Permalänk
Medlem

Minecraft Server host? Någon bra?

Hej på er!
Är det någon som vet en bra server host för en minecraft server?
Som man kan lita på och har priser under 50kr per månad?
Det kommer max vara inne 5 pers samtidigt och den ska vara uppe 24/7.

Permalänk
Skrivet av JachZ:

Hej på er!
Är det någon som vet en bra server host för en minecraft server?
Som man kan lita på och har priser under 50kr per månad?
Det kommer max vara inne 5 pers samtidigt och den ska vara uppe 24/7.

För 88kr får du en Minecraft realm.

Permalänk
Medlem

Innan jag skaffade egen server så körde jag på Beastnode, Billigaste ligger för 6 dollar i månaden, Borde räcka till 5-6 pers.

Stabilt och riktigt bra, blev dyrt när man skulle ha mer plats så jag slutade med dom av anledningen att jag helt enkelt skaffade helt eget.

Hade mycket väl kunnat tänka mig använda dom igen.

PS om du väljer beastnode, se till att välja serverplats i Paris för bästa ping.

Om ni bara är några som vill bygga ihop så rekommenderar jag er istället att leta upp en stabil befintlig minecraftserver och bara dra långt ut där ingen har byggt, så ni kan bygga därute ifred.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Vi är 14 pers på Vanilla, och vill kunna ha uppe servern 24/7, istället för att ha uppe den på min dator med 6 Gb ram, (ingen bra lösning) som vi har haft i 6 månader.

Permalänk
Medlem

Så ni har en egen server idag som ni kör på? som är helt vanilla? och det är den ni vill använda?

Såfall behövs ju inget avancerat, Har du en gammal laptop eller nåt liggandes kanske ni kan hosta den själva på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har det, men den börjar bli seg.... Jag får också mer spelare hela tiden från plugget....

Permalänk
Medlem

Hmm.

Jag har ju en minecraftserver idag åt Ruthless Gaming. Om du är intresserad så skulle jag faktiskt kunna slänga in din värld på vår server, Då får ni även möjlighet att komma åt alla våra världar och annat, Det går att inaktivera plugins så att allting blir vanilla för er om så önskas, Dock kommer såfall världen ha att creepers inte kan smälla osv osv.

Visa signatur