Vad krävs för en Counter strike:source server?

Permalänk
Medlem

Vad krävs för en Counter strike:source server?

Som titeln säger så undrar jag vad som krävs för att hosta en Css server. Jag är 99,9% säker att jag har en dator som klarar av det men jag undrar bra internet som krävs för 12-20 spelare

Edit: Jag har adsl, ca 16 mbit ner och ca 2mbit upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweam:

Som titeln säger så undrar jag vad som krävs för att hosta en Css server. Jag är 99,9% säker att jag har en dator som klarar av det men jag undrar bra internet som krävs för 12-20 spelare

Om jag va du skulle jag kolla på billiga hosting siter istället baa tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Om jag va du skulle jag kolla på billiga hosting siter istället baa tips

Farsan är inte så pigg till att betala för sånt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweam:

Betala själv...?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Sweam:

Här: http://bit.ly/InwoZn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Betala själv...?

Varför betala för något man kan göra själv?
Iofs är man ett gäng så kan man ju lägga en slant å köra en vps.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Betala själv...?

mitt kort fungerar inte på nätet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

sökt men alla säger olika

Permalänk
Medlem

Nästan vad som helst kommer klara att hosta det, kör på ett itx moderkort med antingen en i3a eller en billig bulldozer. 4GB ram borde vara mer än tillräckligt på det om du kör på linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Nästan vad som helst kommer klara att hosta det, kör på ett itx moderkort med antingen en i3a eller en billig bulldozer. 4GB ram borde vara mer än tillräckligt på det om du kör på linux

Jag vet att jag har en dator som klarar det men jag undrade mest hur bra internet jag behöver för en server som ska hålla 12-20 spelare

Permalänk
Medlem

Tror en bra sak av dig att skriva är vad för internet ni har. Tror då många kan göra en enkel utvärdering här för att avgöra om det är bra nog (nu är jag inte så inläst på vad som krävs, men om du t ex har adsl/vdsl så kanske det är trubbel. Fiber är kanske att rekommendera?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tror en bra sak av dig att skriva är vad för internet ni har. Tror då många kan göra en enkel utvärdering här för att avgöra om det är bra nog (nu är jag inte så inläst på vad som krävs, men om du t ex har adsl/vdsl så kanske det är trubbel. Fiber är kanske att rekommendera?)

Det är sant, fel av mig. Jag har adsl, ca 16 mbit ner och ca 2mbit upp.

Permalänk
Medlem

He he...ok jag sega lycka till

Skrivet av Sweam:

He he

Skickades från m.sweclockers.com