Köpte nya minnen i onödan - behålla eller returnera?

Permalänk
Medlem

Köpte nya minnen i onödan - behålla eller returnera?

SweC, jag behöver hjälp att bestämma mig.

Bakgrund:
Har haft mängder av blåskärmar senaste tiden med felparametern 0xC0000005, STATUS_ACCESS_VIOLATION och PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA; allt tyder på att det är primärminnet som strular. Självklart gjorde jag misstaget att inte öppna burken och kontrollera stickorna fysiskt... Beställde i alla fall nya minnen (Corsair Vengeance 2x8 GB). När jag skulle installera dem upptäcker jag att en av de gamla stickorna inte sitter i ordentligt. Trycker i den och allt verkar nu rulla på fint. Sitter nu och försöker bestämma mig för om jag ska behålla de nya minnen (2x8 GB, som sagt) eller fortsätta köra på mina gamla (4x2 GB) och lämna tillbaka det nya minnet på öppet köp (får då stå för fraktkostnaden själv).

Så, vad tycker ni jag ska göra? Kommer jag märka någon skillnad om jag uppgraderar till 16 GB om datorn främst ska användas till spel? Kanske kan vara en bra framtidsinvestering?

Permalänk
Medlem

skulle lämnat tillbaks och köpt mer minne när det behövs!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Med tanke på att minnespriserna fortfarande är ganska höga så skulle jag lämnat tillbaka för att sedan köpa 16 alternativt 32 när det är möjligt att använda så mycket på gaming. Detta är ju då förutsatt att du håller på med gaming för om du håller på med stora high-end program så kan ju minnet behövas.

Permalänk
Medlem

lämna tillbaka!

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Tack för snabb input!

Väntar några dagar för att vara säker på att det inte är något annat som spökar... Om allt ser grönt ut följer jag ert råd och lämnar tillbaka minnena.