Jag lyckas inte hitta "facit" på övningsuppgifterna i boken. Är det inte meningen att man ska kunna se om man svarat rätt eller fel, eller är jag bara dålig på att hitta i boken? Är alltså boken C++ Primer jag håller på med.
Jag har inte läst just den boken, men vad gäller förslag till de exempelprogram som uppgifter i liknande böcker brukar fråga om så är det ofta lätt att hitta lösningsförslag på nätet som andra läsare producerat; inte minst läggs sådant ofta upp på Github. Detta gäller åtminstone mer välkända böcker, vilket "C++ Primer" bör räknas till.
Visa signatur
Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.
Själv gillar jag Stroustrups egen "Programmeringsspråket C++" (Stroustrup har och har haft en central betydelse för språket).
Många har rekommenderar "Efficient C++", men jag har inte läst den själv.
Personligen ogillar jag alla svenskspråkiga böcker som jag stött på, såsom Skansholm etc.
Jag har inte läst just den boken, men vad gäller förslag till de exempelprogram som uppgifter i liknande böcker brukar fråga om så är det ofta lätt att hitta lösningsförslag på nätet som andra läsare producerat; inte minst läggs sådant ofta upp på Github. Detta gäller åtminstone mer välkända böcker, vilket "C++ Primer" bör räknas till.