Permalänk
Medlem

jobbigt med cd

Har ett uppslagsverk på cd-rom, men undrar om jag inte kunde ha alla filer på min hårddisk i stället. Det har lyckats för ett annat uppslagsverk, men detta envisas med att den ska söka filerna från min cd-rom. Jag vill väl inte slita på den hela tiden och så går det mycket långsamare.

Jag förmodar att denna information ligger i exe-filen och det går ju inte att ändra, men kan man lura programet att tro att det verkligen är min cd som filerna hämtas ifrån fastän det är från min hårddisk?

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Testpilot

Jag läser in skivorna med blindread sen använder jag deamontools för att köra dom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Lite kortfattad information tyckte jag kanske att jag fick, men jag förstår i alla fall hur programmen är tänkta att fungera.

Jag försökte skapa en "virtuell" enhet på min dator för länge sedan som då skulle uppfattas som varande en cd-enhet, men lyckades inte den gången och tror mig väl inte om att lyckas nu heller. Problemet blir väl att XP tror att denna nya enhet alltid är CD:n. Det blir följdproblem alltså.

Tänkte kanske att det skulle vara lite enklare att lura datorn temporärt, men förstår nu att det är krångligt.

Visa signatur

Bengt

Permalänk
Medlem

JAg använder deamon tools och det är mycket bekvämare....och man sparar skivor...