Oneplus express shipment - hur lång tid innan de skickar?

Permalänk
Medlem

Oneplus express shipment - hur lång tid innan de skickar?

Jag beställde min Oneplus 64GB runt 4 på morgonen inatt, det står fortfarande shipment pending. Borde den inte ha skickats ännu? De hade ju out of stock, kan det vara så att de är så fula att de fortfarande väntar på att få in telefonerna men att de låtsas om att de finns i lager? Klockan är 6 på morgonen i Kina just nu, har väntat hela dagen med andra ord och ingenting har hänt med min status. Fan vill bara ha telefonjäveln i handen :/

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem

De skickas först och främst från UK, så vad klockan är i Kina spelar ingen roll (såvida de inte ändrat det helt plötsligt, men det har jag svårt att tänka mig). Sedan betyder "out of stock" just "slut på lagret", så jag vet inte riktigt vad du menar med "låtsas om att de finns i lager" om de är listade som "out of stock"?
Hur som haver, räkna med 48 timmar om de finns i lager.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Det skickas med DHL, när det väl har skickats kommer du få ett spårningsnummer så du kan följa telefonen.

Som sagt så skickas det från ett lager i UK. Valde också express, problemet jag hade var att de skickar den till dig direkt till dörren utan någon förvarning med tex e-mail eller sms och då var jag inte hemma när den var här så fick lov att ringa till DHL där vi bestämde att jag kunde hämta den i ett lokalt DHL lager (fick ingen AVI-lapp eller något).

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetari:

Det skickas med DHL, när det väl har skickats kommer du få ett spårningsnummer så du kan följa telefonen.

Som sagt så skickas det från ett lager i UK. Valde också express, problemet jag hade var att de skickar den till dig direkt till dörren utan någon förvarning med tex e-mail eller sms och då var jag inte hemma när den var här så fick lov att ringa till DHL där vi bestämde att jag kunde hämta den i ett lokalt DHL lager (fick ingen AVI-lapp eller något).

Jag fick ett SMS där jag kunde välja att hämta ut den på en pick-up point. Oerhört smidigt. Säker på att du angav (rätt) telefonnummer?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Beställde min förrförra söndagen, den skickades på måndagen därpå klockan 03:XX och var framme på tisdagen klockan 10. Snabbare än vad Inet någonsin lyckats med för mig haha.

Använde mig av expressfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag fick ett SMS där jag kunde välja att hämta ut den på en pick-up point. Oerhört smidigt. Säker på att du angav (rätt) telefonnummer?

Ja, jag angav rätt nummer. Skickade du med express eller standard?

Permalänk
Medlem

Tog 5 arbetsdagar för mig att få min oneplus one (express), var inte hemma vid utlämningstillfället vilket resulterade i att telefonen lades i brevlådan, något osäkert kan tyckas.

Bästa telefon jag haft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetari:

Ja, jag angav rätt nummer. Skickade du med express eller standard?

Jag körde också express. Tycker det låter märkligt att jag fick välja men inte du.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Beställde min förrförra söndagen, den skickades på måndagen därpå klockan 03:XX och var framme på tisdagen klockan 10. Snabbare än vad Inet någonsin lyckats med för mig haha.

Använde mig av expressfrakt.

Beställer jag från inet brukar det alltid ta mindre än 24 timmar innan jag har paketet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog något i stil med 36 timmar för mig.

Permalänk
Medlem

Jag beställde expressfrakt kl 13 på en onsdag. kl 10 dagen därpå kunde jag hämta ut telefonen hos min lokala tobakshandlare i Göteborg. Har aldrig varit så imponerad av hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Beställer jag från inet brukar det alltid ta mindre än 24 timmar innan jag har paketet

Inet skickar inte från UK.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Har aldrig gått snabbare än 3 dagar för mig, och jag bor i centrala Göteborg.