Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Jag kör single offline

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Singel kör jag med, 25 fps med andra ord, men det har aldrig varit nåt problem för mig med så låg fps. Slumpas inte kartorna på singelspel också?

om man kör om så gör de ju det men jag har mitt spel igång och startar sällan om

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hur ska jag kunna använda dessa när det oftast står Necromancer only på såna wands? Visst man kan hålla staven, men inte kasta.
Dödskallarna ska jag ha vid uppgradering av eller mycket life leech (sockade vapen)

life leach i socket kommer aldrig vara det bästa alternativet så som vi kör. enligt min erfarenhet

jag skulle vilja se scenariot där jag har fel om detta dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

life leach i socket kommer aldrig vara det bästa alternativet så som vi kör. enligt min erfarenhet

jag skulle vilja se scenariot där jag har fel om detta dock

Om man tar max skadan jag gör just nu ca 467 hit och mitt svärd jag har 8% leech, jag får ca 37 liv. Kanske en orsak att jag inte behöver hela så ofta som jag annars skulle behöva

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Om man tar max skadan jag gör just nu ca 467 hit och mitt svärd jag har 8% leech, jag får ca 37 liv. Kanske en orsak att jag inte behöver hela så ofta som jag annars skulle behöva

min poäng är att det inte är tillräckligt. du skulle kunna ha nåt mkt bättre. på hell är det dessutom betydligt lägre steal. många av dem har phys resist och immune. bättre att ha hela drycker och life tap som din healing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

om man kör om så gör de ju det men jag har mitt spel igång och startar sällan om

Kartorna slumpas om varje gång man byter svårighetsgrad (Normal/Nightmare/Hell) men om man fortsätter spela samma svårighetsgrad hela tiden så förblir kartorna desamma.

Permalänk
Medlem

Nu är det Assassin som gäller och det börjar mycket bättre än Barbaren. Redan hittat en Hsarus Iron Fist Buckler (set) och Hotspur Boots (unik)

Hotspur Boots
Adds 3 - 6 Fire Damage
+15% Enhanced Defence
+6 Defence
+15 Life
+15 To Maximum Fire Resist
Fire Resist +45%

alltså 90% om man har full resistans

Edit:
Andariel är död. Hittat en hel del Topaz som jag ska placera i utrustningen senare. Bådar gott för act 2 det

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag satt och körde lite igår, kan ju bara säga som så att min gear börjar visa sin rätta färg. Den är på tok för dålig. Kör sorceress och är inne på act II hell nu, igår tömde jag nästan hela stashen på att ressa mercen när jag skulle försöka ta claw viper temple... Jag gick in lite för hårt, så det samlades en massa ormar direkt när man kommer ner, så mercen dog hela tiden, tills dess att jag lyckades teleportera oss upp på "kullen i mitten" där jag helt ostörd kunde döda dem allihopa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jag satt och körde lite igår, kan ju bara säga som så att min gear börjar visa sin rätta färg. Den är på tok för dålig. Kör sorceress och är inne på act II hell nu, igår tömde jag nästan hela stashen på att ressa mercen när jag skulle försöka ta claw viper temple... Jag gick in lite för hårt, så det samlades en massa ormar direkt när man kommer ner, så mercen dog hela tiden, tills dess att jag lyckades teleportera oss upp på "kullen i mitten" där jag helt ostörd kunde döda dem allihopa.

Funkar bra så länge dom inte hittar in så att säga. Ibland är dom även där när man kommer ner för trappan

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nu är det Assassin som gäller och det börjar mycket bättre än Barbaren. Redan hittat en Hsarus Iron Fist Buckler (set) och Hotspur Boots (unik)

Hotspur Boots
Adds 3 - 6 Fire Damage
+15% Enhanced Defence
+6 Defence
+15 Life
+15 To Maximum Fire Resist
Fire Resist +45%

alltså 90% om man har full resistans

Edit:
Andariel är död. Hittat en hel del Topaz som jag ska placera i utrustningen senare. Bådar gott för act 2 det

Wow! Stort grattis! Upgrade på dem och spara till hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

bra att du lyckades ta dig upp till slut. min erfarenhet är att den guldpaniken leder till misstag och sen dör du

jag skulle vilja tipsa dig om att satsa på överlevnad och köpa damage reduction föremål och extra gold items och tona ner offensiven och mf en tid och undvika de värsta områdena tills du fått upp stashen igen och sen regroupa från en starkare postion där du inte behöver vara så rädd för att mercen ska dö(lägga onödigt många juvve på honom exempelvis)

Permalänk
Medlem

jag var galet nära att dö två gånger igårkväll med amazonen. spelade så otroligt våghalsigt och var trängd med bara ett svärd och normal attack haha

det var kul som fan med livsigt

bland andra var det kistrummet i halls of the dead sista leveln haha. omringad av skelett, shock bats och mummies som sköt på avstånd. mercen var död och jag hade poison. med ca 70 liv kvar slog mig mirakulöst ur och sprang för livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag var galet nära att dö två gånger igårkväll med amazonen. spelade så otroligt våghalsigt och var trängd med bara ett svärd och normal attack haha

det var kul som fan med livsigt

bland andra var det kistrummet i halls of the dead sista leveln haha. omringad av skelett, shock bats och mummies som sköt på avstånd. mercen var död och jag hade poison. med ca 70 liv kvar slog mig mirakulöst ur och sprang för livet

Kör du svärd med amazonen? funkar det?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kär du svärd med amazonen? funkar det?

det är kul men väldigt svårt

jag har en båge i off hand

det kommer ju inte gå längre än normal maximalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

det är kul men väldigt svårt

jag har en båge i off hand

det kommer ju inte gå längre än normal maximalt

Det är som att ha svärd till assassin, det ser för klumpigt ut, precis som hon inte orkar slå med svärdet

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är som att ha svärd till assassin, det ser för klumpigt ut, precis som inte orkar slå med svärdet

haha kan tänka mig det e rätt gött dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag kan inte låta bli att ge ett råd till. spara på fler sorters runor. att spara på döskallarna är enligt mig helt värdelöst. en perfekt i den är max i min värld. övriga en max i kistan och successivt spara på extra för crafting-syften. de lägre runorna behövs för flera riktigt bra runord

sen fyller jag upp inventoryn med vanliga till skitbra charms. varför har du så mycket extra space?

ledsen om jag låter så high and mighty. det är inte avsikten. kanske har du helt enkelt inte hittat några charms men för mig är även 5+ dex exempelvis värd att spara kontra att ha space öppen

Vet du sa samma sak till mig men då berodde det på att jag inte hittade några användbara charms. Som en charm med attackpower eller lite elemental dmg osv var ju helt 100% värdelös på min summoning necro. På min paladin har jag lite mer charms men fortfarande mycket mindre än dig då jag verkar hitta mycket mindre charms helt enkelt

ps. Blev riktigt sugen på att damma av paladinen nu när jag hittade denna tråd igen efter ett långt uppehåll, roligt att se ni kör på

Skrivet av AMD-FX:

Life leach är kanon på normal och bra på nightmare, sen sjunker nyttan. Problemet är att på hell för du ut 10% av din life leech eller nått sånt och sen lite phys ressist på mobsen så sjunker det mer.

Säg att du slår för 1200 i snitt med 8% life leech, på hell blir 8% till 0.8%, sen 50% phys reduction på det och du är nere på 0.4% av dina 1200 vilket motsvarar massiva 5 life!

Permalänk
Medlem

Dags för Duriel efter några pausar. Biter på naglarna av nervositet. Har varit klart svårare med assassin än barbar. Har gott om cold resistance/samt en hal freeze på amuletten. Har tyvärr inte hittat mycket alls av värde trots 130 mf

Btw welcome back lanbonden

Edit:
Duriel död, men fuck va dåligt med bra saker. Bara skit i hela act 2 utom ett set bälte som gav mig 40% cold resistance

Edit 2:
Mephisto är död, och han släppte en kungakrona Iratha's Coil (set). Är det normal set eller den från nåt set med högre kvalitet? Har hittat lite mer nu än från de två första delarna

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Dags för Duriel efter några pausar. Biter på naglarna av nervositet. Har varit klart svårare med assassin än barbar. Har gott om cold resistance/samt en hal freeze på amuletten. Har tyvärr inte hittat mycket alls av värde trots 130 mf

Btw welcome back lanbonden

Edit:
Duriel död, men fuck va dåligt med bra saker. Bara skit i hela act 2 utom ett set bälte som gav mig 40% cold resistance

Edit 2:
Mephisto är död, och han släppte en kungakrona Iratha's Coil (set). Är det normal set eller den från nåt set med högre kvalitet? Har hittat lite mer nu än från de två första delarna

Jo verkligen..barbaren är bra på normal och nightmare i början åtminstone

bra jobbat med Duriel!

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/sets/

Denna använder jag mest för info. Iratas e normal men spara den. Glad att du frågade istället för att som en hot head sälja omedelbart : )

det är ett set du kan spara enligt mig. får du hela är det skitbra på hell. får du inte hela så har du i alla en helt okej battle gear för vissa situationer. hittar du amuletten är det skitbra inför hell nightmare och hell act 2 maggot lair

Bonden! Gött at se dig!

aah just det..så var det..med charms men hade inte elemental lagts över till din horde?

10%? är du helt säker på detta? är det inte en tredjedel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Jo verkligen..barbaren är bra på normal och nightmare i början åtminstone

bra jobbat med Duriel!

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/sets/

Denna använder jag mest för info. Iratas e normal men spara den. Glad att du frågade istället för att som en hot head sälja omedelbart : )

det är ett set du kan spara enligt mig. får du hela är det skitbra på hell. får du inte hela så har du i alla en helt okej battle gear för vissa situationer. hittar du amuletten är det skitbra inför hell nightmare och hell act 2 maggot lair

Bonden! Gött at se dig!

aah just det..så var det..med charms men hade inte elemental lagts över till din horde?

Den hade 30% fire och 30% lightning resistance. Perfekt nu när jag ska möta Diablo, wait det var ju fysisk skada, inte lightning

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Bonden! Gött at se dig!

Rätt säker på att enbart +skill påverkar minions.

fick kolla upp det och du har självklart rätt, var 1/3 på life leech, men sen finns Drain Effectiveness också som ligger mellan 0 och 50% på de flesta mobs på hell där tex bossar som mephisto, diablo har noll, man kan alltså inte leecha från dom två.

Så korrekt exemple vore:

Säg att du slår för 1200 i snitt med 8% life leech, på hell blir 8% till 2,666%, sen 50% Drain Effectiveness på det och du är nere på 1,33%, lägg sen till 37,5% phys resistans (varierar mellan 15-100% men 25-50% verkar vara snittet) och dina 1200 dmg motsvarar massiva 6 life per hit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

fick kolla upp det och du har självklart rätt, var 1/3 på life leech, men sen finns Drain Effectiveness också som ligger mellan 0 och 50% på de flesta mobs på hell där tex bossar som mephisto, diablo har noll, man kan alltså inte leecha från dom två.

Så korrekt exemple vore:

Säg att du slår för 1200 i snitt med 8% life leech, på hell blir 8% till 2,666%, sen 50% Drain Effectiveness på det och du är nere på 1,33%, lägg sen till 37,5% phys resistans (varierar mellan 15-100% men 25-50% verkar vara snittet) och dina 1200 dmg motsvarar massiva 6 life per hit!

Tur att man kommer upp i 4000 då när tigerstrike är på fullt tillsammans med dragon tail. Jag har redan nu 600+ med level 6 på tigerstrike + dragon tail, med mycket bättre skor kommer det öka väldigt mycket

*skrev fel siffror, det var visst 600+ som max

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den hade 30% fire och 30% lightning resistance. Perfekt nu när jag ska möta Diablo, wait det var ju fysisk skada, inte lightning

hans burn e fysisk och blixt

du är skyddad med handskarna. bli inte för trygg dock. du märker snabbt om den tar eller ej. spring i cirklar och låt mercen hugga medans diablo anfaller dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Så korrekt exemple vore:

det är därför betydligt bättre att ha life tap som ignorerar drain effectiveness om jag förstått saken rätt. dels får du bättre life steal och delf kan du fokusera på bättre grejer än dödskallarna ger

eftersom det är fredag njuder jag samtliga boys på en legendarisk hit från rasmus seebachs farsa : )

videon är minst lika bra

radical feminists avert your eyes

Permalänk
Medlem

Jag hittade nyss en unik amulett Nokozan Relic Amulett

Den har:
+20% Faster Hit Recovery
Adds 3 - 6 Fire Damage
+10% To Maximum Fire Resist
Fire Resist +50%
+3 To Light Radius

Nokozan Relic Amulett + Hotspurs skorna borde bli 100% fire resist, men den har bara 95%. Hur kan det komma sig? är 95% max?

Hittade också en RAL runa som var den felande länken för att få ihop en Ancient Pledge sköld (RAL+ORT+TAL)

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag hittade nyss en unik amulett Nokozan Relic Amulett

Den har:
+20% Faster Hit Recovery
Adds 3 - 6 Fire Damage
+10% To Maximum Fire Resist
Fire Resist +50%
+3 To Light Radius

Nokozan Relic Amulett + Hotspurs skorna borde bli 100% fire resist, men den har bara 95%. Hur kan det komma sig? är 95% max?

Hittade också en RAL runa som var den felande länken för att få ihop en Ancient Pledge sköld (RAL+ORT+TAL)

stämmer att 95% är hardcap på resist, lägger du till ett absorbs fire dmg item typ dwarf star ringen så kan du dock få effekten att du blir healad av fire dmg

Permalänk
Medlem

Tror fan att jag inte hittar några unika när ni skopar upp alla de bra-a sakerna!

Jag föreslår att vi inte börjar spela före 18.00 på veckodagar och att vi rundar av senast strax före 22.00

Permalänk
Medlem

fucking 95%!!!! : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

stämmer att 95% är hardcap på resist, lägger du till ett absorbs fire dmg item typ dwarf star ringen så kan du dock få effekten att du blir healad av fire dmg

Bra att veta. Jag ha dock aldrig hittat en sån ring någonsin Får hoppas att turen håller i sig. Jag är trots allt bara på normal svårighetsgrad än då jag startade upp med en ny karaktär, så tid till det finns

Btw det första jag hittade på act 4 var en kungkrona till, men denna gång var det Milaberga's Diadem Crown. Jag hade skölden innan, så nu har jag två delar av fyra

Ska det vara så jäkla svårt att hitta en 3 sockad klo? det är det enda jag behöver just nu så att jag kan få en Malice klo. Har inte hittat en enda i hela spelet

Edit:
Jag fightas med Diablo just nu, men han står ju bara i mitt i den stjärnformade delen så det är svårt att springa runt honom där. Mercen har redan dött 6 gånger (irriterande). Hörr nästan på att stryka med på ett tillfälle, phew. Lugn och fin nu och inga misstag tack

Edit 2:
Diablo är död, men det blev kostsamt då idiotmercen knappt hann slå ett slag innan han var död igen. Diablo släppte en Leadcrow Light Crossbow (unik) och Cathan's Seal Ring (set)

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

grymt bro´!

nu ska jag in och nita ondskan!