Köpråd subwoofer 1500-2000kr

Permalänk
Medlem

Köpråd subwoofer 1500-2000kr

Jag har just köp ett par Dynavoice DM-6 för att koppla in i min Onkyo tx-sr507. De högtalarna ska förvisso ha bra bas redan från början, men jag vill förstärka med en baslåda ändå och tror att en åttatumsbas är vad jag vill ha. Riktpriset är 1500-2000kr, men gärna så lågt som möjligt. Ska vara för musik och film.

Dynavoice Magic Sub 8 EX (v.3) 1695:-

XTZ 99 W8.16 1490:-

Argon Sub840 1598:-

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa stora högtalare från början om du nu ville ha mer bas?
Bättre köpa 2 bra högtalare för några tusenlappar än att köpa två sämre och en sunkig baslåda för samma kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Bättre köpa 2 bra högtalare för några tusenlappar än att köpa två sämre och en sunkig baslåda för samma kostnad.

Av utrymmesskäl? Estetiska skäl? För att köpen ska passa en budget? Skälen kan vara många. Men nu står ju Ta där och frågar om vilken sub han ska ta, och inte "vilka golvare borde jag ha köpt istället?"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jag köpte bra högtalare för några tusenlappar, dom är bara inte lika stora som du hade hoppats. Det skedde av utrymmesskäl, främst.

Permalänk
Medlem

XTZ 8-tummare är bra.