Problem med link, rött blinkande indikator

Permalänk
Medlem

Problem med link, rött blinkande indikator

Hejsan!

Har nyligen monterat en Corsair H80i och har följande problem i link. H80i temp samt Intel core i7 ikonerna blinkar med jämna mellanrum rött, som om den tappar readen på dom. Dvs dom visar korrekt temp i 4-5 sekunder, sen blir dom röda i lika lång tid och visar 0, för att sen hoppa tillbaka.

Problem nummer två, jag har två st 670 i sli, men link visar enbart ikon för ena kortet.

Kör windows 8 samt senaste link. Förslag på åtgärd?

Bifogar bild för att illustrera problemet.

Är i övrigt mycket nöjd med Corsairs produkter!

Mvh: John

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av J.Doe:

Hejsan!

Har nyligen monterat en Corsair H80i och har följande problem i link. H80i temp samt Intel core i7 ikonerna blinkar med jämna mellanrum rött, som om den tappar readen på dom. Dvs dom visar korrekt temp i 4-5 sekunder, sen blir dom röda i lika lång tid och visar 0, för att sen hoppa tillbaka.

Problem nummer två, jag har två st 670 i sli, men link visar enbart ikon för ena kortet.

Kör windows 8 samt senaste link. Förslag på åtgärd?

Bifogar bild för att illustrera problemet.
http://forumbilder.se/DEA4F/corsair-link.jpg?width=150

Är i övrigt mycket nöjd med Corsairs produkter!

Mvh: John

Hej John,

Corsair Link fungerar sådär med Windows 8/8.1, men det finns en del fixar man kan göra. Du kan börja med att testa denna:

"So navigate to this path in Registry Editor: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\VID_1B1C&PID_0C04

You should find one or possibly more folders of random numbers, letters, and ampersands. Under each of these folders will be a "Device Parameters" folder which has the following four important strings:

• AllowIdleIrpInD3 = 1

• DeviceSelectiveSuspended = 1

• EnhancedPowerManagementEnabled = 1

• SelectiveSuspendEnabled = 1

Change each of these to a value of 0 (zero) and reboot.

To revert these changes, just change the values back to 1."

Återkom gärna när du testat det.

Permalänk
Medlem

Det gjorde dessvärre ingen skillnad för min del. Däremot nedgraderade jag till Links tidigare version och det gjorde susen.

Dock är tempen väldigt missvisande, det diffar ca 10 c på samtliga cores jämfört med Speedfan, AI Suite, cpu-z etc.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av J.Doe:

Det gjorde dessvärre ingen skillnad för min del. Däremot nedgraderade jag till Links tidigare version och det gjorde susen.

Dock är tempen väldigt missvisande, det diffar ca 10 c på samtliga cores jämfört med Speedfan, AI Suite, cpu-z etc.

Okej bra att du hittade en lösning. Temperaturer är ju lite lustiga att läsa av då ofta många program känner av olika.