Vad slöar ner xp?

Permalänk

Vad slöar ner xp?

Nyinstallation av xp och nu är det något som slöar ner i xp.... när jag klickar på tex C: i den här datorn så tar det nån sekund innan fonstret visas.... samma när jag trycker bakåt ocg landar på den här datorn sidan igen så blir det en enfärgad bild inann ikonerna för C-D E etc dyker upp....otroligt störande.... Har knappt lagt in några program än så vad kan det vara

tacksam för all hjälp

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem

Microsoft slöar ner XP..

Vad har du för grafikkort / processor / hur mkt minne ?
Testa att uppdatera grafikdrivrutiner + directx + andra drivrutiner..

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

testa å ställ om det extremt onödiga utsendet i XP. Det drar ner på minnet. Ställ om till gammla hederliga win98 utsendet (ser inte exakt lika dant ut, men åt de hållet). kolla även så att av dinna minnen inte har pajat.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Du kan även prova att köra en defragmentering, det brukar oftast hjälpa att snabba upp den.

Permalänk

Antivirus?

Det brukar ge den symtomen att det känns segt att browsa mappar, det brukar vara för att han kolla igenom mappen efter "farliga" filer.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är xp som är ganska segt för min dator segar sig också och hänger sig hela jävla tiden så jag ska lägga in win 2000 och hoppas att det gör någon skillnad vilket jag tror att det gör

Permalänk

Det står att jag har 300 mb minne kvar.... ändå så går det i slowmotion när man vill öppna fönster.... har testat att köra med 98 utseende utan effekt.... Otroligt för jag har precis installerat om xp pro med sp1...
Undrar om det är nya versionen av dcplusplus som slöar ner systemet? Ska testa den gamla igen

Mina specs -
Epox 8kha+ - XP 1600 - GF 4200 128 - 512 2100 ddr - Seagate IV 80 gb (system) + Ibm 120 gb

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

Permalänk
Medlem

Har du kollat om processorn belastas? Jag tyckte det gick slött, och upptäckte att processorn gick på 100 % hela tiden. Var något illasinnat program till mitt Audigy-ljudkort som ställde till det...bort med det, och vips- snabbt igen.

Visa signatur

Allt är godast i mitten

Permalänk

Processorn belastas som vanligt.... det är som att informationen för fönstren uppdateras i slowmotion... speciellt när man klickar bakåt och hamnar på min dator vyn över alla partitioner

Visa signatur