Vad får ni för P i 3DMark2003?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
S_Z

men smart och skapa ett program som endast passar 2 grafikkort???

Och hur många kommer uppdatera sina graikkort så snart så möjligt? Alla har faktiskt inte så mkt pengar...

Men varför behöver du uppgradera ditt kort bara för att du inte kan köra 3DMark03? Är det så viktigt?

Kan ju tillägga:

4489 poäng

XP1900+
512Mb DDR
9700pro
Allt oklockat

Permalänk
Medlem

Nu har man bytt upp sig lite.

1082 p

AMD Athlon XP2000+ (oklockat)
PoV Gf3 ti200 64mb (oklockat)
256 DDR400 (Oklockat)

Är inte inne i klockandet än. men det kommer väl

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

5338
ASUS P4PE
P4 2,53@3,04
Hercules 9700 Pro@380/650
512 DDR400@434
XP SP1

Kommer inte in och kan registrera det dock...

Visa signatur

i7-7700K, 16GB
RTX3080 Aorus Master

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LongKalsong
5338
ASUS P4PE
P4 2,53@3,04
Hercules 9700 Pro@380/650
512 DDR400@434
XP SP1

Kommer inte in och kan registrera det dock...

Jädrar vilken dator...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
3000 Poäng med burken i min sign.

En fråga, nu är det ju såhär att jag kör med gamla Catalyst 2.5 drivrutinerna, (sitter på modem, drygt och tanka..:)) är det detta faktum som gör att jag inte kan köra test4 i 3dmark03?? Visst borde det vara så eftersom att de tidigare Catalyst drivrutinerna inte stödjer DX9?

För nu står det:

"Vertexshader version 1.4"
"Pixelshader versioin 1.1"

(eller om det var tvärtom )

Installera catalyst 3.1 och dx9 så skall det fungera.

Permalänk
Medlem

;)

Citat:

S_Z

Och hur många kommer uppdatera sina graikkort så snart så möjligt? Alla har faktiskt inte så mkt pengar...

Är väl 3 kort som klara av o köra med ps1.4? Men du får väl skicka mail till nvidia o klaga på dom istället, benchmarken är det inge fel på!
Nån som har problem med detonator 42.xx? Asså jag såg någonstans att nvidia "fuskat" med dom, i 3dmark'03 på test wings of fury så syns inte kulor o såna grejer från flygplanen. Men med äldre detonator så ser folk kulor o sånt. Liksom det ger ju bara nvidia korten ett par extra poäng men jag hoppas verkligen inte det var så nvidia tänkte. Hoppas på att det var ett misstag. =/

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk
Medlem

"Jävla skit, jag får kassa poäng."

Och? Vem bryr sig, visst, det är fräckt att ha mycket poäng, men ni som gillar höga tal, kan inte ni komma överrens att ni multiplicerar era poäng med 100 så har ni högre siffror att bolla med.

"Hur smart är det att göra ett benchmark för 2 grafikkort?"

Jag ringde ATI och de beklagar verkligen att de är ensamma om att ha grafikkort med dx9 stöd. Känns som att Geforce FX kommer ha det, ni Nvidiaanhängare kan typ, ja, köpa ett då och vara glada, under tiden: Inse, ni kommer inte få höga poäng för ni har inget kort som stödjer direct x nio. Punkt. Slut.

Och till det vettiga

Runt 4700, kommer inte ihåg.
(allt oklockat)
Athlon xp 2200
512 megg 400minne.
Abit KT7-MAX2
Catalyst 3.0
Western digital kalles kaviar 120gb 8megg cache
win XP alla uppdates

Skål.

Visa signatur

Abit KT7-MAX2, Athlon XP 2200+, 512 DDR, Crucial Radeon 9700 Pro, Western digital 120 gb 8mb cache.

Permalänk
Medlem

ni kanske vet att Mat. Parhelia är dx9 med....

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

S_Z

En liten OT fråga bara...
Hur mycket betalade du för ditt Ti4600???

ON.T Får hem Catalyst 3.1 imorrn, då får vi se om poängen ökar nånting:)

Permalänk

tyvär så kan inte jag kolla 3dmark2003 för jag får inte igång det det står så här *direct 3d initialization failed* fattar inte vad det är för fel =(((( *snälla hjälp mig*

Permalänk
Medlem

Installerat DX9??

Permalänk

hmm jag har ett gf3 ti500

Permalänk
Medlem

Använd dessa om ni ska köra 3DMark03 med Geforce kort.

Citat:

NVIDIA has released the latest drivers, version 42.68 for all 3DMark03 testing and benchmarking. This driver will greatly improve your benchmark performance when running 3DMark03.

http://hwextreme.com/reviews/misc/nvidia_4268

NVIDIA's 3DMark03 Lab Report & White Paper.

Lab Report - Conclusion

Citat:

3DMark03 has combined some pretty artwork into a set of four nice demo scenes. But, these scenes are so distant from real game applications that 3DMark03 just doesn't make it as a benchmark. Lacking any similarity to actual games, it misrepresents the gaming experience, and doesn't arm the consumer with the right information to make a purchase decision. It also forces hardware vendors to waste valuable engineering resources focusing on artificially fabricated cases that will never benefit real games. In the end, the consumer loses. So, where do you find a true gamers' benchmark? How about running actual games? Most popular games include a benchmark mode for just this purpose. Doom3, Unreal Tournament 2003, and Serious Sam Second Encounter are all far better indicators of current and upcoming game performance. And, because the vendors of these games have licensed their game engines to other game developers, you can expect that the next generation of games will have these game engines at their core. Today's consumers no longer have to rely on artificial attempts at mimicking games. In most cases, consumer's favorite games already have a ready-made benchmark built right in."

NVIDIA's Concern

Citat:

We are concerned with some of the benchmarking parameters in the latest 3D Mark 03 version. Lacking any similarity to actual games, it misrepresents the gaming experience, leading consumers to errant conclusions. It misleads consumers by compelling hardware vendors to waste valuable engineering resources focusing on synthetic bmarks that will never benefit real games. In the end, the consumer loses.", said Edward Lim, PR Consultant from NVIDIA

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
ni kanske vet att Mat. Parhelia är dx9 med....

Inte fullt ut. Det stödjer VS 2.0 (DX9) men bara PS 1.3(DX8)

Permalänk
Medlem

974poäng
Men så gav jag bara 749kr för grafikkortet måhända är det dax att uppgradera igen
4107poäng med nya kortet, som var dyrare...

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk

Snart är det färdigtankat, jag kanske kan sno åt mig första platsen om jag sätter i mitt

"Righteos 3D 4 mb Voodoo Raw Power!"
Iaf en andraplats nu!

PIII 500 @ 515 mhz
g3Ti200 @ ti500
128mb sdram
20gb 5400rpm hdd

Visa signatur

Vad???????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Lab Report - Conclusion

NVIDIA's Concern

Jävligt bra drivrutiner.

Permalänk

J*vla rent ut sagt!

p3 @ 515mhz
g3 ti200

Som ni redan har hört verkar ju graffekortet spela en enorm roll! Ska ladde ner drivisar o defrag Om nån bryr sig

Visa signatur

Vad???????

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Lab Report - Conclusion

NVIDIA's Concern

De funkar inte för mig. När jag sak kolla på kortets inställningar kraschar allt och får nåt fel på nån dll-fil. Sen när jag kör igång 3dmark får jag felmeedleande och kan inte starta. Skitdrivrutiner, vad kan vara fel?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

De funkar inte för mig. När jag sak kolla på kortets inställningar kraschar allt och får nåt fel på nån dll-fil. Sen när jag kör igång 3dmark får jag felmeedleande och kan inte starta. Skitdrivrutiner, vad kan vara fel?!

'
Kanske personen som sitter framför datorn ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panzer
'
Kanske personen som sitter framför datorn ?

Berätta då vad jag gör för fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Inte fullt ut. Det stödjer VS 2.0 (DX9) men bara PS 1.3(DX8)

Aha, då vet jag

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Lite OT men jag kan inte låta bli

Hipshot hur lyckades du bli provmedlem?? Ja menar man få ju titeln "Medlem" bara genom att registrera sig ? )

Visa signatur

Vad???????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

Berätta då vad jag gör för fel.

Du kanske glömde att ta bort dom gamla drivrutinerna ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panzer

Du kanske glömde att ta bort dom gamla drivrutinerna ?

nope. installerade allting rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag får grafikfel på vissa bilder i testet men 42.68. Det blir som en svart remsa över skärmen som täcket kasnke 1/5 av bilden (det går att se igenom den men den är mörk) Men som sagt det är bara på vissa vyer (det måste vara något med någon effekt som ligger just då, DX9).

MEN jag får mycket högre resultat, typ 10% till.

Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk
Medlem

Det blir sånna fel med drivrutinerna, stog som en varning där jag laddade hem dem. Resultatet blev dock sämre än med drivrutinerna jag använde innan...

Permalänk

947 p

AMD duron 1200
ATI 8500 le
256 SDram
oklockat.

Permalänk

Jag fick 3858 poäng, Helt oklockad.

Dator här under....

Visa signatur

_MSI KT3Ultra2_ _512DDR_ _AMD XP 2200+_ _ATI Radeon 9700np@PRO_ _100+70+160gig 7200rpm_ _Sunet 100MBit_

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandrake
Det blir sånna fel med drivrutinerna, stog som en varning där jag laddade hem dem. Resultatet blev dock sämre än med drivrutinerna jag använde innan...

vad hade du innan?

Visa signatur