kan prova;
http://www.overclock.net/t/1363440/official-nvidia-geforce-gt...

EDIT; såg nu att det inte verkar funka till 780 TI...hmm kanske prova ändå,,lär knappast vara farligt;p

Finns ju en del voltage unlock -program som Tobbe skriver om i guiden...jag har provat 3 olika för att låsa upp över 1.300v men det fungerade inte för mig.

(Har dock ingen nytta av att gå över 1.3v pga höga temps redan på 1.275v)

Permalänk
Skrivet av axelpaxel:

Hej!
Har tröttnat på 1.212v med skyn3t bios så jag har försökt att låsa upp mer för att kunna klocka högre... Problemet är att jag har NCP4208, inte NCP4206 som de flesta andra kort och därför funkar inga voltmods. Nån som har tips på lösning? Känns lite segt att sitta på vattenkylt grafikkort och inte kunna leka fritt med volten!

Skrivet av axelpaxel:

Inser att jag formulerade mig dåligt...
Jag har redan skyn3t bios som fungerar finfint. Problemet är att skyn3t bara låser upp PT och volt upp till 1,212v. Jag vill låsa upp mer men hittar ingen guide för att göra det med min VDDC NCP4208. Alla guider är för referensdesignen med NCP4206 :/

Mitt kort är Gigabyte gtx 780 ghz edition om spelar roll!

Bumpar en tidigare post jag gjorde för jag fick inget bra svar, hoppas det är okej! Någon som har en lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Bumpar en tidigare post jag gjorde för jag fick inget bra svar, hoppas det är okej! Någon som har en lösning?

Ett alternativ är att modifiera bioset själv med Kepler BIOS Tweak, se till att läsa på en del innan bara. Kan även hjälpa att öppna både standard och skyn3ts bios och kolla igenom dom samtidigt för att få en bättre överblick på vad som behöver ändras.
Planerar att göra samma sak själv, men för stunden är mitt AX860 för klent för att köra över 1,212 stabilt med SLI.

Visa signatur

Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Ett alternativ är att modifiera bioset själv med Kepler BIOS Tweak, se till att läsa på en del innan bara. Kan även hjälpa att öppna både standard och skyn3ts bios och kolla igenom dom samtidigt för att få en bättre överblick på vad som behöver ändras.
Planerar att göra samma sak själv, men för stunden är mitt AX860 för klent för att köra över 1,212 stabilt med SLI.

Tack för tipset! Har faktiskt inte tänkt på att man kan göra ett eget bios... Hur kommer det funka med AB sen, vet du det? Tänkte att alla andra guider för att öka volt är någon typ av AB-modd så jag antar att det är inblandat på något sätt?

Vad har du för galet system om 860W är för klent för SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Tack för tipset! Har faktiskt inte tänkt på att man kan göra ett eget bios... Hur kommer det funka med AB sen, vet du det? Tänkte att alla andra guider för att öka volt är någon typ av AB-modd så jag antar att det är inblandat på något sätt?

Vad har du för galet system om 860W är för klent för SLI?

Du gör ju inte ett eget s.a.s, utan modifierar bara ett redan existerande. Om jag inte minns galet så kan du dra upp mV i BIOS till 1,312.5, och helt logiskt så är det ju isf det kortet körs på utan att du ska behöva blanda in Afterburner eller liknande. Stänger du av LLC så kan du lägga på 0,025, så 1,337.5 totalt då. Utöver det så kan du ändra Memory & Core frequency, boost states osv. Gör man det snyggt så går det med största sannolikhet att ordna så att du slipper Afterburner/Precision-X osv helt och hållet, annat än för ev. monitoring dvs. Men då krävs det självklart att korten är fullständigt stabila i allt.
Personligen kör jag antagligen som så att jag sätter volten så högt som möjligt, sen justerar core & memory i Precision-X, iom att vissa spel verkligen inte gillar högre core clocks.
Vill man till slut upp till 1,400 så verkar det som att man är tvungen att kombinera Afterburner med Zawarudo hack eller liknande, tyvärr har jag inte fått någon av dom att fungera ordentligt själv än. Men det blir till att mecka lite extra när jag väl köper nytt nätagg.

#1 i sign. Är väl inte speciellt galet, grafikkorten drar en hel del när du är uppe på 1,300mV helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Du gör ju inte ett eget s.a.s, utan modifierar bara ett redan existerande. Om jag inte minns galet så kan du dra upp mV i BIOS till 1,312.5, och helt logiskt så är det ju isf det kortet körs på utan att du ska behöva blanda in Afterburner eller liknande. Stänger du av LLC så kan du lägga på 0,025, så 1,337.5 totalt då. Utöver det så kan du ändra Memory & Core frequency, boost states osv. Gör man det snyggt så går det med största sannolikhet att ordna så att du slipper Afterburner/Precision-X osv helt och hållet, annat än för ev. monitoring dvs. Men då krävs det självklart att korten är fullständigt stabila i allt.
Personligen kör jag antagligen som så att jag sätter volten så högt som möjligt, sen justerar core & memory i Precision-X, iom att vissa spel verkligen inte gillar högre core clocks.
Vill man till slut upp till 1,400 så verkar det som att man är tvungen att kombinera Afterburner med Zawarudo hack eller liknande, tyvärr har jag inte fått någon av dom att fungera ordentligt själv än. Men det blir till att mecka lite extra när jag väl köper nytt nätagg.

#1 i sign. Är väl inte speciellt galet, grafikkorten drar en hel del när du är uppe på 1,300mV helt enkelt.

Fick det att funka till slut. Har nu upplåst 1,3V och nästan helt avstängd LLC (Så mycket det går på NCP-4208). Lösningen var att jag hade fel version av AB för softmodden för när jag testa igår med en äldre version så funkade det. Dock funkade inte LLC-disable modden men efter lite grävande på overclock.net hittade jag en post med lösningen! Funkade toppen för mig och förhoppningsvis för alla andra med NCP-4208!

Citat:

My 780 GHz has a NCP4208chip, reference is NCP4206.This works fine for the MSI AB 1.3v unlock soft mod, as well as the 1.6v+ additional mod. However it does not work at all with the LLC mod.

Default for LLC when you ping it through MSI Afterburner should be returned as 10. Which is supposed to be 50% LLC with the stock NCP4206 voltage controller. When you apply the LLC mod, what you should get back from MSI Afterburner when you ping it is 00, or basically 100% LLC. This actually causes a 13mv increase in idle voltage. The way LLC works is it applies more voltage to compensate vdroop, so you aren't really doing anything but adding more voltage over what you're setting, however it does stabilize the droop considerably with higher levels of LLC.

If you try to use this mod with NCP4208 your card goes insane, and from my experience crashes the driver soon after 3D load is placed on it. If you attempt to change the clocks, the driver crash is instant.

What seems to work for me, and YMMV of course, is simply changing the 00. The NCP4208 voltage controller seems to have different LLC settings. The normal command (given through CMD either manually or via "tools") is msiafterburner.exe /wi3,20,DE,00. My first attempt at this lead me to 05, so msiafterburner.exe /wi3,20,DE,05. That returns l2C 03 20 de :05. Which to my surprise when testing actually lasted a bit longer than using 00 did. My next attempt was to go low, see if I could make any changes at all to 10 and get LLC increased at all, so the obvious choice then was 09. So I entered msiafterburner.exe /wi3,20,DE,09 and then loaded up 3DMark to see what would happen.

Looking at MSI Afterburner voltage tracking you can see the LLC level has increased on my card. With an input value of 1275mv during idle it will run upward of 1294mv, which is 19mv over what I set. Under load it generally sticks what I input in MSI Afterburner, in this case 1275mv. There were one or two momentary dips to 1269mv, but the variation is nothing like stock without modifying the LLC parameters.

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Skrivet av axelpaxel:

Fick det att funka till slut. Har nu upplåst 1,3V och nästan helt avstängd LLC (Så mycket det går på NCP-4208). Lösningen var att jag hade fel version av AB för softmodden för när jag testa igår med en äldre version så funkade det. Dock funkade inte LLC-disable modden men efter lite grävande på overclock.net hittade jag en post med lösningen! Funkade toppen för mig och förhoppningsvis för alla andra med NCP-4208!

Nytt problem, nån som vet hur man får LLC-modd att aktiveras vid varje uppstart. Nu måste jag göra om det varje gång jag startar om datorn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Nytt problem, nån som vet hur man får LLC-modd att aktiveras vid varje uppstart. Nu måste jag göra om det varje gång jag startar om datorn...

Finns väl en variant där du lägger in kommandona i kortprofilerna i afterburner? Eller blandar jag ihop saker fullständigt nu?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av suzaku:

Finns väl en variant där du lägger in kommandona i kortprofilerna i afterburner? Eller blandar jag ihop saker fullständigt nu?

Detta har jag inte hört talas om... Hur gör man? Låter ju som en perfekt lösning!

Permalänk
Medlem

Uppdaterad flash guide.

EZ3FLASH GUIDE Credds to OCCAMRAZOR on OCN

Det viktigaste för en lyckad biosflash är att du väljer rätt bios. Olika revisioner kan ha olika minnen, komponenter på PCB mm.
Det kan skilja i timings mellan dem olika minnena och därför kan fel bios orsaka instabilitet och i vissa fall ett helt dött kort.

Har du en cpu med inbyggd gpu eller ett extra grafikkort kan du boota med den och sedan flasha om till din original bios igen om du skulle välja fel.
Se även till att flasha mot rätt PCI-E port så att du inte av misstag flashar fel grafikkort.

Använd Ez Flash som Skyn3t och Occamrazor länkar till i dem olika "Owners" trådarna på OCN för smärtfri biosflash.
Du kontrollerar vilken bios du har i GPUz. Skyn3t och Occam listar dem olika biosarna e bit ner i varje tråd.

* Easy flash - In other to use this tool you must rename the rom to "X.rom"
* if not the Easy Flash will not work"
* For support OCN: OccamRazor
* cheers

* PS: In order for this tool to work you must place it in the same
* nvflash directory and rename the vBios to "x.rom"

# 1. nvflash --protectoff " This disable EEprom "
# 2. nvflash --save " This will save the stock bios or vBios before flash "
# 3. nvflash -4 -5 -6 " Normal Flash "
# 4. nvflash -override -6 " Override GPU ID mismatch "

* Use this options to flash each individual GPU in different order
* and if you have *PLX chip* or if any those command above fail to flash.

# 5. nvflash -i0 -4 -5 -6 " Flash GPU #1 "
# 6. nvflash -i1 -4 -5 -6 " Flash GPU #2 "
# 7. nvflash -i2 -4 -5 -6 " Flash GPU #3 "
# 8. nvflash -i3 -4 -5 -6 " Flash GPU #4 "
# 9. nvflash -i4 -4 -5 -6 " Flash GPU #5 "
# 10. nvflash -i5 -4 -5 -6 " Flash GPU #6 "

# 11. nvflash --help " All you need to know about Nvflash

Unzip/unrar to your desktop into a folder,put the bios to flash inside the folder you just created, rename the bios to x.rom, double click EZ3flash.bat and press #1 (to disable write protect and its done only once, no need for subsequent flashes, then #2 if you wish to save your bios, #3 to flash normally, keep pressing "Y" when its asked and after its done, reboot; if the card is not recognized after reboot reinstall drivers!
If youre getting the PCI subsystem mismatch and EZ3flash exits after the error, simply flash with option #4!

For PLX chip owners you must understand how to skip the PLX chip with ez3flash
I have added a *PLX-CHIP.png* into this new revision to show you how to skip PLX and flash
each GPU.

This is how you display adapter should look like when you have PLX (8747h) among the GPU.
Nvflash read's GPU "0" to "5" ez3flsh show's GPU "1" to "6".

This is side by side Nvflash with Ez3flash.

*Nvflash* *Ez3flash*
Select display adapter: Process number
<0> PLX (8747h) >>>>>>> # 5. nvflash -i0 -4 -5 -6 " Flash GPU #1 "
<1> GeForce GTX >>>>>>> # 6. nvflash -i1 -4 -5 -6 " Flash GPU #2 "
<2> GeForce GTX >>>>>>> # 7. nvflash -i2 -4 -5 -6 " Flash GPU #3 "
<3> PLX (8747h) >>>>>>> # 8. nvflash -i3 -4 -5 -6 " Flash GPU #4 "
<4> GeForce GTX >>>>>>> # 9. nvflash -i4 -4 -5 -6 " Flash GPU #5 "
<5> GeForce GTX >>>>>>> # 10. nvflash -i5 -4 -5 -6 " Flash GPU #6 "
Select a number (ESC to quit):

Now you can flash four GPU with PLX chip with easy flash you just need to match the
*Select a number (ESC to quit): *

to flash all GTX your Process number is : 6,7,9,10
5 and 8 is the PLX chip.

Dold text
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Flashat in skyn3t bios, men kommer inte över 1162mhz på core hur jag än beter mig. En tanke är att mitt nätagg är för klent för det blir ingensom helst skillnad även om jag kör kortet på 1212mV, kan det vara så enkelt? Blir inga krascher eller för varmt, enda är att fåtalet artefakter dyker upp i Heaven.

Klarar 1162MHz på 1175mV

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Flashat in skyn3t bios, men kommer inte över 1162mhz på core hur jag än beter mig. En tanke är att mitt nätagg är för klent för det blir ingensom helst skillnad även om jag kör kortet på 1212mV, kan det vara så enkelt? Blir inga krascher eller för varmt, enda är att fåtalet artefakter dyker upp i Heaven.

Klarar 1162MHz på 1175mV

Testa använda Precision X 4.2.1. Afterburner tenderar att fungera dåligt, även nyaste precision x 16 har kompabilitets problem.

Öppna Voltage, klicka på OVERVOLTAGE Acceptera villkoren om det inte redan är gjort. Sedan väljer du hur mkt volt du ska ha. Tryck Enable.

4.2.1

Voltage Slider

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Testa använda Precision X 4.2.1. Afterburner tenderar att fungera dåligt, även nyaste precision x 16 har kompabilitets problem.

Öppna Voltage, klicka på OVERVOLTAGE Acceptera villkoren om det inte redan är gjort. Sedan väljer du hur mkt volt du ska ha. Tryck Enable.

4.2.1
http://i.imgur.com/skioYxB.jpg

Voltage Slider
http://i1.ytimg.com/vi/OL98J04DmH4/maxresdefault.jpg

Skulle jag visserligen kunna testa, men problemet är inte att jag inte får 1.212mV för det står det även i GPU-Z loggen att det är när jag maxar i afterburner. Men ska testa med ett äldre Precision X och återkomma.

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Skulle jag visserligen kunna testa, men problemet är inte att jag inte får 1.212mV för det står det även i GPU-Z loggen att det är när jag maxar i afterburner. Men ska testa med ett äldre Precision X och återkomma.

Det är just det, Presicion X 4.2.1 gör rätt. Volt ökningen.
Passa på att dubbelkolla att du har rätt bios.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk

Heya!

Har nu försökt roa mig med att hitta den mest stabila OC:n på mitt nyinköpta Zotac GTX 780 OC;

GPU Clock: 1350MHz (+344)
Mem Clock: 1800MHz (+298)
http://www.techpowerup.com/gpuz/zscw8/
Kylning: Luft
Bios: Skyn3t rev 4
Voltage: 1.212v
PT: 150%
Max-temp: 74 c
Fan-speed: 74% (kurvan följer tempsen...)
Temp-target: 79 c
Ambient temp: 25 c
Asic: 67,1%

Tycker dock att mina bench-resultat inte imponerar om man jämför med andra på nätet;

Valley: 2932
Heaven: 1526
Firestrike: 11251 (graphics score)
Firestrike X: 5270 (graphics score)

Är siffrorna rimliga eller lägre/högre än förväntat med just min OC och övrig setup?

------------------------------------------
Övriga komponenter i denna burk;

EVGA X58 Classified3|i7 950@4,2GHz|Antec Kühler H2O 1220 w/ 2x Cougar Vortex CF-V12HP|3x 4GB Dominator GT@1800MHz|SSD: Samsung 840 EVO 250GB|HDD: Seagate Barracuda 1TB|HAF X|Corsair AX860|OS: Win 7 Pro 64

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|Asrock RX 9070 XT Taichi OC|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair K70 RGB|Mionix Naos Pro|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Heya!

Har nu försökt roa mig med att hitta den mest stabila OC:n på mitt nyinköpta Zotac GTX 780 OC;

GPU Clock: 1350MHz (+344)
Mem Clock: 1800MHz (+298)
http://www.techpowerup.com/gpuz/zscw8/
Kylning: Luft
Bios: Skyn3t rev 4
Voltage: 1.212v
PT: 150%
Max-temp: 74 c
Fan-speed: 74% (kurvan följer tempsen...)
Temp-target: 79 c
Ambient temp: 25 c
Asic: 67,1%

Tycker dock att mina bench-resultat inte imponerar om man jämför med andra på nätet;

Valley: 2932
Heaven: 1526
Firestrike: 11251 (graphics score)
Firestrike X: 5270 (graphics score)

Är siffrorna rimliga eller lägre/högre än förväntat med just min OC och övrig setup?

------------------------------------------
Övriga komponenter i denna burk;

EVGA X58 Classified3|i7 950@4,2GHz|Antec Kühler H2O 1220 w/ 2x Cougar Vortex CF-V12HP|3x 4GB Dominator GT@1800MHz|SSD: Samsung 840 EVO 250GB|HDD: Seagate Barracuda 1TB|HAF X|Corsair AX860|OS: Win 7 Pro 64

En mer kraftfull processor skulle nog ge dig lite mer poäng.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

En mer kraftfull processor skulle nog ge dig lite mer poäng.

Det är väl så... :s

Btw, är det nån som har testat Precision X (senaste 5.2.3) och labbat med spänningen i Overvoltage-funktionen?

Kan ju normalt pumpa in 1.212 med Skyn3t:s bios, men i PX så kan jag tydligen trycka på ännu mer!
Har testat att sätta värdet till 1.256 i Overvoltage och rullar Valley med spänningen pendlande mellan 1.225 å 1.231 (enligt PX).
Samma när jag kör Metro LL-benchen (maxad).

Är det nån bugg i PX, eller? Trodde inte man kunde få ut mer än 1.212v utan nån volt mod...

Ps. Vet att man kanske inte bör köra mer än 1.212v på luft, men ville bara testa lite... Ds.

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|Asrock RX 9070 XT Taichi OC|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair K70 RGB|Mionix Naos Pro|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Det är väl så... :s

Btw, är det nån som har testat Precision X (senaste 5.2.3) och labbat med spänningen i Overvoltage-funktionen?

Kan ju normalt pumpa in 1.212 med Skyn3t:s bios, men i PX så kan jag tydligen trycka på ännu mer!
Har testat att sätta värdet till 1.256 i Overvoltage och rullar Valley med spänningen pendlande mellan 1.225 å 1.231 (enligt PX).
Samma när jag kör Metro LL-benchen (maxad).

Är det nån bugg i PX, eller? Trodde inte man kunde få ut mer än 1.212v utan nån volt mod...

Ps. Vet att man kanske inte bör köra mer än 1.212v på luft, men ville bara testa lite... Ds.

Har du ett 780Ti är det en bugg du talar om.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Har du ett 780Ti är det en bugg du talar om.

780 utan Ti...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

780 utan Ti...

Då ska det fungera, har du custom bios och du kan läsa av mer än 1.2v i GPU z samt att du ser att tempsen stiger rejält så fungerar det

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Det är just det, Presicion X 4.2.1 gör rätt. Volt ökningen.
Passa på att dubbelkolla att du har rätt bios.

Va? Vad gör det rätt? Får "rätt" volt vilket program jag än använder, men artefakterna kommer direkt efter 1162MHz i heaven.
Har använt detta bios: skyn3t-3A-ACX-rev3a

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bytt bios till Skyn3t på mitt GTX780Ti, om jag vill byta tillbaka till Gigabytes bios hur gör jag då?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Har bytt bios till Skyn3t på mitt GTX780Ti, om jag vill byta tillbaka till Gigabytes bios hur gör jag då?

Likadant som du gjorde när du flashade till skyn3t, med den rom filen du sparade av stock bios'et.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena grabbar, ni kanske kan ge mig lite humm om detta.

Använder GPU Z Tweak, och MSI GTX780 Ti Twin Frozr Gaming 3GB just nu. Har du några bra stabila clocks att gå med? kör med detta atm, ge gärna kommentar. (Ser inge konstigt i heaven eller 3dmark heller på dessa.)

Boost block mhz 1126
GPU volt mV 1213
memory clock 7400
power target 105.

Ser bra ut eller går det och kräma lite till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Va? Vad gör det rätt? Får "rätt" volt vilket program jag än använder, men artefakterna kommer direkt efter 1162MHz i heaven.
Har använt detta bios: skyn3t-3A-ACX-rev3a

Om du är 100% säker på att ditt kort får 1.2v och ditt kort inte klockar mer än 1162 ja då har du ett väldigt dåligt kort tyvärr.

När du valde bios ska du jämföra mot ditt original bios namn. Inte enbart modell på grafikkortet.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Krokarn

Dold text
Skrivet av MrBjud:

Likadant som du gjorde när du flashade till skyn3t, med den rom filen du sparade av stock bios'et.

Har du inte kvar ditt original bios så kan man ibland hitta bios på Techpowerups hemsida.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyka91:

Tjena grabbar, ni kanske kan ge mig lite humm om detta.

Använder GPU Z Tweak, och MSI GTX780 Ti Twin Frozr Gaming 3GB just nu. Har du några bra stabila clocks att gå med? kör med detta atm, ge gärna kommentar. (Ser inge konstigt i heaven eller 3dmark heller på dessa.)

Boost block mhz 1126
GPU volt mV 1213
memory clock 7400
power target 105.

Ser bra ut eller går det och kräma lite till?

Behåll din volt på 1.213v sedan fortsätter du öka Coreclock i 10-20mhz steg tills du börjar se artifacter fel i bilden eller liknande. Samt ska du välja max möjliga på Powertarget.

Du kan inte bara kopiera någon annans inställningar. Alla GPUer är som fingeravtryck och snöflingor. Dom klockar olika.
Följ guiden bara, höj din coreclock till högsta stabila sedan stannar du där. Samma sak med Memory.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Behåll din volt på 1.213v sedan fortsätter du öka Coreclock i 10-20mhz steg tills du börjar se artifacter fel i bilden eller liknande. Samt ska du välja max möjliga på Powertarget.

Du kan inte bara kopiera någon annans inställningar. Alla GPUer är som fingeravtryck och snöflingor. Dom klockar olika.
Följ guiden bara, höj din coreclock till högsta stabila sedan stannar du där. Samma sak med Memory.

Tackar vi för, power memory är 105, ska den vara kvar där då med andra ord?