Permalänk
Medlem

Micro atx 2.0

Tänkte leka lite med vattenkylning i ett HP chassi (micro-atx).
Chassit fick jag hammra lite på för att kylaren skulle få plats, specs ser ni i sign och chassit jag bytte ifrån.
i7-950, R9 280x

Pros: Ser bra ut på utsidan, litet
Cons: Hemsk kabeldragning, för långa slangar (som jag borde fixa), ingen plats för hårddiskar så skruvade upp mine 2.5" enheter på slumpmässiga platser i chassit

Uppdatering: Stoppat in ny hårdvara bl a i7 4770k, moderkort och ram. Idlar på 30-35 grader, tyst, kan köra prime95 så länge jag vill utan att den går upp till farliga temperaturer. Fixat kabeldragning någorlunda , slangar och slangklämmor. Allt funkar bra, dock blockerar fronten luftflödet en del så den kan man ta bort om man inte bryr sig om utseendet. Chassit är för jävla trångt, och svårt att få plats med hårddiskar. Nackdelen är att grafikkortet låter en del i spel, borde antingen förbättre luftflöde eller fixa vattenkylning till den.

Micro atx 2.0

Permalänk
Medlem

Gör om. Gör RÄTT!

Ser bedrövligt ut. Pinsamt ormbo...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kunde ju ha kortat slangen iaf :/ Gärna kapat ut i fronten för utblås också.

Permalänk
Medlem

Ser ut som vattenkylning från dess unga dar typ 2005.

Gör om, gör det korrekt

Permalänk
Medlem

Varför har du 2m vattenslang? kapa bort 1,5m så borde du få bättre temps då du "stryper" kablen..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Som du själv säger bör slangdragningen göras om. Ser ut att kunna bli veck på slangen när som helst, jag skulle då aldrig våga köra med det där.
Och varför har du fläktfilter på framsidan? Det är väl utblås, då gör det ju ingen som helst skillnad mer än att ytterligare försämra luftflödet.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Snälla, köp nytt chassi om du ska ha vattenkylning!

Permalänk
Medlem

har du ingen pump till kylnningen?

Visa signatur

cpu:i5 4670k @ 4ghz gpu:gtx 760 gigabyte 2gb rev.2 hdd:1tb western digital mb:asus z87-a ram corsair vengeance LP 8 gb 2133MHZ psu:500w case:fractal design r3 Gear:logitech g500, logitech g35, logitech g19, logitech z906, logitech c920

Permalänk
Medlem

Ah ska korta slangarna och fixa lite kabeldragning.

Skrivet av puppen98:

har du ingen pump till kylnningen?

Pumpen kommer från en stängd coolermaster-kylare.

Permalänk
Medlem

nej nej nej nej nej nej nej och nej

Permalänk

Investera i ett nytt chassi också. Ser bedrövligt ut...

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Och jag tyckte min kabeldragning var illa

Investera i ett nytt chassi... vilket som helst är bättre än det där.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

är absolut första gången på sweclockers som jag ger dålig kritik.. men någon måste vara den första
n1 har du fäst slangarna med något för det ser inte ut som det på bilderna..
n2 kapa slangarna till rätt längd, utan böjar.
n3 hantera dina kablar SNÄLLA

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

är absolut första gången på sweclockers som jag ger dålig kritik.. men någon måste vara den första
n1 har du fäst slangarna med något för det ser inte ut som det på bilderna..
n2 kapa slangarna till rätt längd, utan böjar.
n3 hantera dina kablar SNÄLLA

2,3: Ja då
1: Vad menas?

Permalänk

buntband etc runt själva nipplarna.. så slangarna sitter fast i nippeln.. annars kan dom åka av ifrån vibrationer/pumpens gång..
därför man drar buntband /slangklämmor eller precisions(ursäkta stavning) nipplar mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort