Grafiklagg på datorn, småhackar hela tiden

Permalänk

Grafiklagg på datorn, småhackar hela tiden

Hej.

Jag har blivit tillslut trött på laggen som jag har nästan oavsett vilket spel jag spelar. Mer eller mindre så laggar alltid spelen varannan sekund, eller var sekund i längden av en tiondels sekund. Eh- eh- eh- eh liksom att det ihålligt håller i sig. I BF4 märker jag det mer än på andra spel, som jag kan visa i filmen lite. Det är aldrig "laggfritt" alltså, hackfritt. Jag har bra fps, men den hoppar ganska hetsigt ner och upp mellan 100 och 45 ibland, fast man bara står och tittar åt samma håll eller in i samma vägg.

Dålig video men här finns ett exempel:

Är det fel på datorn? Eller kan det vara något så enkelt som ett program som ställer till det?

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk

Kolla vid 0:12 där killen som slänger ammo springer, där hackar han fram, lika vid 0:38 så ser man hur det flygande skräpet hackar till några gånger. Är det normalt? Jag stör mig som fan på det iallafall.

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |