Lilla kontoret: Docka, Skärm, Tangentbord & Laptop

Permalänk
Medlem

Lilla kontoret: Docka, Skärm, Tangentbord & Laptop

Hej!
Svärföräldrarna har företag och behöver uppdatera sin dator.
Nu var det ett par år sen jag hängde med riktigt ordentligt i vad som gäller på marknaden så nu behöver jag er hjälp att välja rätt/smart.

Det som ska köpas är en Laptop som går att docka, en docka och skärm, och tangentbord / mus. Har ni några bra alternativ här?

Tänker att Laptopen ska vara runt 13"-15" med SSD. Ingen DVD. Tunn.
Skärmen på ca 24", inte 27" då blir det för stort. Gärna designad.
Tangentbord och mus på BT med så liten USB-sändare som möjligt (eller funkar det bra med den inbyggda BT i Laptopen?).

Det är inget kraftpaket som behövs då det är kontorsarbete som ska göras: Office, Bankärenden, Fakturering, Bokföring mm. Men även en den privata saker som bilder och filmer till barnbarnen.
Priset är inte viktigt. Det får gärna kosta en slant så länge det är kostnadseffektivt. Bara det blir bra och stabilt.

Vad tror ni?

Permalänk
Inaktiv

Hej,

När det gäller dockningslösningar så är Dell, enligt min erfarenhet, det som gäller. Kolla Dell.se och se till att datorn är i deras E-serie.

Kan löna sig att ringa Dell när ni väl bestämt er och fråga efter ett paketpris på laptop, docka, skärm och eventuella tillbehör.

Om datorn är av stor betydelse för dina föräldrars företag så skulle jag även rekommendera utökad garanti/support.

Edit, E-series=Latitude

Permalänk
Medlem

Antingen Dell eller HP Elitebook/Folio skulle jag kört.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Tack!
Det blev ett HP-paket, med lite ihopplock från Dustin.
/ Anders