Extern HD har slutat fungera

Permalänk

Extern HD har slutat fungera

Har en 2TB extern (USB) hårddisk för lagring som jag ibland har kopplad till tvn. Idag efter att jag drog ut den ur tvn och var tvungen att dra ut strömkabeln en sekund då den trasslat in sig (kanske inte så smart nu i eftertanke) så kan jag inte längre komma åt den och den visas som okänd/inte initierad i Diskhantering (Windows 7).

Har försökt använda diverse program för att komma åt data på den (PC inspector etc.) men no joy. Någon som har en nån idé om hur man ska kunna komma åt filerna? För egen del har jag inget direkt viktigt på den men sambon har en massvis med foton hon inte sparat någon annanstans.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

har du tur är det bara styrkontrollen för USB-gränssnittet som skadades vid urdragandet och det är därför den inte identifieras rätt.

plocka ur den ur skalet och sätt direkt till SATA i datorn om du har stationär tillgängligt. annars finns det lösa diskchassin, eller bara SATA-USB-kontroller att köpa.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint