Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Börjar få irriterande svårt att träffa ligger lite efter där. Till slut lyckades jag hitta en 3 sockad klo, men ska det verkligen ta hela normala svårighetsgraden att lyckas hitta en, däremot hittar jag en massa set prylar som andra karaktärer ska ha som inte är gjorda för en assassin.

Hittade nyss en Arcanna's Deathwand War Staff (set) som ska vara till en sorc

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Ser bra ut pojkar. Jag bara läser utan att skriva något, men det är trevlig läsning. Känner stark nostalgi. Väldigt bra tråd. Uppskattar verkligen bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Börjar få irriterande svårt att träffa ligger lite efter där. Till slut lyckades jag hitta en 3 sockad klo, men ska det verkligen ta hela normala svårighetsgraden att lyckas hitta en, däremot hittar jag en massa set prylar som andra karaktärer ska ha som inte är gjorda för en assassin.

Hittade nyss en Arcanna's Deathwand War Staff (set) som ska vara till en sorc

Permalänk
Medlem

Snart är det Baal dags. Hittade precis ett Hellplague Long Sword (unik)

+2 To Fire Skills
+78% Enhanced Damage
Adds 25-75 Fire Damage
Adds 28-56 Poison Damage Over 6 Seconds
5% Mana Stolen Per Hit
5% Life Stolen Per Hit

Ska testa svärdet ett tag och se om det passar min assassin. Svärdet har ju Very Fast Attack Speed vilket jag gillar

Edit:
Sålde svärdet senare. Snart så är jag framme hos Baal

Edit 2:
Baal är död. Har även kört cow level, men höll nästan på att dö där Vetifan om jag törs att spela cow level på nightmare

Cow level hittade jag bara ett par set saker, inget av värde

Baal släppte denna. Synd bara att man inte var Druid Som sagt, man hittar mest saker som andra ska ha

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

grym klubba!! shit!

fick du rätt på det med necro wands?

för att svara detso tydligare: Necromancer only är inte som det är med sorceress. Hos henne gäller att ingen utom henne kan hålla den. Med wands gäller att alla kan hålla den men bara necro kan dra nytta av plus-skillsen

så wands med charges kan alla hålla och använda även om det finns en +2 curses necromancer only exempelvis

detta innbär alltså även att du kan ha stavar med soreceress only också. dessa är inte char-bundna som vissa av hennes vapen

edit: jag har precis klarat av arcane sanctuary. det är fan så mkt svårare på normal än nightmare med amazonen. det tar sån väldans lång tid för henne att bli skaplig åtminstone som jag spelar. jag hade kunnat ta massor på lightning dock men då blir det svårare sen skulle jag tro och en extra reset skulle ryka(har redan tagit en efter att ha insett att multiple arrows suger åsnedase)

inga unika än men två fina saker har jag fått tag på. den ena får jag vänta några levlar till med. efter claw viper temples nära döden upplevelse känner jag mig väl förtjänt av den

Permalänk
Medlem

snart dags för duriel

ska bli intressant att se vad ett svärd i stål med normal attack i ena handen och level 1 ice arrow kan ha att sätta emot Duriel

lär bli tufft

Permalänk
Medlem

eeeevery time he tries to stand again..

crash boom bang!

trippel resist boots 20, 9, 20..kan vara bra att ha lite battle gear för travincal. snart är jag level 24 och då ska cirkleten på! dags att släppa ut håret och göra kaos i kurast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

grym klubba!! shit!

fick du rätt på det med necro wands?

för att svara detso tydligare: Necromancer only är inte som det är med sorceress. Hos henne gäller att ingen utom henne kan hålla den. Med wands gäller att alla kan hålla den men bara necro kan dra nytta av plus-skillsen

så wands med charges kan alla hålla och använda även om det finns en +2 curses necromancer only exempelvis

detta innbär alltså även att du kan ha stavar med soreceress only också. dessa är inte char-bundna som vissa av hennes vapen

edit: jag har precis klarat av arcane sanctuary. det är fan så mkt svårare på normal än nightmare med amazonen. det tar sån väldans lång tid för henne att bli skaplig åtminstone som jag spelar. jag hade kunnat ta massor på lightning dock men då blir det svårare sen skulle jag tro och en extra reset skulle ryka(har redan tagit en efter att ha insett att multiple arrows suger åsnedase)

inga unika än men två fina saker har jag fått tag på. den ena får jag vänta några levlar till med. efter claw viper temples nära döden upplevelse känner jag mig väl förtjänt av den

http://i.imgur.com/ndRtvJj.png

http://i.imgur.com/dzkODnn.png

Ok, det där med wands hade jag ingen aning om. Trodde att enbart Necro kunde använda eller så är det en bug

Jag har hittat två saker från Vidala's Rig och får därmed +50% mf med amuletten + skorna. Setet är för bågskytt egentligen då vapnet är en pilbåge. Kanske du skulle ha haft istället. Jag har totalt 172% mf, men ska bättra på topaz lite så jag kommer upp ännu mer

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Efter att ha åkt dit på HC-vändan återuppväckte jag min stackars sorceress (på ungefär samma sätt som Bonden gjorde tidigare, man tar en HC karaktär och gör den till softcore). Mest för att jag ville spela vidare och testa mig för lite vilka andra svårigheter som fanns framför mig.

Blev mäkta irriterad då jag, efter att jag hade dött första gången, bara dog en/två gånger till (en av gångerna för att jag teleporterade mig rakt in i en horde av bashande jättar) innan Baal låg död framför mina fötter. Dock så var detta inte helt i enlighet med Guffas regler.

Så nu har jag startat om, och nu spelas det en ny sorceress som ska se till att allt går så smidigt som det kan! Blir nog bra, känner mig väldigt oberoende av gear som sorceress.

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

eeeevery time he tries to stand again..

crash boom bang!
[bild]
trippel resist boots 20, 9, 20..kan vara bra att ha lite battle gear för travincal. snart är jag level 24 och då ska cirkleten på! dags att släppa ut håret och göra kaos i kurast!

FYI kan du ta screen shots av enbart det aktiva fönstret med Alt+PrtScn, och om du fixar imgur-pluginet till chrome eller firefox är det bara att ctrl+V där i sen

Efter att ha läst igenom tråden, gråtit en uppsjö av nostalgitårar, samt köpt D2 på battlenet (har slarvat bort CD-skivorna) ska jag nu försöka få det fungera på linux... Wish me luck.

Edit: DET FUNGERAR!!! :'D

Visa signatur

Vill du ha svar från mig bör du citer
Segmentation fault (core dumped)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAvenger:

FYI kan du ta screen shots av enbart det aktiva fönstret med Alt+PrtScn, och om du fixar imgur-pluginet till chrome eller firefox är det bara att ctrl+V där i sen

Efter att ha läst igenom tråden, gråtit en uppsjö av nostalgitårar, samt köpt D2 på battlenet (har slarvat bort CD-skivorna) ska jag nu försöka få det fungera på linux... Wish me luck.

Tack för tipset! You lost me at printscreen

Välkommen till vårt lair! : ) Kul att du joinar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Efter att ha åkt dit på HC-vändan återuppväckte jag min stackars sorceress (på ungefär samma sätt som Bonden gjorde tidigare, man tar en HC karaktär och gör den till softcore). Mest för att jag ville spela vidare och testa mig för lite vilka andra svårigheter som fanns framför mig.

Blev mäkta irriterad då jag, efter att jag hade dött första gången, bara dog en/två gånger till (en av gångerna för att jag teleporterade mig rakt in i en horde av bashande jättar) innan Baal låg död framför mina fötter. Dock så var detta inte helt i enlighet med Guffas regler.

Så nu har jag startat om, och nu spelas det en ny sorceress som ska se till att allt går så smidigt som det kan! Blir nog bra, känner mig väldigt oberoende av gear som sorceress.

Coolt att du kör igen!

Permalänk
Medlem

Nu till en liten allmän fråga, vilka runord brukar ni se till att göra?
Själv tycker jag det är svårt att hitta runor till de lite bättre runorden...

På mitt game jag körde igenom hela så hade jag i slutet ändå bara gjort:
Lore - Ort Sol - hjälm
Honor - Amn EL Ith Tir Sol (Polearm till mercen)
Malice - Ith El Eth (Polearm till mercen)

Har svårt att fixa så många andra runord trots att jag har hittat ett par attraktiva

Permalänk
Medlem

jag brukar spara så jag har dubbelt av allt jag vet att jag kan komma att behöva. helst trippelt

standard är att ge ith el eth(malice) till mercen med första bra 3 socket pole. spetum eller om man klarar sig(verkligen överlever) så väntar man på poleaxe

nästa är ral ort tal(ancients pledge)

3 socket sköld. dock har jag fått upp ögonen sen barbaren(kan varit redan på senare paladins) att 4 socket perfect diamonds är faktiskt ännu bättre då jag anser att resistsen är det som räknas. dfense på skölden är bra men inte bättre än vikten av desto högre resist

dessa är de två viktigaste

därefter är det crescent moon och treachery som gäller men dessa ska man ha massivt flyt och leta noga för att kuna göra. det är därför viktigt att spara så många runor du kan(i rimlig mån såklart) samt de grå föremål som du behöver för dessa för rätt vad det är har du runorna men hittar inte föremålen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag brukar spara så jag har dubbelt av allt jag vet att jag kan komma att behöva. helst trippelt

standard är att ge ith el eth(malice) till mercen med första bra 3 socket pole. spetum eller om man klarar sig(verkligen överlever) så väntar man på poleaxe

nästa är ral ort tal(ancients pledge)

3 socket sköld. dock har jag fått upp ögonen sen barbaren(kan varit redan på senare paladins) att 4 socket perfect diamonds är faktiskt ännu bättre då jag anser att resistsen är det som räknas. dfense på skölden är bra men inte bättre än vikten av desto högre resist

dessa är de två viktigaste

därefter är det crescent moon och treachery som gäller men dessa ska man ha massivt flyt och leta noga för att kuna göra. det är därför viktigt att spara så många runor du kan(i rimlig mån såklart) samt de grå föremål som du behöver för dessa för rätt vad det är har du runorna men hittar inte föremålen

Jo, ungefär så kör jag, men efter att ha spelat igenom det hela så har jag bara runor i min stash och har ändå bara gjort en malice och en honor, en ancients pledgde brukar jag göra när jag kan och sen köra en 4 sockad sköld med diamonds i brukar jag starta runt NM ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jo, ungefär så kör jag, men efter att ha spelat igenom det hela så har jag bara runor i min stash och har ändå bara gjort en malice och en honor, en ancients pledgde brukar jag göra när jag kan och sen köra en 4 sockad sköld med diamonds i brukar jag starta runt NM ungefär.

kör du sorceress alltså? då är det bättre att nån annan ger tips om "dina" runord då jag inte spelat med henne. till mercen dock som jag nämnde ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

kör du sorceress alltså? då är det bättre att nån annan ger tips om "dina" runord då jag inte spelat med henne. till mercen dock som jag nämnde ovan

Yep, sorceress. Men jag har bara kört Lore-runordet till mig själv, allt annat är till mercen, mest för att jag aldrig får några av dem runorna som jag skulle kunna ha användning av (t ex Ber). Tänkte ifall att någon av er hade hittat något bra sätt att skaffa fram något annat runord, kanske i rustning till mercen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Yep, sorceress. Men jag har bara kört Lore-runordet till mig själv, allt annat är till mercen, mest för att jag aldrig får några av dem runorna som jag skulle kunna ha användning av (t ex Ber). Tänkte ifall att någon av er hade hittat något bra sätt att skaffa fram något annat runord, kanske i rustning till mercen.

lore hade jag aldrig använt över mf hjälm. alldeles för lite output för min del. är det för mana och energy kanske?

Permalänk
Medlem

vilka skills kör du med trollpackan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

lore hade jag aldrig använt över mf hjälm. alldeles för lite output för min del. är det för mana och energy kanske?

Mest för +1 i skills, men trollpackan är inte så beroende av gear så det funkar finemang :-).

Jag kör Lightning/frost, I frost tar jag bara upp till frozen orb (och någon poäng i frozen mastery).
I lightning tar jag lightning, lightning mastery och chain lightning (i den ordningen).

Lightning skalar otroligt bra med + i skills, eftersom att lightning har +8% från charged bolt, chain lightning, nova och dessutom lightning mastery.

Allt som inte är frost immun brukar jag bara köra en frozen orb och sen drar jag på lightning (om de inte är lightning immun).

Permalänk
Medlem

Alla ni som fortfarande gillar d2, borde testa Median XL modden om ni kan. Bästa d2 modden som nånsin gjorts, och kanske en av dom bättre moddarna till ett spel öht.

http://modsbylaz.vn.cz/

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Mest för +1 i skills, men trollpackan är inte så beroende av gear så det funkar finemang :-).

Jag kör Lightning/frost, I frost tar jag bara upp till frozen orb (och någon poäng i frozen mastery).
I lightning tar jag lightning, lightning mastery och chain lightning (i den ordningen).

Lightning skalar otroligt bra med + i skills, eftersom att lightning har +8% från charged bolt, chain lightning, nova och dessutom lightning mastery.

Allt som inte är frost immun brukar jag bara köra en frozen orb och sen drar jag på lightning (om de inte är lightning immun).

aah cool. Ingen enchant eller static field?

kör jag nånsin sorceress så blir det nog en combo på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

aah cool. Ingen enchant eller static field?

kör jag nånsin sorceress så blir det nog en combo på dem

Static field har jag 1 poäng (+ det som jag har i +skills), räcker gott och väl, är typ bara bra mot bossar då det ändå cappar på 50% på Hell.

Frozen armor med (den första i frost trädet) och warmth med.

Teleport också :-).
Energi shield, telekinesis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Alla ni som fortfarande gillar d2, borde testa Median XL modden om ni kan. Bästa d2 modden som nånsin gjorts, och kanske en av dom bättre moddarna till ett spel öht.

http://modsbylaz.vn.cz/

Tack. Personligen använder jag inte moddar

Vad är det just denna modden gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Tror att denna gör att du kan spela D2 i 1080p (dvs skärmen får vanlig upplösning), men jag vet inte, kör också omoddat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Static field har jag 1 poäng (+ det som jag har i +skills), räcker gott och väl, är typ bara bra mot bossar då det ändå cappar på 50% på Hell.

Frozen armor med (den första i frost trädet) och warmth med.

Teleport också :-).
Energi shield, telekinesis.

cool!

Är telekinesis användbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAvenger:

Flyter utmärkt på Linux. Jag kör där för att få fullskärm, vilket inte går i Windows 7 eller nyare. Har dock inte testat på Windows 10. Hade du kvar serienumren så hade du sluppit köpa spelet igen. Det hade räckt att slå in dem på blizzards sida och laddat ner filerna

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Tror att denna gör att du kan spela D2 i 1080p (dvs skärmen får vanlig upplösning), men jag vet inte, kör också omoddat.

Jag testade en annan mod som modifierade upplösningen, D2MultiRes v1.02, men den funkade bara till 1.13c patchen eller lägre, ej 1.13d. Jag körde på 1600x1200 på min fyrkantiga skärm. Allt blev väldigt litet, nästan för litet. Man fick kolla var man var ibland

Jag själv har tagit ett litet break efter normal level. Kanske nästa helg

Edit:
Kanske blandade ihop. Var det PluggY som bara gick till 1.13c??? minns inte

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Den ändrar jättemycket. Och tillskillnad från många andra moddar gör den spelet mer utmanande. Det är svårt att skriva så att någon fattar hur bra gjord denna modden är.

Har man spelat igenom d2 många gånger redan (som jag hade gjort säkert 100tals gånger när jag testade median) är denna en grym upplevelse.

Man kan t.ex. uppgradera items med något som heter mystic orbs. Den ökar samtidigt req. level på vapnet så man inte ska kunna överutnyttja det.

Va längesen jag spelade nu. Blev sugen att testa igen. Här är en lista på lite saker som ändras(fanns även på hemsidan):

o New skill trees with 30 brand new skills per class.
Bored with Blessed Hammer? Median XL offers brand new skill trees. Each class has 25 main skills, 3 uberskills and 2 challenge reward skills. If you ever wanted a crossbow necromancer or summoner amazon, here is your chance!

o Improved monsters.
When was the last time a frog killed you? The monsters are much more aggressive and dangerous, and many have learned various new tricks. From quill rats with homing spikes to invisible templars, the monsters will pose a much tougher challenge.

o Elite and heroic monsters.
If the normal monsters are tricky, the elites will have you run for your life. Featuring their own unique attacks and improved statistics, elite and heroic monsters are a match for the strongest heroes.

o 30 new uberquests for high level characters.
Forget Battle.net and 'Uber Tristram', Median XL has 22 more uberbosses and 8 special uberlevels for high level characters. Defeating them on the highest difficulty yields powerful unique charms.

o New base items. Six quality tiers.
Median XL features many new class-specific items. Additionally, item stats have been rebalanced and there are now six tiers of item quality, each with better stats than the last. Rumours persist of even stronger Sacred items...

o New and improved gems and runes.
More gems, more runes and the existing gems and runes have been improved. Plentiful random sockets on items offer a powerful way to customise your items.

o Enhanced magic and rare items.
Between the improved affix pool and the addition of powerful new affixes including percentage based attribute bonuses, rares are a much improved game option.

o An assortment of new uniques and sets.
Median XL features 475 new uniques and 28 new sets. Many of the uniques and all of the sets can only drop in special difficult areas.

o An assortment of new runewords.
There are exactly 310 brand new runewords, each requiring only a single rune. You can fill the other sockets with jewels for your convenience.

o New and improved cube recipes.
Median XL offers many powerful new cube recipes including a revolutionary crafting system.

o Honorific items.
Create blank items and enchant them yourself. Ever wanted to make your very own uniques? Now you can.

o Special challenges for expert players.
Beating the game is only half the fun! Reach certain milestones in the game to obtain a special reward.

o Rebalanced drop rates to make good items more common.
You may actually see a Zod now.

o And much more...

Skrivet av Nesvop:

Nä detta är multires du pratar om. Har inget med varandra att göra.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

wow. det lät fan coolt. jag har trots allt skaffat min första app för inte jättelängesen så kanske det är dags att göra nåt ännu galnare och testa en mod

edit: fast det vore ju inte Guffa style