NOLF 2 vattnet :-)

Permalänk
Medlem

NOLF 2 vattnet :-)

Kom precis fram till undervattensbasen....och vattnet
Har ju sett det förut i demon, och vattnet var då det snyggaste jag sett, men nu i färdiga spelet så är ju vattnet typ dubbelt så snyggt vid ubåten, det är helt otroligt perfekt snyggt.

Vet inte om det blivit finslipat i slutliga spelet jämfört med demon, eller om det kanske var så att jag bara hade GF2 i demon och därför vattnet inte reflekterade lika snyggt.

Men wow säger jag bara, detta var en glad överraskning

Permalänk
Medlem

Okej, intressant...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Skärmskott?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Skärmskott?

Har tagit två riktigt snygga, men har ingenstans att lägga upp dom

Jaja, snyggt som fan är det, framförallt när det rör sig också....har inte sett några på nätet nånstans, hos gamespot har dom nån bild på nåt vatten som ser för jävligt ut i jämförelse....konstigt...

Men som sagt, i demon (när jag antagligen hade GF2) så var vattnet i klass med UT2003, antagligen lite snyggare, men detta är jäkligt mycket vassare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Har tagit två riktigt snygga, men har ingenstans att lägga upp dom

Jaja, snyggt som fan är det, framförallt när det rör sig också....har inte sett några på nätet nånstans, hos gamespot har dom nån bild på nåt vatten som ser för jävligt ut i jämförelse....konstigt...

Men som sagt, i demon (när jag antagligen hade GF2) så var vattnet i klass med UT2003, antagligen lite snyggare, men detta är jäkligt mycket vassare

Beror nog på grafikkortet.
I tex Morrowind är det stor skillnad på vattnet om man har >GF2.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det shadereffekter i NOLF2 alltså?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ingen aning, har inte spelat nolf2. Men det är väl möjligt.

Permalänk
Medlem

rsr du verkar ju nästan sjukligt tänd på NOLF... Har du inget bättre för dig än att skapa trådar om det?

Permalänk

vad är nolf2 för spel?? hela namnet på spelet är??

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.

Permalänk
Medlem

No One Lives Forever 2

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem

Läser jag en gång till om hur snyggt vattnet är i NOLF2 ska jag banne mig säga till alla jag känner som undrar att aldrig nånsin spela NOLF2, så var snäll och sluta tjata om det nu.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det är snyggare i 2003, fast det är väll bara jag

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Tycker faktiskt det är snyggare i 2003, fast det är väll bara jag

När jag i cutscenen (strax innan leveln började) såg ubåten dyka upp ur vattnet så började jag nästan dregla och tänkte att "fy fan vad ballt den dag vattnet är så här snyggt inne i spelen".....men när leveln började så såg jag att det var precis samma vatten.
Går inte ens att jämföra med vattnet i UT 2003 ju, det är väldig klass-skillnad (vid ubåten alltså, kanske finns fulare vatten på andra ställen i NOLF)

Edit: Och ja, det är svårt att inte bli besatt av NOLF 2, för det är sån otrolig fantasi i spelet, helt fantastiskt kul och spännande saker som händer på typ varje level, och vapen/fiender/omgivningar är hela tiden jäkligt varierade, känns som typ 10 vanliga spel i ett ungefär

Permalänk
Hedersmedlem

Men skicka upp screenshotsen idag va!
Edit: Eumm, jag måste säga att det till och med var fult. :/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Men skicka upp screenshotsen idag va!

Oj, jag missade det inlägget, nu har jag lagt upp följande:

http://trekis.ath.cx/upload/bilder/NOLF2_water-2.jpg
http://trekis.ath.cx/upload/bilder/NOLF2_water-3.jpg

Edit: Till saken hör att det hela ser mycket mycket snyggare ut när det rör sig, för det rör sig jäkligt snyggt.....och sedan så har jag faktiskt inte maxdetalj eller maxeffekter på så möjligt att vattnet kan bli ytterligare lite snyggare.....det ni!

Permalänk
VR-fantast

Ser ut som en fulare variant av MW vattnet

Permalänk
Avstängd

det där ser inget vidare ut, men som du säger så ser det säkert finare ut "in action"

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Alltså, jag tyckte inte vattnet alls såg så bra ut i slutet där, det ser väldigt fult tyckte jag, speciellt när man kommer nära eller står där uppe... därför tycker jag vattnet ser bättre ut i 2003. Och jag har en gf4 ti med så grafiken är det inget fel på här...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Morrowind, där har vi snyggt vatten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Och ja, det är svårt att inte bli besatt av NOLF 2

jag tror att du är besatt av något helt annat min vän

Så gulligt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ser ut som en fulare variant av MW vattnet

lol, Morrowind vattnet är ju inte särskilt snyggt längre.....eller jo det är det men inte när man kommer nära det, tex när man är ute och går i vattnet, då ser det rätt fult ut.

I NOLF2 är vattnet otroligt snyggt även på nära håll, och vågornas rörelser (iallafall där vid ubåten) ser jäkligt realistiskt ut, tro mig.

Edit: Förresten, någon kan ju slänga upp en UT2003-bild på vattnet och se om det ser så mycket snyggare ut som screenshot.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag tror att du är besatt av något helt annat min vän

http://smilies.networkessence.net/s/contrib/guus/liefde.gif

Så gulligt

Ja, visst är hon snygg

Permalänk
Medlem

Har du ett save game på sissta banan där, eller den innan som det där är väll, så kan du väll lägga upp det, orkar liksom inte spela genom hela spelet för att komma dit

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du ett save game på sissta banan där, eller den innan som det där är väll, så kan du väll lägga upp det, orkar liksom inte spela genom hela spelet för att komma dit

Nja, vet inte riktigt hur save-gamsen funkar, men det är massa kataloger med massa filer i, och jag tror att varje save är på flera MB så jag vet inte om jag kan ladda upp så mycket eller precis vad som ska vara med heller

Permalänk
Medlem

inget du vill zippa o maila då? hipshot@swertcw.com ... om du orkar....

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

inget du vill zippa o maila då? hipshot@swertcw.com ... om du orkar....

Jag ska kika på det....fast det kluriga är att savearna i katalogen inte har några namn utan bara slot1 slot2 slot3 osv men jag ska se om jag kan lista ut vilken som är vilken och vad som måste vara med....och hoppas det går att packa till mailbar storlek.
Måste ut en sväng snart men senare under dagen iallafall

Edit: Oj, varje save är över 10MB!!!
Tror inte ens jag kan maila så mycket från min yahoo

Du kanske ska plåga dig igenom det fula, enformiga, fantasilösa spelet istället tills du kommer till undervattensbanan...den är väl halvvägs genom spelet eller nåt skulle jag tro...

Permalänk
Medlem

aja, ta din tid...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
VR-fantast
Citat:

lol, Morrowind vattnet är ju inte särskilt snyggt längre.....eller jo det är det men inte när man kommer nära det, tex när man är ute och går i vattnet, då ser det rätt fult ut.

I NOLF2 är vattnet otroligt snyggt även på nära håll, och vågornas rörelser (iallafall där vid ubåten) ser jäkligt realistiskt ut, tro mig.

Edit: Förresten, någon kan ju slänga upp en UT2003-bild på vattnet och se om det ser så mycket snyggare ut som screenshot.

Jag sa inte att morrowind vattnet var snyggt, jag sa att Nolf2 vattnet är fulare än MW vattnet
och jag har spelat nolf2 så jag vet .. tycker du verkar lite väl besatt i det spelet bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj, jag missade det inlägget, nu har jag lagt upp följande:

http://trekis.ath.cx/upload/bilder/NOLF2_water-2.jpg
http://trekis.ath.cx/upload/bilder/NOLF2_water-3.jpg

Edit: Till saken hör att det hela ser mycket mycket snyggare ut när det rör sig, för det rör sig jäkligt snyggt.....och sedan så har jag faktiskt inte maxdetalj eller maxeffekter på så möjligt att vattnet kan bli ytterligare lite snyggare.....det ni!

Så värst märkvärdigt är det inte. Däremot kommer jag ihåg att när jag såg vattnet som EMBM fick till på mitt Matrox G400 för drygt fyra år sen så blev jag riktigt imponerad.