Permalänk

Väskdatorn e färdig [Bilder]

jupz nu e den färdig... lite specs då:

P3 733mhz
256mb ram
gayforce2 mx 32mb fast ska lägga in mitt radeon 8500 built by ATI när jag köper ett nytt till denna dator..
37gb hd
något sketet ljudkort o nätverkskort...
förlängde VGA porten en bit ut o lödde ihop en fractronics lcd.. köpte en startknapp 2st ljuduttag o 2 blåa leds till hd o power... o plocka ihop allt... nog me snack lite bilder då...

lite kass webkamera gick inte o fånga d som stog på lcd:n...:D

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Populärt med väskdatorer dessa dagar. Såg bra ut!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Välgjort ser det ut som Fungerar den bra?

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Medlem

snyggt gjort. gillar lcd:n du har där. Är det en från matrix orbital?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco
snyggt gjort. gillar lcd:n du har där. Är det en från matrix orbital?

Han sa ju att den var från Fractronics

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blissing

Han sa ju att den var från Fractronics

missade det.

Permalänk
Medlem

Tjusigt! Är den väskan köpt på classe? Har du art på den i så fall eller nått namn så jag kan hitta den, ska nämligen göra samma sak som dig i dagarna ;D Tack.

Permalänk
Medlem

Hur fäste du modekortet i väskan? håller skälv på med ett väsk bygge.

Visa signatur

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Permalänk

Snyggt..,
*applåderar*

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

snygg Härlig färg på lcdn var har du skaffat den?

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erc
snygg Härlig färg på lcdn var har du skaffat den?

Citat:

jupz nu e den färdig... lite specs då:

P3 733mhz
256mb ram
gayforce2 mx 32mb fast ska lägga in mitt radeon 8500 built by ATI när jag köper ett nytt till denna dator..
37gb hd
något sketet ljudkort o nätverkskort...
förlängde VGA porten en bit ut o lödde ihop en fractronics lcd.. köpte en startknapp 2st ljuduttag o 2 blåa leds till hd o power... o plocka ihop allt... nog me snack lite bilder då...

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Snygg väskdator!
Inte ghetto, som dom ofta tenderar att bli...

-Ovärdeligt att lätt kunna ta med sig datorn och lana!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Hot)Tuna köpte faktiskt den från ÖB:D kosta 199kr annars tänkte ja köpa från klasse men eftersom jag tyckte denna va snyggare o billigare så tog ja den....

action Plåten som moderkortet var fastskruvad på i den gamla burken tog jag o klipte upp så att d vart en fyrkantig platta med själva skruven i mitten o sen drog jag fast plattan med några skruvar in i trät i väskan.. tänkte popnita den först men märkte att den satt bra med skruvar...

erc från fractronics men d e den vanligaste färgen.. gulgrön.. min webcamera fick den o se mer gulaktig ut på bilden bara...

tack för all positiv respons:)

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av SoldierBoy
[B]Hot)Tuna köpte faktiskt den från ÖB:D kosta 199kr annars tänkte ja köpa från klasse men eftersom jag tyckte denna va snyggare o billigare så tog ja den....

det där med väskan var inte hela sanningen men den besitter bara jag du och din pappa

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

snyggt, och väskan e inte speciellt lik andra väskor som används att bygga i !

Visa signatur

P4-C 2,4Ghz - Abit IS7 - Corsair twinx 3200LL - Sapphire 9800np

Permalänk
Medlem

Snygging där!

Permalänk

det där ä nog den snyggaste väskmodden jag sett....

10 / 10 bävrar..... good work

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem

Tjusigt bygge
Hur gjorde du med ps/2 portarna (tagentbord och mus) förlängde du de också? Skulle inte skada med en bild på det

Visa signatur

Hacking is like sex, you get in and out fast, then you pray that you didn't leave anything that could be traced back to you

Permalänk

en tft-skärm i lockets insida kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Detraw
Tjusigt bygge
Hur gjorde du med ps/2 portarna (tagentbord och mus) förlängde du de också? Skulle inte skada med en bild på det

där gjorde jag bara ett fyrkantigt hål så att man kommer åt o stoppa in musen o diverse usb enheter... o samtidigt så kommer luften in genom d hålet...

bernt-oskar jo jag fundera på d men tor inte jag ska modda in en i locket.. vill kunna använda skärmen hemma som andra skärm till min odinarie dator.. sitta o lira UT medans mirc står på på andra skärmen

kul o höra att d ser bra ut:)

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Ruskigt snygg case mod 10 meloner av 10 meloner

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D CPU: Intel Core I5 2500k 4,5Ghz GPU: Asus Geforce GTX 560ti Top SLi RAM: Corsair Vengeance 16Gb PSU: Corsais AX750 Mobo: Asus SABERTOOTH P67 CPU-Kylning: Corsair H100