BF4 ping 30 -> 200 efter en stunds spelande

Permalänk

BF4 ping 30 -> 200 efter en stunds spelande

Tjena! Normalt sett brukar jag ha ~30ms i ping. Sitter på en 100/10 kabelanslutning från ComHem. De senaste dagarna har min ping plötsligt gått upp till 200ms efter en stunds spelande. Omstart av datorn hjälper inte, inga andra enheter är uppkopplade i nätverket. Byte av server kan hjälpa en stund, sen är det tillbaka igen. Någon som använder ComHem och upplever samma problem just nu eller har tips på lösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockNAnchor:

Tjena! Normalt sett brukar jag ha ~30ms i ping. Sitter på en 100/10 kabelanslutning från ComHem. De senaste dagarna har min ping plötsligt gått upp till 200ms efter en stunds spelande. Omstart av datorn hjälper inte, inga andra enheter är uppkopplade i nätverket. Byte av server kan hjälpa en stund, sen är det tillbaka igen. Någon som använder ComHem och upplever samma problem just nu eller har tips på lösningar?

Du kanske ska överväga att avslöja din geografiska position. ComHem har med all säkerhet inte problem över hela landet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

har du 3g? fiber ? datorsig? ...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du kanske ska överväga att avslöja din geografiska position. ComHem har med all säkerhet inte problem över hela landet.

Naturligtvis, jag bor i Lund.

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

har du 3g? fiber ? datorsig? ...

Det är kabel-TV lina. Kör kabel hela vägen till modemet, genom en router. Vet inte vad du menar med datorsig?

Permalänk
Skrivet av RockNAnchor:

Det är kabel-TV lina. Kör kabel hela vägen till modemet, genom en router. Vet inte vad du menar med datorsig?

datorsignal ifall du hade 3g, men kan det inte vara så att tv linan är från parabol? hört att det skall vara ostadigt

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Bor i hyreshus, så det är förmodligen fiber in i källaren och sen gamla kabel-tv nätet upp till lägenheten. Nu senaste timman har det fungerat bra. Bra svarstider på bredbandskollen (11ms) och bra ping i BF4. Hoppas det är leverantören som har fixat något strul. Men mellan 22-23 varje kväll?