Maxa kassan - Investera efter story line är slut!

Permalänk

Maxa kassan - Investera efter story line är slut!

Hej på er! För er som inte vill ha spoilers kan jag meddela att ni endast kommer få veta vad sista uppdraget heter!
Jag har ett stort "problem" och några frågor om stock market i GTA V.
Som många vet så finns det LCN som baseras på NPC och BAWSAQ som baseras på alla spelare online.

Denna gång när jag spelar på PC så vill jag göra det "rätt" och försöka få så mycket pengar som möjligt. Så jag har precis gjort klart storyn och det är dags för min andra investering i aktier. Sen går jag vidare till alla "Assassination missions".

När man har klarat "The Third Way" som är sista uppdraget i storyn så ska man köpa aktien (MER) via LCN. Efter uppdraget så är den värd 97$ i min story... efter 20 saves så droppade den tillslut till 67$ så då tänkte jag att det var dags att köpa. SÅ jag fick ladda om och spara 20 gånger för att köpa aktierna (det blir inte identiskt men JA den sjönk till samma värde +/- 0.5) och sen fortsatte jag i förhoppning på att tjäna cirka +70%. Problemet är att efter 45-48 saves så droppade den till 51$. Då funderade jag på att ladda om och köpa när aktierna sjönk till 51$ men jag tänkte att jag fortsätter och ser vad som händer... och efter 75 SAVES!! så droppade den till 50$. Till alla er som undrar så är det självklart så att den går upp och ner precis som vanligt, så självklart peakar den och även bottnar MEN vi pratar +10% inte +70%. Så nu funderar jag på vad som är fel? För efter 75 saves så bör man ha gjort "a couple of weeks" som guiderna på nätet säger. Jag tror att en save är 8 timmar? Om det är så skall 75 saves vara 25 dagar ingame.

25 saves - 8 dagar? Efter uppdraget, här kommer (MER) aktien.

Här är en bild från en annan save där jag sparat 75 gånger.......!

Vad skall jag göra? Vad är det som får aktiern att chockhöjas "a couple of weeks" efteråt. Jag antingen är något fel eller så menar dem "a couple of months". Ska jag ladda min save där aktiern är 57$ och spara den upp till 75 saves... så kommer den förmodligen vara runt 50$... men som sagt, vad får aktien att höjas med 70% är det bara så simpelt som tid? Än så länge har den inte varit i närheten som sagt. Anledningen att jag måste spara från 25 till 75 är för att på saven där den är värderad 57$ har jag inte köpt aktien, men där jag sparat 75 gånger är den köpt men droppat till 50$.

Skulle uppskatta hjälp!

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]

Permalänk

Okej! Har du någon erfarenhet eller finns det videos som förklarar? Det stog PC, PS4, X-one på guiden Jag är ganska säker på att jag lykades med den första investeringen den blev likvärdig med guiden. Men man har ju betydligt mycket mindre kvantitet på plånboken den investeringen, men % blev nära om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]

Permalänk

Hej på er! Här kommer uppdragen i ordning som ni INTE ska göra OM ni vill få ut så mycket deg till kassan som möjligt.

HOTEL ASSASSINATION (1st assassination mission)
THE THIRD WAY (sista uppdraget i storyn)
THE MULTI TARGET ASSASSINATION (2nd assassination mission)
THE VICE ASSASSINATION (3rd assassination mission)
THE BUS ASSASSINATION (4th assassination mission)
THE CONSTRUCTION ASSASSINATION (5th assassination mission)
HITCH LIFT #1 (random event)

En bra förklaring på upplägget (video)
https://www.youtube.com/watch?v=bjucXLlthX0

Siffrorna stämmer inte riktigt men ha dem som utgångpunkt.
Jag personligen struntade HELT i att investera i (MER) efter "The Third Way". Jag skulle kunnat göra 10% rätt lätt men guiden säger +70%. Sen fick jag 300.1%, inte runt 100% på ett "Assassination" -uppdrag. Resterande stämde rätt bra faktiskt.

Slutresultat:

Jag fick ihop 1,524,000 på Michael och någon miljon mindre på de andra. Långt ifrån 2,1xx,xxx som är maxbelopp men jag är nöjd med det på första försöket...

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det fanns lite marknads exploiter i början men de blev patchade och troligtvis på PC versionen dessutom. Så det enda säkra sättet är att spara de extra uppdragen som beskrivs och göra dem när du har klarat story mode.