Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Den bilden är bara för tung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guffa_Harley:

Den bilden är bara för tung

Är det inte din barbarian som ligger död där bredvid necromancern som blir greppad av diablo?

Permalänk
Medlem

Klar med första delen. Jag har inte haft brottom. Mellan varven har jag sovit, surfat och spelat Company Of Heroes 2 på min andra dator (inte sovit på den dock ) Jag klarade Andariel, men inte utan svårigheter. Höll till och med på att stryka med på ett ställe (jävla giftkärring!!!) Hittade inget speciellt. Ett unikt armborst hittade jag dock, men inget jag har användning av samt en set sköld. Act 2 blir nog ett helvete är jag rädd för

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Klar med första delen. Jag har inte haft brottom. Mellan varven har jag sovit, surfat och spelat Company Of Heroes 2 på min andra dator (inte sovit på den dock ) Jag klarade Andariel, men inte utan svårigheter. Höll till och med på att stryka med på ett ställe (jävla giftkärring!!!) Hittade inget speciellt. Ett unikt armborst hittade jag dock, men inget jag har användning av samt en set sköld. Act 2 blir nog ett helvete är jag rädd för

Är det bara jag som brukar landa lite lägre i poison-resist och sen måste jag upp till stan varje gång jag blir förgiftad, för annars tar man 60000 i skada under 200 sekunder :-P?

Permalänk
Medlem

haha cool! Jo hon är en av de svårare bossarna och framförallt dyraste med tanke på mercen. poison potions a plenty är det som gäller eller den rustningen venom ward som jag hade(som försvann i en av krascherna..buhu)

annrs..hmm cool! gött att läsa om lirandet nu speciellt när jag dog med amazonen

haha jo det var min barbar..minns fan inte om jag dog en eller två ggr dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Är det bara jag som brukar landa lite lägre i poison-resist och sen måste jag upp till stan varje gång jag blir förgiftad, för annars tar man 60000 i skada under 200 sekunder :-P?

200 sekunder? det vet jag inget om. Du kan ju använda Poison reduced by 25% amuletter/ringar. Har du tre av dessa så gör det inte så mycket om du inte har så jättehög poison resist. Giftet slutar verka ganska snabbt. Eller pratar du om Hell nu? så långt har jag inte varit någonsin

Jag hittade nyss en Civerb's Icon (set) amulett. Passar mig bra som Sorc då jag behöver mana generation. Replenish Life +4 samt Regenerate Mana 40%

Skrivet av Guffa_Harley:

haha cool! Jo hon är en av de svårare bossarna och framförallt dyraste med tanke på mercen. poison potions a plenty är det som gäller eller den rustningen venom ward som jag hade(som försvann i en av krascherna..buhu)

annrs..hmm cool! gött att läsa om lirandet nu speciellt när jag dog med amazonen

haha jo det var min barbar..minns fan inte om jag dog en eller två ggr dock

Venom Ward. Jag höll på att stryka med trots att jag hade den rustningen när jag mötte henne på nightmare level, trots att den är 90% resistent mot gift

Edit:
Problemet är om man ska spela in filmer med Linux. Ska se om jag hittar nåt hyfsat program. Kanske detta funkar då Fraps inte finns för Linux http://www.maartenbaert.be/simplescreenrecorder/ Ska testa senare. Har Diablo 2 nån inbyggd funktion om man vill ta bilder?

Edit 2:
Det var visst Print Screen knappen man skulle trycka på när Diablo 2 är igång

Nu blir det ett break. Har precis klarat ClawViper Temple och ska fortsätta i Palace. Diablo är så enformigt att man tappar koncentrationen om man spelar för länge. Ska installera den där Simple Screen Recorder och hoppas att det funkar

Edit 3:
Äntligen torsdag, nu blir det lite ledigt och så är det 2:a april. Hatar 1:a april. I vissa länder är den dagen förbjuden och jag tycker den kan förbjudas även i Sverige. Totalt meninglös dag enligt mig.

Håller på med de sju tomberna innan Duriel nu. Har 104% mf och hoppas att hitta nåt av värde. Har gått bättre än vad jag hoppats på, men slaget är inte över än förrän Duriel är död

Edit 4:
Nu är Duriel död. Lyckades att få han på fall till slut, men höll på att åka dit några gånger. Mercen dog i de 7 tomberna lite väl ofta i slutet så jag höll på att bli vansinnig. AI:n är ju inte det bästa på hyrda mercs. Man attackerar väl inte när man nästan är död??? Jag kom inte upp i lvl 24 som jag hoppades på, exp baren stod still ett bra tag. Hade hoppats på 24 så jag skulle få min första Blizzard som ger lite mer skada, dock ska jag satsa på Frozen Orb som är lättare att träffa med. Fick inget vidare av Duriel heller trots att jag hade 115 -120 mf, väldigt besviken

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

hahah hatar 1e april : )

Jag gillar lite bus men å andra sidan gillar jag random ogillande av denna sorten så jag ger mitt samtycke haha!

det var som fan..normal? trodde lätt att det var hell du var på

bra jobbat med Duriel!

Permalänk
Medlem

Jag sitter och kör Sorceress på Hell, men det är så förbannat hemskt... Hur gearar man sin merc så han faktiskt överlever?
Just nu har han maxade resists (kör på Holy Freeze Mercen, funderar på att byta dock). Kör med en Honor-Partizan, skada gör han, men det känns som att han dör såfort det kommer fler mobs, oftast 1 unik + 1-2 mobs.

Jag teleportar en hel del för att han inte ska dö, men det är ordentligt tidsödande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

hahah hatar 1e april : )

Jag gillar lite bus men å andra sidan gillar jag random ogillande av denna sorten så jag ger mitt samtycke haha!

det var som fan..normal? trodde lätt att det var hell du var på

bra jobbat med Duriel!

Hmmm, så snabb är jag inte. Jag gör annat än bara spelar. Nu hyrde jag en till Sorc på Act 3 så nu blir det mycket cold damage mot flockar av kanibaler. Hatar dock deras småskelett som orsakar splitter när man dödar dom

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jag sitter och kör Sorceress på Hell, men det är så förbannat hemskt... Hur gearar man sin merc så han faktiskt överlever?
Just nu har han maxade resists (kör på Holy Freeze Mercen, funderar på att byta dock). Kör med en Honor-Partizan, skada gör han, men det känns som att han dör såfort det kommer fler mobs, oftast 1 unik + 1-2 mobs.

Jag teleportar en hel del för att han inte ska dö, men det är ordentligt tidsödande...

jag sparar sol hela vägen för detta syftet. när mf inte är möjlig så ska han ha rustning med damage reduction och helm likaså. e det mkt elemental så kör 3 socket helm med ort, thul och ral och sen 4 sol i chest för 28 damage reduction

sen castar du life tap med off handen men mot phys immunes kommer det inte funka så då får du vara snabba med 4 bältet och healing potions a plenty

Permalänk
Medlem

Äntligen lvl 24 så man kan använda blizzard. Lite svårt att träffa, men när det träffar är dom döda. Denna act lär bli en mumsbit för sorcen.

Edit:
Hittade nyss en DuskDeep full hjälm (unik). Den satte jag på mercen tills vidare

Edit 2:
Game over. Förbannade ormar orsakade min död. Snorigt snabba och en var extra stark. Vet inte om jag orkar spela igen. Jag hann inte ens kasta mina spells och till slut så tog min health portions slut

Edit 3:
Har faktiskt börjat spela igen trots vad jag skrev ovan. Denna gång en Barbar. Jag förväntar inte att jag ska klara mig så långt, men jag gör det för skojs skull. Har inte hittat nåt vettigt bortsett en unik ring, en Nagelring med 27% mf, annars är det bara skitsaker som hittats. Är just nu på väg ner mot Andariel med väldigt lite poison resistance (hur ska detta sluta?)

Adariel död. Fick ett set bälte Arctic med 40% cold resistance. Blir bra mot Duriel sedan

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

aaah tråkigt att du dog. Ormarna skall inte underskattas!

Det låter som du fick en bra start dock! Det gläder mig att du ger det ett nytt försök! Jag har gjort detsamma men i betydligt mer långsam takt. Nagelring så tidigt är sjuk bra! Grattis

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Hmmm, så snabb är jag inte. Jag gör annat än bara spelar. Nu hyrde jag en till Sorc på Act 3 så nu blir det mycket cold damage mot flockar av kanibaler. Hatar dock deras småskelett som orsakar splitter när man dödar dom

Bangande dockor kallar jag de dära. Typ enda bugg moppsar

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Ska in i palatce nu. Har precis avlivat allt i Viper Temple. Kör med bash som slå tillbaka monstren (precis som ormarna gör). Frågan är om jag ska satsa på concentrate eller berzerk? det blir nån av dom i alla fall

Edit:
Har gått ganska bra men det är total run torka. Man hittar knappt inte nån runa med min barbar, men behöver ett malice runord till min merc också. Jag har dock hittat så det blir ett till mitt svärd. Har gjort hälften av det 7 tomberna

Edit 2:
Duriel död utan några större problem

Över lag väldigt dålig utdelning på bra saker, men Duriel släppte dessa handskar med +200% guld och 30% bättre mf. Inte helt fel. Kanske var det det sista mf som behövdes för att hitta mer?

Edit 3:
Mephisto är död och släppte en unik Kite sköld. Har gått lite bättre nu. Både mercen och jag kör med malice runordet

Hittade även denna unika pilbåge med 50% snabbare attack speed

Edit 4:
Diablo är död :D. Har lyckats bra med denna barabar så långt, vilket jag inte gjorde med Sorcen. Jag bytte till en bågskytt då den andre dog för ofta och gav henne Rogue's Bow som jag hittade tidigare

Diablo tappade även är unik pilbåge

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ska in i palatce nu. Har precis avlivat allt i Viper Temple. Kör med bash som slå tillbaka monstren (precis som ormarna gör). Frågan är om jag ska satsa på concentrate eller berzerk? det blir nån av dom i alla fall

Edit:
Har gått ganska bra men det är total run torka. Man hittar knappt inte nån runa med min barbar, men behöver ett malice runord till min merc också. Jag har dock hittat så det blir ett till mitt svärd. Har gjort hälften av det 7 tomberna

Edit 2:
Duriel död utan några större problem
http://i.solidfiles.net/51b438d65b.jpg

Över lag väldigt dålig utdelning på bra saker, men Duriel släppte dessa handskar med +200% guld och 30% bättre mf. Inte helt fel. Kanske var det det sista mf som behövdes för att hitta mer?
http://i.solidfiles.net/4ba0708e8e.jpg

Edit 3:
Mephisto är död och släppte en unik Kite sköld. Har gått lite bättre nu. Både mercen och jag kör med malice runordet
http://i.solidfiles.net/db0a3ce68e.jpg

Hittade även denna unika pilbåge med 50% snabbare attack speed
http://i.solidfiles.net/7a6701b53b.jpg

Edit 4:
Diablo är död :D. Har lyckats bra med denna barabar så långt, vilket jag inte gjorde med Sorcen. Jag bytte till en bågskytt då den andre dog för ofta och gav henne Rogue's Bow som jag hittade tidigare
http://i.solidfiles.net/0c3078b651.jpg

Diablo tappade även är unik pilbåge
http://i.solidfiles.net/1386be74d8.jpg

Edit 5:
Är på väg mot slutet av act 5. Har hittat en hel del, men kistan är på tok för liten för att kunna spara allt. Lägger man saker på backen så försvinner dom efter ett tag. Nån jävel som snott dom, så det är bättre att sälja det man inte behöver. Har i alla fall hittat mycket mer nu än förut

Jag blir tyvärr tvungen att sälja en del av de större sakerna :'(
Deathspade Axe (unik)
Stormstrike Short Battle Bow (unik)
Kinemil's AWL Giant Sword (unik)
Gleamscyte Falchion (unik)
Bloodthief Brandistock (unik)
Sigon's Guard Tower Shield (set)
Angelic Halo Ring (set)
Tancred's Crowbill Military Pick (set)

Ooops, tryckte citera istället för redigera

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Edit 5:
Är på väg mot slutet av act 5. Har hittat en hel del, men kistan är på tok för liten för att kunna spara allt. Lägger man saker på backen så försvinner dom efter ett tag. Nån jävel som snott dom, så det är bättre att sälja det man inte behöver. Har i alla fall hittat mycket mer nu än förut

Jag blir tyvärr tvungen att sälja en del av de större sakerna :'(
Deathspade Axe (unik)
Stormstrike Short Battle Bow (unik)
Kinemil's AWL Giant Sword (unik)
Gleamscyte Falchion (unik)
Bloodthief Brandistock (unik)
Sigon's Guard Tower Shield (set)
Angelic Halo Ring (set)
Tancred's Crowbill Military Pick (set)

Ooops, tryckte citera istället för redigera

wow bra jobbat! snart nightmare då! det är då det börjar bli riktigt spännande och de bästa items trillar. Läser med spänning!

Jag är precis kommen till act 2. Har inte hittat några unika grejer men en del mf så håller tummarna. Jag tog andariel med en annorlunda pproach för att vara amzonen. Jag tog ett finslipat 2handsvärd och körde Theoden´s approach. I took her head on! Hade henne nästan när mercen var döende och jag låg på potions. Det krävde en town portal och sen körde vi en rusch till och fick ner henne. En annan sak jag gjorde för att få det att kännas lite mer som ett bossmöte värt känslan var att inte döda alla runt omkring. Istället tog jag dem an alla på en gång och lät svärdet sjunga sin sång om blod! De små demonerna vrålade sina dödsskri och Hondemonens hovar dånade i hallen. Grön dimma slet i oss och en gnagande känsla av fruktan trängde in genom huden medans långa klor sköt ut från hennes långa armar som för att omfamna oss i en dödens dans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

wow bra jobbat! snart nightmare då! det är då det börjar bli riktigt spännande och de bästa items trillar. Läser med spänning!

Jag är precis kommen till act 2. Har inte hittat några unika grejer men en del mf så håller tummarna. Jag tog andariel med en annorlunda pproach för att vara amzonen. Jag tog ett finslipat 2handsvärd och körde Theoden´s approach. I took her head on! Hade henne nästan när mercen var döende och jag låg på potions. Det krävde en town portal och sen körde vi en rusch till och fick ner henne. En annan sak jag gjorde för att få det att kännas lite mer som ett bossmöte värt känslan var att inte döda alla runt omkring. Istället tog jag dem an alla på en gång och lät svärdet sjunga sin sång om blod! De små demonerna vrålade sina dödsskri och Hondemonens hovar dånade i hallen. Grön dimma slet i oss och en gnagande känsla av fruktan trängde in genom huden medans långa klor sköt ut från hennes långa armar som för att omfamna oss i en dödens dans

http://diablo2.judgehype.com/screenshots/strategies/monstres/...

Va fan, du skulle kunna skriva sagor med den talangen

Hittade precis en Rakescar War Axe (unik) av den tuffare minion strax innan Baal. Första gången jag hittar en sån yxa (tror jag i alla fall). Tyvärr är min tank till medhjälpare kass (dör hela tiden), men jag har över 1.5 milj guld så det är ganska lugnt än så länge. Kan säga att den unika kite skölden jag hittade har varit till stor hjälp, man hör hela tiden när han blockar slag

Btw, kul att du börjat igen Vad kör du för karaktär? Edit: E jag blind eller??? du skrev ju amazonen på ett ställe

Edit:

Baal är död och släppte 2 unika saker samt ett set hjälm. Jag fick byta ut den kassa warriorn mot en bågskytt igen, totalt kass var han och dog efter 2 slag från Baal. Efter bytet gick det bra mycket bättre då bågskytten inte går i närstrid

Boss kossan släppte två set saker, ett svärd och en rustning samt en rare amulett

Set delarna var inget av värde (låg level saker)

Edit 2:
Hittade nyss tredje delen av Sigon's setet av sex möjliga. Börjar arta sig. Har även hittat Milavberga's ORB Kite skölden, har ingen plats för denna så det blir att sälja. Sigon's kommer jag spara dock

Mötte också ett gäng vidrigt snabba monster. Fick fly ner i ett hål då min medhjälpare dog. Får hoppas att jag klarar det

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Nice att det är liv i tråden. Kommer följa nu igen då!

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte skriva/visa allt jag hittar, bara det jag kommer använda själv. Blir ganska mycket annars :). Barbaren börjar missa an del och det är ganska mycket svårare nu mot slutet av act 1 mot slutet. Man får ta det försiktigt. Är snart uppe i lvl 40. Svärdet duger än men man får slå ganska många gånger för att ta död på monstren

Edit:
Shit vad unika saker jag hittar nu då och jag måste sälja det mesta då kistan är full eller att det är fel vapen. Senaste som jag kan använda var riktigt bra eftersom jag använder enhandssvärd Bloodletter Gladius heter det som krossar fienden när jag träffar

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Haha sagor : ) Tack man!

Faktum är att jag jobbar på en fantasybok men jag är inte längre kommen än att jag har en story, lite karaktärer och lite brainstorming

Gillar också att det är mer liv i tråden igen. Jag har gjort första uppdraget på act 2 nu men det är en svårare period med tid så något långsammare tempo än tidigare och det är bra timing nu när du är så aktiv så att vi överlappar varandra för mer liv i tråden : )

Gött att se att du har bra roll med finds. Det är skitbra att växla mellan mf och battle gear så prova gärna att hitta en lösning där du kan behålla både och

har du ett poäng i leap attack? riktigt bra för trängda situationer. Det händer att han hoppar rakt upp dock och landar mitt i elden igen. Ha en juvve redo för dessa tillfällen och hoppa igen direkt efter

jag kör amazonen ja

Angående bash så är den bra som fan i och med knockbacken. som du kanske minns valde jag stun när jag körde barbaren. Det är också en väldigt bra metod i symbios med merc

upplever du att han dör för mycklet skulle jag rekommendera ett chest med ral ort thul. hittar du en fyra socket så ta även en sol för 7 damage recution. hjälmen skulle jag rekommendera en attack booster. elemental damage juvel eller dylikt. 3 socket alltså. plus damage, attack speed. den typen av grej. så växlar du chest och hjälm mot mf items när det är desto enklare. öppna ytor exempelvis och sen i caves holes pits etc med trängre ytor så kör du battle gear

akta dig för extra fast spöken i act 2 och vissa delar av act 1. bli inte arrogant! gör det till en vana att öppna upp lite ytor i taget och välj strategiska platser. ha alltid minst 3 juvve i bältet

kanske uppgradera det unika bältet? det hade jag gjort så får du fyra extra boxes och lite extra defense. de 4 boxes e guld värt på nightmare och hell

edit: kanske uppgradera yxan i kuben? 10-18 blir 16-45 och med den där % damage increasen kan det bli rätt mäktigt. lägg till att poison tar bort regeneration

en sista grej. mina juvve försvann som sagt två ggr och det avgjorde mycket tyvärr. mitt råd är att spara chipped och vanliga gems och göra juvve i kuben. man måste ha dessa i överflöd och hittar du inte tillräckligt många så ta dig tiden att tillverka ett gäng extra

ser fram emot att läsa mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Haha sagor : ) Tack man!

Faktum är att jag jobbar på en fantasybok men jag är inte längre kommen än att jag har en story, lite karaktärer och lite brainstorming

Gillar också att det är mer liv i tråden igen. Jag har gjort första uppdraget på act 2 nu men det är en svårare period med tid så något långsammare tempo än tidigare och det är bra timing nu när du är så aktiv så att vi överlappar varandra för mer liv i tråden : )

Gött att se att du har bra roll med finds. Det är skitbra att växla mellan mf och battle gear så prova gärna att hitta en lösning där du kan behålla både och

har du ett poäng i leap attack? riktigt bra för trängda situationer. Det händer att han hoppar rakt upp dock och landar mitt i elden igen. Ha en juvve redo för dessa tillfällen och hoppa igen direkt efter

jag kör amazonen ja

Angående bash så är den bra som fan i och med knockbacken. som du kanske minns valde jag stun när jag körde barbaren. Det är också en väldigt bra metod i symbios med merc

upplever du att han dör för mycklet skulle jag rekommendera ett chest med ral ort thul. hittar du en fyra socket så ta även en sol för 7 damage recution. hjälmen skulle jag rekommendera en attack booster. elemental damage juvel eller dylikt. 3 socket alltså. plus damage, attack speed. den typen av grej. så växlar du chest och hjälm mot mf items när det är desto enklare. öppna ytor exempelvis och sen i caves holes pits etc med trängre ytor så kör du battle gear

akta dig för extra fast spöken i act 2 och vissa delar av act 1. bli inte arrogant! gör det till en vana att öppna upp lite ytor i taget och välj strategiska platser. ha alltid minst 3 juvve i bältet

kanske uppgradera det unika bältet? det hade jag gjort så får du fyra extra boxes och lite extra defense. de 4 boxes e guld värt på nightmare och hell

edit: kanske uppgradera yxan i kuben? 10-18 blir 16-45 och med den där % damage increasen kan det bli rätt mäktigt. lägg till att poison tar bort regeneration

en sista grej. mina juvve försvann som sagt två ggr och det avgjorde mycket tyvärr. mitt råd är att spara chipped och vanliga gems och göra juvve i kuben. man måste ha dessa i överflöd och hittar du inte tillräckligt många så ta dig tiden att tillverka ett gäng extra

ser fram emot att läsa mer!

Senaste svärdet var helt kanon. Man fick en virvelvind på köpet också och life leech och hade 4 gånger sword master skills, det märktes direkt när jag började träffa igen. Jag var tvungen att kolla vilken svårighetsgrad jag var på eftersom det kändes nästan för lätt. Level 44 nu och nästan nere vid Andariel. Jag har ingen leap attack, men det känns som jag inte behöver en heller. Jag har par snabba skor, så jag springer ifrån dom :). När jag är klar ska jag lägga upp bilder på mitt skillträd

Gör du juvve av chippen?

Jag försökte göra sockets i ett enhandssvärd med cuben ett svärd och 3 chipped gems, men det receptet funkar inte längre

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Senaste svärdet var helt kanon. Man fick en virvelvind på köpet också och life leech och hade 4 gånger sword master skills, det märktes direkt när jag började träffa igen. Jag var tvungen att kolla vilken svårighetsgrad jag var på eftersom det kändes nästan för lätt. Level 44 nu och nästan nere vid Andariel. Jag har ingen leap attack, men det känns som jag inte behöver en heller. Jag har par snabba skor, så jag springer ifrån dom :). När jag är klar ska jag lägga upp bilder på mitt skillträd

Gör du juvve av chippen?

jag brukar lägga en juvvestash i stan och extra gems lägger jag i en hög då de brukar klara sig längre så ifall det värsta händer så kan man göra nya. förlorar jag dem utan att ha chipped så börjar jag spara på dem och vanliga så jag kan göra nya

har du varit på nightmare och hell tidigare på hard core? så glad som du är i spelandet nu så kommer det svida hårt om de tar dig. tro mig : )

mitt råd är att försöka se de situationer som skulle kunna ta dig. en av dem är alltid att bli instängd. ett mercen faller två de fryser dig och sen curse. här är du fortfarande i en relativt säker situation om det är öppet. är det tight med yta och de är några stycken runt dig är det kört. de behöver inte slå hårt när de har amplify damage. finns det dessutom ranged attackers där är du riktigt illa ute. du hinner inte reagera med town portal, du hinner inte slå dig ut. här räddar leap dig på ett sätt som ingen annan skill kan då du under hoppet hinner planera din escape och du slår undan folk vid landningsplatsen. teleport är bra men har inte den biten

leap attack är också bra om de är på väg att omringa dig

Permalänk
Medlem

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/cube.shtml

här är vad som funkar numera enligt min erfarenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag brukar lägga en juvvestash i stan och extra gems lägger jag i en hög då de brukar klara sig längre så ifall det värsta händer så kan man göra nya. förlorar jag dem utan att ha chipped så börjar jag spara på dem och vanliga så jag kan göra nya

har du varit på nightmare och hell tidigare på hard core? så glad som du är i spelandet nu så kommer det svida hårt om de tar dig. tro mig : )

mitt råd är att försöka se de situationer som skulle kunna ta dig. en av dem är alltid att bli instängd. ett mercen faller två de fryser dig och sen curse. här är du fortfarande i en relativt säker situation om det är öppet. är det tight med yta och de är några stycken runt dig är det kört. de behöver inte slå hårt när de har amplify damage. finns det dessutom ranged attackers där är du riktigt illa ute. du hinner inte reagera med town portal, du hinner inte slå dig ut. här räddar leap dig på ett sätt som ingen annan skill kan då du under hoppet hinner planera din escape och du slår undan folk vid landningsplatsen. teleport är bra men har inte den biten

leap attack är också bra om de är på väg att omringa dig

Försvinner inte nåt för dig? Jag själv lade armor på backen (kista full) och efter ett tag så försvann den. Jag kör alltid HC i Diablo. Jag har som längst kommit till början av spelet i hell. Det känns som man slår svärdet i en vägg då det inte händer ett skit och när dom helar sig så är det hopplöst

Lite bilder:
Andariel är död igen. Hon droppade ett set armor för mage och en unik armor, men den hade sämre defense, så jag sålde den

Mina skills så långt

Runorna jag hittat eller fått. Det fanns mer förut, men har uppgraderat en del till högre 3 samma i cuben

Mitt nuvarande svärd. Inte konstingt att det kändes så lätt då jag med Bash/Concentrate är uppe på ~467 hitpoints som max. Bash är bra om man vill knocka tillbaka dem, medan Concentrate inte är interuptable (bra om det är många monster och man hinner inte att slå utan att bli avbruten i slaget)

Jag ska nog låta Barbaren vila ett tag nu och starta min favorit Assassin

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vänta! Nu minns jag! Det var du som körde asassin och jag bad dig stanna och utvärdera men du rusade rakt in i elden! : )))

Det är en galen omställning på hell. Inget snack och allt kan tvingas korrigeras väl där. Det är bland annat det tråden är till för!

Den rustningen valde jag att behålla och uppgradera. Riktigt trist att du inte han vänta med det beslutet. Den är skitbra, speciellt uppgraderad

Allt försvinner om man inte är försiktig. Vissa saker efter ca 10n min eller 15 och andra grejer tar längre tid. Pga detta tar jag mig ofta tillbaka till stan. 7-8 minuter. Längre än så brukar man inte bli i vildmarken ändå. Potions, sälja finds etc

Hoppas du lyssnar på mitt råd om leap attack

Angående att gå in i en vägg på hell. Life tap, lower resistance och dim vision skulle jag rekommendera att du har på marken i stan. Du behöver göra vissa bossar, framförallt mer sårbara. Försök ha minst tre skolor representerade. Fys, eld och köld

Som barbar skulle jag rekommendera att du har en cold merc från act 2 nightmare, fys-skada som main och sen några points i berserk för phys immunes. De odöda lär ge dig mest problem. Flertalet av dem är cold immune också så där kommer berserken in

Det kommer gå bra! du har god chans att klara det om du inte blir för arrogant : )

Permalänk
Medlem

jag kan inte låta bli att ge ett råd till. spara på fler sorters runor. att spara på döskallarna är enligt mig helt värdelöst. en perfekt i den är max i min värld. övriga en max i kistan och successivt spara på extra för crafting-syften. de lägre runorna behövs för flera riktigt bra runord

sen fyller jag upp inventoryn med vanliga till skitbra charms. varför har du så mycket extra space?

ledsen om jag låter så high and mighty. det är inte avsikten. kanske har du helt enkelt inte hittat några charms men för mig är även 5+ dex exempelvis värd att spara kontra att ha space öppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Vänta! Nu minns jag! Det var du som körde asassin och jag bad dig stanna och utvärdera men du rusade rakt in i elden! : )))

Det är en galen omställning på hell. Inget snack och allt kan tvingas korrigeras väl där. Det är bland annat det tråden är till för!

Den rustningen valde jag att behålla och uppgradera. Riktigt trist att du inte han vänta med det beslutet. Den är skitbra, speciellt uppgraderad

Allt försvinner om man inte är försiktig. Vissa saker efter ca 10n min eller 15 och andra grejer tar längre tid. Pga detta tar jag mig ofta tillbaka till stan. 7-8 minuter. Längre än så brukar man inte bli i vildmarken ändå. Potions, sälja finds etc

Hoppas du lyssnar på mitt råd om leap attack

Angående att gå in i en vägg på hell. Life tap, lower resistance och dim vision skulle jag rekommendera att du har på marken i stan. Du behöver göra vissa bossar, framförallt mer sårbara. Försök ha minst tre skolor representerade. Fys, eld och köld

Som barbar skulle jag rekommendera att du har en cold merc från act 2 nightmare, fys-skada som main och sen några points i berserk för phys immunes. De odöda lär ge dig mest problem. Flertalet av dem är cold immune också så där kommer berserken in

Det kommer gå bra! du har god chans att klara det om du inte blir för arrogant : )

Hur ska jag kunna använda dessa när det oftast står Necromancer only på såna wands? Visst man kan hålla staven, men inte kasta.
Dödskallarna ska jag ha vid uppgradering av eller mycket life leech (sockade vapen)

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hur ska jag kunna använda dessa när det oftast står Necromancer only på såna wands? Visst man kan hålla staven, men inte kasta.

du kommer behöva leta efter de som är chargade.

Leta efter level-texten på dem

jag missade också det fram tills nån här berättade det för mig

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga... Ni som kör D2 på Single Player; kör ni helt single player eller skapar ni ett eget TCP/IP-game? (Other Multiplayer > TCP/IP Game > Host Game). Tar lite längre tid att komma igång med men ni slipper den dryga framerate-cap:en som Single Player-läget dras med.
Visserligen slumpas nya kartor fram för varje nytt game ni startar då, så om man tycker det är jobbigt är det väl kanske en nackdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Måste bara fråga... Ni som kör D2 på Single Player; kör ni helt single player eller skapar ni ett eget TCP/IP-game? (Other Multiplayer > TCP/IP Game > Host Game). Tar lite längre tid att komma igång med men ni slipper den dryga framerate-cap:en som Single Player-läget dras med.
Visserligen slumpas nya kartor fram för varje nytt game ni startar då, så om man tycker det är jobbigt är det väl kanske en nackdel.

Singel kör jag med, 25 fps med andra ord, men det har aldrig varit nåt problem för mig med så låg fps. Slumpas inte kartorna på singelspel också?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare